Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-01-2021 21:13
WO opgeleid, maar niet weten hoe je het meervoud van "niveau" moet schrijven...
Ik ben ook wo opgeleid en heb ook moeite met spelling en spel de meest suffe woorden verkeerd zonder spellingscontrole.
Zal ik mijn Masterdiploma maar inleveren?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 21:23
Eens, is wezenlijk anders. Ik denk wel dat hoger opgeleiden op een andere manier (kunnen) denken omdat je dat nou eenmaal aangeleerd krijg op HBO of WO.


Dat is ten dele waar, hoewel vooral de basieke intelligentie de manier van denken bepaalt.
Ik ben het direct met je eens dat een opleiding iemand handvatten geeft om de manier van denken te kanaliseren en aan te scherpen.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
25-01-2021 21:22
Wat is dit nou weer
Zie jouw eigen reactie over taalfouten, dat geldt evenzo voor gevolgde opleiding.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
25-01-2021 21:22
Wat is dit nou weer

Geen Nederlandse zin in elk geval, snap jij het?
80Juut80 schreef:
25-01-2021 21:29
Heftig zeg! En niet voor rede vatbaar? Vraag me echt af waar dat dan ineens vandaan komt op latere leeftijd.
Tja, als ik dat wist.. Ik houd van het academische wikken/wegen, voortschrijdend inzicht, nadenken voordat je een mening vormt en niet overal een mening over hoeven hebben. Hij is van zwart of van wit. Voortschrijdend inzicht is volgens hem een gebrek aan kennis eerder. Nadenken over meningsvorming is een gebrek aan mening of te bang om een mening te hebben.
Voor mijn manier van redeneren is hij absoluut niet gevoelig.

Dus mijn advies aan jou; stop voordat je vastzit in deze relatie. Had ik het achteraf kunnen weten? (we zijn nu 15 jaar verder). Ik weet het niet. Politieke voorkeuren lagen altijd al mijlenver uiteen, maar was bespreekbaar. Zwart/wit was hij altijd al. Mijn relaties daarvoor waren van alle tinten grijs en dan nog niet weten wat je wil. Dus dit was voor mij juist toen ook heel fijn, een man met een mening..

Wat ik nu ga doen/moet doen; weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:26
Wij zijn beiden hoog opgeleid, maar mijn vriend heeft zich de afgelopen jaren steeds meer verdiept in de complottheorieen etc. Ik vind hem intussen echt tussen de complotdenkers passen. Twittert zich een ongeluk. Verschillende appgroepen etc. We groeien steeds meer uit elkaar hierdoor. Ik vind het intussen heel erg pittig thuis en zie niet zo goed hoe het verder moet. Dus ja, stop ermee nu het nog kan!!!!!!!

Lijkt me vreselijk :hug: .
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 21:26
Ja en dat vraag ik me dus af, of je dat vol kan houden op den duur.
Dat ligt deels aan jezelf. In hoeverre kun je je partner gewoon lekker zijn ding laten doen, dingen laten uitkramen en ondertussen gewoon van zijn leuke kanten genieten? Maar ook ligt het eraan of jullie verder ook nog genoeg leuke dingen hebben om over te praten. Mijn vriend en ik zijn het over bepaalde dingen ook totaal niet eens met elkaar (hij is bijvoorbeeld atheïst), maar dat vinden we allebei niet erg. We maken elkaar op zulke momenten niet voor dom uit, kunnen erom lachen, ‘discussies’ monden niet uit in irritatie en ruzie (we luisteren wel echt naar elkaar zonder elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk - we zijn allebei stronteigenwijs, dus zou ook een onnozele missie zijn) and we agree to disagree ;-D Zo houden we het wel een tijdje goed vol hoor :D Vind een andere visie op de coronamaatregelen of wel of niet gelovig zijn persoonlijk ook niet meteen een dealbreaker.
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:38
Tja, als ik dat wist.. Ik houd van het academische wikken/wegen, voortschrijdend inzicht, nadenken voordat je een mening vormt en niet overal een mening over hoeven hebben. Hij is van zwart of van wit. Voortschrijdend inzicht is volgens hem een gebrek aan kennis eerder. Nadenken over meningsvorming is een gebrek aan mening of te bang om een mening te hebben.
Voor mijn manier van redeneren is hij absoluut niet gevoelig.

Dus mijn advies aan jou; stop voordat je vastzit in deze relatie. Had ik het achteraf kunnen weten? (we zijn nu 15 jaar verder). Ik weet het niet. Politieke voorkeuren lagen altijd al mijlenver uiteen, maar was bespreekbaar. Zwart/wit was hij altijd al. Mijn relaties daarvoor waren van alle tinten grijs en dan nog niet weten wat je wil. Dus dit was voor mij juist toen ook heel fijn, een man met een mening..

Wat ik nu ga doen/moet doen; weet ik niet.
Je zit nooit vast in een relatie. Tenzij hij je heeft opgesloten en vastgeketend aan de muur met een alarm en een waakhond voor de deur zodat je niet weg kunt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
25-01-2021 21:40
Dat ligt deels aan jezelf. In hoeverre kun je je partner gewoon lekker zijn ding laten doen, dingen laten uitkramen en ondertussen gewoon van zijn leuke kanten genieten? Maar ook ligt het eraan of jullie verder ook nog genoeg leuke dingen hebben om over te praten. Mijn vriend en ik zijn het over bepaalde dingen ook totaal niet eens met elkaar (hij is bijvoorbeeld atheïst), maar dat vinden we allebei niet erg. We maken elkaar op zulke momenten niet voor dom uit, kunnen erom lachen, ‘discussies’ monden niet uit in irritatie en ruzie (we luisteren wel echt naar elkaar zonder elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk - we zijn allebei stronteigenwijs, dus zou ook een onnozele missie zijn) and we agree to disagree ;-D Zo houden we het wel een tijdje goed vol hoor :D Vind een andere visie op de coronamaatregelen of wel of niet gelovig zijn persoonlijk ook niet meteen een dealbreaker.
Ok, dat klinkt wel fijn inderdaad. Ik moet ook gewoon eens voor mezelf op een rij zetten hoe belangrijk het nou werkelijk is en of ik niet "te overtuigd" ben van mijn eigen ideeën en denkbeelden. Mooi om te lezen dat jullie een modus hebben gevonden!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-01-2021 21:41
Je zit nooit vast in een relatie. Tenzij hij je heeft opgesloten en vastgeketend aan de muur met een alarm en een waakhond voor de deur zodat je niet weg kunt.
Precies dit, hoezo heb je het idee dat je vastzit?

Heftig hoor allemaal, wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
80Juut80 schreef:
25-01-2021 21:45
Ok, dat klinkt wel fijn inderdaad. Ik moet ook gewoon eens voor mezelf op een rij zetten hoe belangrijk het nou werkelijk is en of ik niet "te overtuigd" ben van mijn eigen ideeën en denkbeelden. Mooi om te lezen dat jullie een modus hebben gevonden!
zo hebben wij het ook heel lang gedaan. Agree to disagree. En dat ging heel goed, tot volle tevredenheid van beiden. Sinds corona is het vele malen erger en probeert hij mij te overtuigen van alle complotten rondom corona.

en idd; je zit zeker niet vast in een relatie, maar als je samenwoont, kinderen hebt, vind ik dat je nog wel even je best mag doen om te concluderen dat je uiteindelijk niet samen verder kan/wil. En in die fase zit ik nu.
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 21:23
Eens, is wezenlijk anders. Ik denk wel dat hoger opgeleiden op een andere manier (kunnen) denken omdat je dat nou eenmaal aangeleerd krijg op HBO of WO.
Ik denk dat HBO en WOers vooral leren dat je niet zo maar dingen voor waar kan aannemen en dan verkondigen zonder betrouwbare bron.

Dat betekent niet dat sommige hoger opgeleiden dit op internet gewoon wel doen, al dan niet moedwillig.
zonmuis wijzigde dit bericht op 25-01-2021 21:51
2.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:49
zo hebben wij het ook heel lang gedaan. Agree to disagree. En dat ging heel goed, tot volle tevredenheid van beiden. Sinds corona is het vele malen erger en probeert hij mij te overtuigen van alle complotten rondom corona.

en idd; je zit zeker niet vast in een relatie, maar als je samenwoont, kinderen hebt, vind ik dat je nog wel even je best mag doen om te concluderen dat je uiteindelijk niet samen verder kan/wil. En in die fase zit ik nu.
Dat begrijp ik, maar omdat je het zelf schreef. Las het alsof het zo voor jou voelt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:49
zo hebben wij het ook heel lang gedaan. Agree to disagree. En dat ging heel goed, tot volle tevredenheid van beiden. Sinds corona is het vele malen erger en probeert hij mij te overtuigen van alle complotten rondom corona.

en idd; je zit zeker niet vast in een relatie, maar als je samenwoont, kinderen hebt, vind ik dat je nog wel even je best mag doen om te concluderen dat je uiteindelijk niet samen verder kan/wil. En in die fase zit ik nu.
Dat maakt het een stuk lastiger inderdaad, ik begrijp het. Wat vindt zijn omgeving van die verandering, zijn vrienden? Familie?
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:49
zo hebben wij het ook heel lang gedaan. Agree to disagree. En dat ging heel goed, tot volle tevredenheid van beiden. Sinds corona is het vele malen erger en probeert hij mij te overtuigen van alle complotten rondom corona.

en idd; je zit zeker niet vast in een relatie, maar als je samenwoont, kinderen hebt, vind ik dat je nog wel even je best mag doen om te concluderen dat je uiteindelijk niet samen verder kan/wil. En in die fase zit ik nu.
Er zijn inderdaad grenzen. Voor mij zou een dealbreaker zijn elkaar niet met rust kunnen laten en je standpunt door elkaars strot proberen te duwen. Als het dan ook nog eens het dagelijks leven over gaat nemen en de sfeer bepalen zou het voor mij ook niet meer hoeven.

Niet lullig bedoeld, maar heeft je man hobby’s of vrienden waar hij zich een beetje in kan uitleven (en met hobby’s bedoel ik geen Corona forum)? Dan komt hij misschien een beetje uit die Corona-wappie tunnel. Er is tegenwoordig ook heel weinig afleiding, dus dat helpt allemaal niet mee.
Snoesje666 schreef:
25-01-2021 21:13
WO opgeleid, maar niet weten hoe je het meervoud van "niveau" moet schrijven...
Dit is echt zo’n irritante opmerking. Ik heb tussen zwakbegaafden moeten wonen. En die waren altijd druk bezig met foutjes bij mij zoeken, als bewijs dat ik toch best dom was en zij super slim. Dan konden ze zich beter voelen of zo. Ik vind dat best een kenmerkende eigenschap voor domme mensen, mensen op onzinnige dingen verbeteren. Hoezee wat knap dat je een taalfout hebt gespot.
Doggo schreef:
25-01-2021 22:06
Dit is echt zo’n irritante opmerking. Ik heb tussen zwakbegaafden moeten wonen. En die waren altijd druk bezig met foutjes bij mij zoeken, als bewijs dat ik toch best dom was en zij super slim. Dan konden ze zich beter voelen of zo. Ik vind dat best een kenmerkende eigenschap voor domme mensen, mensen op onzinnige dingen verbeteren. Hoezee wat knap dat je een taalfout hebt gespot.
Mijn familie doet het ook, dan typ ik snel iets op whatsapp en dan gaan ze het met elkaar delen als 'bewijs'... van wat? Dat ik geen PhD in spellen heb gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Verschil in opleidingsniveau hoeft niet bezwaarlijk te zijn maar verschil in denkniveau wel. Vastgeroest zitten op de complotcarrousel is sowieso een afknapper.
Ik zou zelf niet een relatie willen als er zo’n intelligentiekloof is. Zodra ik “moeilijke” woorden en concepten moet gaan vermijden, wordt het voor mij vermoeiend en saai. Ik hecht waarde aan een gelijkwaardige gesprekspartner. Als iemand constant onzin uitkraamt omdat het op feesboek stond was het klaar geweest. Het maakt me niet uit of iemand een andere mening heeft, maar onderbouw dit dan gewoon.
Het lastige van die wappies is dat zij zelf denken dat ze veel slimmer zijn omdat ze 'kritisch denken', anders dan die makke schapen die maar alles doen wat de overheid zegt. Daar valt geen gesprek mee te hebben, ze zijn 'wakker'.
Mumper schreef:
25-01-2021 22:07
Mijn familie doet het ook, dan typ ik snel iets op whatsapp en dan gaan ze het met elkaar delen als 'bewijs'... van wat? Dat ik geen PhD in spellen heb gehaald?
Meen je dit 😂 haha zo irritant. Ik ken genoeg hele intelligente mensen die teringdom schrijven. Soms lees ik hun onderzoeken dan en dan blijken ze opeens een gigantisch taalgevoel te hebben. En op whatsapp schrijven ze hoofd als hooft
patchouli_ schreef:
25-01-2021 19:49
Tsja. Niet iedere laaggeschoolde man is lief en niet iedere hoogopgeleide een naarling. Er zijn meer smaken dan dat hoor.

Deze relatie gaat hem in ieder geval niet worden.

Dit ja
Alle reacties Link kopieren
@TO jij bent uiteindelijk de enige die weet welke verschillen voor jou onoverkomelijk zijn.

Niet op hetzelfde niveau kunnen communiceren en complottheorieën aanhangen zouden voor mij bijvoorbeeld dealbreakers zijn. Net zoals iemand die pvv of fvd stemt.
Maar iemand die een andere religieuze beleving heeft vind ik weer prima, zolang het niet dogmatisch is.

De belangrijkste reden waarom ik het in jouw plaats nu al zou afkappen ongeacht jouw antwoord op mijn eerste opmerking is dat jij je nu al heel erg aan hem ergert. Dat gaat waarschijnlijk niet beter worden.
Jij denkt misschien als je hem van Ijn complottheorieën afhelpt dat het beter wordt, maar dat betekent dus dat hij voor jou moet veranderen, voordat het werkt. En hoewel ik het allerliefste elje complotaanhanger van gedachte doe veranderen, is het moeten veranderen van iemand geen goede basis van een relatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Doggo schreef:
25-01-2021 22:15
Meen je dit 😂 haha zo irritant. Ik ken genoeg hele intelligente mensen die teringdom schrijven. Soms lees ik hun onderzoeken dan en dan blijken ze opeens een gigantisch taalgevoel te hebben. En op whatsapp schrijven ze hoofd als hooft
Ik heb een beetje een crush op zo iemand, geweldige ideeen en denkvermogen maar stuurde net nog een d/t-fout over de mail. Wordt mijn intellektjuwele ladyboner echt niet minder van.
Alle reacties Link kopieren
@TO en nog een vraag. Waarom wil je zo ontzettend graag dat dit werkt?
Is dat echt omdat hij ook leuke kanten heeft of zit er binnen jou nog een andere motivatie los van hem?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven