Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
zondag 11 juni 2017 om 19:22
Dat begrijp ik dus ook niet.Lucylucille schreef: ↑11-06-2017 19:20Hoe kan het toch dat jullie samen in een huis wonen, een bruiloft regelen (en bekostigen) terwijl je nul inzicht hebt van elkaars financiën?
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor
zondag 11 juni 2017 om 19:23
Niet iedereen gooit het inkomen op een grote hoop. Eigen rekening, eigen verantwoording. Eigen inbreng, zonder vragen. Dus het is heel erg goed mogelijk dat ze geen idee had waar de rest van zijn geld naartoe ging noch waar hij schulden had lopen.Lucylucille schreef: ↑11-06-2017 19:20Hoe kan het toch dat jullie samen in een huis wonen, een bruiloft regelen (en bekostigen) terwijl je nul inzicht hebt van elkaars financiën?
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor
zondag 11 juni 2017 om 19:25
Het hoeft ook niet op 1 grote hoop. Er is een verschil tussen 1 grote hoop en 0 (nul, nihil) inzage in elkaars financien.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zondag 11 juni 2017 om 19:25
Anna, wat zou je een vriendin adviseren? Praat eens met een vriendin, neem iemand in vertrouwen.
Anna, uitstellen van het huwelijk is echt noodzakelijk. Wil je trouwen met een pathologisch leugenaar? Houdt het voorlopig bij samenwonen en geen kinderen krijgen. Eerst alles op orde zien te krijgen en dan beslissen wat je wil.
Trouw niet!
Anna, uitstellen van het huwelijk is echt noodzakelijk. Wil je trouwen met een pathologisch leugenaar? Houdt het voorlopig bij samenwonen en geen kinderen krijgen. Eerst alles op orde zien te krijgen en dan beslissen wat je wil.
Trouw niet!

zondag 11 juni 2017 om 19:28
Exact.
Mijn man hadden ook pas na ons trouwen een gezamenlijke rekening, maar ik wist echt wel wat er binnen kwam en wat hij wel of niet betaalde. En vice versa.
zondag 11 juni 2017 om 19:30
En wij hebben elkaars inloggegevens. We kunnen eventueel zo alles inkijken.Lucylucille schreef: ↑11-06-2017 19:28Exact.
Mijn man hadden ook pas na ons trouwen een gezamenlijke rekening, maar ik wist echt wel wat er binnen kwam en wat hij wel of niet betaalde. En vice versa.

zondag 11 juni 2017 om 19:36
Wat ontzettend jammer dat jij jezelf niet meer waard vindt dan een, nu nog verloofde, toekomstige man.
Echt Anna. Zet jezelf op nr1. Jij bent het je zelf verschuldigd om voor jezelf op te komen, om eerst van jezelf te houden en dan pas van een ander.
Jezelf de moeite waard te vinden en voor de idealen waarvan jij droomt te gaan. Niet voor nep idealen maar idealen waar een sterke, assertieve Anna voor zou gaan.
Ik gun je liefde, warmte, moed, respect en eerlijkheid. Wanneer ga jij je dat zelf gunnen?
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 19:37
0.43% gewijzigd
zondag 11 juni 2017 om 19:37
Wij hadden voor we gingen trouwen een en/of rekening waar ieder 50% op stortte. Tot ik meer ging verdienen dan vriendin. Toen moest het ineens naar ratoLucylucille schreef: ↑11-06-2017 19:28Exact.

Toen we eenmaal getrouwd waren alle salarissen op 1 rekening. En ieder gelijk deel naar eigen privé-rekening. Huwelijkse voorwaarden Amsterdams model geloof ik.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zondag 11 juni 2017 om 19:43
Hoi Anna,
Beschermingsbewindvoerder hier. Zo iemand met wie jij te maken gaat krijgen als je hiermee in het huwelijk gaat treden.
Er is niet veel te besteden. Want er ligt torenhoog beslag op alle inkomsten die er zijn. En als dat niet voldoende is, wordt er ook nog wel eens bankbeslag gelegd. Grijpt een deurwaarder dus in een keer je hele banksaldo, het liefst op het moment dat de rekening nét voorzien is van salaris, toeslagen of kinderbijslag. En dat was al niet veel, vanwege dat een ándere deurwaarder al een greep uit het inkomen deed.
En ook komen ze kijken of er nog iets van je inboedel te verkopen valt. Een auto is ook nog wel eens 250 euro waard als je schulden hebt.
De overheid mag een overheidsvordering doen, elke maand opnieuw van maximaal 444 euro voor het innen van belastingschulden. Ook verrekenen ze bedragen met elkaar.
De bank veilt straks de woning onder je kont vandaan. Want ze laten het echt niet zo hoog oplopen.
Enexis komt straks je meters meenemen, want niet betaald en geen geld voor een borg bij wéér een nieuwe energiemaatschappij. Loop je dan straks te leuren met je verlengsnoertje of je die misschien in het stopcontact van de buren mag drukken zodat je koelkast koel blijft.
Water heb je dan ook niet meer. Want afgesloten. En nee, het geldt niet meer voor ene deel van het jaar. Het mag gewoon het hele jaar worden afgesloten.
Oh, en mocht dit gebeuren wanneer er kinderen zijn geboren binnen dit huwelijk, dan wordt de Kinderbescherming erbij gehaald en wordt onderzocht of dit wel een leefbare situatie voor die koters is.
Ik reserveer vast een plekje voor je. Want als jij je huwelijk laat doorgaan, is bovenstaande wat je te wachten staat.

zondag 11 juni 2017 om 19:47
JustcallmeTuT schreef: ↑11-06-2017 19:36Wat ontzettend jammer dat jij jezelf niet meer waard vindt dan een, nu nog verloofde, toekomstige man.
Echt Anna. Zet jezelf op nr1. Jij bent het je zelf verschuldigd om voor jezelf op te komen, om eerst van jezelf te houden en dan pas van een ander.
Jezelf de moeite waard te vinden en voor de idealen waarvan jij droomt te gaan. Niet voor nep idealen maar idealen waar een sterke, assertieve Anna voor zou gaan.
Ik gun je liefde, warmte, moed, respect en eerlijkheid. Wanneer ga jij je dat zelf gunnen?
Ah.... deze komt binnen...

zondag 11 juni 2017 om 19:48
En ook deze komt binnen... Dankje...Doreia schreef: ↑11-06-2017 19:43Hoi Anna,
Beschermingsbewindvoerder hier. Zo iemand met wie jij te maken gaat krijgen als je hiermee in het huwelijk gaat treden.
Er is niet veel te besteden. Want er ligt torenhoog beslag op alle inkomsten die er zijn. En als dat niet voldoende is, wordt er ook nog wel eens bankbeslag gelegd. Grijpt een deurwaarder dus in een keer je hele banksaldo, het liefst op het moment dat de rekening nét voorzien is van salaris, toeslagen of kinderbijslag. En dat was al niet veel, vanwege dat een ándere deurwaarder al een greep uit het inkomen deed.
En ook komen ze kijken of er nog iets van je inboedel te verkopen valt. Een auto is ook nog wel eens 250 euro waard als je schulden hebt.
De overheid mag een overheidsvordering doen, elke maand opnieuw van maximaal 444 euro voor het innen van belastingschulden. Ook verrekenen ze bedragen met elkaar.
De bank veilt straks de woning onder je kont vandaan. Want ze laten het echt niet zo hoog oplopen.
Enexis komt straks je meters meenemen, want niet betaald en geen geld voor een borg bij wéér een nieuwe energiemaatschappij. Loop je dan straks te leuren met je verlengsnoertje of je die misschien in het stopcontact van de buren mag drukken zodat je koelkast koel blijft.
Water heb je dan ook niet meer. Want afgesloten. En nee, het geldt niet meer voor ene deel van het jaar. Het mag gewoon het hele jaar worden afgesloten.
Oh, en mocht dit gebeuren wanneer er kinderen zijn geboren binnen dit huwelijk, dan wordt de Kinderbescherming erbij gehaald en wordt onderzocht of dit wel een leefbare situatie voor die koters is.
Ik reserveer vast een plekje voor je. Want als jij je huwelijk laat doorgaan, is bovenstaande wat je te wachten staat.
zondag 11 juni 2017 om 20:10
Ik ken een stel dat 0 (nul, nihil) inzage heeft over elkaars financiën. Wij hebben alles op de grote hoop en we weten wat eruit gaat. Financiën hebben zij strikt gescheiden, ze weten niet eens wat de ander spaart of waar de ander het van doet (alleen op vakantie terwijl opeens werkloos) en ze vinden het prima.

zondag 11 juni 2017 om 20:27
Toen ik vandaag net thuis kwam uit het werk kwam zijn broertje op visite, ik heb gewacht tot die weg was. Ben in de tuin gaan zitten, reacties op dit forum nog een keer na gaan lezen en ik heb heel veel nagedacht.
Ik heb hem net gevraagd waarom hij niet eerlijk was wat betreft die vakantie, hij heeft de laatste nacht op het vliegveld doorgebracht zei die omdat die graag naar huis wou en dat vond hij suf overkomen.
Ik heb hem gevraagd waarom hij zoveel liegt, hij had nu echt geen leugens meer zei die, nu heeft die alles eerlijk verteld.
Mijn reactie was dat er steeds een leugen bij komt en dat hij genoeg kansen heeft gehad en die nu zelf heeft verspild. En dat ik hem echt niet meer kan geloven, en dat die daar maar eens over na moet denken.
Ik heb gezegd dat ik nu niet wil trouwen en dat ik niet weet als ik wel bij hem wil blijven... hij zegt niks meer, zit stil voor zich uit te staren...
Hij zit nu binnen en ik buiten, rookpauze...
woensdag zou ik voor de tweede keer mijn trouwjurk passen, dit ga ik dus morgen afzeggen,
Weet niet hoe ik me voelen moet... moe, boos, verward, verdrietig... ik voel het even niet, lijkt alsof mijn emoties even zijn uitgeschakeld.
Ik voel me bedonderd...
Ik heb hem net gevraagd waarom hij niet eerlijk was wat betreft die vakantie, hij heeft de laatste nacht op het vliegveld doorgebracht zei die omdat die graag naar huis wou en dat vond hij suf overkomen.
Ik heb hem gevraagd waarom hij zoveel liegt, hij had nu echt geen leugens meer zei die, nu heeft die alles eerlijk verteld.
Mijn reactie was dat er steeds een leugen bij komt en dat hij genoeg kansen heeft gehad en die nu zelf heeft verspild. En dat ik hem echt niet meer kan geloven, en dat die daar maar eens over na moet denken.
Ik heb gezegd dat ik nu niet wil trouwen en dat ik niet weet als ik wel bij hem wil blijven... hij zegt niks meer, zit stil voor zich uit te staren...
woensdag zou ik voor de tweede keer mijn trouwjurk passen, dit ga ik dus morgen afzeggen,
Weet niet hoe ik me voelen moet... moe, boos, verward, verdrietig... ik voel het even niet, lijkt alsof mijn emoties even zijn uitgeschakeld.
Ik voel me bedonderd...
zondag 11 juni 2017 om 20:36
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt, het is gewoon klote, maar liever nu alle ballen op tafel en weten waar je aan toe bent zodat je een eerlijke keuze kan maken over of je wel door wil gaan met deze relatie.Anna2017 schreef: ↑11-06-2017 20:27Toen ik vandaag net thuis kwam uit het werk kwam zijn broertje op visite, ik heb gewacht tot die weg was. Ben in de tuin gaan zitten, reacties op dit forum nog een keer na gaan lezen en ik heb heel veel nagedacht.
Ik voel me bedonderd...
Ik wens je veel wijsheid met je beslissing

zondag 11 juni 2017 om 20:44
Anna,
Het is allemaal zwaar klote nu om het maar even zachtjes uit te drukken.... maar ik denk echt dat je de juiste beslissing heb genomen. Voelt nu misschien niet zo, maar als je een paar maanden verder ben zal je dat vast ook gaan in zien en je gelukkiger voelen dan nu. Geen molensteen meer om je nek!
Het is allemaal zwaar klote nu om het maar even zachtjes uit te drukken.... maar ik denk echt dat je de juiste beslissing heb genomen. Voelt nu misschien niet zo, maar als je een paar maanden verder ben zal je dat vast ook gaan in zien en je gelukkiger voelen dan nu. Geen molensteen meer om je nek!
zondag 11 juni 2017 om 20:57
Hij geeft geen antwoord op je vraag, besef je dat wel? Het waarom van zijn leugens.
Het stil voor zich uitstaren is ook een antwoord van hem. Hij kan er niet over praten, heeft misschien ook dingen voor zichzelf geblokt. Hij heeft denk ik hulp nodig van iemand die dat voor zijn beroep doet zeg maar.

zondag 11 juni 2017 om 21:08
aquariusje7700 schreef: ↑11-06-2017 20:57Hij geeft geen antwoord op je vraag, besef je dat wel? Het waarom van zijn leugens.
Het stil voor zich uitstaren is ook een antwoord van hem. Hij kan er niet over praten, heeft misschien ook dingen voor zichzelf geblokt. Hij heeft denk ik hulp nodig van iemand die dat voor zijn beroep doet zeg maar.
Ja dat viel me ook op, hij ontwijkt de vraag. Je vraagt waarom? en hij geeft alleen maar toe dat hij gelogen heeft... Geen zelfinzicht, geen oplossing, geen moeite om te verbeteren.

zondag 11 juni 2017 om 21:12
ps..dat vind ik een prima ideeHightower schreef: ↑11-06-2017 19:20Uitstellen! Is iets anders dan cancellen.
Trouwen lijkt allemaal zo mooi en romantisch ("t is toch de mooiste dag van je leven", mag ik ff een teiltje?) maar uiteindelijk is het (ook) gewoon een (tromgeroffel) zakelijke overeenkomst! En je tekent nu een contract waarvan je niet weet wat er precies instaat.
Teken je een arbeidsovereenkomst zonder deze te lezen? Een koopovereenkomst voor een huis?
Lijkt me niet.
Teken hier dan ook niet blind. Want je staat wel op het punt om dat te gaan doen
PS. Eigenlijk zou deze post in hele grote letters moeten, dikgedrukt. Met licht- en geluidssignalen erbij

zondag 11 juni 2017 om 21:18
TO lees deze post eens aandachtig door. En nóg een keer en nóg een keer. Wordt dit jouw toekomst? Heb je zo'n hekel aan jezelf (en jullie/jouw toekomstige kinderen)?Doreia schreef: ↑11-06-2017 19:43Hoi Anna,

zondag 11 juni 2017 om 21:19
Wat ik het naarste van je verhaal vindt is dat jij jezelf niet het beste gunt. Maar het nadeel is dat een ander dat ook niet doet en zelfs je eigen partner niet. Als je dit proces niet omkeert zal jij je hele leven niet leren vechten voor jezelf en iemand die geen zelfrespect heeft gaat dat ook nooit van anderen krijgen. Dit is een hele goede stap in de juiste richting maar hou je poot stijf want hij zal je overhalen om toch te trouwen omdat er voor hem veel meer op het spel staat. Toch met hem trouwen is voor hem een teken dat hij met jou kan doen wat hij wil als hij maar zielig doet en nieuwe beloftes zweert.

zondag 11 juni 2017 om 21:22
Ja dat klopt inderdaad, ik heb hem de vraag weer gesteld en hij zegt dat liegt omdat hij anders niet goed genoeg voor me is?? Wat een onzinaquariusje7700 schreef: ↑11-06-2017 20:57Hij geeft geen antwoord op je vraag, besef je dat wel? Het waarom van zijn leugens.