Verschillende denkniveau's

25-01-2021 19:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
80juut80 wijzigde dit bericht op 19-05-2021 19:30
Reden: Achterhaald
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
80Juut80 schreef:
25-01-2021 22:31
Ik denk deels ook heel eerlijk dat meespeelt dat ik de 40 nader, gewoon geen zin meer om weeeeer helemaal opnieuw te beginnen, hij wel echt een goede, trouwe man waarvan ik al mn hele leven roep dat ik zo iemand wil maar ik ging steeds met de bad guys. Misschien een beetje mezelf ook dwingen om het vol te houden met een good guy.

Misschien saboteer ik de boel ook wel gewoon een beetje onbewust, omdat ik het ook ingewikkeld vind als iemand zo lief en betrouwbaar is. Klinkt idioot natuurlijk maar ik ben drama, list, bedrog, soapserie verhalen gewend.

Wat een inzichten weer op de maandagavond! 😄
Dus je neemt nu maar genoegen met de eerste de beste die een beetje aan die voorwaarden voldoet? Ik vind je wel heel gemakkelijk.

Het feit dat je hem nu minder leuk begint te vinden door wat hij zegt/doet, is toch gewoon een teken dat jullie toch niet goed matchen. Heb je echt zin om de komende 30 jaar je te ergeren aan zijn uitspraken??

Ik heb in mijn omgeving ook mensen die af en toe flink onzin uitkramen. Indien het te erg is, zeg ik er wat van. En over het algemeen is het minder ernstig omdat ik die mensen niet dagelijks spreek. Maar als ik samen zou moeten leven met iemand die dat elke dag zou doen en ik er van mijzelf niets van mag zeggen in het kader van de lieve vrede, dan heb ik echt wel een probleem. Want dan ga ik zo iemand toch ontwijken, zodat ik mijzelf niet in hoef te houden. Dan kan het verder de knapste, liefste man van de wereld zijn, maar ik vind samen leuk praten en kunnen discussieren erg leuk én belangrijk. Maar dan liever met iemand die aangeeft ergens gewoon niet genoeg verstand van te hebben om er een mening te hebben, dan iemand die lukraak een mening van twitter overneemt.

Echt, je mag zoiets gewoon een afknapper vinden. En daar hoef je geen genoegen mee te nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien even de spelfout in de titel aan laten passen?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
26-01-2021 10:14
Misschien even de spelfout in de titel aan laten passen?
Ik zat al op mijn handen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Probleem hier is niet het opleidingsniveau maar het probleem is dat je een partner een wappie is. Misschien zijn daar medicijnen voor die de wappiegedachten onderdrukken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook geen opleiding en is opgegroeid op straat ik leer zoveel van hem. Over mensen accepteren zoals ze zijn, zeggen wat je denkt, jezelf zijn zonder angst wat andere mensen van je vinden, fouten durven maken en niet de schone schijn ophouden.

En ja met gesprekken verschillen we soms. Maar niemand van ons denkt iets beter te weten dan een ander. Wij hebben gewoon respect voor elkaar. Ik ben niet meer dan hem omdat ik een hogere opleiding dan heb ofzo.

Ik vind jou zo enorm op hem neerkijken in je tekst. Maak het maar uit. Hij verdient beter dan iemand die hem wil beleren.

En de complottheorieën sja... Dat is wie hij is. Als dat niet bij jou past moet je hem niet opvoeden maar een ander vriendje zoeken.
abracadabra wijzigde dit bericht op 26-01-2021 11:13
17.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
26-01-2021 10:14
Misschien even de spelfout in de titel aan laten passen?
En ze heeft nog wel gestudeerd :p
Alle reacties Link kopieren
boterbloem01 schreef:
25-01-2021 21:26
Wij zijn beiden hoog opgeleid, maar mijn vriend heeft zich de afgelopen jaren steeds meer verdiept in de complottheorieen etc. Ik vind hem intussen echt tussen de complotdenkers passen. Twittert zich een ongeluk. Verschillende appgroepen etc. We groeien steeds meer uit elkaar hierdoor. Ik vind het intussen heel erg pittig thuis en zie niet zo goed hoe het verder moet. Dus ja, stop ermee nu het nog kan!!!!!!!
Maar hebben jullie geen andere gespreksstof dan? Je kan toch een ander geloof hebben zeg maar? Of van mening verschillen ergens over? Waarom niet gewoon respecteren dat hij daarin gelooft maar hem gewoon vragen jou niet proberen te overtuigen? En gewoon ergens anders over praten?

Er zijn hele maffe complotten. Die instaan denk ik vooral omdat mensen controle over deze situatie willen hebben.

Er zijn ook "complotten die minder ver gaan. Je kan ook pro regering zijn maar die maakt er ook een zooitje van.

Mijn vriend heeft ook een andere mening dan ik hierover. Ik luister naar zijn verhalen en onvrede. Ik voel nooit de noodzaak om hem even terecht te wijzen ofzo. Dit is zijn manier om er mee om te gaan. Laat hem.

Mijn vriend zegt soms wel eens wat over Trump bijvoorbeeld. En soms heeft ie ook wel een punt. Elk mens doet goede en slechte dingen en Trump heeft ook wel wat goeds gedaan. Maar over het algemeen vind ik trump toch echt een mafklapper. Dat moet kunnen toch? Ik lach mijj vriend wek eens vriendelijk uit en vraag of hij zijn aluminium hoedje is vergeten... dan lach hij en vraagt of dat nou lekker zit zo een wollige vacht bij een schaap. En dan praten we weer over dingen die er toe doen. Onze kinderen bijvoorbeeld.
abracadabra wijzigde dit bericht op 26-01-2021 11:22
17.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja schandalig hoger opgeleiden die spelfouten maken.

Ik zeg voor elke diploma uitreiking eerst een dictee en als het niet foutloos is, worden ze zonder diploma van de uni gestuurd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
26-01-2021 11:21
Ja schandalig hoger opgeleiden die spelfouten maken.

Ik zeg voor elke diploma uitreiking eerst een dictee en als het niet foutloos is, worden ze zonder diploma van de uni gestuurd.
A ja das natuurlijk onzin. Elk mens maakt fouten. Het was gewoon grappig dat ze zo belerend doet over het denkniveau van haar vriend en hem voor dommig uitmaakt (je partner zou maar zo over je denken joh) en dan een spelfoutje maakt. T is grappig. Niet meer dan dat.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
26-01-2021 11:00
Probleem hier is niet het opleidingsniveau maar het probleem is dat je een partner een wappie is. Misschien zijn daar medicijnen voor die de wappiegedachten onderdrukken?
Een mens mag wappie zijn he. Je mag ook jehova getuige zijn ofzo. Iemands gedachte willen onderdrukken met medicijnen omdat jij die gedachtes niet oké vindt is dictatuur.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:23
A ja das natuurlijk onzin. Elk mens maakt fouten. Het was gewoon grappig dat ze zo belerend doet over het denkniveau van haar vriend en hem voor dommig uitmaakt (je partner zou maar zo over je denken joh) en dan een spelfoutje maakt. T is grappig. Niet meer dan dat.
De grap was op pagina 1 echter al oud en uitgekouwd.
Nog los van dat het ook op pagina 1 al niet grappig was.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:25
Een mens mag wappie zijn he. Je mag ook jehova getuige zijn ofzo. Iemands gedachte willen onderdrukken met medicijnen omdat jij die gedachtes niet oké vindt is dictatuur.
Voor bijvoorbeeld schizofrenie is ook medicatie en dat helpt die mensen enorm. De wappies geloven ook hele gekke dingen en het is voor hun eigen bestwil ook beter om daar medicatie voor te nemen. Dan kunnen ze ook weer fijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie. Denkniveau moet je accepteren als je verder wilt en niet willen veranderen, je kan hem hooguit af en toe simuleren/aan het denken zetten.

Een stabiele of een onstabiele relatie is anders. Een onstabiele relatie geeft drama, spanning, aantrekken en afstoten, haat en liefde etc. Wat voor heel veel wrijving en spanning zorgt en dus de relatie spannend maakt. Een stabiele relatie geeft vaak rust en dat is/wordt saai, maar je weet wel waar je aan toe bent en je kunt op de relatie bouwen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:10
Mijn vriend heeft ook geen opleiding en is opgegroeid op straat ik leer zoveel van hem. Over mensen accepteren zoals ze zijn, zeggen wat je denkt, jezelf zijn zonder angst wat andere mensen van je vinden, fouten durven maken en niet de schone schijn ophouden.

En ja met gesprekken verschillen we soms. Maar niemand van ons denkt iets beter te weten dan een ander. Wij hebben gewoon respect voor elkaar. Ik ben niet meer dan hem omdat ik een hogere opleiding dan heb ofzo.

Ik vind jou zo enorm op hem neerkijken in je tekst. Maak het maar uit. Hij verdient beter dan iemand die hem wil beleren.

En de complottheorieën sja... Dat is wie hij is. Als dat niet bij jou past moet je hem niet opvoeden maar een ander vriendje zoeken.
Wauw dan heb je niet echt goed gelezen denk ik. Bijzondere reactie dit.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
26-01-2021 10:14
Misschien even de spelfout in de titel aan laten passen?
Ja ja is al aan de orde geweest, super belangrijk ook.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:23
A ja das natuurlijk onzin. Elk mens maakt fouten. Het was gewoon grappig dat ze zo belerend doet over het denkniveau van haar vriend en hem voor dommig uitmaakt (je partner zou maar zo over je denken joh) en dan een spelfoutje maakt. T is grappig. Niet meer dan dat.
Lees anders even wat beter.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
26-01-2021 11:44
Lastige situatie. Denkniveau moet je accepteren als je verder wilt en niet willen veranderen, je kan hem hooguit af en toe simuleren/aan het denken zetten.

Een stabiele of een onstabiele relatie is anders. Een onstabiele relatie geeft drama, spanning, aantrekken en afstoten, haat en liefde etc. Wat voor heel veel wrijving en spanning zorgt en dus de relatie spannend maakt. Een stabiele relatie geeft vaak rust en dat is/wordt saai, maar je weet wel waar je aan toe bent en je kunt op de relatie bouwen.
Ja denk dat dat inderdaad de kern is.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:18
Maar hebben jullie geen andere gespreksstof dan? Je kan toch een ander geloof hebben zeg maar? Of van mening verschillen ergens over? Waarom niet gewoon respecteren dat hij daarin gelooft maar hem gewoon vragen jou niet proberen te overtuigen? En gewoon ergens anders over praten?

Er zijn hele maffe complotten. Die instaan denk ik vooral omdat mensen controle over deze situatie willen hebben.

Er zijn ook "complotten die minder ver gaan. Je kan ook pro regering zijn maar die maakt er ook een zooitje van.

Mijn vriend heeft ook een andere mening dan ik hierover. Ik luister naar zijn verhalen en onvrede. Ik voel nooit de noodzaak om hem even terecht te wijzen ofzo. Dit is zijn manier om er mee om te gaan. Laat hem.

Mijn vriend zegt soms wel eens wat over Trump bijvoorbeeld. En soms heeft ie ook wel een punt. Elk mens doet goede en slechte dingen en Trump heeft ook wel wat goeds gedaan. Maar over het algemeen vind ik trump toch echt een mafklapper. Dat moet kunnen toch? Ik lach mijj vriend wek eens vriendelijk uit en vraag of hij zijn aluminium hoedje is vergeten... dan lach hij en vraagt of dat nou lekker zit zo een wollige vacht bij een schaap. En dan praten we weer over dingen die er toe doen. Onze kinderen bijvoorbeeld.
Ik zou dit echt totaal niet trekken. Ik snap dat je wat meer je best doet om het goede te blijven zien, omdat je kinderen hebt, maar hij gaat hun dus ook dat soort praatjes voeren, zodra ze geïnteresseerd zijn.

Ik ben benieuwd of jullie dan allebei zo respectvol blijven over elkaars standpunt. Of dat er dan bij de kinderen minachtend wordt gedaan over de andere ouder. En of het dan nog steeds leuk is, als hij je tegenover je kinderen wegzet als geitenwollen sok die je vooral niet serieus moet nemen.

Mijn vriend en ik denken echt niet over alles hetzelfde, maar ik heb ook wel eens iemand gedumpt met rare ideeën. Daar had ik zulke heftige discussies mee. De gezamenlijke basis van hoe je in het leven staat, die ieder stel naar mijn mening moet hebben, ontbrak volledig.
abracadabra schreef:
26-01-2021 11:18
Maar hebben jullie geen andere gespreksstof dan? Je kan toch een ander geloof hebben zeg maar? Of van mening verschillen ergens over? Waarom niet gewoon respecteren dat hij daarin gelooft maar hem gewoon vragen jou niet proberen te overtuigen? En gewoon ergens anders over praten?

Er zijn hele maffe complotten. Die instaan denk ik vooral omdat mensen controle over deze situatie willen hebben.

Er zijn ook "complotten die minder ver gaan. Je kan ook pro regering zijn maar die maakt er ook een zooitje van.

Mijn vriend heeft ook een andere mening dan ik hierover. Ik luister naar zijn verhalen en onvrede. Ik voel nooit de noodzaak om hem even terecht te wijzen ofzo. Dit is zijn manier om er mee om te gaan. Laat hem.

Mijn vriend zegt soms wel eens wat over Trump bijvoorbeeld. En soms heeft ie ook wel een punt. Elk mens doet goede en slechte dingen en Trump heeft ook wel wat goeds gedaan. Maar over het algemeen vind ik trump toch echt een mafklapper. Dat moet kunnen toch? Ik lach mijj vriend wek eens vriendelijk uit en vraag of hij zijn aluminium hoedje is vergeten... dan lach hij en vraagt of dat nou lekker zit zo een wollige vacht bij een schaap. En dan praten we weer over dingen die er toe doen. Onze kinderen bijvoorbeeld.
Tja, als jij daar geen moeite mee hebt is dat prima.

Ik kan niks en wil ook niets met dat soort mensen. Al helemaal geen relatie ermee. En als je dat weet voor er een heel gezin aan hangt, snel wegwezen.
Vrouwen zoeken toch meestal iemand van minimaal hun eigen opleidingsniveau (en salaris), die langer is en ouder is dan zijzelf.

Het probleem dat is ontstaan, is dat het merendeel van de afgestudeerden van het WO en HBO inmiddels vrouw is.
Is dat een nieuw verzinsel van de incels? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
26-01-2021 12:45
Vrouwen zoeken toch meestal iemand van minimaal hun eigen opleidingsniveau (en salaris), die langer is en ouder is dan zijzelf.

Het probleem dat is ontstaan, is dat het merendeel van de afgestudeerden van het WO en HBO inmiddels vrouw is.
Ja bah, al die hoogopgeleide vrouwen.
Luci_Mster2 schreef:
26-01-2021 12:37
Tja, als jij daar geen moeite mee hebt is dat prima.

Ik kan niks en wil ook niets met dat soort mensen. Al helemaal geen relatie ermee. En als je dat weet voor er een heel gezin aan hangt, snel wegwezen.
Brrr, ik ook niet. Man hoeft het echt niet met elke scheet van me eens te zijn, maar de basis moet wel 'kloppen' voor mij. Als man het eens zou zijn met Wilders, Trump of complottheorieën zou aanhangen, zou ik een scheiding serieus overwegen.
Tijgerprintje2 schreef:
26-01-2021 12:50
Ja bah, al die hoogopgeleide vrouwen.
Het is eerder bah, al die laagopgeleide mannen.
Blankepit schreef:
26-01-2021 12:45
Vrouwen zoeken toch meestal iemand van minimaal hun eigen opleidingsniveau (en salaris), die langer is en ouder is dan zijzelf.

Het probleem dat is ontstaan, is dat het merendeel van de afgestudeerden van het WO en HBO inmiddels vrouw is.
Bah, al die mannen die maar denken dat ze op handen gedragen moeten worden 'gewoon om wie ze zijn'. Wees een leuke vent, zet vrouwen niet op een voetstuk én cijfer jezelf niet zo weg. Erg onaantrekkelijk, daar heeft lengte, leeftijd, opleidingsniveau en salaris niets mee te maken. Aangeleerde hulpeloosheid is het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven