Vervolg op 'Wat doe ik verkeerd...?''

12-06-2023 09:18 2828 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Een nieuw topic geopend om verder te kunnen schrijven. Dit gezien mijn vorige topic de 3000 berichten (ruim) is gepasseerd en het verzoek van de moderator om een nieuw topic aan te maken zodat de laatste op slot kan.

Ik wist niet zo goed wat een goede titel zou kunnen zijn, dus vandaar deze, maar voelt niet helemaal prettig gezien dat ook niet (meer) mijn vraag is. Bij andere suggesties hoor ik het graag.

Wel even getwijfeld, gezien de laatste reacties. Welke ik zeker begrijp, maar ze raakten me nogal. Tegelijkertijd kan ik nu niet terug gaan naar m'n kop in het zand steken, dus dit is nodig.

Net als in het vorige topic zou ik willen vragen of jullie mijn berichten niet willen quoten? Dat voelt veiliger.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 12-06-2023 09:47
Reden: Toevoeging
8.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel mooi Jahallo!!

Denk alleen nog even heel goed na:
Je bent nu bij de hongerige leeuw uit de kooi gestapt.
De leeuw blijft alleen wel gewoon nog steeds hongerig. En dus is het voor altijd verstandig om de leeuw te benaderen vanachter de tralies en met de grootst mogelijke voorzorgsmaatregelen.

Zolang je dat voor ogen houdt, kan de relatie zoals deze nu is, blijven bestaan.
Het zal nooit ongedwongen en leuk zijn, want hij kan in een keer weer toeslaan. Mooi dat het contact nu rustig is. Ik gun je een hele leuke Sint tijd en daarna een Kerst en Oud en Nieuw op je eigen voorwaarden, met je eigen lekkere recepten en ongedwongen vrolijkheid :hug:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Houd wel in de gaten of dit niet wederom een tactiek is van hem. Een zeurend kind wat iets gedaan wil hebben varieert ook tussen boos en verdrietig en ineens slijmbal modus net zolang tot iets werkt.

Tuurlijk door 1 deur kunnen vanwege kind is fijn.

Maar zie je nu in je bericht hoe verward het je maakt en welke gevoelens dit losmaakt? Klinkt toch wel beetje alsof je hem nog steeds onder je huid laat kruipen en wederom twijfelt of je alles goed hebt gezien al die jaren.
Ik zou echt helemaal niets samen doen. Ik snap dat je dat wel wil voor wat betreft kind. Als je vanaf nu altijd alles gescheiden houdt, dan weet kind dat en went daar aan. Veel kinderen van gescheiden ouders hoeven helemaal niet beide ouders ergens bij te hebben. Juist niet zelfs. Omdat ze altijd de spanning zullen voelen; en die spanning voelen is veel erger dan dat vader en moeder alles apart doen.

Verder denk ik dat je veel meer los nog moet komen van hem. Dat je denkt dat dat hij nu aardig doet en hem dan zelfs mist wil zeggen dat je nog met behoorlijk wat lijntjes aan hem vast zit. Maakt logisch en goed denken voor een stuk onmogelijk. Je blijft dan altijd met hem in gedachten de dingen doen. Gun jezelf dat je los komt, helemaal. Dat kan, dat kost tijd en moeite en een goede therapeut/psycholoog, maar het kan. Dus therapie met de focus op loskomen. Liefst zo snel mogelijk en niet wachten tot 'betere en handiger' tijden. De tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind wat BornSlippy verstandig. Is het noodzakelijk dat jullie samen gaan of is het "leuk" voor jullie dochter als jullie er beiden zijn? Ze is nog heel jong, je kunt vanaf nu prima niet allebei aanwezig zijn. Dat is het leven van gescheiden ouder zijn helaas. Ik zou het zeker in deze fase nog eens heroverwegen. Wil je toch samen dan kun je ook beiden zelfstandig en wellicht op afstand van elkaar. Speel in ieder geval niet de "gelukkige" ouders.

Zoek echt meer hulp om uit zijn klauwen te komen. Heb je je daar inmiddels al in verdiept? De therapie die je nu hebt is lang niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren Quote
En daarbij,
Hier getrouwd en 2 kinderen.
We gaan heel vaak niet samen naar iets voor een van de kinderen.

Meestal gaat degene van ons die het evenement leuk vind. De ander blijft thuis voor het andere kind.

Dus samen gaan is geen must. Je kind lijdt er niet onder. Je kunt iets overlaten aan hem als het in zijn tijd valt.

Gaan jullie naast elkaar zitten tijdens het evenement?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft heel lang heel lelijk en onvoorspelbaar tegen je gedaan. Natuurlijk gedraagt hij zich nu.. HET gesprek met de advocaten komt eraan. Hij weet hoe hij je moet bespelen. Hij is echt niet ineens veranderd. Hij wil je nu in zijn straatje hebben.

Wees op je hoede en blijf kritisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga gewoon scheiden van die vent. Je hoeft helemaal niks meer met of voor hem.

Ook niet voor je kind en zéker niet na alles wat deze man tegen jou heeft gezegd en gedaan. (ik lees al mee sinds het begin).

Leuk als jullie allebei naar groep 8 musical of afzwemmen gaan maar zelfs dan hoef je niet naast m te gaan zitten als jij je daar niet prettig bij voelt.

Mijn ex was verbaal vele malen milder dan die compleet gestoorde ex van jou en ik doe gewoon normaal tegen m als ik kind haal of breng maar verder hoef ik niet binnen te komen. En andersom ook niet. En zeker geen amicaal toneelstukje voor kind. Er is geen spanning er wordt gewoon op neutrale manier overdracht gedaan en ik neem afscheid van kind. Ook is de wisseldsg meestal op school.

Ik snap dat Rome niet op 1 dag is gebouwd en dat afkicken van de dynamiek lastig is maar vanaf hier leest het alsof jouw ex weer eens een prachtig toneelstuk aan het opvoeren is en jij er weer dik intrapt omdat jouw twijfel aan jezelf amper minder wordt.

Daarom raadt iedereen je hier aan neem afstand en kom los. Maar ergens komt het over alsof jij hem ook niet los kan en wil laten ofzo.

Echt

Laat de advocaten het regelen. En klaar met die kerel. Focus je voor het eerst op jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken het van de andere kant, namelijk als nieuwe partner van de vader van een meisje van toen net 5. Wij gingen ook met de moeder (en nieuwe partner) van haar naar belangrijke dingen (musical, afzwemmen). Ging echt prima. We gingen niet zogenaamd gezellig naast elkaar zitten, maar deden uiteraard wel normaal tegen elkaar. En toen meisje een keer onverwacht in het ziekenhuis terecht kwam, heb ik moeder van vaders’ ex-partner opgehaald om mee op bezoek te gaan (zij had geen rijbewijs). Ik woonde bij haar in de buurt, dus kleine moeite. Je hoeft elkaar echt niet te haten. Voor kind is het fijn om bij belangrijke gebeurtenissen allebei de ouders te kunnen zien. Uiteraard wel als dit op een normale manier kan. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je maar quasi lekker knus en gezellig hoeft te doen dan. Kind weet namelijk ook dat het allang niet meer knus en gezellig was. Maar dat je je best doet om beschaafd met elkaar om te gaan in bijzijn van kind, snap ik heel goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mee eens hoor Mir ..normaliter. Maar heb je in dit en vorig topic ook gelezen waar deze meneer TO allemaal voor uit heeft lopen maken ? Is gewoon zware geestelijke mishandeling. Daar hoeft zij echt niet meer braaf naast te gaan zitten voor de poppenkast. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Jahallo, leuke sinterklaas gehad met je dochter? Ik hoop dat je een beetje ontspannen hebt kunnen genieten van haar.
Mir-79DB schreef:
29-11-2023 05:49
Ik ken het van de andere kant, namelijk als nieuwe partner van de vader van een meisje van toen net 5. Wij gingen ook met de moeder (en nieuwe partner) van haar naar belangrijke dingen (musical, afzwemmen). Ging echt prima. We gingen niet zogenaamd gezellig naast elkaar zitten, maar deden uiteraard wel normaal tegen elkaar. En toen meisje een keer onverwacht in het ziekenhuis terecht kwam, heb ik moeder van vaders’ ex-partner opgehaald om mee op bezoek te gaan (zij had geen rijbewijs). Ik woonde bij haar in de buurt, dus kleine moeite. Je hoeft elkaar echt niet te haten. Voor kind is het fijn om bij belangrijke gebeurtenissen allebei de ouders te kunnen zien. Uiteraard wel als dit op een normale manier kan. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je maar quasi lekker knus en gezellig hoeft te doen dan. Kind weet namelijk ook dat het allang niet meer knus en gezellig was. Maar dat je je best doet om beschaafd met elkaar om te gaan in bijzijn van kind, snap ik heel goed!
Als jij het hele topic gelezen had dan had je nooit deze post geplaatst.
Hoe gaat het met je To? Hopelijk kom je deze maand zo goed mogelijk door. Kan me voorstellen dat het allemaal nog even lastiger is met de feestdagen..
Alle reacties Link kopieren Quote
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 04-01-2024 15:10
Reden: Herkenbaarheid
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent dapper Jahallo! Wat ben je al ver gekomen. One step at a time en wat heb je er al veel gezet! Kijk af een toe eens terug wat je al hebt bereikt en wees tussen alle moeilijke momenten in ook enorm trots!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jahallo222 schreef:
08-12-2023 21:34
Zit vooral zelf in de klem met mijn eigen gevoelens

Dat gaat helaas vast nog wel een tijd duren. Ondertussen nog steeds geen gerichte hulp gezocht?

Fijn dat het huis verkocht is! Wat zijn de problemen qua woonplaats? Dat gaat over wat er in het ouderschapsplan moet gaan staan, over hoe ver jullie max uit elkaar mogen wonen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Jahallo,
Ik herinner me heel erg veel, tot in de kleinste details, van de basisschool en de middelbare school. Ik kan de gangen van scholen doorlopen in gedachten, ik kan inrichtingen van woningen en vakanties voor de geest halen. Alle namen van mijn klasgenoten en leraren weet ik nog.

Daarna, precies vanaf het moment dat ik verkering kreeg met mijn ex, ben ik 4 jaar aan herinneringen kwijt. Ik weet geen enkele naam meer van studiegenoten waar ik 4 jaar mee heb gewerkt. Ik weet niet meer welke bijbanen ik gehad heb. Ik kan me reizen en vakanties kwalijk herinneren.

En dat komt omdat ik zo in de alert stand stond, zo in gevaar was, dat de adrenaline ervoor heeft gezorgd dat ik weinig tot niets heb kunnen opslaan.

En toen alles weer veilig was, kwamen er soms herinneringen uit die tijd als flashbacks terug. Misschien weet je nog hoe ik er een beschreef naar aanleiding van jouw eerste topic. Ik wel in elk geval. Het was omdat jij bij mij een kast opentrok waar ik nog helemaal niet ingekeken had en ook niet wist dat die kast er was.

Ik heb er ooit hulp voor gezocht, toen ik op een landweggetje reed en er een nummer van Rammstein werd gedraaid op de radio. Ik zat opeens op een Heel Fout Feest, waar ik me niets van kon herinneren, tot ik dat nummer hoorde. Ik zat toen weer helemaal op dat feest en keek met afgrijzen naar wat zich daar allemaal afspeelde en ik die glimlachend een beetje van mijn bessen aan het nippen was. Toen ik weer in het hier en nu kwam, was ik nog steeds aan het autorijden. Maar die weg heb ik onbewust afgelegd. Dat was het moment dat ik hulp heb gezocht. Die flashbacks kon ik niet zo gebruiken, zo ongecontroleerd.

Het is dus niet gek dat je je weinig van alles kunt herinneren. Dat heb je verdrongen of niet opgeslagen, omdat het té onveilig was om te doen. :hug:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Slim om voor de feestdagen iets te plannen waardoor je niet alleen zult zijn. Je doet het heel goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me ook logisch.
Mensen herinneren vaak juist de goeie dingen. Nare dingen vervagen vaak sneller uit je geheugen maar je lichaam heeft deze trauma’s wel opgeslagen.
Het zal ook nog steeds afkicken zijn van jullie dynamiek. Als je codependency hebt dan is de trekkracht groot. Het kost minder energie om toe te geven dan alles zelf te voelen en grenzen te bewaken.
Ik hoop dat je gerichte hulp zoekt voor jezelf om ontspanning te voelen in de keuzes die je zelf maakt en om te helen.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 04-01-2024 15:09
Reden: Herkenbaarheid
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia, wat heftig om dat zo te ervaren en goed dat je er hulp bij gezocht hebt.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 04-01-2024 15:09
Reden: Herkenbaarheid
79.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Woonplaats is altijd ingewikkeld bij een scheiding. Is iets om met de advocaten te bespreken. Is er wel betaalbare woonruimte te vinden in die buurt? Je ex gaat niet meeveren, dat weet je. En hij vindt het wel fijn als je dicht in zijn buurt bent, kan ie een beetje controle houden. Anderzijds is het voor een kind minder leuk als er veel gereisd moet worden naar school. Dus iets voor je advocaat.

Je hebt echt professionele hulp nodig, je vindt het goed dat Doreia dat gedaan heeft, waarom gun je dit jezelf niet? Een haptonoom bijvoorbeeld kan jou heel goed helpen bij de klachten die je hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 04-01-2024 15:09
Reden: Herkenbaarheid
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 04-01-2024 15:09
Reden: Herkenbaarheid
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jahallo222 schreef:
10-12-2023 14:09
Jawel, was al ergens geweest maar voelde niet prettig. Dus ben verder aan het kijken, maar staat inderdaad niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje nu.

Dat weet ik, is oud nieuws om het zo maar even te zeggen. Maar dat is dus al een tijd geleden en ondertussen lijk je op dat vlak niet echt iets gedaan te hebben. Zonde vind ik. Maar op een of andere manier is het zoeken van hulp op dit vlak al vanaf het begin geen prioriteit en nog steeds dus niet. Is allemaal je eigen keuze, maar ik denk dat het juist toont hoezeer je die hulp zou kunnen gebruiken, je lijkt nog steeds in een soort ontkenning te zitten.

En die fysieke klachten die je benoemt: nee dat is totaal niet overdreven! Het ís heftig wat je allemaal doorstaan hebt, plus alle moeilijke dingen die je nu aan het aangaan bent. Je lijf trekt aan de bel op zo'n moment.

Edit: "Alsof hij weet dat ik daar moeite mee heb, om mijn eigen waarnemingen te vertrouwen." Ik lees nu dit. Dat is nog een extra reden om wél een prioriteit te maken van hulp. Duizenden mensen zitten in jouw situatie en/of zijn je voorgegaan, zij zullen ook dit herkennen (en nog zoveel meer) en je kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juist hulp helpt jou om je zaken beten op orde te krijgen. Je doet het de verkeerde volgorde.

Je ziet hoe heftig jouw lichaam reageert. En dat is helemaal niet gek gezien de situatie. Daar ga jezelf niet uitkomen, daar heb je hulp voor nodig.

Je weet, ik lees al je reacties. Het om professionele hulp zoeken heendraaien komt steeds terug. Eerst saboteerde jij de psycholoog door niet de waarheid te vertellen. En nu saboteer je eigenlijk nog steeds jezelf. Je bent echt meer waard dan dat, gun het jezelf.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven