Verliefd op zwager??

01-04-2009 18:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zit een beetje met een probleem.

Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar samen en we wonen 3 jaar samen.

Alles gaat wel prima tussen ons en we zijn echt gek op elkaar.

Toch kan ik het niet helpen dat ik mijzelf erop betrap soms meer over en aan zijn broer te denken dan aan hem.

Mark en zijn broer Thomas lijken ontzettend op elkaar.

Ze zijn geen tweeling (ze schelen 4 jaar en mijn vriend Mark is de oudste).

Maar ze hebben dezelfde stem, lachen hetzelfde en praten hetzelfde.

Toch lijken ze in veel opzichten ook weer niet op elkaar.

In het begin van mijn relatie met Mark vond ik Thomas maar niks, hij was onvriendelijk tegen en deed erg raar als ik in de buurt was.

Later trok dit bij, en nu kan ik het prima met hem vinden.

HIj komt vaak langs bij ons en blijft veel bij ons eten.

Het gekke is dat ik soms echt kan uitkijken naar de momenten dat hij langs komt, en ik betrap mijzelf erop dat ik soms er ook over fantaseer om dan alleen met hem te zijn.

Wie kent dit? Ik heb niet het idee dat ik de 'verkeerde' broer heb gekozen (om het zo maar te zeggen) maar ergens heb ik ook gevoelens voor de ander.

Wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt!

Liefs,

Rachel
Mark, Thomas, Rachel? Jullie echte namen? Zo ja, niet slim. Zo nee, ok.
Niet slim om echte namen hier te gebruiken... Verder geen advies.
Mijn naam is Rachel die van mijn vriend en zwager heb ik aangepast i.v.m. privacy

graag zou ik liever een reactie willen dan een verwijt of dit onze namen zijn en of dit dan wel slim is,

er zijn meer hondjes die vicky heten.

daarbij vind ik het makkelijker als ik de persoon een naam geef omdat het anders een moeilijk verhaal wordt.
Wat moet je ermee? Niks lijkt me. Een beetje vlinders voor een ander hebben is op zich niet vreemd, overkomt de besten. Ik krijg niet de indruk dat je hopeloos verliefd bent ofzo, dus lekker laten waaien en je op je relatie richten lijkt me.

Bedenk dat als je wel iets in die richting zou overwegen, je een ongelofelijke puinhoop gaat creëren. Dat wil je niet voor jezelf, en niet voor de andere betrokkenen. No way dat je er ooit gelukkig van zou worden.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Rachellauren schreef op 01 april 2009 @ 18:08:

Wie kent dit? Ik heb niet het idee dat ik de 'verkeerde' broer heb gekozen (om het zo maar te zeggen) maar ergens heb ik ook gevoelens voor de ander.

Wat moet ik hiermee?ehh..helemaal nix, dan komen er ook geen problemen, aangezien je zegt dat je gelukkig bent met je vriend...
quote:Rachellauren schreef op 01 april 2009 @ 18:16:

graag zou ik liever een reactie willen dan een verwijt of dit onze namen zijn en of dit dan wel slim is,

Verwijt?? Doe niet zo raar. Iemand probeert je hier op te attenderen, je zal niet de eerste zijn die hier herkend wordt met zijn verhaal. Erg onaardige reactie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Rachellauren schreef op 01 april 2009 @ 18:16:

Mijn naam is Rachel die van mijn vriend en zwager heb ik aangepast i.v.m. privacy

daarbij vind ik het makkelijker als ik de persoon een naam geef omdat het anders een moeilijk verhaal wordt. Ik denk dat je Fikkie bedoelt... ik ken gelukkig geen hondjes die Vicky heten ;)
Ik begrijp niet zo goed waarin ik je moet adviseren Rachel. Erg veel opties heb je niet. Of je verbreekt de relatie met je Mark en gaat voor Thomas, of je zet Thomas uit je hoofd en gaat voor je relatie met Mark...
The time is now
Pardon? Onze berichtjes zijn aardig bedoeld en niet als verwijt. Het is een openbaar forum, wat betekend dat iedereen mag reageren, wij dus ook. Dus om nou gelijk 'kritiek' te hebben op het feit dat wij jou willen waarschuwen voor eventuele herkenbaarheid, kan je ook zeggen: 'bedankt, maar het zijn fictieve namen.'

Ik hoop voor je dat je reacties krijgt waar je wel wat aan hebt. Die komen er vast.
Ah, daar zijn ze al... Het gaat soms zo snel op een forum!
Niets mee doen. Als je besluit voor de andere broer te gaan denk ik dat je de relatie tussen beide jongens om zeep helpt.

Dat je verliefd wordt kan je niets aan doen maar of je met die verliefdheid iets gaat doen is een keuze.

Als je verliefdheid groeit zou ik de relatie verbreken. Ik zou zeker niks met de broer beginnen, dat kan je echt niet maken. Maar das mijn mening....
quote:Stephanietje schreef op 01 april 2009 @ 18:20:

[...]

Ik denk dat je Fikkie bedoelt... ik ken gelukkig geen hondjes die Vicky heten ;)ik ken wel vrouwen die vicky heten...misschien is dat dan wel weer de vrouw van TO's zwager?
Tadaa! Een hele beroemde Vicky.

quote:NG1 schreef op 01 april 2009 @ 18:23:

[...]

ik ken wel vrouwen die vicky heten...misschien is dat dan wel weer de vrouw van TO's zwager? Zie, daar gaat je anonimiteit
The time is now
mijn reactie was niet onaardig bedoeld, mijn excuus daarvoor.

Maar ik bedoel alleen dat ik bij het schrijven hiervan al wel heb bedacht dat het niet verstandig is als mijn schoonmoeder het ineens leest

Jullie geven aan dat ik er niks mee moet doen,... ik ben zoiezo niet van plan om mijn vriend voor zijn broer te verlaten, dat zou inderdaad alleen maar chaos geven.

Daarbij zou ik niet tussen de broers in willen staat en de rede zijn dat een gezin ontwricht word.

Maar ik vraag me af, als ik deze gevoelens kan hebben, hoe goed is mijn eigen relatie dan?
quote:Rachellauren schreef op 01 april 2009 @ 18:25:

Maar ik vraag me af, als ik deze gevoelens kan hebben, hoe goed is mijn eigen relatie dan?Dat ligt er ook aan hoe heftig die gevoelens zijn. Een beetje een 'crush' komt in de beste relaties voor, maar als je echt helemaal hoteldebotel bent, zou ik me wel eens achter het oor gaan krabben....
The time is now
Heb jij het gevoel dat de broer van je vriend ook gevoelens voor jou heeft? Niet dat het heel veel toevoegt, maar het zou de situatie wel bemoeilijken. Als dat zo is zou ik het contact met je zwager even op een laag pitje zetten.

Wat betreft de vraag of je je relatie in twijfel moet trekken: ik denk het niet. De vraag is of je écht verliefd bent op de broer van je vriend, of dat je een soort van (sexuele) spanning voelt. In geval van het laatste... dat staat los van je relatie.

Das mijn bescheiden mening
ik weet niet wat zijn broer eventueel al dan wel of al dan wel niet voor me voelt.

ik weet wel dat we soms van die momenten hebben, dat je elkaar aankijkt en even vergeet wat er aan de hand. tot iemand zich tot ons went en we ons ongemakkelijk voelen over de situatie.

ik heb het er niet met mijn vriend noch met zijn broer natuurlijk over gehad.

seksuele spanning is dus niks mee maar is het dan wel normaal om seksuele fantasien en dromen te hebben over de broer van je vriend?

Dat is voor mij nogal verwarrend, ik vind het ook soms erg vervelen dat mijn vriend zo 'klef' wil doen in het bijzijn van zijn broer, alsof hij een stempel op mij wil drukken 'VAN MIJ' .

maargoed, als ik nu afstand van hem wil nemen omdat ik echt niet hotel de botel wil worden, hoe pak ik dat dan het beste aan?

Zonder dat het opvalt en ik dingen moet uitleggen wat de situatie natuurlijk alsnog moeilijk en ingewikkeld maakt....
Ik ben geen psycholoog maar je geeft zelf aan dat beide broers op elkaar lijken. Misschien zit ik er wel volledig naast maar vind je hem niet gewoon leuk omdat hij een '' betere" versie lijkt te zijn van jouw vriend? Je ziet hem immers niet wanneer hij boos/chagerijnig/verdrietig is maar alleen op zijn 'goede' momenten en dan lijkt de broer misschien wel veel leuker dan je eigen vriend.

Denk dat het aan jezelf is om uit te zoeken wat je wel wil en met wie...
zorg dat je minder thuis bent? neem een hobby/ ga sporten/naar een vriendin op de dagen dat hij langskomt... wat is er leuker aan broer?
wat is er leuker aan zijn broer?

dat is inderdaad een goede...

Zijn broer is rustiger, mijn vriend is nogal aanwezig maar ook autoritair.

zijn broer straalt iets lieverlijks uit.

Het zit hem ook in de kleine dingetjes, zijn broer bedankt mij voor alles wat ik doe, als ik eten heb gekoot bijvoorbeeld.

Hij vraagt of hij me kan helpen en ruimt ook samen met mij de spullen op.

Mijn vriend zegt geen bedankje en gaat er eigenlijk van uit dat ik dit doe, hij word ook boos als ik niet op tijd eten heb gekookt.

met zijn broer heb ik eens een avond 2.5uur gebeld, we hebben gewoon gepraat en dat was ontzettend gezellig, dit soort gesprekken heb ik niet met mijn vriend.

we hebben wel veel lol samen, maar geen serieuze gesprekken.

het is niet zo dat mijn vriend vreselijk is en zijn broer ideaal, mijn vriend vind ik bijvoorbeeld kwa uiterlijk knappen.

Mijn vriend is bijna 2 koppen groter als zijn broer, en lange mannen vind ik wel wat hebben.

het is gewoon erg moeilijk als die broers ook nog eens erg goede vrienden zijn.

Meestal komt hij op zondag op bezoek of 's avonds.

Na een dag werken wil ik gewoon lekker thuis zijn.

Net als het weekend, zondag is mijn dag.

Ik ga wel uit met vriendinnen en winkelen enzo maar toch kom ik hem wel 2 a 3 keer per week tegen....

*zucht*
Misschien kun je dit ook zien als een wake-up call dat je wat meer in je eigen relatie moet investeren. Je schrijft dat je met zwager beter kunt praten dan met je vriend.. Nou, dat wordt dan een avondje televisie uit en wijn op tafel en kletsen maar. Of uitgebreid (samen) koken en eten in het weekeind is ook gezellig en dat zijn vaak momenten waarop je echt tijd voor elkaar hebt.

In een ding heb je gelijk, je gaat wel denken over je eigen relatie wanneer je een soort van crush voor een ander ontwikkeld. Als je relatie iets minder leuk is (bijvoorbeeld omdat de klad erin komt) word je wat ontvankelijker voor anderen.

Bottom line: probeer je minder te focussen op de leuke dingen van zwager en ga aan de slag met de minder leuke dingen in je relatie.

(P.s.: 2 a 3 keer per week zwager over de vloer is best vaak)
Ik denk dat je ook geen bedankjes meer krijgt van de broer van je vriend als je een halfjaar met hem samen hebt gewoond. Je bent nou eenmaal beleefder als je op bezoek bent.

Misschien vind je de broer van je vriend wel zo leuk omdat je dat eigenlijk niet mag vinden. Dat is natuurlijk best spannend.

Je kunt mijnsinziens gewoon lekker genieten van je fantasie. Zolang je je fantasie maar niet uit gaat voeren, dan kan je een hele familie kapot maken. Maar dat had je vast zelf ook al wel bedacht.

Groetjes,

Laila
Niets mee doen. Ik heb een soortgelijk "probleem".
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven