Verliefdheid (bijna) nooit wederzijds?

09-04-2008 17:53 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dat ook altijd?
Altijd of bijna nooit?
Hm.... ?
Ik heb dat altijd nooit.
Ik heb ook weleens mannen ontmoet die niet zo gek op mij waren als ik op hen...maar later bleek altijd dat ik gewoon de verkeerde mannen uitzocht. Ik wist eigenlijk van tevoren al dat het niets ging worden!

Misschien zoek jij steeds de mannen uit die onbereikbaar zijn, en voelt dat heel spannend?!

Of misschien wordt jij wel heel snel verliefd?
Voor je statistiekjes: ben 4 keer verliefd geweest in mijn leven (ben nu over de 50), waarvan 3 keer wederzijds.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Ik heb het wel een paar keren mee gemaakt. Van alle keren dat ik verliefd ben geweest (zo'n 5x nu denk ik, ben 33), is het niet vaak wederzijds (zo frustrerend!). Of het lijkt in het begin helemaal koek en ei en dan ineens komt de 'ik vind je leuk maar...' van hun kant. Overigens heb ik het vaker mee gemaakt dat ik hun niet leuk vind dan andersom. En nee, ik ben zeker niet perfect of fantastisch maar ben zelf ook niet snel onder de indruk dus bij mij is verliefdheid iets moelijker op gang te krijgen. Nu zit ik in de onzekere situatie dat ik sinds lange tijd echt verliefd ben en ik weet gewoon niet wat hij van mij vindt (naast 'leuk'). Ik heb een hekel aan deze fase, hoe die ook afloopt. Geef mij maar wat stabiliteit en gewoon een vaste partner voor de rest van mijn leven!
anoniem_7654 wijzigde dit bericht op 09-04-2008 21:43
Reden: spellingsfout
% gewijzigd
hm tja.. afgelopen week nog.. geef ik toe dat ik verliefd ben.. helaaaaas! naja na een goed gesprek, bleek dat ik ook niet verliefd was hehehe hooguit wat in de war van een samenzijn..
Ja ik heb dat ook altijd.

Nog nooit is een verliefdheid echt wederzijds geweest.
Kl#te is dat hé shenya...keep trying!
Ik ben nu 34 dus ik heb de hoop wel een beetje opgegeven.

Ik denk dat ik onbewust altijd op mannen val waar ik van te voren al wel van weet dat het nooit iets kan worden.. (geen gebonden mannen hoor,dat niet)

Maar wie weet komt het ooit nog eens...
Dit heb ik ook vaak mee gemaakt , dat het niet weederzijds was

Vorig jaar ben ik wel verliefd op iemand geworden waarvan het wel weederzijds was. Maar heleaas hij was al gebonden ( pfffff), Dus dit kon ook niet.
ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is

als ik nou energie steek in de mannen die wel verliefd op mij zijn, maar ja das dan weer niet andersom wederzijds he lastig
De eerste man op wie ik stapelverliefd was, was ook verliefd op mij, maar om een of andere idiote ongeschreven wet in de vriendengroep waar hij in zat 'mocht' hij mij niet versieren. Destijds vond ik hem maar een slappe zak, maar achteraf ben ik er blij om. Hij zou niet de juiste man voor mij geweest zijn.

Inmiddels ben ik alweer 7,5 jaar samen met de tweede man waar ik stapelverliefd op werd, en hij is mijn grote liefde, we passen perfect bij elkaar en we hebben een hele harmonieuze relatie.

Twee uit twee is niet gek, toch?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik heb 3 vriendjes gehad waarbij het wel wederzijds was, maar het gekke is wel dat ik die alledrie via het internet heb leren kennen. Op de 1 of andere manier lijkt dat gemakkelijker.

Kreeg gisteren weer te horen dat een jongen die ik leuk vind op een ander valt. Dit is in 1 jaar tijd (ik ben nu weer een jaar single) nu 3 keer gebeurd. Echt irritant, ik begin te denken dat er wat mis is met me.. :(
Boebele ik denk niet dat er iets mis is met jou hoor.

Ik denk eerder dat je mischien wat te wanhopig op zoek bent want als je binnen 1 jaar 3 keer verliefd bent dan kunnen die verliefdheden ook niet al teveel voorgesteld hebben.
Ach, op zoek, wanhopig.. laat ik het zo zeggen, ik hou mijn ogen open
Nog wat statistiekjes van mij:

3 keer echt bewust verliefd, waarvan slechts eentje wederzijds.

Ik loop ook maar al te vaak tegen situaties aan waarbij je een leuke kerel ziet, maar helaas al vergeven is. Of inderdaad Boebele, dat de jongen waar jij een oogje op hebt op zijn beurt weer iemand anders ziet zitten....

Zijn de leukste kerels echt al allemaal vergeven? Of is dit weer een ander topic?
Bij mij is het meestal ook niet wederzijds.

Mannen die ik leuk vind vinden mij meestal niets en mannen die verliefd worden op mij zijn meestal absoluut mijn types niet.

Gelukkig is het uiteindelijk toch nog goed gekomen maar vond hem wel aan de andere kant van de wereld
Ik ben 31 en heb eens even zitten tellen.... Sinds mijn 14e ben ik 7 x echt verliefd geweest. Hiervan was het 4 x wederzijds.... (en bij één keer denk ik nog steeds dat het eigenlijk wederzijds was, maar dat de heer in kwestie het niet toe wilde geven omdat ik 15 jaar jonger was).

Bij mijn huidige vriend heb ik voor het eerst het gevoel dat we samen oud gaan worden. Bij de anderen was ik hier te jong voor of waren er mitsen en maren... Al het goede komt in zevenen...
quote:superstar_2 schreef op 13 april 2008 @ 12:15:

.... als je binnen 1 jaar 3 keer verliefd bent dan kunnen die verliefdheden ook niet al teveel voorgesteld hebben.

Dit hoeft niet zo te zijn hoor.... als ik opensta voor een nieuwe relatie wordt ik ook best gemakkelijk verliefd en soms ook heel hevig. Verliefdheid worden en in staat zijn om een goede evenwichtige relatie op te bouwen met iemand zijn echter 2 verschillende dingen. Het laatste is me alleen gelukt met mijn huidige vriend. Ben hier ook superblij mee en realiseer me na drie jaar nog steeds een paar keer per week hoe veel geluk ik heb....

maar misschien ben ik gewoon een überenthousiast typje... kan natuurlijk ook...

Denk trouwens niet dat er iets mis met je is hoor Boebele.... maar het cliché is wel waar... als je op zoek bent ben je minder aantrekkelijk. Misschien moet je het idee 'relatie' een tijdje van je afzetten en gewoon gaan daten voor het daten om een gezellige avond te hebben.... Voor mij heeft dit wel goed gewerkt. De ene na de andere man werd verliefd op me toen ik er eenmaal zo instond. Waren hele leuke mannen bij, maar niet allemaal mijn type... Niet veel later liep ik bij toeval mijn huidige vriend tegen het lijf.
Wanneer ik verliefd ben, ga ik er bij voorbaat er vanuit dat het onderwerp van mijn gedachten mij niet ziet staan (of zitten).

Verliefdheden hou ik daarom meestal voor me.

Mijn ex zocht indertijd zelf toenadering, waarna ik wel voor hem viel. Lekker veilig.

Een keer verliefd geweest, zonder dat ik het besefte, dat kwam pas achteraf. En ik weet ook achteraf, dat dit wederzijds moet zijn geweest.

Mijn probleem is dat ik op het moment dat het er opaan komt, het niet 'herken' als iemand mij leuk vind, of twijfel: neej, dat zal ik wel verkeerd zien, dat kan nooit...

Ik vraag me wel eens af of ik in dat opzicht niet een beetje contactgestoord ben, soms.
quote:Perel schreef op 21 april 2008 @ 19:14:

Wanneer ik verliefd ben, ga ik er bij voorbaat er vanuit dat het onderwerp van mijn gedachten mij niet ziet staan (of zitten).

Verliefdheden hou ik daarom meestal voor me.

Mijn ex zocht indertijd zelf toenadering, waarna ik wel voor hem viel. Lekker veilig.

Een keer verliefd geweest, zonder dat ik het besefte, dat kwam pas achteraf. En ik weet ook achteraf, dat dit wederzijds moet zijn geweest.

Mijn probleem is dat ik op het moment dat het er opaan komt, het niet 'herken' als iemand mij leuk vind, of twijfel: neej, dat zal ik wel verkeerd zien, dat kan nooit...

Ik vraag me wel eens af of ik in dat opzicht niet een beetje contactgestoord ben, soms.

Haha, het lijkt wel of ik dit heb geschreven Gek genoeg heb ik er geen moeite mee het te herkennen bij iemand die ik zelf niet leuk vind. Dan (h)erken ik wel dat hij mij leuk vindt, maar ik hem niet. Terwijl ik, als ik tot over mijn oren verliefd ben, bij wijze van spreken een bos rozen voor mijn neus nog niet zie staan. Eigenlijk is het een godswonder dat mijn exen me ervan wisten te overtuigen dat...jawel... zij mij ook leuk vonden

Maar goed, ik wordt dus ook niet snel verliefd. Voor die tijd heb ik mezelf er al lang van overtuigd dat het kansloos en dus zinloos is

Ik besefte trouwens in één geval ook pas achteraf dat ik een jongen wel heel leuk vond. Nadat hij me drie keer mee had uitgevraagd en inmiddels een vriendin had dus...
Dat zeg ik....
Ik heb een tijdje over een man gedacht: nou, nou, de vriendin die hij ooit krijgt, mag in haar handjes knijpen, wat een wereldvent! Stond er helemaal niet bij stil dat ik zelf gegadigde was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven