Verwerken van bedrog

10-10-2016 09:18 95 berichten
Graag zou ik willen weten wat mensen geholpen heeft bij een breuk na bedrog.

En ook tips van mensen die niet bedrogen zijn. Alles is welkom. Ik wil me zsm beter voelen. En het goed verwerken. Zodat ik daar niet in blijf hangen. En evt ooit weer een relatie zou kunnen hebben.

Ex heeft een lange periode een dubbelleven geleid.

Alvast bedankt
Ik voel me zo beroerd steeds. Kan werk en prive niet uitleggen ivm herkenning maar heb confrontaties steeds. Triggers zeg maar. Of t is zo saai en dan lukt t me niet om er niet aan te denken. Grrrr. M'n maandelijkse feest is ook aan de gang. Miss daarom zo labiel pfff.
Naar Pin, ik weet hoe het is alles Triggert nu. ik had het zelfs met boodschappen doen. Opeens alleen voor jezelf dingen kopen, ben een paar keer huilend de supermarkt uitgelopen. Een paar dingen die ik heb gedaan en die hielpen is het huis ontdoen van alles wat van hem was of aan hem deed denken. Waar zijn kleren hingen heb ik mijn spullen neergelegd. Bij eten kocht en kookte ik dingen waar hij een hekel aan had, gewoon omdat het kon. Ik heb zoveel mogelijk in huis veranderd en omgegooid zodat de lege plek niet zo opviel.

Bij mij was ongesteld zijn ook zo een feestje, alles kwam drie dubbel binnen. Heb toen beslist om de pil door te slikken, wat een verschil was dat zeg.
Wat fijn om jouw ervaring te lezen. Dat steunt me. Echt. Fijn.

Ik ga zo "afleiding" uitoefenen. Zwemmen. Ja ja ik moet wat. Ben doodop. Maar maak me goed moe en dan lekker slapen hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pin,

Wat rot voor je! Verstandig om even single te blijven en dan zal met de tijd het rotgevoel wel slijten. Heb je nog contact met hem? Ik heb ook een negatieve ervaring op dat gebied.
Het hielp mij om alles wat met hem te maken had uit het huis te gooien en eens heel goed (met hulp) te poetsen, ook omdat hij een verstokte roker was.

En verder.. jezelf streng toespreken als je behoefte hebt hem te bespieden via social media, gewoon niet doen. Blokkeer hem op WhatsApp (er Is ook een App waarmee je kunt voorkomen dat iemand je mail of belt, mocht hij je niet met rust willen laten).

Verdriet verwerken Is ook geen stijgende lijn, soms heb je een dag of een week dat je je weer superkut voelt terwijl het daarvoor even beter leek te gaan. Laat het komen zoals het komt, zelf stond ik er wel even bewust bij stil als het een hele dag goed was gegaan qua gemoedstoestand om mezelf moed in te praten. Sterkte meid, het Is heel moeilijk. Maar projecteer deze ervaring niet op alle mannen die hierna komen hè, zo'n verraad Is alleen je ex aan te rekenen. En je bent sterk genoeg geweest om nu voor jezelf te kiezen, wees daar trots op!
Hoi Pin,

Ik heb het ook eenmaal mogen ervaren. Pas nadat ik de relatie verbrak werd de omvang van het bedrog duidelijk, al heb ik nooit helemaal duidelijk gekregen hoe ver het ging. Ik had lang veel vreemd gedrag geaccepteerd, te lang mijn eigen alarmbellen genegeerd, maar toen ik er niet meer omheen kon (bewijs), kon ik niet anders dan voor mezelf kiezen.

Een puur rationele keuze in eerste instantie, want m'n zelfvertrouwen was weg. Ik had zo mijn best gedaan, maar blijkbaar was ik niet genoeg (ik herken je songtekst wel). Ik heb hem lieve berichtjes gestuurd omdat hij zo'n migraine had en dus niet naar me toe kwam, terwijl hij achteraf gezien bij een ander was. Vreselijk vernederend. Dat moest haast wel aan mij liggen toch? Dat ik dat blijkbaar waard was?

Inmiddels ben ik jaren verder. Het lag niet aan mij. Deze man deugde gewoon niet. Want eerlijk is eerlijk: zelfs al was ik een lullige partner geweest, dan vergoelijkt het dit nog steeds niet. We hadden een afspraak trouw te zijn. Als hij niet blij met me was, had hij dat moeten bespreken, of de relatie moeten verbreken.

En wat mij hielp: Ik heb kort na de breuk "besloten" dat ik niet wantrouwend in het leven wilde staan. Ik vertikte het gewoon om hem zoveel invloed te laten hebben. Ik wilde andere mannen niet wantrouwen. Daar heb ik aan vastgehouden. Wel heb ik mijn eigen intuïtie serieuzer genomen. Als ik denk dat een man een vreemdganger zou kunnen zijn, dan sla ik over. Ik wantrouw de mannen niet, ik vertrouw gewoon meer op mezelf.

Wees verdrietig, maar twijfel niet teveel aan jezelf meid! Sterkte
Hoi allemaal en Pin,

Ik heb al jullie berichten gelezen en er zitten goede tips bij! Zelf ben ik sinds 7 weken vrijgezel. Mijn ex bleek al langer de relatie niet te willen en heeft een tijd net gedaan alsof. Of hij vreemd is gegaan weet ik niet maar hij had na twee weken al een ander.

Het is echt zwaar, zeker omdat ik al eens eerder zo'n relatie heb gehad. Nu ook echt de kat uit de boom had gekeken en toch weer gebroken ervan terug ben gekomen. Dat hij zich anders voordeed

Het alleen zijn ineens is nog het zwaarste en het feit dat hij je zo aan het lijntje heeft gehouden.

Ga naar mijn werk en probeer af en toe eruit te gaan

Maar van binnen voel je, je enorm leeg en het doet echt pijn.

Sommige dagen wil ik hem opzoeken en hem in elkaar slaan. Voel zoveel woede dan

Pak mezelf dan weer bij elkaar. Rook even een sigaret en tel tot 100

Zal jullie ook zeggen. Je gaat door, alleen sommige dagen denk je waarom en hoe kom ik hier overheen.

Ik wou dat ik tips voor je had Pin!! Geen tips. Voel me verbonden met je en ik begrijp je hoe je,je voelt. Helemaal!

Lees mee

Sterkte!!
Het beste ervan maken, hoe moeilijk dat soms ook is..
Ps Wil trouwens niet zielig over komen Pin

Ik begrijp je en zou je willen helpen!

Maar dat lukt me nog niet en ik snap precies wat je doormaakt

Lees mee met je
Missx12

Ik heb geen contact meer met hem. Ik word nog wel een beetje geconfronteerd met hem maar daar heb ik geen invloed op. We zitten in dezelfde branche.

Lastig dus om het los te laten begrijp ik uit jouw post. Het speelt af en toe op. Of nog wel veel?

Klinkt een beetje dat je spijt hebt dat je doorgegaan bent met hem? Of dat gevoel niet meer wilt?
Ringaroundtherosie

Ik kan m niet bespieden hij heeft geen social media. Ik kijk nog wel eens op Skype en hij ziet me dan niet. Sta ik offline. En kijk of hij nog wat gezegd heeft. En wat ik dan hoop te lezen is dat hij me mist. Of dingen nooit zo gewild heeft of wat dan ook. Ik heb m echt hard gedumpt. Bewust. Dmv werk en prive in 1x uit elkaar te trekken. Ps hij komt er t beste mee weg heeft alle geld. Kan niet teveel over zeggen en haal t ook weg later. Maar ik heb een kans gecreerd om alles opnieuw op te bouwen. Dus hopen dat t lukt. Dus z'n ego zal geknakt zijn. Of kwaad. Of opgelucht dat ie van mij af is en nu lekker alles voor zichzelf heeft.

Maar ik ben verlost van hem. En kan weer mezelf worden. Miss weer liefde gaan voelen voor mezelf. Is niet veel meer van mijn sprankelende karakter over. En dat wil ik terug.

Ik zal mezelf streng gaan toespreken. Voelt als weerstand van binnen. Ik wil m gewoon nog even vasthouden ofzo. Hopen op iets van een teken dat t iets waard was. Hij zei van wel. Maar hij zei wel meer. Jemig. Zo lang zon dubbelleven. Doe even.
Avaha die alarm bellen. Herkenbaar. Ik vind dat ook eng voor de toekomst. Ik ben nu denk ik nog te warrig om t te overzien. Over een tijd herken ik het wel. Ik zei t laatst tegen m'n zoon. Ik wil niet wantrouwend door t leven gaan. En dat hij dan dus nog langer invloed op mij heeft.

Ik begrijp je gevoel helemaal over jezelf. Jij lief doen. Hij bij een ander. Jij weet dan ook nu dat t aan hem ligt. Zegt niks over jou eigenlijk. Maar oh oh oh wat een rot gevoel krijg je dan door zoiets over jezelf. Dat vliegt mij ook aan soms. Van die herinneringen net als jij met migraine situatie

Heb je inmiddels wel een relatie of iets weer gehad?

Ik ben ook een beetje ervaringsdeskundige helaas, maar het is denk ik heel belangrijk dat je je niet gelijk in een andere relatie (of persoon) stort. Probeer het te verwerken door jezelf tijd te gunnen. Leer jezelf weer kennen. Gebruik alle (vrije) tijd die je hebt voor jezelf, om jezelf weer gelukkig te maken, te doen wat alleen jij wilt doen en om na te denken. Leer ervan. Ga eventueel (opnieuw) grenzen stellen voor jezelf als je die nodig hebt of kwijt bent geraakt. Zorg ervoor dat je weer helemaal in balans bent met jezelf voordat je een nieuwe relatie begint. Niet alleen voor jou, maar ook voor jouw volgende partner. Als je ongezond een relatie instapt dan is deze gedoemd te mislukken. Ik ben zelf een jaar echt helemaal alleen geweest en ben nu pas begonnen met daten, omdat ik mezelf weer ben en eraan toe ben. Het heeft me goed gedaan om alleen te zijn. Je voelt het vanzelf als je er weer klaar voor bent. Ga niet haasten en maak je geen zorgen over de 'tijd'. Succes gegarandeerd ;). Zet m op.
Plukdedag was je lang samen? Niet dat t verschil maakt hoor.

Wat erg he zo snel al een ander. Wat zegt dat over jou denk je dan he. Heb ik wel. Maar t zegt alles over die ander. Die zit zo verrot in elkaar. Dat diegene dat gewoon kan en doet. Ik snap dat ook niet hoor. Hij deed haar en mij ook laten voelen alsof wij vreemdgingen. Insinueren zeg maar. Ik kreeg echt op m'n flikker of kutopmerkingen als ik bijv naar carnaval ging een avondje. Ah lekker met kerels aan de haal bla bla. Najaaa hij zat dan wss bij haar. Wordt er beroerd van nu weer.
Fijn dat jullie je ervaringen posten en de moeite hiervoor nemen.
quote:Pin schreef op 13 oktober 2016 @ 09:05:

Avaha die alarm bellen. Herkenbaar. Ik vind dat ook eng voor de toekomst. Ik ben nu denk ik nog te warrig om t te overzien. Over een tijd herken ik het wel. Ik zei t laatst tegen m'n zoon. Ik wil niet wantrouwend door t leven gaan. En dat hij dan dus nog langer invloed op mij heeft.

Ik begrijp je gevoel helemaal over jezelf. Jij lief doen. Hij bij een ander. Jij weet dan ook nu dat t aan hem ligt. Zegt niks over jou eigenlijk. Maar oh oh oh wat een rot gevoel krijg je dan door zoiets over jezelf. Dat vliegt mij ook aan soms. Van die herinneringen net als jij met migraine situatie

Heb je inmiddels wel een relatie of iets weer gehad?

Ik heb daarna nog een nieuwe relatie gehad ja en nog wat gedate. Die nieuwe relatie is inmiddels stukgelopen. Achteraf gezien misschien ook te snel aan begonnen, een tijdje langer alleen was misschien beter geweest. Het was nog niet verwerkt.

Aan de andere kant heb ik daardoor wel meteen de ervaring gekregen dat er zeker ook trouwe mannen zijn. Dat was fijn.

Maar: ook deze man ging uiteindelijk vreemd. Met mij weliswaar. Het was al een tijdje over tussen ons, hij datete een ander, ging vreemd met mij, besloot toch verder te willen met haar, om daarna weer terug te willen naar mij.

Toen merkte ik dat het vertrouwen weg was. Blijkbaar was hij toch ook in staat tot vreemdgaan, dat had ik nooit van hem verwacht en hakte er flink in.

Begrijpen kon ik het wel: die date was nog niet zo serieus, hij hield nog van me, was verward (waar ik zeker ook een aandeel in had), ik was niet eens de bedrogen partij en het bleef bij zoenen, maar toch.

Zelfs hij bleek er toe in staat, dat heeft me behoorlijk van mijn stuk gebracht. Blijft een gevoelige plek denk ik.

Hm, realiseer me dat het niet echt helpend is misschien
Kom hier alleen maar even om jou, en anderen die iets soortgelijks meemaken, een hart onder de riem te steken. Ik vind je heel verstandig overkomen en je bent goed bezig. Goed zelfinzicht. Je gaat het redden, Pin!!
Pin,

Probeer dat Skype te laten voor wat het is. Want je bent iedere keer toch ergens hoopvol en stelt jezelf iedere keer een beetje teleur als er geen bericht is waar jij op hoopt. Even doorbijten maar dat lukt echt wel!

Toen ik mijn ex de deur wees Had hij ook binnen een maand een andere vrouw opgeduikeld via Internet, en deed zijn best om dat erin te wrijven bij mij waar hij maar kon (en dat kostte hem moeite want Had hem overal geblokkeerd. Kun je nagaan wat een gemankeerd persoon het was achteraf). Deed ontzettend zeer, maar ik besefte me ook dat het feit dat hij die behoefte voelde, alleen maar aangaf hoezeer hij in zijn ego gekrenkt was doordat ik hem gedumpt en geblokkeerd Had (Hoe durfde ik! Haha) en hij het dus wel degelijk erg vond. En om de bedrogene dan nog een trap na te geven getuigt van zo'n naar karakter dat ik heel blij was van hem af te zijn ondanks het verdriet.

Weet je, het verdriet zat hem ook bij mij vooral in het feit dat ik niet begreep waarom ik niet naar mijn alarmbellen geluisterd heb, en dat iemand die zegt van je te houden en alles voor je wil doen je zo kan verraden. Maar dat is zoals het is en het enige wat je kunt doen is ervan leren. Blijf er niet te lang bij stilstaan en jezelf kwalijk nemen dat je erin bent getrapt
Overigens heeft hij mij, ondanks nieuwe vriendin, nog een half jaar gestalkt nadat het uit was. Heel moeilijk geweest voor me om haar niet te waarschuwen maar dat had geen zin gehad met iemand die zo goed is in liegen naast haar.

En Had ik toch ook na 2 maanden later ook een nieuwe relatie. Daar ben ik ruim 5 jaar later nog steeds mee samen, en ik heb mijn best gedaan om hem niet 'puin te laten ruimen' die ex achter Had gelaten mentaal gezien. Toch heeft hij met geduld en liefde me zeker geholpen er overheen te komen en me bijgestaan tijdens dat stalkgedrag van ex. Het kan dus wel, als je goed voor ogen houdt dat een nieuwe man niet je ex is en je hem niet af mag rekenen op wat er in het verleden met jou gebeurd Is
Ringaroundtherosie,

Weet je, het verdriet zat hem ook bij mij vooral in het feit dat ik niet begreep waarom ik niet naar mijn alarmbellen geluisterd heb, en dat iemand die zegt van je te houden en alles voor je wil doen je zo kan verraden. Maar dat is zoals het is en het enige wat je kunt doen is ervan leren. Blijf er niet te lang bij stilstaan en jezelf kwalijk nemen dat je erin bent getrapt :hug:[/quote

Precies dit heb ik! Hetzelfde gevoel. Hij zei namelijk elke dag hou van je en wij worden oud samen.... Kom je dan achter dat het alleen woorden zijn. En je hebt gehoudenvan iemand die je totaal niet bleek te kennen

Ps ik heb ook alarmbellen gehad. Gevoelt.maarja ben iemand die anderen kansen geeft en hoop dat ze ervan leren

Pin, ik heb twee jaar samengewoond met hem. Ineens trok hij de stekker eruit,terwijl hij het zelf zover had gekregen dat we meer ruzie hadden. Alles had ik voor hem over. Ipv dat ik het zat was en er een einde aan maakte.deed hij dat

Maar je hebt gelijk dat mensen anderen dit aan kunnen doen. Snap ik ook echt niet

Ik kan er met mijn verstand niet bij

Ook ik heb dat. Moeite alleen te zijn. Ook een onstabiele jeugd gehad.jammer genoeg!!
Als ik je kon helpen. Zou ik het meteen doen!
Plukdedag86,

Het negeren van die alarmbellen en er dan achterkomen dat je intuïtie het bij het rechte eind had is inderdaad heel zuur. Maar leer ervan! Ergens is het dus een geruststelling, je bent niet gek en veel te achterdochtig geweest, al wordt je dat wel wijsgemaakt. Je kunt dus wel degelijk vertrouwen op je onderbuikgevoel. Neem dat dus mee voor de volgende keer, blijf nuchter erin staan maar negeer die aanhoudende alarmbellen niet meer.

Bij mijn huidige relatie heb ik ze nooit gevoeld, ondanks dat we dus vrij snel na die ex bij elkaar kwamen. Een extra bevestiging dat dat achterdochtige van mij bij ex niet aan mijn eigen wantrouwende aard lag, maar een reactie was op gedrag waarvan ik deep down wist dat het niet in de haak was. En dat kan ook een opsteker zijn
Bedankt voor je bemoedigende woorden!

Het is ook zeker zo en diep van binnen weet je dat,nu is het inderddad allemaal heel zuur

Zachtjes uitgedrukt en dat is het.

Wil ook niet verbitterd raken of wat dan ook tegenover mannen,maar ik voel nu wel zoiets van wie is er nu wel nog te vertrouwen als je na 2 jaar erachter komt. Dat iemand heel anders blijkt te zijn

Maar ik neem je woorden zeker mee!!!

Bedankt
Allereerst wil ik zeggen dat ik het vervelend voor je vind dat je dit is overkomen. Ik ken de achtergrond niet, maar ik heb iets soortgelijks meegemaakt en het is echt heel pijnlijk. Het heeft bij mij wel zeker vijf jaar geduurd voordat ik er, zonder verdrietig of boos te worden, op de situatie terug kon kijken en op mezelf kon reflecteren. Wat mij in die tijd vooral heeft geholpen is heel open zijn over mijn gevoelens door er over te praten met mensen die dicht bij me stonden. Klets lekker veel met vrienden, vriendinnen, maar blijf er niet te veel in hangen en probeer ook gewoon leuke dingen te doen. Het leven stopt hier niet.
Ohja, en inderdaad: leer jezelf weer kennen. Onderzoek wat je leuk vind en waar je blij van wordt. En ga dan vooral die dingen doen.
Pin, je bent goed bezig. Weet dat het even duurt tot de chemische stofjes (naam ff kwijt) die je naar hem doen verlangen weg zijn. Het is ook een fysiek proces. Kun je vast wel ergens Googlen. Daarna wordt alles veel zonniger, zeker met het zelfinzicht dat je nu al hebt. Na een tijdje ga je niet alleen weten maar ook voelen dat je blij bent dat je van die onaantrekkelijke manipulatieve loser verlost bent. En je ontdekt ook nog eens steeds meer over het potentieel dat je hebt. Komt goed!

Liefs en een knuffel van een andere ervaringsdeskundige

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven