verliefd, maar onzeker over signalen

12-09-2008 11:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, zal iedereen wel hebben bedenk ik me nu na het schrijven van zo'n titel, maar toch, alle advies is welkom:

Ik ben misschien wel een beetje verliefd geworden op een ex-collega, die tevens een tijdje als mijn coach op een project heeft gewerkt. Ik heb altijd al een enorme zwak voor hem gehad, maar sinds een week of twee gaat ie niet meer uit mijn hoofd. Doordat hij mijn coach was, zagen we elkaar zo eens in de maand, meestal gingen we erna nog een hapje eten en dat was altijd gezellig maar meer niet. Die coaching is inmiddels beeindigd en voor de vakantie belde hij me ineens om wat af te spreken "buiten de coaching om". Dat is er, door de vakanties, niet van gekomen tot gisteravond. We gingen ergens wat eten en ik was best een beetje nerveus. Had ook een hele strategie bedacht om erachter te komen wat eigenlijk de bedoeling was van deze afspraak. Het hele gebeuren viel echter een beetje in het water. We zaten net vijf minuten op een terrasje toen ik twee collega's spotte en enthousiast begon te groeten. de twee kwamen er natuurlijk bij zitten (ik nog hopen dat ze savonds moesten werken, maar helaas) en zijn de hele avond gebleven. Mijn "date" hield het na achten voor gezien. Toen hij opstond om weg te gaan werd ik een beetje nerveus, we hadden geen vervolgafspraak en zouden elkaar op het werk ook niet meer zien, dus riep ik dat ik graag nog wat met m woou bespreken, dus dat ik hem wel zou bellen voor nog een afspraak. Hierop vroeg hij waar dat dan over ging, ik vertelde iets over werk en toen zei hij: O, dat lijkt me leuk om met je te bespreken, het moet wel om het echie gaan. Huh? Snapte ik niet, dus ik zei zoiets als wat zuer je nou, het is nu toch ook heel gezellig? Waarop hij weer zei: nee, dit is een soort spel.

Nou weet ik het niet meer. Ik wou eigenlijk nu een beetje proberen af te stappe van de werkrelatie, maar dat is dus jammerlijk mislukt en ik heb nu het idee dat het hem alleen maar om werk gaat. Wat er bij komt kijken, hij is veel ouder dan ik en ik weet niet of hij dezelfde spanning voelt als ik. Hij is wel al anderhalf jaar met me aan het flirten, maar volgens mij ook wel met anderen. Andere hint: de collega met wie ik uiteindelijk overbleef merkte op dat man in kwestie "het helemaal niet gezellig leek te vinden dat wij erbij kwamen zitten..."

Heel verhaal, lijk wel een schoolmeisje verdorie. Maar ik weet dus nu niet meer wat ik moet doen. Wil eigenlijk helemaal niet op de volgende afspraak om 13.00u me op zijn kantoor moeten melden. Maar wil de afspraak van gisteren gewoon over doen met zn tweeen. Maar ja, dat durf ik natuurlijk weer niet te zeggen.. Help! please..
Hoi Jacq,

Uit je verhaal maak ik op dat hij je ook leuk vindt, hoor! Hij belt jou voor een afspraak 'buiten het coachen om', dat zeg mi wel iets. En volgens mij zegt ie dat het een soort spel is, omdat jij die collega's erbij uitnodigde (weliswaar niet bedoeld en met opzet, maar zo kan hij het wel zien). Denk dat hij zich stiekem ook verheugd had op een avondje met jou alleen.

Kun je hem niet bellen en zeggen dat je de avond graag eens over zou willen doen, maar dan met zijn tweetjes? En dat je geen idee had dat die collega's er echt bij zouden komen zitten, dat het alleen je bedoeling was ze te groeten?

Nog niet de moed opgeven hoor, volgens mij kan het wel iets worden!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Yo Jacq; gaan met die banaan!

Hij baalde volgens mij ook als een stekker dat je die anderen zo enthousiast had "uitgenodigd", en had duidelijk met je alleen willen zijn.

De bal ligt bij jou nu. Ik zeg: trappen!

Bel hem voor een nieuwe afspraak en zeg daar duidelijk bij dat dat je ergens wilt zitten waar geen collega's komen. Is het ineens duidelijk!
quote:jacq1980 schreef op 12 september 2008 @ 11:37:

Toen hij opstond om weg te gaan werd ik een beetje nerveus, we hadden geen vervolgafspraak en zouden elkaar op het werk ook niet meer zien, dus riep ik dat ik graag nog wat met m woou bespreken, dus dat ik hem wel zou bellen voor nog een afspraak. Hierop vroeg hij waar dat dan over ging, ik vertelde iets over werk en toen zei hij: O, dat lijkt me leuk om met je te bespreken, het moet wel om het echie gaan. Huh? Snapte ik niet, dus ik zei zoiets als wat zuer je nou, het is nu toch ook heel gezellig? Waarop hij weer zei: nee, dit is een soort spel.

Heel verhaal, lijk wel een schoolmeisje verdorie. Maar ik weet dus nu niet meer wat ik moet doen. Wil eigenlijk helemaal niet op de volgende afspraak om 13.00u me op zijn kantoor moeten melden. Maar wil de afspraak van gisteren gewoon over doen met zn tweeen. Maar ja, dat durf ik natuurlijk weer niet te zeggen.. Help! please..

Gewoon smsen dan, nu is de communicatie face to face ook al wazig en onduidelijk dus dat zal van smsen niet erger worden hahaha.

Nee, flauwe grap. Maar ik vind dat je hem gewoon even moet bellen en hem vragen om een keer iets te gaan eten of drinken. Gewoon een duidelijk antwoord afwachten en dan zien wat er uit voortkomt. Niet te hoge verwachtingen hebben, dan valt het ook niet tegen.

En eh, van wat ik nu lees gok ik er ook op dat hij jou wel leuk vindt.
Bedankt voor de snelle reacties! Tsja, weet je wat het vervelende is, ik weet eigenlijk niet of het wel zijn bedoeling was om echt een "date" te hebben. Ik had al allerlei dingen verzonnen om daarachter te komen. ik ben bang dat hij het echt nog steeds alleen als een soort werkrelatie ziet, vooral door die laatste opmerking. Als ik hem vraag om een keer iets te gaan drinken dan is het echt zo'n date. haha, ben gewoon een enorme schijtluis!!
Ach Jacq, nee heb je.....

En als hij echt niet met je wilt daten, weet je dat ook meteen, en hoef je hem in principe ook nooit meer te zien....!
Helemaal eens met Miss thang!
Smsje sturen

Spoed overleg, Onderwerp: persoonlijke relaties Plaats: (een of ander restaurant)

Succes
Wow Suzelli, wou dat ik zoiets durfde hahaha.. Ik ben altijd al onzeker in dit soort dingen, maar dat leeftijdsverschil zorgt ervoor dat het nog veel erger is dit keer. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat het een soort vanzelf zou groeien ofzo. Klinkt raar, maar weet je wel, bedrijfsfeestje met iets te veel drank op en dan als enige overblijven ofzo. Maar ja, die kans is nu wel verkeken. Er is een bedrijfsfeest eind deze maand en nu probeer ik op slinkse wijze te zorgen dat ie daarvoor uitgenodigd wordt. Wat een ingewikkelde toestand. Misschien als ik dan een soort hint opvang, dat ik daarna de Suzelli-tactiek toepas....
Hoi ... Aangezien gisteren niet geheel volgens plan liep, zullen we nog eens afspreken? Dit keer zonder mijn collega's die erbij komen zitten.

Niet te ingewikkeld gaan doen, wat al die plannetjes lopen toch nooit zolas je zou willen. (geloof mij maar, ik ben een expert in het verzinnen van scenario's maar ze komen nooit uit )

Stoute schoenen aantrekken en die sms versturen.

en volgende keer dus ook niet je collega's ut te nodigen om erbij te komen ziten natuurlijk
is het leeftijdsverschil dan dusdanig groot dat hij er misschien ook wel een probleem van maakt?

Misschien is hij bang dat hij overkomt als een "ouwe snoeper" en laat het van jou afhangen.

ga ervoor zou ik zo zeggen.

Niet geschoten is altijd mis
Thanks allemaal, ik denk dat ik het weekend ga gebruiken om moed te verzamelen en dan een mail of sms probeer... Ik hou jullie op de hoogte! En inderdaad, bij mij gaan ingewikkelde scenarios eigenlijk ook altijd mis. Simpele scenarios ook trouwens, zie gisteren ;)
Bel nou gewoon. Als je een sms of mail stuurt heb je een enorme kans op een vaag berichtje terug, of je hoort niets. En dan ga je je daar weer druk over maken.

Een telefoon heeft knopjes, daar kun je naast letters ook cijfertjes op intoetsen.. gaat ie over, en dan hoor je; hallo! En kun je even naar zijn stem luisteren ;) Het is ook een stuk effectiever.

Je zegt dat je onzeker bent. Soms is iets het waard om je eroverheen te zetten, maar dat weet je pas achteraf. En anders heb je er weer een stapje vooruit door gezet voor jezelf. Het valt mee, en je kunt altijd blozen zoveel je wilt. Dat ziet hij toch niet.
Eensch met Madhe!
Hey Jacqie hoe is het WE geweest ? Heb je getelefoneerd ? Ik ben nieuw op dit topic, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt zo'n twee weken geleden. Het was een unieke gelegenheid om eens nader kennis te maken nadat onze blikken elkaar al eens eenaantalkeer gekruist hadden. Ik zit de laatste dagen ook te denken van te bellen. Binnen 14 dagen vertrekt hij voor een maand naar het buitenland.

Ben heel benieuwde hoe het bij jou liep. Maar bij ons ligt het leeftijdsverschil anders : ik ben ouder dan hem. Precies dus : ikwilniet alseen oude snoepster over komen
Tsja, het moed verzamelen heeft dus een week geduurd haha. Ik had bedacht dat het wel wat cooler zou staan als ik zou wachten met een mailtje, want nee, bellen durfde ik echt niet, schijtluis dat ik ben. Inmiddels dus op vrijdagmiddag het mailtje verstuurd, iets in de trant van zullen we het etentje nog eens over doen en allerlei spul over werk. Niet erg handig natuurlijk, want nu blijven het steeds maar werkafspraken. Maar ja, van alle stompzinnige strategieen heeft dat feestje in ieder geval wel gewerkt, hij komt donderdag, dus daar is nu de hoop op gevestigd..

Over dat leeftijdsverschil, mijn ouders schelen 20 jaar en zijn inmiddels al dertig jaar getrouwd, om even aan te geven dat dat heel goed kan gaan. Dat hele ouwe snoeper-verhaal is toch verschrikkelijk achterhaald? Volgens mij heeft het veel meer te maken met in welke levensfase je zit of hoe actief je bent ofzo... Dus Doubtfire, ik zou er maar voor gaan. haha, is makkelijker gezegd bij iemand anders natuurlijk....Zo'n deadline is touwens best handig, ik zou een paar dagen vantevoren het er maar op gokken, valt t verkeerd zie je m toch lekker een maand niet... Hou jullie op de hoogte
Hehe, het zit mee! Kreeg vandaag een mailtje terug met: Lijkt me erg leuk om etentje nog eens over te doen! Meteen afspraak gemaakt voor volgende week. En weet inmiddels dat hij naar feestje komt, dus twee mogelijkheden... Spannund!!!
Hai... jacq1980.. hoe was je bedrijfsfeestje?..enne..al een datum gepland voor een tweede etentje?

Ben best een beetje nieuwsgierig :-)
Hello dames, hoe gaat het ? Er is nog een topic in deze stijl iets met stille liefde, daar staan ook veel tips en is ook wel leuk om te lezen. Vanavond heb ik een berichtje in worddocument gezet om te oefenen wat ik ga zeggen als zijn antwoordapparaat op staat. Er is bij mij ook wel een issue van leeftijdsverschil : alleen omgekeerd hij is jonger dan ik.

Ik denk toch dat ik het morgen ga inspreken in zijn telefoon, dan ben ik er van af en dan is het zijn beurt om te reageren.,, Weet alleen niet of ik mijn nummer echt ga inspreken of er maar vanuit gaan dat hij nummer herkenning heeft en dus wel kan terug bellen? Wat denken jullie ?
Hallo allemaal. Nou, het feestje zelf was erg leuk, maar hij was er niet! Nou ja.. Alle strategieen ten spijt.. Ik heb ook niet gehoord waarom hij er niet was..

Ik speel in het bedrijfsbandje en op het vorige feest had hij zich aangeboden als mijn groupie (haalde bier tussen de liedjes door etc...). Ik had nu dus het lumineuze idee om m een mailtje te sturen met zoiets als: lekkere groupie ben jij, waar was je nou? Maar ik durf natuurlijk weer niet. Misschien doe ik het net als de vorige keer, gewoon op vrijdagmiddag een mailtje sturen haha. Nou ja, komende donderdag hebben we de herkansing voor het etentje, ben benieuwd!

@ Doubtfire: Ik zou mijn nummer inspreken, anders zou het echt zonde zijn, dan wil hij je terugbellen maar lukt het niet. Je hebt het in ieder geval goed voorbereid met een worddocument!
Nou, het zit allemaal niet mee. Vandaag heeft hij het etentje verzet naar volgende week maandag... balen. Maar ja, wat in t vat zit... Hij vond het wel vervelend dat ie af moest bellen, dat is tenminste iets..wordt vervolgd..
Oke, net terug van uitgestelde date... Weet me even geen raad. Het was razend gezellig, maar daar bleef het dan ook bij. Toen we weggingen treuzelde hij wel enorm, dat viel me echt op. We bleven maar een beetje lullig bij de fietsen hangen en toen ineens ging ie ervandoor. Na druk overleg met vriendin heb ik m toch maar een smsje gestuurd: Bedankt voor t lekkere etentje, was gezellig, zie je woensdag (hebben we samen een vergadering). Maar niets teruggekregen... Bij het weggaan zei ik nog, nou tot de volgende keer. Hij keek hierop een beetje raar, dus ik zei zoiets als: ja toch? je kijkt een beetje bedenkelijk. Waarop hij weer zei: Ja, ik bedacht me net dat we elkaar niet meer zien tenzij we elkaar opzoeken. Waarop ik weer zei: Ja joh, maar ik stuur jou toch gewoon een mailtje en dan is t zo gepiept, net als nu. Daar eindigde t een beetje. Wat denken jullie? Heb zoveel adrenaline in mijn lijf dat ik toch neit kan slapen..
Ik ben bang dat je net zo'n hard blauwtje gaat lopen als ik het afgelopen weekend heb gedaan.

Ik kan het een tijdje erg goed vinden met een collega en hij ook met mij, diverse aanrakingen, smsjes, mails, etc. Maar nu ik eindelijk de moed heb gevonden om hem te vertellen dat ik hem echt heel erg leuk vind, krabbelt ie ineens terug. Kreeg een smsje in de trant van jij ook leuk maar alleen als vrienden/collega's....AUW AUW AUW. Maar ik hoop voor je dat het bij jou anders zal gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven