Verliefd, maar...

05-08-2011 12:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte inleiding, in april een heel leuke meid ontmoet veel gemaild en uiteindelijk met haaruit geweest. Die avond begon heel gezellig. Op een gegeven moment zei ze dat ze iets vervelends had meegemaakt in haar jeugd, toen ik vroeg wat dat was sloeg ze dicht, ze zei alleen dat ik haar niet meer leuk zou vinden als ze me vertelde wat er was gebeurd. De leuke stemming was ook wel weg. Het moge duidelijk zijn dat ze er niet aan toe was erover te praten.

De dag hierna sms-te ze dat ze tijd nodig had voor ze aan een relatie begon. Ik haar vervolgens twee weken later nog eens ge-smst, maar ze was toen nog niet zover.

Vorige week verstuurde ik haar een sms-je geheel zonder verwachtingen. ze reageerde meteen dat ze het heel leuk vond dat ik sms-te, vervolgens heb ik gevraagd of ze iets wilde gaan drinken, waarop ze gelijk heel positief reageerde.

Nu het neerkomt op een datum prikken lijkt ze dit echter steeds te ontwijken. Ik vind haar echt heel leuk, wil het nog niet zomaar opgeven, maar hoe verder?
Gewoon duidelijk aan haar vragen of ze echt wilt afspreken, of dat je haar met rust moet laten?
Laat het initiatief nu bij haar, kijken of ze uit zichzelf met een datum komt. Misschien is ze angstig door iets uit haar verleden en heeft ze iets meer tijd nodig.
Inderdaad, zelf geen initiatief meer nemen nu maar dat bij haar laten.
Maar wat vind je eigenlijk zo leuk aan haar? Knap je niet af op iemand die op de eerste date met dat soort dingen aankomt zetten?
De dag hierna sms-te ze dat ze tijd nodig had voor ze aan een relatie begon.

Had ze dat niet eerder kunnen bedenken? Moet ze ook bij mannen uit de buurt blijven, kan ze ook geen valse verwachtingen wekken.

Komt bij mij over als een smoes, ze durft je niet te vertellen dat ze je waarschijnlijk geen relatiematerial vindt.
quote:Nachttrein schreef op 05 augustus 2011 @ 12:58:

Maar wat vind je eigenlijk zo leuk aan haar? Knap je niet af op iemand die op de eerste date met dat soort dingen aankomt zetten?Dat dacht ik ook gelijk. Vind het logisch dat zoiets ooit eens te sprake komt, maar op de 1e date al? Daar zou ik niet echt een gezellige kriebel van krijgen.
@ nachttrein, nee daar knap ik niet op af, het gaat er toch om hoe ze nu is? Verder gaf ze mij het gevoel dat ze me echt heel leuk vond, tot dat moment straalde ze ook echt. Moeilijk uit te leggen waarom ik haar juist leuk vind. Ik merk hier op dit forum dat vrouwen op dit gebied vaak wat oppervlakkiger zijn. Alsof een goede baan, geen problemen, stabiel leven zoveel belangrijker zijn dan de daadwerkelijke "connect". Dat stabiel leven, goede baan goede toekomst in het vooruitzicht, dat heb ik voor mezelf allang voor elkaar. Ik word verliefd omdat ik me bij haar prettig en op mijn gemak voel, omdat ze leuk en spontaan is en omdat ik gewoon graag bij haar wil zijn.
quote:yajes schreef op 05 augustus 2011 @ 12:54:

Gewoon duidelijk aan haar vragen of ze echt wilt afspreken, of dat je haar met rust moet laten?Dit zou ook mijn aanpak zijn. Of heel duidelijk een datum geven en stellig zijn dat jullie elkaar dan daar en daar zien om die tijd. Succes
@ yajes, het is niet zo dat ze erover wilde beginnen. Ik vroeg haar of ze in haar jeugd veel uitging en zo kwam dit ter sprake. Ze is er onzeker over, het houd haar bezig en ze was bang dat ik haar niet meer leuk zou vinden als ze het vertelde. Het lijkt mij niet vreemd dat het haar gewoon bezighield en het dus ter sprake kwam.
@TO, je vraag is toch: hoe verder?
quote:manopviva schreef op 05 augustus 2011 @ 13:21:

@ yajes, het is niet zo dat ze erover wilde beginnen. Ik vroeg haar of ze in haar jeugd veel uitging en zo kwam dit ter sprake. Ze is er onzeker over, het houd haar bezig en ze was bang dat ik haar niet meer leuk zou vinden als ze het vertelde. Het lijkt mij niet vreemd dat het haar gewoon bezighield en het dus ter sprake kwam.

Aha. :-)

Het kwam zo over alsof ze dat zelf gelijk even te sprake bracht uit een soort van interessantdoenderij. (geloof me, ze bestaan)

Wat ik alleen niet zo goed snap, ze is wel aan het daten maar is niet toe aan een relatie? Ik dacht dat daten wel gelijk stond voor openstaan voor een relatie?

Ik zou haar lekker bellen en vragen of ze zelf al een datum heeft voor een nieuwe afspraak.
O wacht, ik dacht even gelezen te hebben dat je haar via een datingsite had leren kennen. Maar dat staat er helemaal niet.

Hmm, tja misschien vindt ze je wel heel aardig maar inderdaad niet toe (geen zin, niet leuk genoeg) aan een relatie.

Maar nogmaals, pak de telefoon. :-)
@ votesforleo: dat klopt, het initiatief aan haar laten lijkt het algemene advies. Maar gezien haar onzekerheid vraag ik me af of ze initiatief gaat nemen. Haar vorige relatie is denk ik kapot gegaan omdat hij zich niet in haar kon inleven.

Ik heb het gevoel dat ik om haar voor me te winnen, haar het gevoel moet geven dat ze alles aan me kwijt kan, maar hoe ik dat doe, dat weet ik niet.
Gewoon de telefoon pakken en haar bellen en met een duidelijk voorstel komen met datum, tijd en waar.
quote:yajes schreef op 05 augustus 2011 @ 13:25:

[...]

Aha. :-)

Het kwam zo over alsof ze dat zelf gelijk even te sprake bracht uit een soort van interessantdoenderij. (geloof me, ze bestaan)

Wat ik alleen niet zo goed snap, ze is wel aan het daten maar is niet toe aan een relatie? Ik dacht dat daten wel gelijk stond voor openstaan voor een relatie?

Ik zou haar lekker bellen en vragen of ze zelf al een datum heeft voor een nieuwe afspraak.Dat had ik ook toen ik het las. Het klonk voor mij echt alsof ze eigenlijk al wel wist dat ze nog geen relatie wilde, maar aandacht wel prettig vond.
Klopt, ik was haar eerste en enige date sinds haar vorige vriend, ze dacht toe te zijn aan een nieuwe relatie, maar is erachter gekomen dat dit nog niet zo was. Ze heeft ook gelijk die dag haar profiel van die ds afgehaald en heeft de 3 maanden na onze date ook niets meer op dat vlak ondernomen. Al weet ik dat laatste natuurlijk niet 100% zeker.
quote:manopviva schreef op 05 augustus 2011 @ 13:15:

@ nachttrein, nee daar knap ik niet op af, het gaat er toch om hoe ze nu is? Verder gaf ze mij het gevoel dat ze me echt heel leuk vond, tot dat moment straalde ze ook echt. Moeilijk uit te leggen waarom ik haar juist leuk vind. Ik merk hier op dit forum dat vrouwen op dit gebied vaak wat oppervlakkiger zijn. Alsof een goede baan, geen problemen, stabiel leven zoveel belangrijker zijn dan de daadwerkelijke "connect". Dat stabiel leven, goede baan goede toekomst in het vooruitzicht, dat heb ik voor mezelf allang voor elkaar. Ik word verliefd omdat ik me bij haar prettig en op mijn gemak voel, omdat ze leuk en spontaan is en omdat ik gewoon graag bij haar wil zijn.

Ik denk niet dat vrouwen hierin oppervlakkiger zijn dan mannen, ik heb daar iig nog nooit iets van gemerkt. Een date met een 'verleden' vind ik geen probleem, maar hoe iemand daarmee omgaat is daarin wel doorslaggevend vind ik. En als iemand daarin aangeeft nu niet klaar te zijn voor een relatie (misschien is ze daar tijdens die date achter gekomen, dat kan heel goed natuurlijk), zou ik dat serieus nemen. Je blijft nu dromen, je 'zwelgt' een beetje in het beeld dat je op basis van die date bij haar hebt. (of kennen jullie elkaar al langer? want dat kan ik er niet helemaal uithalen).

Nouja, ik snap dus niet dat je verliefd wordt op basis van 1 stroef verlopen date. Ik denk dat dat een soort droombeeld is.
Voor de duidelijkheid, ik krijg sterk het gevoel dat ze mij ook gewoon erg leuk vindt, maar dat ze gewoon erg onzeker is om verder te gaan, dat ze onzeker is heeft ze me ook gezegd.

Ik heb gewoon het gevoel dat we elkaar erg leuk vinden, maar dat ik iets moet doen om haar over de streep te trekken.
Hee, we posten tegelijk.

Nouja, dan lijkt het me duidelijk dat ze zelf nog niet op een relatie zit te wachten. Ik zou het bij haar laten.
90 % van de date verliep gewoon heel goed, alleen het einde was wat minder.
quote:manopviva schreef op 05 augustus 2011 @ 13:43:

Voor de duidelijkheid, ik krijg sterk het gevoel dat ze mij ook gewoon erg leuk vindt, maar dat ze gewoon erg onzeker is om verder te gaan, dat ze onzeker is heeft ze me ook gezegd.

Ik heb gewoon het gevoel dat we elkaar erg leuk vinden, maar dat ik iets moet doen om haar over de streep te trekken.Doe dan niet zo moeilijk en bel haar gewoon voor een volgende afspraak! Dan weet je waar je aan toe bent.
Ze klinkt alsof ze een bak vol problemen heeft. Sorry.

Dat moet je niet willen. Of heeft het redderscomplex bij jou de kop op gestoken?

Je zegt zelf dat je haar amper kent, laat de rest van de beerput dicht.
Ik ga voor jou advies votesforleo, jullie horen binnenkort wel hoe het afloopt.
Verliefd???

Na 1 date die eigenijk ook niet zo spetterend verliep?

Ben ik dan zo'n raar mens die niet na een paar uur verliefd is?

Ik word verliefd op wie iemand is, maar hoe iemand is kan ik niet in een paar uur bepalen hoor.

Ik weet wel dat als elke moeite die ik erin stop er niet op een of andere manier uitkomt ik zeker niet verliefd raak.

Ik zou de spreekwoordelijke bal maar gewoon even bij haar laten liggen.

Als ze je wil zien dan belt ze wel (of de nieuwe generatie smst dan geloof ik) doet ze dat niet dan zal de interesse niet groot genoeg zijn toch?

Ongeacht wat haar redenen dan ook mogen zijn.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven