Vertrouwen van mn eerste vriendje en hem mij vertrouwen

12-08-2009 22:15 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en weet even echt niet meer wat ik moet doen.

Ik ben 24 en mijn (ex)vriend is 30. We kennen elkaar sinds november 2008 en hebben een relatie sinds januari 2009. Voor onze relatie was alles leuk, gezellig en relaxt. We hadden het naar ons zin en voelde ons goed. Sinds we een relatie hebben, ben ik mij onzeker gaan voelen over mijzelf. Over mijn uiterlijk. Terwijl hij hier nooit aanleiding voor had gegeven. Hij was voor mij 3 jaar vrijgezel en een enorme flirt. Dit stopte wel sinds hij mij leerde kennen. Ik ben altijd bang geweest hem kwijt te raken.

Hij was het niet eens met de sport die ik deed en dat was thaiboksen, omdat hij bang was dat ik op dat soort typen mannen zou vallen. Van die brede vechters. Als ik naar een thaiboks gala ging, smste hij me: ik merk het wel als je niets meer laat horen en met een vechter ervandoor gaat. Om aandacht te zoeken ging hij dan op hyves tegen oud collegas berichtjes sturen als: heeey lekkerding wanneer gaan we een koud biertje doen..

Iemand wou hem toevoegen op hyves en toen heeft hij haar een prive berichtje gestuurd met: ik snap wel waarom ik in de tijd me nummer aan je heb gegeven .. Ook had hij prive berichten van zn ex, waarin zij aangeeft met hem af te willen spreken en dat hij dat ook wil.. zijn ex gaat trouwen maar het blijft een ex.

Ook is hij heel open minded en staat hij open voor trio en paren clubs... Door die dingen ben ik me onzeker gaan voelen..

Ik was met een groepje naar het strand geweest en hun wouden naar een tent gaan waar een jonge werkt die mij leuk vind.. Ik smste hem dat omdat ik alles eerlijk vertel.. Hij vond dat niet leuk.. Later smste ik hem dat we niet gingen en dat ik thuis was.. Hij was in de tussen tijd de stad in gegaan en kwam een ouwe vriendin tegen die mee ging naar zijn huis om film te kijken (ik had nooit wat over haar gehoord en kende haar niet en vond het dan ook niet leuk)..

Door die dingen ben ik me onzeker gaan voelen.. elke keer als hij beetje in paniek raakte deed hij dat soort dingen.. nu vertelde hij me in april dat hij op zijn werk een week lang had lopen flirten met een meisje van zijn werk.. het waren opwindende mailtjes.. ze hebben verder niets gedaan.. hij had als excuus dat het niet goed ging tussen ons en dat het bijna uit was.. we hebben vaaaaaaaak het bijna uit verhaal gehad, omdat ik hem niet meer vertrouwde.. het werd zo erg dat ik om elk klein dingetje begon te zeuren.. ook vond ik naakt fotos van hem en zijn exen.. We waren allebei jaloers op elkaar en controleren en gingen elkaar dingen verbieden zoals niet met andere mannen en vrouwen omgaan als we die niet kende van elkaar... we waren vanaf maart tot mei 24/7 samen omdat ik in zijn stad stage loop.. het ging niet meer en we zagen elkaar minder..

Na die dingen deed hij zijn best om te laten zien dat ik de enige was en dat hij geen ander wou alleen mij.. hij liet me altijd weten dat hij blij was met mijn lichaam, gezicht en haren en met alles gewoon... toch bleef ik elke keer wantrouwend opstellen, ookal liep er een vrouw langs vroeg ik al van vind je haar interesant ofso..

hij is dat gezeur nu zo zat en dat ik hem maar niet kon vertrouwen, dat hij nu niet meer wilt en mij niet meer vertrouwd, omdat ik zo vaak heb gezegt dat ik ga stoppen en hem ga vertrouwen en toch deed ik het maar niet.. Nu staat hij achter zijn beslissing en ik wil/kan hem niet laten gaan.. hij is me eerste vriendje ook en ik ben stapelgek op hem.. hoe kan ik hem overtuigen dat ik echt kan veranderen??? hij zegt ik weet hoe leuk,lief,goed en lekker je bent, maar met mij ben je zo ongelukkig en je kan me niet vertrouwen en dat het beter is dat we ieder zijn eigen weg gaan..

Dat is niet wat ik wil.. ik wil hem en ben juist wel gelukkig met hem.. we hebben al zo vaak dit gehad en gepraat en alles en weet niet wat ik nog meer kan doen!!!

HEEELLLPPPP :( :( :(
quote:pattiee schreef op 13 augustus 2009 @ 14:10:

ja klopt.. ik zou wel gewoon verder met hem willen..

Ik weet wel dat het allemaal ongezond was, maar heb ook nog de hoop dat we er samen aan konden werken, om elkaar te vertrouwen en niet jaloers meer te maken en te leren van wat we hebben gedaan bij elkaar..

Stél hij wil ook wel met jou verder (waar ik NIET vanuit ga)... Is het dan realistisch dat het jullie gaat lukken? Een gezonde relatie aangaan?

Hoe wil jij dat gaan doen?
Het zal wel moeten.. ik heb geleerd dat het niet goed is je aan iemand zo stevig vast te houden en dat vertrouwen het belangrijkste is.. het is iets waar we beide aan moeten werken en laten zien dat we het wel kunnen.. we hebben beide jaloers gedaan en nu moeten we , als we in een relatie komen, dat we elkaar gaan accepteren en vrij laten met anderen en erop vertrouwen dat er niets gebeurd
Dat het noodzakelijk is lijkt me duidelijk. Maar HOE ga je het voor elkaar krijgen, concreet?
dat is een hele goede vraag en dat is de vraag die ik mezelf ook stel en echt geen antwoord op weet :( ik heb in gedachte dat ik het gewoon moet proberen.. concreet zou ik het echt niet weten en dat zit me ook echt dwars
Maar Pattie... Stel je moet een IKEA-kast in elkaar zetten. Je hebt het nooit eerder gedaan, je hebt geen gebruiksaanwijzing en je weet niet hoe.

Ga je het dan toch doen?

En denk je dat het wat wordt, met die kast?
ja oke begrijp ik.. maar hoe zou ik anders aan die gebruiksaanwijzing moeten komen??? In een volgende relatie bijvoorbeeld, hoe zorg ik er dan voor dat dit niet weer gebeurd.. is toch het zelfde??
Nou ik denk dat een volgende relatie niet precies hetzelfde zal zijn, jullie versterken deze eigenschappen in elkaar. Zoals andere forummers als zeiden: Jullie halen het slechtste in elkaar boven.

Maar je kan wel een gebruiksaanwijzing verkrijgen hoor, voor deze relatie of de volgende. Succes is dan nog niet gegarandeerd, maar toch. Kun je niet zelf bedenken wat in dit geval jouw gebruiksaanwijzing zou kunnen zijn?
uhhhhmmm ik zou aan niets anders kunnen denken dan therapie ofso??
ik zit echt te denken en serieus waar elke minuut van de dag hoe ik het kan veranderen/verbeteren!!!!! Als ik het wist had ik het allang gedaan of gezegd
Bijvoorbeeld. Als jullie samen verder zouden willen zou je kunnen denken aan relatietherapie.

Stel dat je in je volgende relatie weer veel last hebt van jaloezie en wantrouwen, dan zou ik als ik jou was gaan onderzoeken waar dat vandaan komt. Vaak ligt er onzekerheid of een lage eigenwaarde aan ten grondslag. En daar kun je aan werken, middels trainingen, therapieen of zelfstandig.
dat kan kloppen.. vroeger was ik nooit het mooiste meisje van de klas en kreeg nooit aandacht van jongens.. ik ben heel erg veranderd qua uiterlijk.. maar jongens vonden me een leuke meid maar nooit leuk genoeg om als vriendin te hebben.. ik denk dat daar me onzekerheid uit is gekomen en ik daarom niet kon/wou geloven dat iemand me echt leuk vond
Nou kijk. Daar zet je zelf al de eerste stap. Het is belangrijk om erachter te komen welke zaken invloed hebben op je partnerkeuze en je relatie, zodat je ze op een dag kan tackelen.
wat bedoel je daarmee??
Met tackelen? Ik bedoel, dat je er dan een oplossing voor kan zoeken.
hmm okee
Pattie, jij lijkt me iemand die veel belang hecht aan trouw en monogamie enz... Hoe kan je dan met iemand willen zijn die openstaat voor trio's en parenclubs? Dan neemt hij trouw en zo toch niet serieus? Misschien voor een tijdje zou hij je opzwepen met mooie woorden "jij bent de enige voor mij", "ik hou van je " allemaal romantisch en zo , maar dat is normaal voor het begin van een relatie...

Denk niet dat hij het type man is dat trouw is van nature en nooit zou verlangen naar andere "spannende" dingen zoals parenclubs of trios.

Ik zou in ieder geval helemaal niet samen willen zijn met een man die er zo over nadenkt.
Zo denk ik er preciesssssss over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hecht zoveel waarden aan trouw zijn en monogamie.. maar laten we ook eerlijk zijn.. welke man droomt er niet van om een trio te doen.. Hij zegt ik zou er nooit een probleem over maken, omdat hij het al gedaan had.. stel hij had nog nooit een trio dan zou hij er meer problemen mee hebben.. hij vind je moet veel geprobeerd hebben.. maar ik zou het niet kunnen om hem te zien genieten met een ander!!! en dat weet hij..

Parenclub zou hij als een optie zien voor laaaaaaterrrrr, als het sex leven niet meer spannend zou zijn.
quote:pattiee schreef op 13 augustus 2009 @ 17:04:

Parenclub zou hij als een optie zien voor laaaaaaterrrrr, als het sex leven niet meer spannend zou zijn.Binnen een relatie is je seksleven iets wat je deelt, iets voor jullie sámen. Als jullie laaaaaaaaterrrrrr, zoals jij zegt, er naar toe groeien om naar een parenclub te gaan, bespreek je dat tegen die tijd. Hij rent 10x harder dan jij, en voedt je onzekerheid. Hij is nota bene jouw eerste. Vind het belachelijk dat hij zulke zaken ter sprake brengt.
Als het gaat om parenclubs en trio's. Mag jij dan in die parenclub ook iets met een andere man? Als jij nu al niet eens naar een andere man mag kijken, waarom denk je dan dat je wel met een andere man zou mogen sexen? En als dat niet mag, wat heb jij dan te zoeken in de parenclub? Of wil ie zonder jou?

Tips voor je om te veranderen? 1; je gaat gewoon weer thaiboksen. Dat is jouw hobby, jouw dingetje, stukje van wie jij bent. als een man dat niet accepteert, dan wijst ie dus een stuk van jou af, dan wijst ie dus JOU af. en een vent die jou afwijst, wil je geen relatie mee.

deel twee. Je mag naar andere mannen kijken en hij naar andere vrouwen. Alles meer dan kijken bespreek je met elkaar, en overleg je waarbij gelijkwaardigheid het hoofddoel is. Hoeft niet heel erg srikt, maar het kan niet zo zijn dat jij niks mag en hij alles.

deel 3: Als iemand ooit iets doet om jou jaloers te maken is dat kinderachtig en manipulatief. In een goede liefdevolle relatie doe je NOOIT iets met de intentie om je partner zich naar te laten voelen. Ik krijg de indruk dat ie dat afspreken en msnnen met anderen vooral deed om jou te straffen, omdat je uitging. Dat hoort niet in een relatie.

4: Controleren en wantrouwen horen ook iet in een relatie. je blijft uit elkars telefoon, msn en mailverkeer, tenzij je toestemming hebt om er in te kijken.

ten slotte; Deze man moet je echt niet meer terugwillen. deze hoort aan een boom in de herfst.
al zijn relaties hebben nooit langer geduurd dan 1.5 jaar en hij noemt zijn exen psycho exen.. vinden jullie dat ik hier tussen hoor???
Geen idee... ik ben afgehaakt bij "hun wouden"...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Weleens gehoord van projectie Pattiee? Misschien is HIJ de psycho. Wegwezen!
Misschien komt het ook door de vragen die ik stelde aan hem.. Ik vroeg bijvoorbeeld wat hij zou doen als de sex saai zou worden en toen kwam hij met idee van bijvoorbeeld parenclub..

Als ik een trio zou willen zou dat mogen, maar dan kiest hij de man en ik de vrouw. Hij zou het niet leuk vinden, maar hij wil mij laten genieten (het liefst met een vrouw natuurlijk)..

En alles samen, dus in een parenclub niet dat ik alleen ergens met een man zou liggen.. maar echt met het stel samen..

- 1 Ik heb hem vaak gezegd, dat toen hij me leerde kennen hij wist dat ik aan thaiboksen deed. Hij zegt we kunnen boksen en dan laat jij dat thaiboksen ff voor wat het is, want dat tuig en die criminelen wil ik jou niet tussen en dat die mannen tegen je aangedrukt staan en weet ik veel wat voor onzin..

- 2 Hij heeft geflirt in februari en heeft hyves berichtjes gestuurd met lekkerding enzo.. Ik durf zo een berichtje echt niet naar iemand te sturen, want als hij het leest weet ik zeker dat hij weer iets gaat doen om zichzelf beter te voelen..

- 3 Ik heb nooit in zijn telefoon gekeken, op zijn mail.. Alleen tussen zijn fotos, omdat dat mocht..

Aan de ene kant vind ik het gewoon lastig omdat jullie alleen een kant van het verhaal horen.. maar ben echt wel blij met de reacties
Weet je Pattiee... Het heeft niet eens zin om alles achteraf nog te gaan analyseren. Het is over. Uit. Voorbij. En dat is maar beter ook.
Wees blij dat jullie van elkaar af zijn, en besteed je energie aan het uitvinden wat je wél in een man zoekt.
This is an unacceptable timeline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven