Verwarring over date

14-11-2009 09:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden raakte ik n.a.v. mijn op internet geplaatste advertentie in gesprek met een man waarmee ik een tijdje heb geschreven. Het was een leuke verrassing dat het ook in het echt goed klikte en ik kreeg een dag later een mailtje dat hij me erg leuk vond en of ik een tweede afspraakje wilde. Ik schreef hem dat me dat leuk lijkt maar het vreemde is dat er vanaf dat moment vrij uitgebreide mailtjes bleven komen, ook met complimenten etc. maar er wordt geen concrete afspraak gemaakt.

Mijn nuchtere verstand zegt dat als je iemand leuk vindt je toch wel een keer stap 2 wilt zetten om te ontdekken of het nog leuker kan worden. Dit valt echter niet met elkaar te rijmen. Mis ik een geheime datingcode of iets dergelijks?
Waarom stel je het zelf niet voor?
Ja, dat is ook mijn eerste gedachte? Hij heeft toch al aangeven in te zijn voor een tweede date. Plan een datum.
Misschien verwacht hij van jou dat je de stap zet, hij heeft wel aangegeven dat het hem leuk lijkt. Stoute schoenen aantrekken dus!
Je mag zelf ook voorstellen om iets leuks te gaan doen;-)
Dat heb ik gedaan, maar op een wat algemene manier. Hij moest weg voor zijn werk en ik wenste hem succes samen met de uitspraak "dan spreken we daarna iets af" om te laten weten dat ik (ondanks dat ik zelf qua complimenten e.d. minder hard van stapel loop) er nog steeds voor open sta.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe :-)

Misschien houd ik me teveel vast aan die datingregels die vertellen dat je de man het initiatief moet laten nemen?
quote:Hofdame schreef op 14 november 2009 @ 09:34:

Misschien houd ik me teveel vast aan die datingregels die vertellen dat je de man het initiatief moet laten nemen?

Welke vertellen dat??

als jij zegt "dan spreken we daarna wat af.. " dan wacht hij waarschijnlijk op jouw initiatief!
Als je wilt weten waar je aan toe bent: zelf de eerste stap nemen om hem mee uit te vragen.

maar ga niet achter hem aan lopen, hoe de eer aan jezelf. Als hij je laat wachten dan is het duidelijk en moet je echt voor jezelf kiezen.

er lopen genoeg leuke, lieve mannen rond!!
Je houdt het steeds heel vaag, hij ook. Jullie wachten beide misschien wel tot de ander iets concreets wil afspreken. Gewoon vragen, weet je ook waar je aan toe bent.
Noem een tijd plaats en datum als hij dan niks wil weet je voldoende: nu niet
Als je niets meer hoort, er vanuit gaan dat hij niet meer geïnteresseerd is.

Heb op een gegeven moment bijna een maand met 'een meneer' ge-emaild en ook gebeld. Tot 4 keer toe heb ik gevraagd wanneer hij wilde afspreken, hij reageerde daar niet tot nauwelijks op. Toen was ik er klaar mee. Niets meer laten horen, en van hem ook niets meer gehoord.
bellen? vrouwen mogen best wat minderd ouderwets zijn in het daten hoor. hij heeft duidelijk aangegeven dat ie wil, en wacht misschien wel op initiatief van jouw kant.
Ik begrijp dat je hem een keer hebt gesproken, was dat voor de telefoon of in het echt?
Zamirah: we hebben een tijdje gemaild en vervolgens afgesproken.

Quinty: dit soort gedoe wil ik ook voorkomen, bij het daten lijkt het soms wel alsof er een geheime taal wordt gesproken waarvan ik het lesboek nooit heb ontvangen

Zaza: voor mij is het de eerste keer na hele lange tijd dat ik zoiets (daten op internet) doe en heb her en der wat tips gelezen. Er schijnen toch bepaalde regels en boeken (The Rules etc.) te zijn. Geen idee of ik me daarvan iets moet aantrekken :-)

Inmiddels heb ik hem gevraagd of hij nog wel af wil spreken en dat wil hij, ik moet maar een paar voorstellen sturen qua datum.
Denk dat je maar gewoon concreet met een voorstel qua datum moet komen ipv het algemeen te houden met we spreken nog wel een keer wat af. Mbt regels & boeken, ben daar zelf niet zo'n voorstander van, uiteraard staan er dingen in waar je wat mee kan maar het moet niet geforceerd gaan worden en dat je dingen gaat doen die niet bij jou als persoon passen. Al die zgn regels etc, als je wat wilt afspreken dan de stoute schoenen aantrekken, enige echte manier om erachter te komen.
Goed zo! Hoop dat het leuk wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven