Verwarrend

02-04-2018 20:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:48
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Vul niets in! Laat het zijn wat het is, een pauze en wacht verder gewoon af.

Het kan zijn dat ze je over een kleine tijd mist en weer terugkomt. Het kan ook zijn dat dat niet het geval is. Laat dat voor nu in het midden.

Laat je alleen niet aan het lijntje houden, een pauze kan goed zijn, maar het kan niet te bedoeling zijn dat dat maanden gaat duren, mocht dat wel het geval worden, kies dan voor jezelf.

Ik hoop voor jullie beiden dat de liefde overwint. :)
nee ik herken het niet. Maar een lang weekend of midweek samen weg? Cursus tantramassage of salsa? Investeer wat tijd in elkaar en kijk dan of het gevoel terug komt.
Pauze komt meestal niet veel goeds van... :hug:
Nou, verwarrend is het inderdaad. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat haar kant van het verhaal tamelijk anders klinkt.
Heeft het de laatste tijd (maanden, jaren....?) vooral om jou gedraaid? Om je studie, je baan, je depressieve episode, je stress....Ik lees dat bijvoorbeeld huishoudelijke taken op haar neer kwamen. En affectie tonen was ook lastig. Tja, dat vrat haar gevoelens voor jou misschien wel langzaam op.
Je komt wat dramatisch over (hart eruit gerukt, haar begraven.....really? ). Misschien heb je over het algemeen te weinig oog voor haar.

Maar nu? Want dat is me niet duidelijk. Is het nu uit? Heb je pauze? In dat laatste geval is het belangrijk dat je nu gaat kijken naar háár behoefte en daar gehoor aan geven waar van toepassing. Meer kun je niet doen.
X
anoniem_367326 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:31
Reden: Genoeg geholpen
0.00% gewijzigd
Advice92 schreef:
02-04-2018 21:21
@Jufjoke. Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb met name mijn eigen tekortkomingen opgenomen en de hoofdlijnen..haar versie is inderdaad iets anders, maar haar tekortkomingen ( zo noem ik het maar) daar moet ik uiteindelijk wat van vinden dus deze heb ik eruit gelaten.
Dat het vaak om mij heeft gedraaid..zeker in het begin heb ik te veel genomen alleen laatste 1,5 jaar is dat in balans.
En wederom eens ...het is wat dramatisch amar geloof me zo voelde het echt. Heb toch best wat in mn jonge leven meegemaakt en daar kon ik cool mee omgaan. Alleen dit greep me heel erg aan, maar inderdaad wat dramatisch.
Eindstand ze wil een pauze nu...en het is nog niet definitief verbroken. Ik zelf wil wel door, maar...ik hou zoveel van haar dat als ze anders besluit ik er mee kan leven ( al minder dramatisch) want je kan iemand niet dwingen dat werkt niet
Dan moet je het helaas gewoon afwachten. Niet pushen, geen heftige liefdesverklaringen, laat het maar even van haar af hangen. Zit haar niet teveel op de nek, dat gaat tegen je werken.
En natuurlijk kun je er mee leven, er zijn tenslotte weinig alternatieven. Dat vind ik niet minder dramatisch. Maar sterkte, ik hoop voor je dat het goed komt.
Als ik het zo hoor geven jullie nog steeds veel om elkaar. Door de drukke periode in je leven was je even niet n heel leuk persoon. Dit ging ten koste van haar. En hoewel dit niet zo gepland was, heeft dit iets veranderd in jullie relatie. Nu ben je gelukkig de oude weer en is het belangrijk om haar te laten weten wat ze voor je betekent en aan jullie relatie te werken. Probeer juist nu veel tijd voor elkaar te maken en dingen te doen wat jullie ook vroeger deden. Veel praten en luisteren. En niet verkeerd.. excuses aanbieden voor je gedrag in die periode en het goedmaken. Natuurlijk hebben we ook onze moeilijke periodes waarbij we niet op ons best zijn, maar het moet niet zo zijn dat we onze partner hierbij vergeten. Een relatie blijft hard werken van beide kanten. Liefde is een keuze. Je kiest ervoor om het te laten werken. Twijfels voed je zelf en is niet nodig.

Gezien jullie situatie hebben jullie een drukke periode gehad en wat qualitytime nodig samen. Of het moet tot een beseffing komen dat de koek op is.. maar waarop baseer je dat dan?
Een pauze is per definitie niet verkeerd, maar ik krijg meer het idee dat jullie beiden niet lekker in de vel zitten en dat dit van invloed heeft op de relatie.
Pauze betekent wel dat jullie niet definitief de handdoek in de ring gooien. Dat is goed nieuws. Door een tijdje niet samen te zijn, kun je misschien weer wat helderder denken. Je kunt bijv. ook "rustdagen" in een week plannen, waarop je even niet samen bent. Een lange pauze zou ik niet aanraden. Hou nog wel af en toe contact met elkaar.

Hier heb ik ervaring mee en ook door veel te praten en leuke dingen samen doen, is het goedgekomen. Ik zat zelf wel in een andere situatie maar als je nog veel van elkaar houdt en je ziet een toekomst samen. Dan overleven jullie het wel.
X
anoniem_367326 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:32
0.00% gewijzigd
Het zou natuurlijk kunnen dat ze aan de toekomst denkt en zich afvraagt wat het moet worden als jullie nog eens in een zware periode terechtkomen en dat ze dan weer niet op je kan rekenen. Kan me wel voorstellen dat zoiets meeweegt in haar besluit. Je hebt het wel heel erg af laten weten.
X
anoniem_367326 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:33
0.00% gewijzigd
Je noemt het weinig initiatief van haar kant, maar is het niet zo dat jij het voortouw hebt genomen zonder haar actief in dit alles te betrekken? De dingen die jij noemt doe je gewoonlijk samen, daar praat je over, neemt samen beslissingen, althans, zo ben ik het altijd gewend geweest.
Ben je niet een beetje al te solo bezig geweest?
Wat moeilijk ......
Ik zou zeggen, ga er samen even tussenuit. Boek een vakantie, ga van elkaar genieten, praat met elkaar. Of ga (samen) in therapie om dingen op een rijtje te krijgen. Daarna kan je altijd nog besluiten om een time-out te nemen.
X
anoniem_367326 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:34
0.00% gewijzigd
Advice92 schreef:
02-04-2018 22:05
Want nu ze weg wilde denk ik echt van...ik geef helemaal niet om al die spullen, dat huis en dat papier als ik het niet kan delen met haar.
Dit lijkt me wel cruciaal om te delen met haar.
Zo zie jij het, maar in die depressieve periode was je helemaal niet 'aanwezig'. Ik weet natuurlijk niet wat in welke periode plaats heeft gevonden en hoe lang dat heeft geduurd, maar dat kan je voor jezelf wel bedenken, daar hoef je mij niet over te informeren, maar denk wel eventjes terug naar hoe dat allemaal ging, misschien kom je dan een moment tegen dat een lichtje doet branden.
X
anoniem_367326 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:35
0.00% gewijzigd
Als de pauze je dwarszit, dan kan je, als ze contact met je opneemt vragen of ze zin heeft om een weekendje Parijs te gaan doen ofzo, even bijpraten en als zij spreekt, laat haar dan en breek niet in en het beste dat je dan kunt doen is je niet al teveel te richten op wat zij duidelijk zegt, maar goed te luisteren naar de dingen die zij min of meer onbewust uitspreekt, daar bevind zich de waarheid achter hoe zij zich werkelijk voelt.

De liefde, het wil wat. :)
Ook verwarrend dat je nu alles leeg haalt. Waarom doe je dat?
Jufjoke schreef:
03-04-2018 07:42
Ook verwarrend dat je nu alles leeg haalt. Waarom doe je dat?
Nou echt, wat een gezeur elke keer met die leeggehaalde berichten,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven