Vertrouwen geschaad Geen OP

30-10-2020 13:18 64 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2020 07:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-10-2020 13:40
Ik vind het ook echt bizar dat hij tot twee jaar terug in je gesprekken ging graven, klinkt alsof hij hoopte dat hij iets zou vinden om over te zeiken. Iets doet me vermoeden dat het reuze meevalt wat er in die gesprekken staat, dat hij om de een of andere reden (waarschijnlijk omdat hij zelf niet te vertrouwen is) een stok zocht om de hond te slaan en jij om helemaal niks door het stof gaat.
Denk dat je hierin wel eens gelijk kan hebben.
.
anoniem_220183 wijzigde dit bericht op 30-10-2020 20:05
Reden: Privacy
99.80% gewijzigd
Wat een stomme vriend.
Zonmuis schreef:
30-10-2020 13:50
Ik dacht dat roddelen iets voor vrouwen was? Ze zijn ontzettend fout hierin.

Als ik eraan denk wat het beste voor je zou zijn:

Nieuwe baan zoeken, vriend dumpen en dan bij nieuwe baan de collega's op professionele afstand houden. Schijt niet waar je eet, zeg maar.

Makkelijker gezegd dan gedaan, waarschijnlijk.
Mwah, het bespreken van iemands 'sletterigheid' is toch ook wel echt een mannelijke aangelegenheid, al was t alleen al omdat vrouwen veel vaker en sneller worden aangekeken op zogenaamd promiscue gedrag. Ten tijde van de bangalijsten heb ik iig nooit iets gehoord over lijsten met mannen erop.
To tijd om afscheid te nemen van die gozer en je baan wat een asosociale tokkie bende daar laag niveau, plus jouw zogenaamde leuke vriendje vertrouwd jou niet? Hij ging vreemd... Dus lekker hypocriet ik zou er geen zin in hebben en gauw een andere job zoeken waar wel een beetje normale mensen zijn met fatsoen...
VCA schreef:
30-10-2020 13:53
Of officieel klachten indienen maar dat is ook een beetje lastig als het ‘maar’ roddels zijn en je niet weet wat van wie af komt en uiteindelijk toch een zij zegt/hij zegt verhaal wordt.

Maar je praat nu een beetje om het gedrag van je vriend heen.

Waarom spreekt hij jou erop aan dat oa zijn gedrag ervoor gezorgd heeft dat jij hoer genoemd wordt? Waarom schaamt hij zich voor jou en niet voor zichzelf? Waarom zegt hij niet tegen de collega's dat ze op moeten zouten, omdat hij ervan overtuigd is dat je je al 2 jaar bij 1 man houdt? Dat ze vooral eens naar zichzelf moeten kijken in deze?
Later is nu
Klinkt ongezond....zowel thuis k&t als op het werk...wat blijft er dan over dat wel leuk is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat er helemaal niet zo over jou gepraat wordt op kantoor. Ik denk dat jij geïsoleerd wordt door je vriend. Echt alle alarmbellen gaan af als ik jouw OP lees.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Dreamer schreef:
30-10-2020 13:58
Maar je praat nu een beetje om het gedrag van je vriend heen.

Waarom spreekt hij jou erop aan dat oa zijn gedrag ervoor gezorgd heeft dat jij hoer genoemd wordt? Waarom schaamt hij zich voor jou en niet voor zichzelf? Waarom zegt hij niet tegen de collega's dat ze op moeten zouten, omdat hij ervan overtuigd is dat je je al 2 jaar bij 1 man houdt? Dat ze vooral eens naar zichzelf moeten kijken in deze?

Sorry ik had misschien moeten verduidelijken dat zij niet op de hoogte zijn van het feit dat hij toendertijd nog samen was met zijn vriendin. ‘Hoer’ was misschien ook kort door de bocht maar dat is wel waar het op neerkomt. ‘Sletterig gedrag’ zoals iemand al zei, omdat ik in het begin te flirterig heb gedaan waarschijnlijk. Niet dat het echt diep ging maar goed daar wil ik dan nog mijn verantwoording voor nemen. Uiteraard spijt van.
Heb echter van vrouwelijke collega’s ook ervaringen gehoord wanneer je gewoon al vrolijk bent en vriendelijk doet menen ze dat je iets van ze moet hebben. Of hopen ze althans.

Hij spreekt ze dus ook echt daar op aan, het geroddel en gedoe. Hij hoort dat weer via via, en dan weet je ook weer niet met zekerheid hoe/wat. Dus daarom vind ik dat zelf lastig want ik hoor persoonlijk niks..
VCA schreef:
30-10-2020 14:20
Sorry ik had misschien moeten verduidelijken dat zij niet op de hoogte zijn van het feit dat hij toendertijd nog samen was met zijn vriendin. ‘Hoer’ was misschien ook kort door de bocht maar dat is wel waar het op neerkomt. ‘Sletterig gedrag’ zoals iemand al zei, omdat ik in het begin te flirterig heb gedaan waarschijnlijk. Niet dat het echt diep ging maar goed daar wil ik dan nog mijn verantwoording voor nemen. Uiteraard spijt van.
Heb echter van vrouwelijke collega’s ook ervaringen gehoord wanneer je gewoon al vrolijk bent en vriendelijk doet menen ze dat je iets van ze moet hebben. Of hopen ze althans.

Hij spreekt ze dus ook echt daar op aan, het geroddel en gedoe. Hij hoort dat weer via via, en dan weet je ook weer niet met zekerheid hoe/wat. Dus daarom vind ik dat zelf lastig want ik hoor persoonlijk niks..
Ik geloof er echt niets van. Ik geloof meteen dat dames lastig gevallen worden, maar dit verhaal over jou is net iets te toevallig.
Heel snel ander werk zoeken, misschien wel jullie allebei want wat vind je daar nog leuk dan met al dat geroddel? Waar ik werk zijn we als collega's één gezellige familie (alleen nu in corona tijd dan even niet)

En wellicht ook een andere vriend zoeken want het lijkt me niet de leukste man op de wereld
Dus zij mogen jou een hoer noemen en nu heb jij 'uiteraard' spijt omdat je iets te aardig hebt gedaan?

Waarom ga je er zo in mee dat je de hele tijd maar het boetekleed aantrekt richting je vriend en je collega's?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In mijn vriendengroep zaten nogal wat vrijgezelle mannen.
Altijd schuine opmerkingen, naar iedereen, ook naar mij. Ik doe daar lekker aan mee. Kan genieten van deze grove humor.
Maar als vrouw wordt dat niet van je gewaardeerd.
De mannen waren echte vrouwenverslinders. Wisten de namen van de meiden niet eens. Elk weekend 1 ander.
Afin, 2 jaar geleden kwam vriend A vertellen dat hij zo'n leuke meid had leren kennen.... vriend B kon dat meisje ook.
Bleek dat ze "nogal een naam" had. Had veel lol gehad, zeg maar. Veel jongens versleten.
Vriend B vond dat vriend A niets met haar moest beginnen daarom.
Toen kwamen ze naar mij...
Ik heb het aangehoord en hun hard uitgelachen.
Heel verbaasd keken ze mij aan.
Ik zei " en dat vinden jullie? Jullie zijn zelf sletten! Haha".
Ze moesten zelf ook lachen en bekenden schuld.

Moraal van het verhaal: helaas is het nog steeds zo dat mannen het mogen en vrouwen niet.

Maar goed, on topic:
Ander werk?
Maar heel eerlijk: als iemand voor mij gaat bepalen wie ik moet blokken, met wie ik wat mag vertellen en waar dat dsan over gaat.... zou mijn type niet zijn.
Bovendien: hij is de schuinsmarcheerder, niet jij.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Kan het misschien zo zijn dat je vriend je verteld heeft hoe er op je werk over je wordt gesproken?

En verder, dat met die waard en gasten idd, het is gewoon bizar hoe vaak dat waar is, en hoe jaloerser ze zijn, hoe minder betrouwbaar zijn ze zelf, uitzonderingen daargelaten.
Hij is een vreemdganger. In zijn beleving kan iedereen vreemdgaan. Hij vertrouwt jou niet omdat hij zelf niet te vertrouwen is. Zo simpel is het

Meer slechte dagen dan goeie? Waarom ben je dan na een jaar nog bij hem?

Mijn vriend en ik hebben ook wel eens gedoe maar hij heeft nog nooit in mijn tel gekeken en ik niet bij hem. Ik kan zo veel flirten of kletsen met wie ik wil. Dat is geen vreemdgaan. Controleren enzo hoort bij ons niet thuis en ik laat zeker niet iemand bepalen hoe ik met anderen omga en wie ik blokkeer.

Ga gewoon weg. Hij is niet leuk.
Ik vind dat jij een enge, sneue vriend hebt en het klinkt alsof je niet echt een leuk leven hebt op dit moment. Hopelijk vind je snel ander werk, maar ik zou niet heel lang wachten met deze relatie beeindigen. Het klinkt niet alsof jevriend echt het beste met je voor heeft namelijk.
Oja... en zoek ander werk... al zou je met iedereen neuken... datbje jou zaak. Collega's die je een hoer noemen zijn eikels.
abracadabra schreef:
30-10-2020 14:49
Hij is een vreemdganger. In zijn beleving kan iedereen vreemdgaan. Hij vertrouwt jou niet omdat hij zelf niet te vertrouwen is. Zo simpel is het

Ik denk dat 50% van de reacties hier is dat je voor een andere man moet gaan omdat niemand het leuke aan hem ziet aan de hand van jouw verhaal. De vraag is nu of je dit ook gaat opvolgen of nog lekker een paar jaar door gaat modderen
thanx schreef:
30-10-2020 14:38
In mijn vriendengroep zaten nogal wat vrijgezelle mannen.
Altijd schuine opmerkingen, naar iedereen, ook naar mij. Ik doe daar lekker aan mee. Kan genieten van deze grove humor.
Maar als vrouw wordt dat niet van je gewaardeerd.

De mannen waren echte vrouwenverslinders. Wisten de namen van de meiden niet eens. Elk weekend 1 ander.
Afin, 2 jaar geleden kwam vriend A vertellen dat hij zo'n leuke meid had leren kennen.... vriend B kon dat meisje ook.
Bleek dat ze "nogal een naam" had. Had veel lol gehad, zeg maar. Veel jongens versleten.
Vriend B vond dat vriend A niets met haar moest beginnen daarom.
Toen kwamen ze naar mij...
Ik heb het aangehoord en hun hard uitgelachen.
Heel verbaasd keken ze mij aan.
Ik zei " en dat vinden jullie? Jullie zijn zelf sletten! Haha".
Ze moesten zelf ook lachen en bekenden schuld.

Moraal van het verhaal: helaas is het nog steeds zo dat mannen het mogen en vrouwen niet.

Maar goed, on topic:
Ander werk?
Maar heel eerlijk: als iemand voor mij gaat bepalen wie ik moet blokken, met wie ik wat mag vertellen en waar dat dsan over gaat.... zou mijn type niet zijn.
Bovendien: hij is de schuinsmarcheerder, niet jij.

Herkenbaar.
Ander werk sowieso, vind het op het moment gewoon een enge tijd ofzo om een vast contract op te geven. Vind de reacties confronterend maar wel behulpzaam.
VCA schreef:
30-10-2020 13:18
Ik omdat ik met regelmaat preken krijg over hoe om te gaan met collega’s en ondervragingen over elke dag. En hij omdat hij dan elke keer weer met hen geconfronteerd wordt. Op vrije dagen hebben we het dus wel leuk samen en we houden ook veel van elkaar maar we komen telkens terug op het feit dat hij vindt dat ik geen actie onderneem. Ik spreek eigenlijk met niemand nog meer dan nodig en zakelijk, maar hij vindt dat ik bepaalde types ook ‘op hun plek moet zetten’. Dit vind ik eerlijk gezegd lastig omdat het niet mijn stijl is en in mijn optiek maakt dat onze problemen juist kenbaar voor collega’s en blijft het ook volop ‘in leven’.
Het is nu voor mijn gevoel een soort van ultimatum, dat wanneer ik daar niet in mee ga het betekent dat we geen team zijn en hij zijn vertrouwen in mij niet terug krijgt.

lees nog even na wat je zelf schrijft. Wat je collega's ook over je denken, je hebt jezelf al volledig van ze afgezonderd door alleen nog maar zakelijk en het hoognodige met ze te bespreken. Niks geen gezellige ditjes en datjes meer want als je die hebt, dan word je door jevriend ondervraagd of krijg je een preek dat je je niet goed gedraagt.
Ik vraag me af of het niet alleen je vriend is die er genoegen in schept jou onder de duim te houden door je 'sletterig' te noemen.
abracadabra schreef:
30-10-2020 14:49

Meer slechte dagen dan goeie? Waarom ben je dan na een jaar nog bij hem?

Mijn vriend en ik hebben ook wel eens gedoe maar hij heeft nog nooit in mijn tel gekeken en ik niet bij hem. Ik kan zo veel flirten of kletsen met wie ik wil. Dat is geen vreemdgaan. Controleren enzo hoort bij ons niet thuis en ik laat zeker niet iemand bepalen hoe ik met anderen omga en wie ik blokkeer.

In het verleden is men bij hem ook vreemdgegaan en dat trauma wordt inderdaad ook op mij geprojecteerd, dan wil je in het begin nog best iemand laten zien dat niet iedereen zo is, maar dat ik hier nu al op compleet op afgerekend word voelt wel als een verloren zaak ja..
Ik vind dat ook juist extra lelijk omdat ik ondanks hoe wij tot stand gekomen zijn hem nooit loop te controleren oid, terwijl wie heeft daar meer reden toe denk ik dan toch?

Maar goed ja blijven hangen, hopen op herstel of betere tijden tegen beter weten in, noem maar op. Het is me wel duidelijk inmiddels..
Maduixa schreef:
30-10-2020 15:08
lees nog even na wat je zelf schrijft. Wat je collega's ook over je denken, je hebt jezelf al volledig van ze afgezonderd door alleen nog maar zakelijk en het hoognodige met ze te bespreken. Niks geen gezellige ditjes en datjes meer want als je die hebt, dan word je door jevriend ondervraagd of krijg je een preek dat je je niet goed gedraagt.
Ik vraag me af of het niet alleen je vriend is die er genoegen in schept jou onder de duim te houden door je 'sletterig' te noemen.
Dat dus.
Misschien moet hij eerst een goed in de spiegel kijken. Hij heeft zijn vorige vriendin belazerd. Jij was vrijgezel, en zelfs zo netjes dat je afstand van hem hebt genomen. Dat je daarna nog leuk contact hebt gehad met andere mannen, tot je voldoende vertrouwen had in een serieuze relatie met hem, dat is je goed recht. Wat een flauwekul dat hij je dat kwalijk neemt.
Hoe zeker weet je dat collega's dat echt hebben gezegd? Hoe zeker weer je dat jouw vriend die verhalen over roddelen en ze op de plek zetten niet zelf verzint?
Volgens mij zégt jouw vriend alleen maar tegen jou dat je een hoer genoemd wordt omdat hij wil dat je je schuldig voelt. Dat je het contact met je collega's minimaliseert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven