Vervelende schoonmoeder

29-01-2018 15:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder blijft maar aandringen wanneer ze een kleine kan verwachten van ons.
Ik voel me een beetje onder druk staan.
Zijn er meerdere die dit herkennen?
Weet dat ze het goed bedoeld.
ouwewijsneus schreef:
29-01-2018 15:04
Zeggen dat haar zoon last heeft van erg traag zaad.
Dit hahahaha
Blondie222 schreef:
29-01-2018 15:03
Zelfs vroeg ze ons laatst of we al uitgeoefend zijn
.
"Ja, we zijn uitgeoefend en hebben besloten helemaal te stoppen met sex...." een optie?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Nee, ik herken dit totaal niet, mijn schoonmoeder heeft het er in 14 jaar nog nooit over gehad, enkel 1 keer geïnformeerd of ik ook last had van rammelende eierstokken nadat mijn zusje bevallen was. Maar echt op een informerende manier, niet in de zin van "nou, kom op".

Verder zou ik er niet teveel aandacht aan besteden, wanneer ze het weer ter sprake brengt gewoon zeggen dat je het vervelend vind en dat ze de eerste is die het hoort wanneer het zover zou zijn.
Mijn schoonmoeder vond ook dat ze recht had op kleinkinderen.
Toen haar man (mijn schoonvader dus) was overleden,
vond schoonmoeder dat ze nu 'geluk' verdiende,
dus dat ik moest gaan baren.

Echt, waar halen sommige mensen het vandaan.
_Isolde_ schreef:
29-01-2018 19:58
Mijn schoonmoeder vond ook dat ze recht had op kleinkinderen.
Toen haar man (mijn schoonvader dus) was overleden,
vond schoonmoeder dat ze nu 'geluk' verdiende,
dus dat ik moest gaan baren.

Echt, waar halen sommige mensen het vandaan.
Zit hier met open mond te lezen... dus jij, of eigenlijk jullie werden verantwoordelijk gesteld voor haar geluk?
En 'gelukkig zijn' lukte alleen nog maar met een kleinkind op schoot. Of je dat even wilde regelen dan kon zij weer onbekommerd gelukkig zijn. Logisch.. :bonk:

Wat erg, ook voor je partner. Hij had tenslotte ook zijn vader verloren en krijgt dan de boodschap dat zijn vader wel vervangbaar is mits het een kleinkind is die de leegte in haar leven een beetje opvult.

Hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik hoop dat het in een opwelling was, vreselijk als iemand zo aan het manipuleren slaat (al is dit zo absurd dat je het niet serieus kan nemen bijna). Als een (schoon)moeder blijft drammen over kleinkinderen waarvan je nooit weet of je ze gaat krijgen gooien ze meestal behoorlijk hun eigen glazen in.
Een stel dat ik ken hebben inmiddels een adempauze van een half jaar ingesteld, even geen contact met de ouders van vader omdat ze niet snel genoeg een tweede kindje kregen en dat was altijd onderwerp van gesprek. Kindje is nu 7 en ws blijft het bij 1 kindje. Mijn vrienden hoorden al 5 jaar lang hoe zielig het was, enigst kind zijn, en hoe egoïstisch ze waren.... :blabla:

Dat vind ik dan toch wel triest, ipv te genieten van het kleinkind dat er al is verpesten ze de band met het hele gezin. Zo jammer!!
(en gewoon genieten van het feit dat ze zelf fijne, volwassen kinderen hebben is blijkbaar niet genoeg.. wat kunnen mensen drammen zeg pff..)
Mijn ex-schoonouders hadden stiekem een babykamer ingericht bij hen boven. Daar kwam ik achter toen ze op vakantie waren en ik de boel wilde luchten voor ze terug kwamen. Vraag me nog steeds af of het een hint was voor mij of dat ze een baby wilden kidnappen ofzo.
@Lenn12345, nou, we hebben het eigenlijk niet opgelost.
Schoonmoeder was ervan overtuigd dat we haar plannen moesten volgen. Inclusief het huwelijksfeest dat ze al voor ons had uitgetekend. "Ik verheug me er nu al op. Dan ga ik met mijn zoon zijn trouwpak kopen."
En kleinkinderen dus. Graag meisjes, want dan kon ze mooie jurkjes kopen.

Schoonmoeder had wel meer opmerkingen die in mijn beleving te ver gingen.
Dan wees ze in de bus naar een peutertje en zei ze: "Dat krijg jij later ook, Isolde."
Of: "Het is wel duidelijk dat jouw moeder jou niet heeft geleerd om naar goede kledingwinkels te gaan. Je moet met mij gaan shoppen."
Haar zoon (mijn vriend) zat er bij te glimlachen en ging nooit tegen zijn moeder in.
Toen was ik de bitch natuurlijk.

Later heb ik afstand genomen van mijn schoonfamilie.
En nog later ben ik bij mijn partner weggegaan.

Niet quoten a.j.b..
vaporilla schreef:
29-01-2018 20:59
Mijn ex-schoonouders hadden stiekem een babykamer ingericht bij hen boven. Daar kwam ik achter toen ze op vakantie waren en ik de boel wilde luchten voor ze terug kwamen. Vraag me nog steeds af of het een hint was voor mij of dat ze een baby wilden kidnappen ofzo.
Als ze niet gevraagd hadden of je boven wilde luchten was het vast geen hint. Misschien konden ze hem voor een prikkie overnemen en dachten ze " dan hebben we dat maar vast ".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Verstandig. Weet je of je ex inmiddels kinderen heeft?
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 29-01-2018 22:16
89.80% gewijzigd
Please, wil je die quote weghalen?

Nee, ex heeft geen kinderen.
@TO,
Mijn aanname is:
als je partner nu het commentaar van zijn moeder slikt en glimlacht,
dan doet hij dat over vijf jaar nog steeds.
dubbelop zag andere reactie niet tijdig...
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 02:54
Reden: dubbel
96.70% gewijzigd
Lenn12345 schreef:
29-01-2018 20:58
Zit hier met open mond te lezen... dus jij, of eigenlijk jullie werden verantwoordelijk gesteld voor haar geluk?
En 'gelukkig zijn' lukte alleen nog maar met een kleinkind op schoot. Of je dat even wilde regelen dan kon zij weer onbekommerd gelukkig zijn. Logisch.. :bonk:

Wat erg, ook voor je partner. Hij had tenslotte ook zijn vader verloren en krijgt dan de boodschap dat zijn vader wel vervangbaar is mits het een kleinkind is die de leegte in haar leven een beetje opvult.
Zoiets had mijn schoonmoeder ook. Ze was pas weer gelukkig geworden nadat haar kleinkind was geboren, schreef ze. Dat ze nog twee levende kinderen had, en de afgelopen 20 jaar had gehad, was blijkbaar niet belangrijk. Alleen dat kleinkind.

Ziek, vond ik het.
Vraag je jezelf ook af hoe ze zal reageren als er werkelijk een (klein)kind is?
Vind het erg brutaal en ongevoelig dat dat steeds gevraagd word. Ook al is je vriend 60!

Als ze t nou een keer persoonlijk vraagt, of je op termijn kind zou willen ok. Maar aldoor aandringen en opmerkingen maken? Zou ik niet waarderen.
Zou dat ook zeggen hoor tegen haar. Is heel normaal want het gaat haar dus niks aan.

Bij mij vroegen kennissen het steeds, niet wetende dat het na jaren maar niet wilde lukken. En ook op een irritante manier zo van, wordt tijd hè? :(
Heb toen wel eens gesneerd dat ik er één zou halen als ze in de aanbieding zijn bij de Jumbo.
Caketopper schreef:
31-01-2018 23:06
Vraag je jezelf ook af hoe ze zal reageren als er werkelijk een (klein)kind is?
Ik zou in ieder geval vooraf al duidelijk maken dat je alles, echt alles, zelf gaat doen. (Of dat nu echt gaat gebeuren of niet.)
Dus opvang doe je zelf (persoonlijk of kdv), borstvoeding is ook ideaal om het kwartje te laten vallen dat je geen kleinkind hebt gebaard maar je eigen kind enz. Je kunt dat af en toe terloops laten vallen. 'Als ik ooit een kind krijg, dan...' en dan iets waarbij duidelijk wordt dat oma geen tweedekansmoeder wordt. Zo iemand die nu al zo loopt te drammen zou ik absoluut geen verwachtingen of rol geven vooraf. Anders krijg je geheid drama. Mocht het goed gaan kun je altijd de teugels laten vieren, maar andersom gaat veel moeilijker. Je kunt eens proberen hoe ze reageert als jij eens tussendoor opmerkt 'dan stop ik met werken, want dan heb ik geen opvang nodig' - waarbij je dan helemaal niet zwanger hoeft te zijn, te worden, of te stoppen met werken, maar gewoon om te kijken wat voor verwaxhtingen ze heeft. (Gemeen? Drammen om een kleinkind is ook gemeen.)
Mijn schoonmoeder heeft het heel vervelend gevonden dat we alles zelf deden. Dat was in het begin niet eens bewust van ons, maar het bleek zoooo goed uit te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven