Verliefd op cliënt

31-03-2018 22:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:34
Reden: Openingspost verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
stop die begeleiding dan!

En pas als dat rond is, doe je wat je hart je ingeeft.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
TIP: focus je op een echte baan, want je bent hier duidelijk niet voor geschikt.
Bedenk je eerst dat je met deze jongen in een scheve verhouding zit (jij weet meer van deze samenleving, jij begeleid hem) , hoe wil je dit richting een relatie krijgen?
Ik zou hierom wel contact houden maar eerst kijken hoe hij zichzelf red en hoe de vriendschap zich ontwikkeld. Ik zou zeker niet gelijk starten met een liefdesrelatie.
Bedenk je ook dat je na het afronden van de begeleiding kunt doen waar je zin in hebt, maar dat als je dit vrijwilligerswerk wil blijven doen men onderling over je gaat kletsen.
Een oud-collega is hierdoor van functie veranderd, er dachten er meer een kans te hebben, vrouwen reageerden anders op haar etc. Is nog steeds aan trouwens.
Bedenk je dus goed wat je wil.
Als je voelt dat je niet meer professioneel met hem kunt omgaan, zou ik de begeleiding stoppen. Laat iemand anders hem dan maar begeleiden. Kun je ook met een excuus doen (plotstelinge familie-situatie die even alle aandacht opeist of zoiets?).

En geef inderdaad naar hem aan dat je het leuk zou vinden om contact te houden. Dan merk je vanzelf wel hoe hij erin staat.
.
anoniem_367236 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 22:39
99.35% gewijzigd
VeresM schreef:
31-03-2018 22:36
@Het-groepje
Ik ben ook zeker van plan om eerst de boel de boel te laten. En zal het ook nooit doorzetten als ik er nog vrijwilligerswerk zou doen. Veel te bang voor reacties van anderen. Het is ook zeker iets wat ik uiterst serieus neem. Het is meer of het raar is als ik aangeef contact te willen houden.
Dus enkel de reacties van anderen houden jou tegen?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
31-03-2018 22:39
Dus enkel de reacties van anderen houden jou tegen?
.
anoniem_367236 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 10:28
62.23% gewijzigd
VeresM schreef:
31-03-2018 22:46
Ook, maar ik vraag mij ook af of het wel 'netjes' is als de begeleiding klaar is. Dat ik kan aangeven aan hem dat het mij leuk lijkt om in contact te blijven.
Het is totaal niet verstandig om nu iets te ondernemen. Dat zal ik ook nooit doen, wanneer het niet meer kan zal ik ook meteen de begeleiding stopzetten.

Op dit moment help ik met praktische zaken. Is dus anders dan wanneer je bijvoorbeeld therapeut en cliënt bent.
De relatie is exact hetzelfde. Je staat op ongelijke voet. Jij bent er om hulp te verlenen en hij moet erop kunnen vertrouwen dat dit op een juiste wijze gebeurt. Als jij andere gevoelens hebt dan moet jij dit aangeven bij je lg en hem overdragen aan een collega.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Paarsebloem schreef:
31-03-2018 22:19
TIP: focus je op een echte baan, want je bent hier duidelijk niet voor geschikt.
Ik vind dit nogal stellig. Het kan altijd gebeuren en het is uiterst professioneel om dat bespreekbaar te maken met bijvoorbeeld je leidinggevende/collega en ervoor te kiezen om de begeleiding stop te zetten. En daarna ben je vrij om te doen en te laten wat je wil.

Wat ik ook las en wat belangrijk is, TO; wees je bewust van de verhoudingen nu en ook straks. De rol die je nu hebt kan blijven bestaan voor hem. Wees daar alert op.

Bij twijfel, altijd even stoppen en nadenken. Succes!
-Kia-Ora- schreef:
31-03-2018 22:52
De relatie is exact hetzelfde. Je staat op ongelijke voet. Jij bent er om hulp te verlenen en hij moet erop kunnen vertrouwen dat dit op een juiste wijze gebeurt. Als jij andere gevoelens hebt dan moet jij dit aangeven bij je lg en hem overdragen aan een collega.
-
anoniem_367236 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 10:29
2.58% gewijzigd
De titel van de topic is 'verliefd'. Bij nader inzien is dat wel een zware kwalificatie, het is eerder 'leuk vinden'. Al doet dit echter geen afbreuk aan de vraag.
Wat fijn voor hem. Een jonge meid met Nederlands paspoort is voor hem de ticket naar een zonnige toekomst.
cinneluv schreef:
01-04-2018 00:03
Wat fijn voor hem. Een jonge meid met Nederlands paspoort is voor hem de ticket naar een zonnige toekomst.
Wat een nare reactie zeg.
Als je echt verliefd word stoppen met begeleiden. Ik zou geen relatie aan gaan. Ook niet daarna. Alleen als je helemaal stopt met dit werk.
Lekker professioneel.
Werk en privé hoor je gescheiden te houden.
Hamsterweken schreef:
01-04-2018 04:39
Maar wel waar.

Daar ben ik (en bv het Medisch Tuchtcollege...) het niet per definitie mee eens. ;)
Het is geen relatie cliënt/therapeut. Ze helpt hem met praktische zaken.
Marte007 schreef:
31-03-2018 22:55
Ik vind dit nogal stellig. Het kan altijd gebeuren en het is uiterst professioneel om dat bespreekbaar te maken met bijvoorbeeld je leidinggevende/collega en ervoor te kiezen om de begeleiding stop te zetten. En daarna ben je vrij om te doen en te laten wat je wil.
Ze is wat met hem gaan drinken en heeft meteen vlinders. Ik denk niet dat ze klaar is om gepaste afstand te houden.
Ik denk dat gevoelens krijgen niet perse onprofessioneel is, hoe je ermee omgaat echter wel.
Ben je instaat je werkzaamheden goed uit te voeren en gepaste afstand te houden?
Als dat nee is dan doe je er goed aan het over te dragen
Is dat n ja dan kun je werktechnisch verder

Eerst maar eens bepalen wat je ermee wil
Succes!
Verlieft worden op een cliënt op zich is niet onprofessioneel, hulpverleners, verpleegkundige en zelfs artsen zijn ook maar mensen met alle mogelijke menselijke emoties. Dat gevoel is niet belangrijk, wat je ermee doet wel. In dit geval heb je niets te maken met het medisch tuchtcollege enz, alleen met de regels van VWN (ten minste ik gok dat je daar vrijwilligerswerk doet). Als je volgens de regels van de werkgever geen vriendschappelijk contact mag onderhouden tijdens de begeleiding dan moet je dat ook niet doen, daarna kan eventueel wel maar onthoud dat je collega's dan waarschijnlijk over je gaan roddelen, dus als jullie er echt voor willen gaan op een gegeven moment zou ik elders vrijwilligerswerk zoeken. Vaak wordt ook een relatie na het eindigen van het professionele contact als not done gezien. Bedenk je ook goed dat jullie relatie voorlopig scheef zal blijven lopen, ook als zijn vriendin blijf je voorlopig nog een halve begeleider waarschijnlijk want de weg vinden in Nederland is gewoon niet makkelijk als vluchteling dus heeft hij jouw hulp nodig.

Als je inderdaad bij vwn werkt mag ik je dan eens iets vragen? Is het bij jullie ook zo dat mensen die wel een verblijfstatus hebben gekregen (en waarvan dus besloten is dat ze een goede reden hebben hier te blijven) geholpen moeten worden door vrijwilligers (waarvan de een nu eenmaal veel beter is dan de ander door het grote niveau verschil) om hun leven op te bouwen en hetzelfde geld voor mensen de nog in de procedure zitten, terwijl er voor de uitgeprocedeerde Marokkanen en Armeniërs die hier helemaal niets te zoeken hebben wel betaalde krachten zitten om ze te helpen een leuk leven op te bouwen in het land van herkomst waar ze toch niet naar terug gaan omdat ze heel Europa oor zwerven en overal asiel aanvragen en net voor ze uitgezet worden de illegaliteit in verdwijnen? Ik kwam daar laatst achter bij een AZC en daar stond ik toch wel van te kijken dat er daar meer geld gestoken wordt in de begeleiding van de uitgeprocedeerde groep dan aan de mensen de nog in procedure zitten of al een status hebben. Ik betwijfel of donateurs daar nou voor doneren, vooral omdat het niets helpt omdat de meeste niet uitgezet worden. Maar wel werknemers naar de andere kant van de wereld sturen op kosten van vwn om al die projecten waar niemand heen gaat te bezoeken..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
[quote=Hamsterweken post_id=28329944 time=1522550366 user_id=354742]
Maar wel waar.

Want jij kent deze man? Niet elke asielzoeker legt het met een willekeurige vrouw aan voor zijn verblijf hoor! Sterker nog ik ken persoonlijk een asielzoeker die verliefd was op een Nederlandse dame en daar niet voor uit is gekomen. Omdat hij bang was voor dit soort reacties. Alsof elke asielzoeker hetzelfde is. Toch ook niet alle arme vrouwen gaan met een rijke vent ook al vinden ze hem niet leuk.
-
Je hebt gelijk zon 1% zegt nee tegen een jonge meid met Nederlands paspoort en een gespreid bedje daardoor.
En weer een OP weg..
cinneluv schreef:
01-04-2018 00:03
'de ticket'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven