Verward

12-04-2017 23:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Hier een meelezer die haar verhaal wil doen en vragen naar jullie mening.

Ik heb een lange relatie, gelukkig getrouwd, we hebben het erg fijn samen. Ook seksueel niks te klagen. Fantasieën en wensen worden gemakkelijk besproken en uitgevoerd. Mijn man weet dat ik vroeger ook met vrouwen heb geëxperimenteerd, staat er ook voor open als ik dat nu ook nog wil doen. Voor mij zelf hoeft dat niet, want ik deel dat liever alleen met 1 persoon, degene waar ik een relatie mee heb.

Wij hebben een bevriend stel, ze wonen in het buitenland en eens in de zoveel tijd komen ze langs bij ons. Tussen die vriendin en mij hangt sinds enige jaren na een genoeg wijntjes altijd wat spanning. Onze partners weten er van, er is weleens gekust dat is ook bij hun bekend. Maar de laatste keer reageerde mijn man toch anders dan andere keren. Bijna geïrriteerd. We hebben dit met z'n tweetje uitgepraat en het kwam er op neer dat hij gewoon even niet wist wat hij met de situatie aan moest.

Nu komen deze vrienden volgende maand weer langs en we hebben al een datum afgesproken met nog een paar andere vrienden om te gaan eten en uit te gaan. Superleuk, maar ik zit nu al na te denken of ik dan die avond maar aan de andere kant van de tafel moet gaan zitten om die spanning te ontlopen. Wil het zeker daarvoor ook nog met mijn man bespreken, dat ik dus een beetje de zenuwen er van krijg, terwijl ik wel zin heb om ze te zien.

Tja, wat is mijn vraag nu.... zijn er andere bevriende stellen die dit herkennen? Altijd een soort van spanning, terwijl je geen swingers bent? En hoe ga je daarna met elkaar op een relaxte manier om of blijft dit altijd hangen?

Ps ik wist of dit op seks of relaties moest, misschien beter toch op relaties dan op seks. Want het is niet dat zij en ik seks hebben gehad
Wat een moeilijk gedoe, waarom zou je de spanning willen ontlopen? Ik zou zeggen, flirt gezellig met je vriendin en laat het daarbij. Als je man zich daar ongemakkelijk bij voelt is dat toch echt aan hem. Misschien kan hij voor zichzelf eens determineren waarom het ongemakkelijk voelt?

Zijn ongemak is niet jouw verantwoording.
Bedankt voor je reactie Rooss4.0.

Normaal gesproken was het ook geen ongemakkelijk iets, maar de laatste keer voor hem dus wel. Hij kon niet goed uitleggen waarom. Ik wil gewoon een leuke avond hebben met z'n allen. Zal hem daarvoor nog eens ernaar vragen, misschien hoef ik me niet druk te maken.
Als die spanning er alleen is na genoeg wijn dan drink je toch niet die avond?
Je vertelt wel dat jullie het hebben uitgepraat maar niet wat er uit dat gesprek is gekomen of wat de reden was dat hij zo reageerde? En waarom dat anders was dan voorheen? Waarom wist hij niet wat hij met de situatie aan moest? Wat moest hij er dan mee dacht hij?

En weet je zelf nou eigenlijk wel wat je wil? Zou je meer willen? En zo ja, wat? En past je man in dat plaatje? En wat vind hij daar dan van? Het lijkt uit wat je beschrijft dat je haar (seksueel) aantrekkelijk vind maar dat je (zelf opgelegde) norm van 'dat doe je alleen met je partner' je tegen houdt?
Ik zou er toch echt nog eens over praten. Want hij vind het niet erg of wel erg of word onzeker en krijgt twijfels.

Hebben ze het gezien ofzo?
Of wil hij graag een trio en baalt hij dat ze hem er niet bij wil?
We hebben er zeker over gepraat, maar er kwam voor hem geen vast iets uit waardoor hij wist waarom het de laatste keer hem stoorde of zich ongemakkelijk voelde.

Het is niet zo dat we 2 flessen wijn naar binnen gooien en dan elkaar lopen af te lebberen waar iedereen bij is in de kroeg. En de spanning is er ook een beetje zonder wijn. Maar gewoon een gezonde leuke flirt.
quote:Lampie1986 schreef op 12 april 2017 @ 23:47:

Of wil hij graag een trio en baalt hij dat ze hem er niet bij wil?

Een trio hebben we al eens gedaan en zal er zeker ook in de toekomst weer eens gebeuren. Al denk ik niet dat het dan met deze vriendin zal zijn, dan wordt het nogal ingewikkeld.
Heeft jou man gezien dat jullie zoende? Daar hangt namelijk mijn volgende reactie van af:)

Ik ben bekend met een soortgelijke situatie dus weet wel waar je het over hebt.
En nu ga jij je enorm verantwoordelijk voelen voor zijn ongemakkelijke gevoel en allerlei bochten bedenken om er maar voor te zorgen dat hij zich niet ongemakkelijk voelt.

Ik zou zeggen, ga frank en vrij naar dat etentje, ga zitten waar je wilt en laat de avond gewoon de avond zijn. Als je man zich ongemakkelijk gevoeld heeft kun je alsnog daarna gaan kletsen. Gooi geen apen en beren van tevoren op de weg, je weet nu toch niet hoe het gaat lopen.
quote:shifty schreef op 12 april 2017 @ 23:44:

En weet je zelf nou eigenlijk wel wat je wil? Zou je meer willen? En zo ja, wat? En past je man in dat plaatje? En wat vind hij daar dan van? Het lijkt uit wat je beschrijft dat je haar (seksueel) aantrekkelijk vind maar dat je (zelf opgelegde) norm van 'dat doe je alleen met je partner' je tegen houdt?Goeie vraag, misschien speelt dat ook een beetje mee dat ik niet precies weet wat ik er mee wil. Ik vind haar zeker aantrekkelijk en hij weet dat ook. Hij vind dat ook niet erg, alleen omdat hij de laatste keer een beetje stom reageerde nadat zij weg waren, voel ik me misschien nu wat afgeremd in het geflirt?
quote:Lampie1986 schreef op 12 april 2017 @ 23:53:

Heeft jou man gezien dat jullie zoende? Daar hangt namelijk mijn volgende reactie van af:)

Ik ben bekend met een soortgelijke situatie dus weet wel waar je het over hebt. Ja dat heeft hij wel gezien, ben benieuwd wat je reactie daarop is
quote:Rooss4.0 schreef op 12 april 2017 @ 23:54:

En nu ga jij je enorm verantwoordelijk voelen voor zijn ongemakkelijke gevoel en allerlei bochten bedenken om er maar voor te zorgen dat hij zich niet ongemakkelijk voelt.

Ik zou zeggen, ga frank en vrij naar dat etentje, ga zitten waar je wilt en laat de avond gewoon de avond zijn. Als je man zich ongemakkelijk gevoeld heeft kun je alsnog daarna gaan kletsen. Gooi geen apen en beren van tevoren op de weg, je weet nu toch niet hoe het gaat lopen.Ja, ik voel me verantwoordelijk voor dat gevoel. Daarom zit ik me nu (de afspraak is net gemaakt) even druk te maken.
quote:redandwhite schreef op 12 april 2017 @ 23:52:

[...]

Een trio hebben we al eens gedaan en zal er zeker ook in de toekomst weer eens gebeuren. Al denk ik niet dat het dan met deze vriendin zal zijn, dan wordt het nogal ingewikkeld.

Dan denk ik dat de reden is dat hij wil dat het iets tussen jullie is en hij er ook wat aan heeft.

Eigenlijk vind ik het onzin dat hij zo reageerde.

Dus wanneer hij mee mag doen is er niks aan de hand maar als jij alleen lol er aan hebt is er een gepikeerde man.

Ik zou het er over hebben met hem zodat jij je beter voelt voordat dit etentje begint. En afspraken maken hier over.
quote:redandwhite schreef op 12 april 2017 @ 23:55:

[...]

Ja dat heeft hij wel gezien, ben benieuwd wat je reactie daarop is Misschien zag hij dat je in haar opging zoals je niet zo vaak meer bij hem doet en is hij onzeker ...
quote:redandwhite schreef op 12 april 2017 @ 23:57:

[...]

Ja, ik voel me verantwoordelijk voor dat gevoel. Daarom zit ik me nu (de afspraak is net gemaakt) even druk te maken.Hier ligt dus ook de oplossing. Nogmaals, zijn ongemak is niet jouw verantwoording.
Trio met een vrouw die hij ook aanraakt?
quote:Lampie1986 schreef op 12 april 2017 @ 23:58:

[...]

Dan denk ik dat de reden is dat hij wil dat het iets tussen jullie is en hij er ook wat aan heeft.

Eigenlijk vind ik het onzin dat hij zo reageerde.

Dus wanneer hij mee mag doen is er niks aan de hand maar als jij alleen lol er aan hebt is er een gepikeerde man.

Ik zou het er over hebben met hem zodat jij je beter voelt voordat dit etentje begint. En afspraken maken hier over.

Ah ok, ik begrijp wat je bedoelt.

Al is het nooit geweest dat hij mij heeft afgeremd in flirten met andere vrouwen. Maar dit zou een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie. Ik neem dit mee als ik hem uitleg hoe ik me voel over ons komende etentje.
quote:Lampie1986 schreef op 13 april 2017 @ 00:02:

Trio met een vrouw die hij ook aanraakt?

Ja, trio waar hij ook aan mee deed. Daar hebben we goeie herinneringen aan en willen dat ook zeker in de toekomst weer laten gebeuren.

Ik denk niet dat hij jaloers werd omdat ik zo in-to-her was op dat moment. Ik ben dat ook nog heel vaak bij hem
quote:Rooss4.0 schreef op 13 april 2017 @ 00:00:

[...]

Hier ligt dus ook de oplossing. Nogmaals, zijn ongemak is niet jouw verantwoording.

Dank je Roos4.0

Ik leer hier van en ga er wat mee doen.
quote:redandwhite schreef op 13 april 2017 @ 00:02:

[...]

Ah ok, ik begrijp wat je bedoelt.

Al is het nooit geweest dat hij mij heeft afgeremd in flirten met andere vrouwen. Maar dit zou een verklaring kunnen zijn voor zijn reactie. Ik neem dit mee als ik hem uitleg hoe ik me voel over ons komende etentje.

Dat is een heel goed plan.

Misschien ga je wel in hem op hoor.. maar zag hij dat even anders.

Praat met hem en misschien met haar zelfs hier over.

Mijn vriendschap is wel kapot gegaan want zij wilde een relatie en ik heb een relatie.

In jou geval zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat ze zelf al iemand heeft.

Dat alleen al kan een reden zijn om hem gerust te stellen.
quote:redandwhite schreef op 13 april 2017 @ 00:05:

[...]

Ja, trio waar hij ook aan mee deed. Daar hebben we goeie herinneringen aan en willen dat ook zeker in de toekomst weer laten gebeuren.

Ik denk niet dat hij jaloers werd omdat ik zo in-to-her was op dat moment. Ik ben dat ook nog heel vaak bij hem

Hoe denkt haar man hier eigenlijk over?

Hoe reageerde hij er op?

Is dat een vriend van hem ook?
quote:Lampie1986 schreef op 13 april 2017 @ 00:06:

[...]

Dat is een heel goed plan.

Misschien ga je wel in hem op hoor.. maar zag hij dat even anders.

Praat met hem en misschien met haar zelfs hier over.

Mijn vriendschap is wel kapot gegaan want zij wilde een relatie en ik heb een relatie.

In jou geval zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat ze zelf al iemand heeft.

Dat alleen al kan een reden zijn om hem gerust te stellen.Jij en je vriendin hadden ook deze spanning en geflirt, maar zij wilde meer en daardoor is jullie vriendschap over? Hing die spanning altijd tussen jullie in en waren jullie heel lang vriendinnen? Ik heb haar leren kennen door haar vriend (vriend van mijn man) dus ken haar nu een jaar of 5.
Ik vind flirten terwijl je partner dat niet zo tof vind(en dat vind hij anders reageerde hij de laatste keer niet zo) gewoon weg onbeschoft en respectloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven