vertrouwen

04-09-2012 19:58 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag allemaal,

om te beginnen ben ik nieuw op dit forum en ben ik een jongeman van 21 jaar. Ik heb of had eigenlijk een relatie met een vrouw van 27 jaar. Helaas is deze relatie een paar weken terug stuk gelopen doordat we beiden besloten hadden om ermee te kappen na 3 jaar. Echter heb ik goed kunnen nadenken over alles en besef ik dat ik haar graag weer terug wil in mijn leven.

hier komt dan nu ook het probleem en waarom het vastgelopen is:

in het begin was alles goed tussen ons. de seks was geweldig en we waren vaak bijelkaar. ik woonde echter nog bij mijn ouders en zij had haar eigen huisje. ik was trouwens 18 jaar toen ik wat met haar kreeg. Later kreeg ik contact met een ander meisje van mijn werk en die beschouwde ik gewoon als een goede vriend waarmee ik veel kon praten. Via twitter stuurde we elkaar dan ook berichten, en op een gegeven moment ging dit over het onderwerp seks, en vertelden we elkaar eigenlijk op welke locaties we het lekker vonden etc. Dit was voor mij echter nog puur vriendschappelijk en volgens mij voor dat meisje ook. Mijn twitter was openbaar en dit wist ik ook, want ik had niks te verbergen. Ik was toen nog zo naief en dom dat ik niet inzag dat dit eigenlijk niet kon binnen een relatie. Mijn vriendin kreeg toen te horen via iemand over deze berichten en heeft mij er toen mee geconfronteerd. Ik heb toen eerlijk antwoord gegeven dat het niks voor mij betekende en dat ik wel erg dom moest zijn als ik op twitter met iemand zou flirten, terwijl iedereen dit kan lezen. Ik heb haar toen getroost en gezegd dat ik tegen dat meisje zou zeggen dat ik niet meer zo close met haar zou omgaan omdat me vriendin dit niet leuk vind. Zo gezegd zo gedaan en vanaf toen liep alles weer vlot en lekker. Alleen merkte ik wel dat het vertrouwen in mij gedaald was bij haar. Dit vond ik niet raar en werd er dan ook niet boos om, want kon haar maar al te goed begrijpen. Ik ben vanaf toen ook geen close contact gehad met anderen en al helemaal niet meer over seks en dergelijk dingen gepraat met andere meisjes. Met andere woorden had ik mijn lesje geleerd. Nu kwam het een paar keer voor dat ik 'gelogen' had over in mijn ogen kleine dingen. Zo had mijn zus bijvoorbeeld mij ingeschreven bij een website om te reageren op huurwoningen. Dit was puur voor het geval dat (ik was inmiddels ingetrokken bij mijn vriendin, want mijn ouders waren verhuist naar het buitenland). Me zus had mij dit ook verteld en ik reageerde daar gewoon nuchter over, maar was het toen ook gelijk vergeten omdat het mij eigenlijk niks kon schelen. Mijn vriendin had dit toen later gelezen in mijn mailbox en was hier erg boos over. Ze vond toen ook dat me zus en ik haar verraden hadden omdat ik het niet verteld had aan haar. Mijn reactie hierop was dat ik het ten eerste vergeten was en ten tweede het niks voor mij betekende omdat ik gewoon tevreden was bij haar. Ook was dit een back up voor als het slecht zou gaan of de relatie zou overgaan dan kon ik gelijk reageren op woningen. En hoe langer ingeschreven, des te sneller je aan een huis komt. Dit hebben we ook kunnen uitpraten en vanaf toen hadden we af en toe onze ruzies maar was de relatie nog gewoon goed en sterk. Dit was echter medio 2010. De laatste paar maanden in 2012 ging het de verkeerde kant op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook stomme dingen heb gedaan. Zo had ik toen mijn vriendin naar een feest was, de vriendin van mijn vriend thuis afgezet omdat het openbaar vervoer niet meer reed (het was al laat en ik had een auto). Het enige probleem was dat ik de hond nog moest uitlaten thuis, en mijn huis stond toch de kant op waar ik haar moest thuiszetten dus stelde ik voor om eerst de hond uit te laten en daarna gelijk door haar thuis afzetten. Ik heb haar niet in de auto laten wachten omdat ik dit een beetje asociaal vond. Ze was meegelopen met mij en toen ik de hond had uitgelaten heb ik deze weer binnen gebracht en heb haar toen thuis gebracht. Weer dacht ik er niet aan met mijn domme hoofd om dit haar te vertellen, omdat ik vond dat dit helemaal niet verdacht was (als ik er nu betere over nadenk had ik het heel anders aangepakt, aangezien het ook erg toevallig was dat me vriendin niet thuis was). een buurvrouw van mij had mij toen gezien en had dit aan mijn vriendin verteld. een paar dagen daarna heeft zij mij hiermee geconfronteerd maar zei ze het op zo'n toon dat ik me gelijk aangevallen voelde. Ik heb toen gezegd dat ik samen met die vriend nog was, en dat hij in de auto wachtte. De reden dat ik loogf was omdat ik bang was dat ze erg boos zou worden en dat we een hele erge ruzie zouden krijgen. Uiteindelijk heb ik toen eerlijk verteld dat het de vriendin was van die vriend, en dat als ze me niet geloofde ze hem kon bellen. Dit had ze niet gedaan, maar ze was wel pissig dat ik had gelogen (logisch!). ik heb haar toen beloofd dat het niet meer zou gebeuren en dat ik voortaan gelijk eerlijk zou zijn. Toen een paar maanden verder onze relatie een beetje in een sleur begon te zitten hebben we een paar keer besproken of we zouden stoppen met deze relatie. Elke keer twijfelde we beiden nog omdat we beiden merkten dat er nog veel liefde voor elkaar speelde. In Juni is mijn vriendin samen met een andere vriendin naar spanje op vakantie gegaan (Lloret). Dit heeft mij erg bang en onzeker gemaakt maar ik kon dit goed verbergen en deed alsof ze gewoon naar een vakantie land ging. Ook al had ik zoiets van maar het is een feest stad en waarom moet je perse daarheen, ik vertrouwde haar dus ging niet dwarsbomen. Toen ze weg was ben ik een keer uitgeweest en heb ik haar niet vaak gebeld omdat ik nog aardig gestressed was van school en ook om het feit dat ze daar in een feeststad zat waar iedereen losgaat met elkaar. Het uitgaan was voor mij een goede afleiding en ook quality time met mijn vrienden. En nu komt waarschijnlijk datgene waardoor de emmer vol was bij haar. Toen ze nog daar zat heb ik een hele goede klasgenootje (vrouwelijk) bij ons thuis laten langskomen. Dit was niet mijn bedoeling want ik had het niet voorgesteld. Ik kon altijd goed met haar praten en zag haar als one of the guys dus toen ze het vroeg heb ik geantwoord dat ze gewoon kon komen maar dat ik aardig moe was en dus niet echt spraakzaam was. Toen ze bij ons binnen was hebben we over van alles gepraat (zij had zelf ook een relatie) maar vooral over mijn relatie en of ik het moet doorzetten of moest beindigen. Voor de rest was er niks gebeurd. Toen mijn vriendin paar dagen later terugkwam (op mijn verjaardag) en vroeg wie er allemaal binnen was geweest heb ik haar eerlijk vertelde dat die klasgenoot binnen was geweest. Ze werd toen ook woest kwaad en we begonnen met vuur naar elkaar te spuwen. Ik begreep het niet helemaal omdat ze wist dat ik goed omging met dat klasgenootje maar dat er helemaal niks speelde tussen ons. De volgende dag was ik boos naar school gegaan en had zij via FB haar status op vrijgezel gezet en de relatie met mij beindigd. Ze stuurde me toen een berichtje dat wee moesten praten als ik thuis was. We hebben toen gepraat en besloten om de relatie te beindigen omdat het zo niet werkte. Ik was het toen er nog mee eens, en nam een beetje afstand van haar om goed na te denken over alles. Na enige tijd was ik tot het besluit gekomen dat ik haar weer graag terugwil in mijn leven en dat de liefde nog sterk aanwezig was. Helaas was het al te laat en vond mijn vriendin dat zij mij niet meer kon vertrouwen omdat ik zoveel gelogen had en zoveel achtergehouden had. Nu had ze laatst via FB contact gezocht met die klasgenoot van mij en die heeft haar alles eerlijk verteld dat er niks speelde tussen mij en haar, dat ik nooit een move heb gezegd om haar te versieren en dat alles puur vriendschappelijk was. Nu heb ik van alles geprobeerd om haar te bewijzen dat ik niet meer van die domme dingen zal doen, en dat ik voor deze relatie wil vechten. Want 3 jaar is niet zomaar wat en we waren toch altijd gelukkig met elkaar ook al hadden we onze ruzies etc. Zij wilt liever rust om alles te verwerken maar ik merk dat ze nog steeds woede heeft richting mij. Ik wil eigenlijk nog een allerlaatste kans van haar om te bewijzen dat ik te vertrouwen ben en dat ik geleerd heb van mijn acties. Ik snap dat het vertrouwen in mij weg is, maar nogmaals ik ben niet vreemdgegaan, heb niet geflirt met anderen, en heb altijd tegen vrouwen die een move richting mij maakte duidelijk gemaakt dat ik al een vriendin heb (bij het uitgaan vooral). Ik heb wel degelijk gelogen over dingen, maar heb daarna wel altijd de waarheid verteld. Ik kan haar begrijpen maar zij moet ook wel begrijpen dat ik altijd eerlijk ben geweest en dat ik helemaal niks te verbergen heb voor haar. Ik ben bereid mijn blackberry, mijn email wachtwoord, mijn facebook wachtwoord te geven zodat ze kan inzien, dat ik niks gedaan heb met andere meisjes/vrouwen.

ik wil graag advies van jullie en hoe jullie vrouwen hierover denken. Jullie kunnen misschien denken dat ik nog een jonge knul ben en dat ik nog een heel leven voor me heb, maar ik heb nooit gehouden van de scharrels etc. 'Been there, done that and i don't like it'. Geef mij maar me vrouwtje waar ik lekker mee op de bank kan hangen en mee kan knuffelen. Seks is iets wat ik wil doen met mijn partner waar ik ontzettend veel van houd en niet met anderen die ik nauwelijks ken etc.

ik hoop snel reacties te ontvangen.
jij hebt een probleem, ik niet.
wij slapen nooit.
quote:aumentar schreef op 04 september 2012 @ 20:41:

Er moet rekening gehouden worden met wat?

Ik wist niet dat liegen maar geaccepteerd moest worden zolang er maar niet vreemdgegaan werd.

Daarbij lieg je over de stomste dingen, alsof je dan wel eerlijk zou zijn over vreemdgaan. SureAls dit mij laatste kans was, zou ik dan nog volhouden met de leugen dat ik vreemd ga? Nogmaals, ik heb domme dingen gedaan, maar heb ervan geleerd. Ik ben overigens uiteindelijk altijd eerlijk geweest tegenover haar. Kun jij mij vertellen dat jij binnen je relatie nooit eens gelogen hebt over een klein dingetje? Of tegen je vrienden of familie? Ik wil het niet goed praten, maar ik ben ook maar menselijk. En ik gaf al aan dat ik een aardig naief persoon bent. Maar ik werk hieraan. Ik ben nu altijd eerlijk tegen haar, zelfs over de kleinste stomme dingen.
Geef mij maar me vrouwtje waar ik lekker mee op de bank kan hangen en mee kan knuffelen.

Dit kan misschien storend overkomen op mensen, die zin.

Anyways, ik denk dat jij echt wel gek op je vriendin bent maar dat je dingen soms onhandig aanpakt. Jullie hebben er allebei je aandeel in.

Uit de voorbeelden van wat je voor haar doet merk ik wel dat je iets voor haar overhebt, maar dat hoef je niet zo overduidelijk te laten merken, alsof ze je heel erg dankbaar moet zijn ofzo en dat dat dan de leugentjes goedmaakt.

Ik zou het ook echt niet tof vinden, hoe jij doet, maar jij mag het ook echt niet tof vinden hoe zij doet.

Allebei beetje kinderachtig..en dat is jammer hoor!
quote:valentinamaria schreef op 04 september 2012 @ 21:01:

jij hebt een probleem, ik niet.klopt, ik heb een probleem, en kennelijk snap jij dat probleem niet ;) dus heb jij ook een probleem
Jullie halen blijkbaar niet het beste in elkaar naar boven.

Jij bent een liegenbeest en zij is ook niet de makkelijkste persoon zo te lezen.

Wat een gezeik steeds.

Misschien tijd om eens verder te kijken, of voorlopig single te blijven, dat kan natuurlijk ook.
quote:evada schreef op 04 september 2012 @ 21:02:

Geef mij maar me vrouwtje waar ik lekker mee op de bank kan hangen en mee kan knuffelen.

Dit kan misschien storend overkomen op mensen, die zin.

Anyways, ik denk dat jij echt wel gek op je vriendin bent maar dat je dingen soms onhandig aanpakt. Jullie hebben er allebei je aandeel in.

Uit de voorbeelden van wat je voor haar doet merk ik wel dat je iets voor haar overhebt, maar dat hoef je niet zo overduidelijk te laten merken, alsof ze je heel erg dankbaar moet zijn ofzo en dat dat dan de leugentjes goedmaakt.

Ik zou het ook echt niet tof vinden, hoe jij doet, maar jij mag het ook echt niet tof vinden hoe zij doet.

Allebei beetje kinderachtig..en dat is jammer hoor!ja dat snap ik, het zijn ook geen dingen om mijn leugens goed te praten. Het is meer een kwestie dat ik te vertrouwen ben. Ik weet dat ik geleerd heb van mijn fouten. Het enige wat ik van haar vraag is een 2e kans om het te bewijzen. Voor mij apart hebben we een proefperiode van een maand om te kijken hoe het gaat. Als het weer de verkeerde kant opgaat dan, dan kan ik zeggen ik heb mijn best gedaan. Maar ik wil graag de kans om te bewijzen dat zij de gene is voor mij zoals ik diegen was voor haar.
quote:brandy38 schreef op 04 september 2012 @ 21:06:

Jullie halen blijkbaar niet het beste in elkaar naar boven.

Jij bent een liegenbeest en zij is ook niet de makkelijkste persoon zo te lezen.

Wat een gezeik steeds.

Misschien tijd om eens verder te kijken, of voorlopig single te blijven, dat kan natuurlijk ook.

ik geef toe dat ik paar keer gelogen heb, maar heb daarna altijd de waarheid verteld. Ben ik dan nog steeds een liegenbeest? En iedereen verteld toch weleens leugens of zijn anderen wel zo perfect om alles eerlijk te vertellen? Ik heb fouten gemaakt zoals iedereen dat doet. Maar ik leer ervan en ik verbeter ze. En zij is inderdaad niet de makkelijkste nee, maar dat komt door haar verleden waar ik totaal begrip voor heb.

Ik wil pas opgeven wanneer de liefde eruit is. Die is er nog niet uit en ik ga niet zonder slag of stoot opgeven.
Trouwens, je bent op vakantie zei je?

Rare manier van vakantie vieren op een forum.

Het laatste waar ik aan zou denken tijdens een vakantie is toch wel internet/fora.

Moet wel ergggg gezellig zijn daar..
Ok, nou..niet op je tenen gaan lopen he! Je bent goed zoals je bent, en aan de mindere kanten wil je wat doen en dat prijst je ook.

Ik vind je wel soms lomperig, ook dat van Praat ik Chinees of zo net, tegen een forumster..word gewoon even iets rustiger en tel even tot tien voor je iets zegt. Denk na voor je iets zegt af en toe. Niet heel de tijd, want dan word je ook zo geremd, maar iets meer tact zou misschien handig zijn.

Ik wens je veel succes en liefde samen met je vriendin toe!
quote:prive91 schreef op 04 september 2012 @ 21:10:

[...]

ik geef toe dat ik paar keer gelogen heb, maar heb daarna altijd de waarheid verteld. Ben ik dan nog steeds een liegenbeest? En iedereen verteld toch weleens leugens of zijn anderen wel zo perfect om alles eerlijk te vertellen? Ik heb fouten gemaakt zoals iedereen dat doet. Maar ik leer ervan en ik verbeter ze. En zij is inderdaad niet de makkelijkste nee, maar dat komt door haar verleden waar ik totaal begrip voor heb.

Ik wil pas opgeven wanneer de liefde eruit is. Die is er nog niet uit en ik ga niet zonder slag of stoot opgeven.

Mijn ervaring; eens een leugenaar, altijd een leugenaar.

Maar ik wens je veel succes met het terugwinnen van het vertrouwen in jou, en deze ingewikkelde relatie.
quote:brandy38 schreef op 04 september 2012 @ 21:10:

Trouwens, je bent op vakantie zei je?

Rare manier van vakantie vieren op een forum.

Het laatste waar ik aan zou denken tijdens een vakantie is toch wel internet/fora.

Moet wel ergggg gezellig zijn daar.. Zijn de laatste dagen van de vakantie en het is nogal saai op dit moment. Maar ik snap wel dat jullie denken ga genieten! Dat doe ik zeker, maar toch blijft dit me dwars zitten en wou ik wat advies
quote:brandy38 schreef op 04 september 2012 @ 21:12:

[...]

Mijn ervaring; eens een leugenaar, altijd een leugenaar.

Maar ik wens je veel succes met het terugwinnen van het vertrouwen in jou, en deze ingewikkelde relatie.

Maar dat komt misschien omdat je mij niet persoonlijk kent ;)

Bedankt
quote:evada schreef op 04 september 2012 @ 21:12:

Ok, nou..niet op je tenen gaan lopen he! Je bent goed zoals je bent, en aan de mindere kanten wil je wat doen en dat prijst je ook.

Ik vind je wel soms lomperig, ook dat van Praat ik Chinees of zo net, tegen een forumster..word gewoon even iets rustiger en tel even tot tien voor je iets zegt. Denk na voor je iets zegt af en toe. Niet heel de tijd, want dan word je ook zo geremd, maar iets meer tact zou misschien handig zijn.

Ik wens je veel succes en liefde samen met je vriendin toe!

Ja bedankt daarvoor. Ik stoort mij gewoon dat sommige mensen hier oppervlakkig zijn en niet luisteren naar wat ik zeg. Als ik weet dat ik zou blijven liegen was ik nooit op deze forum gekomen. Maar goed, je hebt gelijk ik ben soms wat prikkelbaar. En van dat praat ik Chinees ofzo is vooral omdat zij begon met mij af te kraken. Wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten.

Maar bedankt voor je advies, I appreciate it
Je wordt vrolijker als je iets minder prikkelbaar bent, maar ergens begrijp ik het ook wel, je voelde je aangevallen.

Good luck!
Misschien ben je wel prikkelbaar door al die stress in je relatie.

Of ben je van nature al zo snel overprikkeld?
quote:brandy38 schreef op 04 september 2012 @ 21:24:

Misschien ben je wel prikkelbaar door al die stress in je relatie.

Of ben je van nature al zo snel overprikkeld?nee ben echt vrolijk van nature. Maar ik kan ook aardig fel worden als ik vind dat ik beledigd wordt. Maar misschien is dit ook een punt waar ik aan moet werken, bedankt voor het aanhalen ervan
Nahja, ik zou zeggen; ga lekker nog genieten van je vakantie. Probeer het zelf wat minder saai te maken, ga wat doen! En bekijk het thuis nog maar eens wat het gaat worden met je [ex]vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven