Verliefd op een ander (Lege OP)

08-01-2019 15:06 102 berichten
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:08
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
indien jullie nog seks hebben vertel het je vrouw als ze bovenop je zit krijg je vanzelf je spanning.

Maar goed jij zoekt alleen spanning.
Je vrouw is niet zo spannend meer die moet immers soppen wassen poetsen enz enz en ziet er na de bevalling vast anders uit dan degene die dit allemaal niet of anders mee maakt.

Ik zou een test doen huur een gigolo in die je opdracht geeft in 3-5 sessies haar het hof te maken helemaal in de watten legt (boeit de kosten die maken bij je minnares ook niets uit neem ik aan?).
Dat ben je haar minimaal verschuldigd.

Het gevoel wat je dan krijgt bezorg je al twee jaar je vrouw en dan weet jij dit maar zij weet niets van dit alles.

Vertel het haar daarna kan ze een rationele keuze maken ipv een emotionele.
En misschien ziet ze jou dan ook hoe je bent want wie zegt dat jij überhaupt zo aantrekkelijk bent ?
Je minnares die ook enkel seks zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Dit is wat mij betreft weer echt zo'n topic wat volledig ontspoort. Niveautje knuppel met stenen, slabekken en lekker rellen. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar kan toch ook op 'n normale manier gezegd worden?

Hoe dan ook vind ik dat 'n keertje vreemd gaan, of meerdere keren, of er 'n relatie naast hebben puur voor de sex, nou niet direct zo'n misstap hoeft te zijn, dat je je relatie ervoor moet beëindigen. Geldt andersom natuurlijk ook, voor de vrouw. Relaties kunnen nu eenmaal in 'n sleur geraken en als je dan al veel pogingen hebt ondernomen, dan kan 'n persoon ernaast soms juist lucht geven. Kan zelfs met blijven houden van je partner. En inderdaad, soms is dit 'n persoonlijk proces en blijkt achteraf dat je heel veel om je vrouw geeft. Ben je weer (opnieuw) gelukkig dat je haar huid voelt, haar geur ruikt, haar liefkozingen voelt en stem hoort.

Iets anders is zoals TO beschrijft, als er liefde in het spel is. Dat zou ik pas echt bedreigend vinden. Vandaar ook in mijn eerdere post aangehaald, rationeel voor je eigen vrouw kiezen is ook 'n keuze.

Nu ben ik ik en jij bent jij. En jij hoeft het niet met me eens te zijn. Prima, laat dat gerust weten, ik lees mee. Maar zeg het gewoon op 'n normale toon en respecteer mijn anders zijn ten opzichte van jou. Het ontaardt anders weer in zo'n blaaskaak topic en dat siert dit druk bezochte forum niet echt.
.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
08-01-2019 20:34
Sommige mensen kunnen zo gemeen doen! Hoe denk je dat zijn vrouw zich gaat voelen als ze hier achterkomt? En de kinderen?
Vergeet vooral dat laatste niet TO. Je kinderen kunnen hier ook een enorme klap van krijgen. Ik had zelf een vader de zich zo gedroeg tijdens het huwelijk met mijn moeder. Liegen, vreemdgaan, affaires.. 3 keer raden wie ik al 16 jaar niet meer in mijn leven laat/wil.
Ik weet niet of dit nog te redden valt. Tegen die minnares kan je vrouw nooit op. Want met je minnares is het altijd leuk. Geen dagelijkse beslommeringen, alleen gestolen momentjes.

Je vrouw doet enorm haar best voor jou, maar ze zal je nooit kunnen bieden wat je vindt bij je minnares. Per definitie niet.

Als je minnares ooit je vrouw wordt, kan zij je dat ook niet meer bieden.

Ik weet helaas uit ervaring hoe dat voelt. Mijn ex deed het zelfde als jij. Ik werd er zo verdrietig en wanhopig van. Begreep maar niet waarom hij zich toch zo aan mij stoorde. Deed zo hard mijn best om de verbinding te herstellen maar hij bleef maar ontevreden. Logisch, ik werd namelijk nooit die minnares natuurlijk. En dus verzon hij telkens een andere reden om ontevreden te kunnen zijn.

Was niet eerlijk, frustreerde elke poging tot praten. Het zat allemaal in mijn hoofd, ik was gewoon nooit tevreden.

In hoeverre ben jij nog in staat om je huwelijk echt een eerlijke kans te geven?
Je wilt het niet opbiechten en je wilt niet scheiden. Dan vertel je het dus niet.

Ik wacht trouwens nog op de "seksverslaving" verklaring. Nog niet zo lang geleden was er een TO die gigantisch besodemieterd werd door haar man en het liep erop uit dat hij slachtoffer was van zijn seksverslaving. Ik dacht dat het allemaal een grap was, maar nee.

Dus TO, wie weet vindt iemand je seksverslaafd, ben je daar het slachtoffer van en krijg je een aaitje over je bolletje. Hoef je je ook niet meer rot te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Een échte kerel zou zijn vrouw niet alleen vertellen dat hij wil scheiden maar ook de aanleiding daartoe.

Jij zou jezelf kapot moeten schamen dat je je vrouw ook nog een schuldgevoel hebt aangepraat omdat jij te laf bent om de werkelijke toedracht te vertellen.
Afgezien hiervan, hoe in Godsnaam wil jij aan je huwelijk werken terwijl je een leugen leeft?
Denk je werkelijk dat je dit de rest van je leven kan volhouden? Misschien wel maar dat is te triest voor woorden.

De waarheid verandert ongetwijfeld ook haar houding, hoef jij niet meer te twijfelen of je er wel goed aan doet om je pleziertjes op te geven...
Manlief schreef:
08-01-2019 20:57


Hoe dan ook vind ik dat 'n keertje vreemd gaan, of meerdere keren, of er 'n relatie naast hebben puur voor de sex, nou niet direct zo'n misstap hoeft te zijn, dat je je relatie ervoor moet beëindigen. Geldt andersom natuurlijk ook, voor de vrouw. Relaties kunnen nu eenmaal in 'n sleur geraken en als je dan al veel pogingen hebt ondernomen, dan kan 'n persoon ernaast soms juist lucht geven. Kan zelfs met blijven houden van je partner. En inderdaad, soms is dit 'n persoonlijk proces en blijkt achteraf dat je heel veel om je vrouw geeft. Ben je weer (opnieuw) gelukkig dat je haar huid voelt, haar geur ruikt, haar liefkozingen voelt en stem hoort.
Deze levensstijl is natuurlijk prima mits jij en je vrouw hier samen voor kiezen. Echter, over het algemeen kiest men toch voor een monogame relatie.
Zo ook de vrouw van TO en ze is in de veronderstelling dat haar man er ook zo over denkt. Helaas blijkt dat ze al meer dan 2 jaar in de maling genomen wordt en gaat zij nu vol overgave aan de slag om de relatie en het gezin te redden. Totaal zinloos want TO is veel gelukkiger is zijn affaire. Die hij trouwens ook met een lullig appje heeft afgeserveerd, echte liefde dus. En dat vindt hij eigenlijk heel knap van zichzelf. Wat een opoffering!
Alle reacties Link kopieren
Man010 schreef:
08-01-2019 16:31
Zo aan de (harde) reacties gezien wordt mij geadviseerd om het affaire op te biechten. Dit zal ik niet doen, want dit zal haar breken en het huwelijk zal eindigen in een vechtscheiding. Juist dat probeer ik te vermijden, ook omwillen van de kinderen.

Klopt, er zit een patroon in mijn vreemdgaan maar dit verwijt ik aan het feit dat ik niet echt gelukkig was in mijn relatie en de spanning buiten hebt opgezocht. Moet er ook bij vermelden dat ik tijdens mijn 2 jarig affaire niet nogeens vreemd ben gegaan. Omdat ik simpel weg de behoefde hier niet aan hebt gehad.

En dames ik weet dat ik enorm fout zit en voor sommige ook een enorme kloothommel ben.

Maar toch is er nog blijkbaar liefde om door te gaan. Ben alleen bang dat dit een rationele beslissing is van mij om voor me gezin te kiezen.
Denk je echt dat er liefde is om door te gaan?
Je neemt jezelf in de maling.

De redenen die je aanvoert zijn excuses omdat je bang bent.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
08-01-2019 20:57
Dit is wat mij betreft weer echt zo'n topic wat volledig ontspoort. Niveautje knuppel met stenen, slabekken en lekker rellen. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar kan toch ook op 'n normale manier gezegd worden?

Hoe dan ook vind ik dat 'n keertje vreemd gaan, of meerdere keren, of er 'n relatie naast hebben puur voor de sex, nou niet direct zo'n misstap hoeft te zijn, dat je je relatie ervoor moet beëindigen. Geldt andersom natuurlijk ook, voor de vrouw. Relaties kunnen nu eenmaal in 'n sleur geraken en als je dan al veel pogingen hebt ondernomen, dan kan 'n persoon ernaast soms juist lucht geven. Kan zelfs met blijven houden van je partner. En inderdaad, soms is dit 'n persoonlijk proces en blijkt achteraf dat je heel veel om je vrouw geeft. Ben je weer (opnieuw) gelukkig dat je haar huid voelt, haar geur ruikt, haar liefkozingen voelt en stem hoort.

Vanuit een theoretisch perspectief kan ik je volgen, al denk ik dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.
Je beslist niet op een dag dat je niet gelukkig meer bent of in een sleur verkeert, dat is een proces wat je meestal toch alleen ondergaat.
Het is niet veel mensen gegeven dit zo op tafel te leggen om er tot een (tijdelijk) open relatie te komen.
Gevolg is toch list en bedrog om tot inzicht te komen. Kunnen we met z'n allen wel een therapeutische draai aan geven maar het het verhaal van eens een eend blijft een eend gaat hier wel op.

Daarnaast neem je een duidelijk ' mannelijk' uitgangspunt die ik, als medebewoner van Mars, goed begrijpen kan.
Echter, vrouwen zijn van een andere planeet met een andere chemische huishouding; sex om de sex is meestal niet van toepassing, verbinding wel....
De praktijk ligt dus iets gecompliceerder.



Iets anders is zoals TO beschrijft, als er liefde in het spel is. Dat zou ik pas echt bedreigend vinden. Vandaar ook in mijn eerdere post aangehaald, rationeel voor je eigen vrouw kiezen is ook 'n keuze.

Nu ben ik ik en jij bent jij. En jij hoeft het niet met me eens te zijn. Prima, laat dat gerust weten, ik lees mee. Maar zeg het gewoon op 'n normale toon en respecteer mijn anders zijn ten opzichte van jou. Het ontaardt anders weer in zo'n blaaskaak topic en dat siert dit druk bezochte forum niet echt.
My 2 cents... a bit off topic.
Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
08-01-2019 21:39
Vanuit een theoretisch perspectief kan ik je volgen, al denk ik dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.
Je beslist niet op een dag dat je niet gelukkig meer bent of in een sleur verkeert, dat is een proces wat je meestal toch alleen ondergaat.
Het is niet veel mensen gegeven dit zo op tafel te leggen om er tot een (tijdelijk) open relatie te komen.
Gevolg is toch list en bedrog om tot inzicht te komen. Kunnen we met z'n allen wel een therapeutische draai aan geven maar het het verhaal van eens een eend blijft een eend gaat hier wel op.

Daarnaast neem je een duidelijk ' mannelijk' uitgangspunt die ik, als medebewoner van Mars, goed begrijpen kan.
Echter, vrouwen zijn van een andere planeet met een andere chemische huishouding; sex om de sex is meestal niet van toepassing, verbinding wel....
De praktijk ligt dus iets gecompliceerder.

My 2 cents... a bit off topic.
Ironisch genoeg is mijn ervaring dat juist dit soort mannen meestal volledig door het lint gaan als op zekere dag blijkt dat hun vrouw het jarenlang in het geniep met anderen heeft aangelegd.

Dus dit soort planetentheorieën neem ik met een grote korrel zout.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
08-01-2019 21:45
Ironisch genoeg is mijn ervaring dat juist dit soort mannen meestal volledig door het lint gaan als op zekere dag blijkt dat hun vrouw het jarenlang in het geniep met anderen heeft aangelegd.

Dus dit soort planetentheorieën neem ik met een grote korrel zout.
Ja?
Ervaring?

Tips voor TO?

:proud:
Volgens mij heeft jouw vrouw allang door dat jij buiten de deur bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat soort mannen (en vrouwen) niet. Dat je zo'n dubbelleven kunt leiden, al twee jaar lang. Misschien heeft ze het al door, maar durft ze niks te zeggen. Ik vind het sowieso een rotstreek om je vrouw (en kinderen) zo te beflikkeren.
Sorry, TO, maar je vrouw verdient beter en kan geen begrip opbrengen. Ga anders naar een psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
He, 'n mede Mars bewoner. Dank Tegenlicht voor je visie. Waardeer ik.
.
Ik denk dat het vrij simpel is.
Je topictitel heet “verliefd op een ander”. Het lijkt me dat je dat je vrouw zou moeten zeggen. Net doen of iets niet bestaat, maakt het niet ongedaan.
.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 06:37
99.68% gewijzigd
Manlief schreef:
08-01-2019 22:37
He, 'n mede Mars bewoner. Dank Tegenlicht voor je visie. Waardeer ik.
Beetje raar om te beweren dat mannen over het algemeen wel oké zijn met vreemdgaan. Ik geloof er niks van.

Maar hoe zit dat dan bij jou? Weet jouw vrouw hoe je denkt over monogamie en staat zij er ook zo in?
Manlief schreef:
08-01-2019 20:57

Hoe dan ook vind ik dat 'n keertje vreemd gaan, of meerdere keren, of er 'n relatie naast hebben puur voor de sex, nou niet direct zo'n misstap hoeft te zijn, dat je je relatie ervoor moet beëindigen. Geldt andersom natuurlijk ook, voor de vrouw.
Zonder medeweten van de partner?
Als je nou een keertje in een dronken bui met je collega in het kopieerhok had liggen bumsen zou ik ook denken dat niet vertellen misschien wel beter is. Maar na 2 jaar?

Mijn ex ging vreemd, en deed daar wat geheimzinnig over omdat hij uiteindelijk wel met mij verder wilde. Ik vond het niet vertellen een groter verraad dan het vreemdgaan zelf. Het ergste vond ik dat ik het zelf uit hem moest trekken, ipv dat hij gewoon helder was. Dat is de reden dat hij nu mijn ex is, niet het vreemdgaan zelf.
Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
08-01-2019 21:47
Ja?
Ervaring?

Tips voor TO?

:proud:
:)
Ervaring als in: vaak genoeg langs zien komen.
En mijn tip heb ik al vaker gegeven (en anderen ook): wees eerlijk.

Ik ben niet eens van het soort mensen dat vreemdgaan per definitie als een onoverkomelijke zonde beschouwt, of monogamie als hoogste goed. Maar ik ben wel iemand die enorm gaat steigeren als anderen voor mij denken te kunnen beslissen dat ik een deel van de waarheid niet aan zou kunnen. Dat maak ik graag zelf uit. Zeker als er eerst een bom gedropt zou worden ("schat ik wil misschien van je scheiden") en vervolgens zogenaamd om mij te beschermen driekwart van het verhaal achter die bom zou worden verzwegen.

TO is getrouwd met een volwassen vrouw, behandel haar dan ook als een volwassen vrouw. Een vrouw die zelfstandig keuzes kan maken, het hele verhaal kan overdenken en dan beslissen of ze wel of niet verder wil investeren in dit huwelijk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
En het zal best dat vreemdgaan over een onvervuld verlangen of zoiets gaat. Maar hoe kan je in relatietherapie aan herstel werken als dat verlangen niet besproken kan worden omdat je de affaire verzwijgt? Je mist toch iets essentieels lijkt me, als het de moeite waard is om voor vreemd te gaan.
Wat een boel gezemel zeg.
Ga scheiden. Je vrouw en kinderen verdienen beter.
Dana schreef:
08-01-2019 22:58
:)
Ervaring als in: vaak genoeg langs zien komen.
En mijn tip heb ik al vaker gegeven (en anderen ook): wees eerlijk.

Ik ben niet eens van het soort mensen dat vreemdgaan per definitie als een onoverkomelijke zonde beschouwt, of monogamie als hoogste goed.

Ik ook niet. Ben geen aanhanger van strikte monogamie.

Wat ik wel een enorme naaistreek vind is om je vrouw zich in bochten te laten wringen om je tegemoet te komen in je onvrede, terwijl er gewoon iemand anders is. Daar gaat niets wat zij doet ooit tegen helpen.



Maar ik ben wel iemand die enorm gaat steigeren als anderen voor mij denken te kunnen beslissen dat ik een deel van de waarheid niet aan zou kunnen. Dat maak ik graag zelf uit. Zeker als er eerst een bom gedropt zou worden ("schat ik wil misschien van je scheiden") en vervolgens zogenaamd om mij te beschermen driekwart van het verhaal achter die bom zou worden verzwegen.

En jij je wanhopig afvraagt wat in godsnaam de aanleiding was voor deze bom.

TO is getrouwd met een volwassen vrouw, behandel haar dan ook als een volwassen vrouw. Een vrouw die zelfstandig keuzes kan maken, het hele verhaal kan overdenken en dan beslissen of ze wel of niet verder wil investeren in dit huwelijk.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
08-01-2019 22:58
:)
Ervaring als in: vaak genoeg langs zien komen.
En mijn tip heb ik al vaker gegeven (en anderen ook): wees eerlijk.

Ik ben niet eens van het soort mensen dat vreemdgaan per definitie als een onoverkomelijke zonde beschouwt, of monogamie als hoogste goed. Maar ik ben wel iemand die enorm gaat steigeren als anderen voor mij denken te kunnen beslissen dat ik een deel van de waarheid niet aan zou kunnen. Dat maak ik graag zelf uit. Zeker als er eerst een bom gedropt zou worden ("schat ik wil misschien van je scheiden") en vervolgens zogenaamd om mij te beschermen driekwart van het verhaal achter die bom zou worden verzwegen.

TO is getrouwd met een volwassen vrouw, behandel haar dan ook als een volwassen vrouw. Een vrouw die zelfstandig keuzes kan maken, het hele verhaal kan overdenken en dan beslissen of ze wel of niet verder wil investeren in dit huwelijk.
We zijn het volledig met elkaar eens.
TO, welke verwachting heb je van de relatietherapie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven