Verliefd op schoonbroer...

23-02-2010 11:22 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Geloof dat ik een probleempje heb...

Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen. De eerste tijd was het allemaal super. Maar na ongeveer anderhalf jaar, werd het minder. Volgens mij is het wel normaal dat in een relatie na een tijd de spanning eraf is enzo. Dus daarom maakte ik me niet echt zorgen ofzo. Want ik hou echt heel veel van mijn vriend. Maar zoals ik al zei veranderden er dingen en door zijn houding ten opzichte van mij nam mijn zelfvertrouwen steeds meer af.

Een jaar of 3 geleden gingen we naar een verjaardag van een vriend van ons. De broer van mijn vriend was er ook. En opeens besefte ik dat ik hem eigenlijk superaantrekkelijk vond. Zo had ik hem nog nooit bekeken. Hij is trouwens ook 8 jaar jonger dan mij. Echt raar. Ik snapte niet waar dat vandaan kwam. Maar phoe... wat vond ik hem leuk.... Ik heb niks met dat gevoel voor hem gedaan, dus dat is uiteindelijk weer minder geworden. Maar weer een tijd later, nu ongeveer anderhalf jaar terug, was dat gevoel voor mijn schoonbroer er weer. Ik wou gewoon het liefst de hele dag bij hem in de buurt zijn. Ook deze keer heb ik niks met dat gevoel gedaan. Dus het werd ook weer minder. Tot afgelopen oud en nieuw. Het was alsof ik door de bliksem getroffen werd. Ik ben gewoon hartstikke verliefd op hem... En een aantal weken terug zijn we met een aantal mensen op vakantie geweest. Hij was er ook bij... Ik probeer het gevoel te negeren, maar ik moet zeggen dat dat niet echt lukt...

Mijn relatie met mijn vriend gaat niet helemaal super. Vaak heb ik meer het gevoel dat ik zijn dienstmeisje/huishoudhulp ben dan zijn vriendin. Daarbij heeft hij op alles wat ik doe commentaar, en weet hij het altijd beter. En mijn zelfvertrouwen is naar 0 gekelderd.

Ik schaam me eigenlijk voor mijn gevoelens voor zijn broer. Zoiets mag toch niet?! Ik was eigenlijk altijd wel in de veronderstelling dat je verliefdheidsgevoelens kan onderdrukken. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk als ik dacht...

Echt ingewikkeld! Ik ben verliefd, dus dat wil ik van de daken schreeuwen! Maar ik hou ook heel veel van mijn vriend! Aaaargh!!

HELP!!!
Zou het kunnen dat je gewoon verliefd op hem bent geworden omdat hij je het soort aandacht geeft dat je graag van je eigen vriend zou willen krijgen? Wat de rest al zegt, hier iets mee gaan doen lijkt me niet handig. Dat zal een moeilijke weg worden. Je dan ex zou not so pleased zijn dat je er met zijn broer vandoor gaat, je schoonouders zouden het waarschijnlijk ook niet begrijpen en inderdaad... die familiefeestjes, zie je het voor je? ;) En misschien is het niet eens wederzijds.

Het lijkt me zinvoller om te kijken wat je nog met deze relatie wil. Denk je dat praten zou kunnen helpen? Wil je nog wel praten? Ik herken het verliefd worden op anderen tijdens een ongelukkige relatie heel sterk. Toen ik zelf in een ongelukkige relatie zat, vluchtte ik ook in allerlei (best onschuldige) verliefdheden op andere mannen. Daar deed ik net als jij niets mee. Het was een alleen maar in mijn hoofd vlucht. ;)

Maar, zonder het vluchten in fantasie en verliefdheden, had ik die relatie niet aangekund. Als je denkt dat je je relatie zou kunnen verbeteren en de wil daartoe nog hebt, zou ik me daarop concentreren. Ik weet niet of dat slim is, gezien wat je over hem schrijft. Hoe ernstig is de situatie? Voel jij je een sloof omdat hij jou zo ziet? Of voel jij je zo, omdat hij niets zegt over wat je doet in huis bijvoorbeeld?

Mijn ex maakte het bijvoorbeeld gewoon echt niets uit of ik wat in huis deed of niet, hij had gewoon niks tegen rotzooi, LOL. Een afwezigheid van waarderende geluiden hoeft dus niet te betekenen dat hij JOU niet belangrijk vind... En dat jouw zelfvertrouwen zo is gedaald, ligt dat echt aan hem? Zegt hij dingen die je zelfvertrouwen ondermijnen? Wat voor dingen zegt hij dan bijvoorbeeld? Weet hij het echt altijd beter of drukt hij zich misschien onhandig uit? M.a.w. is hij niet leuk doordat je hem niet leuk vind, of is hij niet leuk doordat je iemand nog leuker vind?

Als ik jou was, zou ik hoe dan ook die verliefdheid laten voor wat hij is, maar niet de onderliggende boodschap negeren.
Ik kan natuurlijk absoluut geen goed advies geven en ik denk dat je zelf er achter moet komen wat je moet doen maar ik kan me voorstellen dat het van je afschrijven al heel veel oplost. Ik denk denk ook dat je van iedereen hier hele goede tips hebt gekregen waar je vast wel iets mee kan. Eerst aar je huidige realtie kijken en daarin beslissen wat je daar mee wil en dan pas verdere stappen zetten. maar kan me wel heel goed voorstellen dat het andere gevoel je in de weg zit meid. Succes !
Ben net terug van bij schoonbroer. Moest hem met iets helpen.

Heb echt steeds de neiging om hem aan te raken, enzo... Stom he?!

Had dat van die familiefeestjes ook al bedacht. Lijkt me inderdaad verre van een ideale situatie. Mijn schoonouders zijn heel relaxed en staan voor ontzettend veel dingen open, maar weet niet hoe ze hierover zouden denken.

Mijn vriend zou ontploffen denk ik. Ook begrijpelijk trouwens...

Het maakt hem trouwens wel wat uit, of ik iets in huis doe. Al zou ik de hele dag poesten en zwoegen, dan was het huis waarschijnlijk nog niet schoon genoeg.

Hij ziet de dingen die ik doe ook helemaal niet. (Maar volgens mij hebben meer mannen daar last van...) En verder zegt hij echt wel dingen die mijn zelfvertrouwen schaden. Hij zegt bijvoorbeeld supervaak hoe dom dat ik wel niet ben, en dat ik een "kut" ben. En een kus of knuffel uit zichzelf hoef ik ook niet te verwachten. Maar dat zit gewoon in zijn aard.

Ik weet het ook niet. Hij stuurt wel altijd lieve berichtjes, enzo...

Pfff... Ga even avondeten klaarmaken... Wil alles op een rijtje krijgen...
Wat is je antwoord op de vraag die door meerdere mensen hier is gesteld: Waarom hou je zoveel van iemand (lees: je vriend) die je zo behandelt? Waar hou je van bij iemand die je dom noemt, een kut, je gebruikt als sloof etc etc. Waar hou je dan in godsnaam van?

Van die lieve smsberichtjes? Kan hoor, maar dan hou je dus van lieve berichtjes en niet perse van hem.
Waarom pik je het dat je vriend je dom en een kut noemt?
Klinkt in ieder geval alsof je deze relatie maar eens goed onder de loep moet leggen.

Persoonlijk vind ik het niet slim om jezelf meteen weer in een nieuwe relatie te storten. Ergens ook wel beetje respectloos ten opzichte van je ex. Maar ieder zijn eigen mening.

Maar dan ook nog eens de broer van die ex... Gaat die broer jou boven zijn broer (jouw ex dus) verkiezen? Want met uitmaken is het niet ineens zomaar over. Die dingen hebben een nasleep en aan jouw berichtjes te zien lijkt je vriend me nogal gefrustreerd mannentje, dus die gaat er vast een nasleep aan vast plakken. En gaat die broer dan jou verdedigen tegenover zijn eigen broer als jullie dan samen zijn? Of is hij nu alleen maar aardig en beleefd tegen je omdat je het vriendinnetje van zijn broer bent en ligt dat bij hem meer in zn aard dan jouw eigen vriend...?
Mara ik vrees dat je verliefd bent op je zwager omdat je in een niet al te leuke realtie zit. Vraag je af of je met je vriend op deze manier 80 wil worden.

Mocht je met deze ongelijkwaardige relatie willen kappen handel alles zorgvuldig af voordat je überhaupt met zwager wat gaat beginnen. Maar als ze uit hetzelfde nest komen met dezelfde opvoeding dan zou ik 2x achter m'n oren krabben.

Sterkte en maak vooral voor jezelf duidelijk wat JIJ wil en handel er dan naar want ik heb niet het idee dat je gelukkig bent met een vriend die je steselmatig onderuit haalt.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Tsjees, doe ff normaal.

Je kent die hele gozer niet, hij ziet er toevallig leuk uit, nou en?

Als je al een ander wil zoek dan buiten de familie, wel zo gezond. Daarnaast is hij ook eens 8 jaar jonger en wie zegt dat hij iets met jou zou willen, alleen al om het respect niet zeg.
quote:Brown_Eyes schreef op 23 februari 2010 @ 19:42:

Tsjees, doe ff normaal.

Je kent die hele gozer nietNou ja, als zwager zal ze hem toch wel kennen, niet..?
Maar antwoord op de vraag waarom je van je huidige vriend houdt (en daarom bij hem blijft?) krijgen we niet. Je zegt dat hij je dom vindt, je zelfvertrouwen omlaag haalt en je als sloof behandelt. Klinkt niet alsof jullie het leuk hebben samen. Dus ik vraag het nog een keer, waar komt de liefde voor je vriend nog vandaan?
quote:Thila schreef op 23 februari 2010 @ 14:00:

[...]

Volgens mij heeft dat niets met leeftijd te maken hoor.Ik kan me voorstellen dat als je bijv. begin 20 bent je jezelf kan laten overdonderen door dit soort commentaar en behandeling, maar toch niet als je 31 bent, lijkt mij?!
Mara, ik ben wel benieuwd of je iets aan onze reacties gehad hebt.
Nou ik geloof dat respect voor elkaar toch wel 1 van de belangrijkste dingen in een relatie is....plus het niet elkaar willen veranderen.

Zo te horen mag jouw vriend wel een lesje in relaties krijgen...zou hij het leuk vinden als je hem een lul of piemelhoofd noemt??? En alles afkraakt wat hij doet????

En dan stuurt hij wel lieve berichtjes....goh! Wat een "schat"!

Ik zou eens effe goed met vriendlief om de tafel gaan zitten...en hem vertellen wat je nou niet zo leuk vind aan wat hij doet. Mijn hubbie zou het niet in zijn hoofd halen om mij een Kut te noemen.....en dan dus echt niet om dat ik hem onder de duim zou hebben maar meer omdat je je zoiets niet doet naar je partner.

Enne die zwager zou ik maar effe uit je hoofd zetten...van de 1 naar de ander fladderen heeft nog nooit geholpen...ga iid eerts maar eens van je zelf houden....want iemand die van zich zelf houdt laat zich niet zo noemen. Die vindt dat ze beter verdiend....
Wow ok. Nou dat zelfvertrouwen ondermijnen lijkt me wel echt iets wat hij doet en niet alleen jouw interpretatie wegens verliefdheid als hij je zo noemt. Ik zou hem heel erg duidelijk maken dat je dat echt niet accepteert en ook nooit gaat accepteren. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben.... hoe reageer je dan als hij je zo noemt? Accepteer je dat of reageer je assertief?
Ik weet eigenlijk ook wel dat jullie gelijk hebben en dat ik eerst mijn relatie onder de loep moet nemen. En soms vraag ik me inderdaad ook af waarom ik nog zoveel van mijn vriend hou. Hij is een mega controlfreak, superdominant en behoorlijk denegrerend. Maar dit heeft ie niet alleen ten opzichte van mij hoor.... Zo is hij eigenlijk ten opzichte van alles en iedereen. (Behalve tegen onze hond. Soms denk ik dat ie meer van hem houdt dan van mij...) Als ik bijvoorbeeld nieuwe mensen ontmoet vind ik het meestal leuk en gezelllig. Hij vind iedereen bij voorbaat al een sukkel... Ik denk dat ik er inmiddels al aan gewend ben dat ie zo overal op reageert, en dat t me daarom minder opvalt...

Meestal zeg ik er wel wat van als ie me zo noemt. Andere keren reageer ik gewoon helemaal niet. En ik heb hem een aantal keer gezegd dat ik het echt niet vind kunnen dat ie me zo noemt, maar dan zegt ie dat ik toch weet dat hij dat niet zo bedoeld.

Hij vind trouwens iedereen dom hoor, niet alleen mij... Maar ja,... dan nog. (Ik moet wel zeggen dat ie wel ook echt heel erg intelligent is...)

Hij heeft ook zeker weten zijn lieve kanten. En hij kan ook heel erg lief en aanhankelijk doen, en me laten lachen.. Maar ik moet zeggen dat dat de laatste tijd inderdaad niet zo heel vaak is.... Ik mis dat heel erg... Eerst was ik altijd blij als hij thuis was. Nu heb ik vaak het gevoel alsof ik op mijn tenen moet lopen....
[quote]mara79 schreef op 24 februari 2010 @ 19:20:

Ik weet eigenlijk ook wel dat jullie gelijk hebben en dat ik eerst mijn relatie onder de loep moet nemen. En soms vraag ik me inderdaad ook af waarom ik nog zoveel van mijn vriend hou. Hij is een mega controlfreak, superdominant en behoorlijk denegrerend. Maar dit heeft ie niet alleen ten opzichte van mij hoor.... Zo is hij eigenlijk ten opzichte van alles en iedereen.

Klinkt echt als een leuke partner. Ik zou 'm nog niet als buurman willen hebben.
Ooooohh....maar hij doet dus tegen iedereen zo? Nee dan maakt het niet uit, dat maakt hem een stuk leuker. Als je dat nou gelijk gezegd had, dan snapten we gelijk wel waarom je nog zoveel van hem houdt
Het is wel erg makkelijk om alle negatieve dingen op te noemen van je vriend, zodat je zijn broer tig keer leuker lijkt.

Als je echt zoveel van je vriend houdt als dat je zegt, dan ga je aan je relatie werken!
quote:mara79 schreef op 24 februari 2010 @ 19:20:

Ik moet wel zeggen dat ie wel ook echt heel erg intelligent is...Niet erg sociaal intelligent, in ieder geval...
Denk dat je zo verliefd bent op zijn broer omdat je zelfvertrouwen erg laag is je vriend is bot, heeft altijd commentaar behandeld je als een dienstmeisje dan is elke enigzins aardige man die voorbij komt ineens je van het. Logisch. Doe wat aan je zelfvertrouwen en je relatie, maak er een einde aan bijvoorbeeld, en bekijk dan of je nog steeds zo vol bent van zijn broer. Ik denk : weinig kans.
Ik lees nu dat hij tegen iedereen zo is, wat doe je nog bij hem?
100% eens met stoeptegel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven