Vertrouwings probleem in relatie

17-04-2018 23:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,
Ik zit een beetje met een probleem.
Het zit namelijk zo, ik heb nu al 9maanden een relatie met mijn vriend alleen hij vertrouwt mij niet of niet helemaal, zonder dat ik hem daar ooit een reden voor heb gegeven. Hij heeft wel eens verteld dat hij het moeilijk vind om zich open te stellen voor iemand, maar ik had wel verwacht dat hij na 9maanden toch wel bepaalde dingen zou vertellen. Maar dit is dus totaal niet zo. Als ik dan merk dat hij niet lekker in zijn vel zit of zich rot voelt, vraag ik aan hem wat er aan de hand is en waar hij zich zo rot over voelt alleen dat zegt hij altijd zoiets als: niks, weet ik niet. Ik heb hem al zovaak verteld dat hij me altijd alles kan vertellen en dat hij echt niet bang hoeft te zijn om me te vertrouwen.

Ik hou echt heel veel van hem, en vind dit erg lastig omdat ik zo graag wil dat hij mij gewoon vertrouwt. En het kwetst me daarom ook erg als hij me niet vertrouwt en daar ook niet echt een concrete reden voor kan geven.
Ik zou heel graag een relatie willen waar je elkaar alles kan vertellen en mekaar compleet kan vertrouwen.

Na een aantal gesprekken hierover is er weinig verandert, en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet of aan kan doen.
Ik vroeg me af of iemand dit misschien herkent of iemand mij misschien kan vertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

Groetjes Saskia
Misschien is er echt niets aan de hand
Hij is toch niet verplicht om jou àl zijn gevoelens te vertellen als hij dat niet wil? Dat heeft toch niets met vertrouwen te maken?
Je kan ook eerst een cursus Nederlands gaan volgen en dan nog een poging tot communiceren wagen.
Mannen zijn geen vrouwen! Zij willen niet elke emotie tot in den treure bespreken met iedereen die het horen wil: moeder/buurvrouw/collega/zus/vriendin en nee, ook niet met hun partner. :nope:
nachtvlinder1977 schreef:
18-04-2018 00:01
Mannen zijn geen vrouwen! Zij willen niet elke emotie tot in den treure bespreken met iedereen die het horen wil: moeder/buurvrouw/collega/zus/vriendin en nee, ook niet met hun partner. :nope:

Hangt meer samen met het type mens dan met het geslacht.
Hij is het inderdaad niet verplicht om al zijn gevoelens met jou te delen, toch zit hij blijkbaar wel ergens mee. Misschien weet hij oprecht niet wat het is, maar als het jullie belemmerd in jullie relatie vind ik dat je best van hem kunt vragen dat hij op zoek gaat naar waar dat wantrouwen vandaan komt; jullie band gaat niet alleen hem aan. Zo te horen wil je hem graag helpen, maar onthoud dat hij alleen zichzelf kan redden van deze gevoelens en probeer niet zijn vertrouwensproblemen op te lossen of op jezelf te betrekken. Je kunt hem alleen steunen in het hervinden van vertrouwen (als hij dat wil).
Ik deel ook niet AL mijn gevoelens met mijn man, dus dan zou ik hem niet
(genoeg) vertrouwen? Ik zie dat verband niet zo goed.
Voelt hij zich vaak rot? Ik weet niet hoevaak jij je rot voelt, maar als alles goed is dan voel jr je niet zo vak zo rot binnen negen maanden...
Het woord vertrouwen is 5 keer genoemd in dat korte verhaaltje, als je elkaar nog niet voor de helft vertrouwd kan je beter stoppen.
Geen oordeel voordat je iets weet
Wanneer hij jou niet vertrouwt maar jij geeft daar geen enkele aanleiding toe van wie is dit dan een probleem? Van hem toch....het heeft niets met jou te maken. Met een andere vrouw zou hij dit ook hebben. Ik zou het niet voeden met extra uitleg en je in bochten wringen want dat is nergens voor nodig.

Hij heeft irreële angsten en die worden niet minder wanneer jij door hoepels springt.
Het is zijn keuze om daar wel of niet iets aan te doen. Dat vereist wel moed, eerlijk zijn en de wil om naar binnen te kijken ipv te wijzen naar de ander. Zolang hij dat niet heeft blijft zijn probleem bestaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je zegt dat hij jou niet vertrouwt omdat hij niet met je deelt wat hem dwarszit. Kan het niet zijn dat hij gewoon gesloten is? Ik vind niet direct dat dit iets met wantrouwen te maken heeft.
anoniem_361607 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 11:24
0.78% gewijzigd
viva-amber schreef:
18-04-2018 06:57
Wanneer hij jou niet vertrouwt maar jij geeft daar geen enkele aanleiding toe van wie is dit dan een probleem? Van hem toch....het heeft niets met jou te maken. Met een andere vrouw zou hij dit ook hebben. Ik zou het niet voeden met extra uitleg en je in bochten wringen want dat is nergens voor nodig.

Hij heeft irreële angsten en die worden niet minder wanneer jij door hoepels springt.
Het is zijn keuze om daar wel of niet iets aan te doen. Dat vereist wel moed, eerlijk zijn en de wil om naar binnen te kijken ipv te wijzen naar de ander. Zolang hij dat niet heeft blijft zijn probleem bestaan.
Nee dat staat niet in de OP. TO vindt dat haar vriend, wanneer zij merkt/aanvoelt dat hij zich niet ok voelt en hij haar niet precies vertelt waarom dat is, haar niet genoeg vertrouwt om het te vertellen. Hij zegt dan dat er niets aan de hand is.
soms duurt het even eer je in je hoofd helder hebt wat je dwars zit en dan is het nog maar de vraag of je dat ook wil uiten
Lorem Ipsum
Meesterkees schreef:
17-04-2018 23:50
Je kan ook eerst een cursus Nederlands gaan volgen en dan nog een poging tot communiceren wagen.
Laat iemand toch in zijn waarde.
Ik vind het opvallend dat jij behoorlijk wat invult voor je vriend.

- Jij denkt te zien dat hij zich rot voelt
- jij denk dat hij tobt maar er niet over wil praten
- jij denkt dat hij dat niet doet omdat hij je niet vertrouwd.

Dat zegt hij echter niet. Je schrijft dat hij zegt dat hij moeite heeft zich open te stellen. Jij maakt vervolgens de invulling dat dat te maken heeft met wantrouwen richting jou maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Sommige mensen laten gewoon niet zo graag het achterste van hun tong zien.

Verder ga je ervan uit dat alleen jou idee van een goede relatie (elkaar alles vertellen) het juiste is.

Tips :
- Let eens niet zo scherp op je vriend en zijn mogelijke gevoelens.
- Stop met invullen voor een ander.
- Je vriend zegt dat er niets aan de hand is. Geloof hem gewoon en ga verder met waar je mee bezig was.
- Focus op jezelf. Niet zo bezig zijn met die ander.
Samengevat: jij vertrouwt hem niet dat als hij aangeeft ergens niet over te willen praten, hij er gewoon niet over wil praten. Jij koppelt dat aan wantrouwen van hem, dat is jouw interpretatie en jouw wantrouwen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven