verliefd op een ander, wat nu....

27-07-2008 17:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld om wat te posten. Ik hoop dat wat objectieve meningen me zullen helpen.

Ik ben al meer dan 4,5 jaar gelukkig samen. Alles leek voor de wind te gaan, huisje boompje beestje, noem het maar op.

Ik heb nog nooit 1 seconde aan mijn relatie getwijfeld tot ongeveer anderhalve maand geleden.

M'n vriend en ik gingen op vakantie. We hadden hier erg lang naar uitgekeken en hadden er super veel zin in. De vakantie bleek fantastisch. In de groep zat een jongen O. waar ik het goed mee kon vinden. Na verloop van tijd merkte ik dat ik steeds meer met O. ging praten. Ik zocht daar totaal niks achter. Het klikte gewoon onwijs goed, hij heeft een leuk koppie maar verder was dat het voor mij.

Ik en m'n vriend hadden het grootste plezier tijdens de vakantie en er leek geen vuiltje aan de lucht.

Het contact tussen mij en O. veranderde van gezellig ouwehoeren naar een beetje flirten.

Op een avond op weg naar m'n tent kwam ik O. alleen tegen. Op dat moment had ik het gevoel dat m'n wereld instortte. De aantrekkingskracht die ik daar tussen O. en mij voelde was iets wat ik nog nooit van m'n leven gevoeld had. Ik was hier zo van geschokken dat ik bijna naar m'n tent rende.

De reis was bijna ten einde en ik wilde weten hoe dit alles zover gekomen was. Ik besloot dat ik de volgende avond met O. moest praten.

Dit gebeurde; op weg naar m'n tent kwam ik hem opnieuw tegen.

Het werd duidelijk dat hij mij ontzettend leuk vond en hoopte dat er eens kans voor ons zou zijn. Hij wist dat dit onwaarschijnlijk was gezien het feit dat hij aan de andere kant van de wereld woont en ik een relatie van 4,5 jaar heb. Hij zoende me op m'n wang en we omhelsde elkaar.

Ik wist niet wat ik moest denken of zeggen en heb hem daar achter gelaten zonder antwoord te geven.

Ik hoopte dat als ik terug in Nederland zou zijn alles op z'n plek zou vallen en hem zou vergeten. Ik wil dit helemaal niet, ik wil niet verliefd zijn op een ander.

Ik ben nu 6 weken verder. Ik heb helaas de conclusie moeten trekken dat ik verliefd ben op O.

De laatste paar weken zijn zwaar geweest voor m'n vriend en ik. We hebben alles van a tot z besproken. We hopen allebei dat het goed gaat komen. Maar ondanks het feit dat ik geen contact heb met O. wordt het gevoel totaal niet minder.

Voor ons is het duidelijk dat ik O. moet vergeten om te kunnen werken aan onze relatie. Mocht dit gevoel niet over gaan dan betekend dit voor m'n vriend het einde.

Hoe ga ik hier in hemelsnaam uitkomen??

Hoe nu verder??
Hoe zie je een toekomst voor O en jou?

Is die er denk je? Waar zou hij vandaan komen als hij hier naar toe zou komen of waar moet jij heen om bij hem te zijn?

Je wil hem vergeten maar kunt dit niet zeg je. Dan is het natuurlijk erg moeilijk om je huidige relatie voort te zetten, ook al wil je dat. Mijn ervaring is dat verliefdheid heus overgaat na verloop van tijd, zeker als je geen contact met die ander hebt. Maar dan moet je je relatie me je vriend wel een eerlijke kans geven. Denk je dat je dat gedaan hebt en het werkt niet, dan zou ik als ik jou was sowieso stoppen met de relatie waar je in zit. Die voldoet dan toch niet aan wat jij van een relatie verwacht, ongeacht of je met O doorgaat of niet. Ook zonder contact met O is het dan niet leuk genoeg.

Denk maar goed na over wat je wil en blijf bij je vriend als je écht voelt dat dat het beste is. Niet bij hem blijven omdat je bang bent anders niks te hebben, of omdat je medelijden met hem hebt, dat werkt uiteindelijk toch ook echt niet.

Hele moeilijke keuze meid, maar je zult er aan moeten, je moet echt voor jezelf duidelijk krijgen hoe het (in de eerste plaats) zit tussen jou en je huidige vriend voordat er ook maar iets anders besloten wordt.

Sterkte!

(f)
Allereerst complimenten voor het feit dat je dit met je vriend hebt besproken. Dat zal niet eenvoudig zijn geweest en getuigt zowel van moed als van integriteit.

Verliefdheden gaan uiteindelijk allemaal voorbij en hoeven niet altijd iets te zeggen over de kwaliteit van je huidige relatie. Uit je bericht maak ik op dat je meer van slag bent door de schok dan door de verliefdheid an sich. Klopt dat?
bedankt voor de reacties.

eleonora:

Hij zou niet naar Nederland komen. Hij heeft een geweldige baan en zou hier of in Europa niet kunnen werken. Als er een toekomst zou zijn, wat ik betwijfel, zou dat betekenen dat ik naar Zuid-Afrika zou moeten. Hier zou ik niet negatief tegen over staan gezien zijn toekomst beeld perfect aansluit bij dat van mij. Maar dat staat los van O. (ik besef dat dit waarschijnlijk nogal raar klinkt)

Ik vind 6 weken nog lang geen eerlijke kans. En ben dan ook zeker niet bereid om voorlopig een keuze te maken.

Ik wil gewoon weten hoe andere hier tegen overstaan vandaar m'n posting.

Wuiles;

In eerste instantie was ik zeker meer van slag door de schok dan door de verliefdheid. Nu ik er echter enkele weken de tijd heb gehad om over na te denken ook niet verliefheid opzich zelf. Dit omdat het gevoel was er tussen O. en mij is iets compleets nieuws is. Het is mij alleen niet duidelijk of dat iets tussen O en mij is of dat dat komt door een gebrek in mijn huidige relatie.
Als het mij zou overkomen zou ik zeggen "en nu niks".

Je hebt een relatie, bent gelukkig samen. Daar zou ik mee doorgaan en die O. uit mijn hoofd zetten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:deedee007 schreef op 27 juli 2008 @ 17:39:

Het is mij alleen niet duidelijk of dat iets tussen O en mij is of dat dat komt door een gebrek in mijn huidige relatie.Misschien wel geen van beide. Je hebt sterke fysieke aantrekkkingskracht gevoeld. Hoe indrukwekkend misschien ook, meer lijkt het niet te zijn. Een mens kan zich soms ineens heel sterk tot iemand aangetrokken voelen zonder dat dat iets zegt over zijn eigen relatie of over de mogelijkheid van een relatie met die ander. Misschien moet je er niet meer van maken dan wat het is. Dit gaat vanzelf weer over.
quote:deedee007 schreef op 27 juli 2008 @ 17:39:

bedankt voor de reacties.

eleonora:

Hij zou niet naar Nederland komen. Hij heeft een geweldige baan en zou hier of in Europa niet kunnen werken. Als er een toekomst zou zijn, wat ik betwijfel, zou dat betekenen dat ik naar Zuid-Afrika zou moeten. Hier zou ik niet negatief tegen over staan gezien zijn toekomst beeld perfect aansluit bij dat van mij. Maar dat staat los van O. (ik besef dat dit waarschijnlijk nogal raar klinkt)

Ik vind 6 weken nog lang geen eerlijke kans. En ben dan ook zeker niet bereid om voorlopig een keuze te maken.

Ik wil gewoon weten hoe andere hier tegen overstaan vandaar m'n posting.

Als je denkt dat er zoals je al aangeeft, geen toekomst in zit, dan zou ik me niet al te druk maken. Verliefdheid gaat over. Het is de vraag of jouw verliefdheid je relatie overleeft want het is heel eerlijk dat je het met je vriend hebt gedeeld maar nu zit hij er mee. Hopelijk ziet hij het ook als iets van voorbijgaande aard.
Beste Deedee007,

Wow, ik heb echt exact hetzelfde probleem als jij (lees mijn story: 'Help relatieproblemen en verliefd zijn op een ander') en ik weet ook niet wat ik ermee aan moet.

Ik heb het verliefd zijn op een ander trouwens ook verteld aan mijn vriendin M en het gevolg daarvan is dat zij er wel goed op heeft gereageerd (voor zover je op zoiets goed kunt reageren) en dat mijn verliefdheid wel wat is afgenomen. Desalniettemin ga je je toch afvragen hoe het zou zijn met die ander en wat die ander nu precies voor jou voelt en dat knaagt, bij jou ook?

Ik heb mijn vriendin overigens volledige openheid van zaken gegeven dus alle sms-jes. emails e.d. laten lezen en ik denk dat jou vriend jou ook de ruimte behoort te geven om dit voor jezelf op een rijtje te zetten. Een relatie tussen 2 personen is sowieso ontzettend moeilijk om altijd goed te houden en kost enorm veel investering van beide kanten. Dus op het moment dat jij gevoelens krijgt voor O, sta je voor een dergelijk gevoel ook open, vanwege het feit dat je iets mist in je eigen relatie, dat is m.i. niet alleen jouw schuld maar indirect ook de schuld van je vriend. Voor een liefdesrelatie zijn er 2 nodig. Ik meen dat je je voor je je gaat afvragen of je verder wilt met O, eerst moet afvragen wat er schort aan de relatie met je vriend. En daarna moet je je afvragen of het tekort in je huidige relatie een beeindiging van de huidige relatie billijkt.

En jouw vriend moet je daarvoor echt de ruimte bieden (ook al is het enorm zwaar). Je bent immers niet vreemdgegaan, niet gezoend of zoiets. Het enkele wat je hebt gedaan is geknuffeld (hetgeen ik overigens ook had gedaan) en het misplaatste gevoel van romantiek en verliefdheid dat je voelt voor een ander dan je vriend, maar daar kun je in wezen niets aan doen.

Ik heb er overigens voor gekozen om mijn verliefdheid niet met de persoon in kwestie (in mijn geval S, doch in jouw geval O) te bespreken, omdat dit m.i. iets is wat je eerst met je partner in je huidige relatie dient te bespreken. Ik vind dat overigens ook enorm lastig hoor, maar ik meen dat als ik mijn gevoelens aan S vertel ik daarmee de vertrouwensband van mijn huidige relatie verbreek en dan moet ik in mijn optiek mijn huidige relatie verbreken. Denk jij daar ook zo over?

ik zie je reactie tegemoet en keep me informed m.b.t. je keuzes, want daar heb ik wellicht ook nog wat aan.

Groet Mellow28
hi mellow28

Het is inderdaad zo'n beetje het zelfde. Alle vragen die bij jou opkomen zijn bij mij inmiddels ook al de revue gepasseerd. Een antwoord heb ik helaas niet.

Doordat ik en m'n vriend veel over deze situatie gepraat hebben weten we inmiddels wat er schort aan onze eigen relatie. Maar om daar aan te werken moet het andere eerst over zijn.

M'n vriend geeft me ook meer dan voldoende de ruimte en tijd om er voor mezelf uit te komen.

Ik heb er niet bewust voor gekozen om mijn gevoels aan O. te vertellen. Ik heb hem na de vakantie eenmaal gesproken en hij is er toen zelf mee gekomen. Toen hij mij zo met al zijn gevoelens confronteerde kon ik er ook niet langer omheen en heb mijn visie laten weten.

Zonder dat O en ik dit lange gesprek hadden wisten we eigenlijk al precies wat we van elkaar vonden dit was alleen nog niet uitgesproken.

M'n vriend was op de hoogte van het feit dat O. en ik met elkaar zouden praten (via telefoon) Hij vond het wel moeilijk maar hoopte dat ik een antwoord zou krijgen op alle vragen die ik had. Dit is helaas niet gebeurd.

Dus mijn advies aan jou praat er niet over met S want het schept voor jou alleen nog maar meer verwarde gevoelens.

Het heeft mij in ieder geval niets geholpen. Ja dat ik nog meer ben gaan twijfelen over van alles en nog wat.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!!
Dit lijkt wel heel veel op de posting van Mannn..... Ik heb daar al een reactie geschreven, misschien kan je er iets mee.....
quote:Elessare schreef op 09 augustus 2008 @ 12:33:

Dit lijkt wel heel veel op de posting van Mannn..... Ik heb daar al een reactie geschreven, misschien kan je er iets mee.....aan dit topic moest ik ook gelijk denken...lijkt wel heel erg op elkaar...nou dat het bij elkaar hoort bedoel ik.
het lijkt inderdaad erg veel op elkaar. Alleen speelt mijn posting al langere tijd! Dit gaat absoluut niet over dezelfde personen.

Australie is NOG verder weg dan Zuid-Afrika

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven