verward

26-02-2010 08:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik zit de laatste maanden met een heel groot probleem.

ik ken mijn vriend al mijn hele leven maar pas sinds 3 jaar zijn we samen een relatie aangegaan. na een jaar van flirten en zoenen hebben we toen de stap naar een relatie gezet.

het eerste jaar was het een groot feest, we deden leuke dingen, waren smoorverliefd op elkaar, niks stond ons in de weg, en daardoor trok hij als heel snel bij mij in.

het werd alsmaar leuker omdat we nu echt samenwoonden en besloten vorig jaar een huis te kopen.

nu 5 maanden verder is de lol er dus af.

iedere dag hebben we wel conflicten doordat we niks van elkaar kunnen velen. elke keer als ik iets leuks voorstel om te gaan doen heeft hij "toevallig "net vandaag geen zin of gaat liever iets met vrienden doen.

in huis zijn er nog kleine dingetjes niet af en als ik daarnaar vraag wanneer dat afkomt dan beloofd hij het iedere week, maar iedere keer praat hij zich er weer onderuit.

ik wil zo graag de vreugde en vooral liefde weer terug in onze relatie zoals voorheen!

want nu is het iedere dag een strijd om positief te blijven.

natuurlijk gaat het ook wel goed, maar iedere dag is er wel iets waar ik dan toch weer sjagrijnig van wordt. terwijl ik een hele vrolijke meid ben / was. ik herken mezelf soms gewoon niet terug.

ik hoop dat jullie tips hebben om de relatie weer liefdevol te maken.

want ik weet het even niet meer hoe ik de ommezwaai kan maken naar toen.

liefs lise
Loslaten; ga je eigen leuke dingen doen en laat de klusjes in huis los. Even time-out, niet dat je uit elkaar moet maar even niet op elkaar lip zitten en je eigen dingen gaan doen. Ga leuke dingen doen met vriendinnen. Maak je eigen leven weer leuk dan wordt je relatie ook weer leuker.

Kun je trouwens die klusjes niet zelf doen als je je er zo aan ergert?
Ophouden met zeuren doet meestal wonderen. Je kunt ook gewoon praten. Je denkt waarschijnlijk dat je 'gewoon' met hem praat, maar nee, je zeurt. Eens verder met Isolde, ga dingen voor jezelf doen, doe zelf de klusjes in huis.
Lise, neem bovenstaande tips aan. Ga je eigen leven invullen, zodat je weer met positieve energie thuis komt. Baal je van die klusjes die niet af zijn? Geef hem een deadline. Zijn ze niet af na die deadline? Huur een klusjesman in. Jij van je irritatie af en hij van zijn gevoel dat hij zoveel "moet" van jou.

Plan vooraf iets leuks met hem. Zorg dat je zondagmiddag lekker samen een wandeling maakt, uiteten gaat of wat dan ook. Zorg ervoor dat je leven niet alleen meer bestaat uit zorgen voor het huis, zorgen voor je relatie, maar ook weer uit genieten!

of kleed je een keer spannend aan 's avonds en maak zin om uitgebreid met hem te vrijen! Werkt enorm goed bij mijn man!
Volg je hart. Dat klopt.
bedankt voor jullie reactie`s

alleen is het makkelijker gezegd dan gedaan. dat van die klusjesman is trouwens een goed idee. ga er niet meer achteraan lopen daar wordt ik alleen maar sip van.

het is juist als ik een keer extra mijn best doe om de lol en spanning er weer in te brengen, dan wordt de actie niet herkent door mijn vriend.
Na een een verliefde tijd, met veel dingen samen doen, is het wel natuurlijk dat je allebei ook weer een stuk voor jezelf oppakt. Anders wordt het juist ook zo gezapig: alles maar samen doen.

Misschien is het voor jou juist ook goed als je je wat meer losmaakt van je relatie in de zin van 'veel dingen samen doen'. na verloop van tijd zijn de vonken er niet meer elke dag. Misschien vind je dat moeilijk om te accepteren op dit moment, maar zo werkt het wel.

Je kunt onmogelijk je vriend proberen te pushen in de dingen, die jij graag wilt gaan doen. Ik denk dat hij, nu jullie samenwonen en rust hebben, juist wat meer ruimte voelt om ook met zichzelf bezig te zijn.

Voor jou ook een uitgelezen kans om meer met vriendinnen af te spreken of een hobby op te pakken. je eigen ontwikkeling blijft heel belangrijk naast je relatie! Zorg daar ook voor en ga niet alleen focussen op je relatie en op kleine dingen, die eigenlijk niet erg belangrijk zijn (zoals klusjes die blijven liggen). Pak die klusjes zelf op of vraag iemand anders om het te doen als jij je daaraan irriteert.

Bovendien geniet je dan juist weer meer van quality-time samen!
Only dead fish go with the flow
Verliefd zijn en constant aan elkaar zitten en alles samen doen is leuk als je niet samen woont. Maar nu je samenwoont en je doet al die dingen dan zit je echt op elkaars lip.

Als hij hard de andere kant op rent en even geen behoefte heeft aan die intimiteit, dan kun je hem dwingen. Ik kan met zekerheid zeggen dat het niet werkt. Draai het eens om. Jij bent even voldaan en hebt behoefte aan je eigen dingen, maar je vriend loopt er steeds achteraan 'waarom wil je niks leuks met me doen' 'maak je klusjes af!'.

Dat werkt benauwend.

Weetje wanneer jij weer sexy bent? Als je lekker je ding gaat doen en even niks vanhem verlangt. Ga in een sexy outfit met je vriendinnen stappen en doe eens wat interessante dingen waar je erg enthousiast van wordt. De energie die je uit leuke dingen haalt straal je ook weer uit. Hij hoeft dan niet meer jou bezig te houden en zal geinteresseerd raken in die leuke meid die niks van hem vraagt en zijn behoeften begrijpt.

Laat hem even met rust dus en haal je plezier ergens anders uit.

En dan nog iets. Totale afhankelijkheid is niet goed voor je. Niet alleen werkt het benauwend in je relatie, maar stel dat het een keer stuk gaat. Het is niet leuk om met werkelijks niks, niet eens jezelf, achter te blijven. Zorg dat je jezelf niet kwijt raakt en hou een eigen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven