Vind mezelf zo stom!!!!!

25-06-2010 08:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!:

Ik heb inmiddels 2 ontzettende leuke dates gehad met een man die ik erg leuk vind. 2 dates waren echt super (vinden we allebei), alleen hebben we wel afgesproken dat we het rustig aan doen omdat we allebei al vaak teleurgesteld zijn in de liefde.

Vorig weekend hebben we onze tweede date gehad, in 3 weken tijd. We wonen op zich best een eindje uit elkaar en gister was ik voor mijn werk bij hem in de buurt. Ik heb hem dus een sms gestuurd: He, ik ben in de buurt, vind je het leuk als ik even een borrel kom doen.

Daarop kreeg ik de volgende reactie: Nou, ik heb al plannen vanavond en wat ons betreft wil ik het eigenlijk even rustig houden... X

Nou heeft hij natuurlijk hartstikke gelijk, we zouden rustig aan doen en elkaar dan 3 keer in de week zien (ik kom hem ook nog in een groep tegen, waar we "gewoon" tegen elkaar doen) is dan wel wat veel.

Ik vind mezelf zo stom dat ik hem die sms heb gestuurd... Ben bang dat ik het nu verpest heb en dat hij er nu helemaal geen zin meer in heeft...
Sowieso heb je nooit garanties, niemand kan in de toekomst kijken. En laten we eerlijk zijn, als we dat zouden kunnen dan zou het leven maar saai worden.

@Dave, het zit me niet dwars dat ik niet langs kon komen gister. Laten we ook niet vergeten dat er voetbal op tv was en ik weet dat hij daar erg van houdt en vaak ook dan met vrienden afspreekt. Ik verwacht ook absoluut niet van hem dat hij al zijn afspraken omgooit op het moment dat ik spontaan aanbied langs te komen. Het zit mij alleen dwars dat hij er meteen opgooit dat hij rustig aan wil doen, terwijl we dat al besproken hadden. Wat mij betreft doen we ook rustig aan en spreken we af en toe af en zien we wel wat de toekomst brengt en dat hebben we ook al zo besproken. Maar schijnbaar hebben we allebei een andere definitie van rustig aan doen en is het wel van belang dat we daarover met elkaar blijven praten zodat de verwachtingen van beide kanten duidelijk blijven. En als uiteindelijk blijkt dat onze verwachtingen dusdanig uit elkaar liggen dan moeten we er mee stoppen. Maar daar is op dit moment (zeker wat mij betreft) geen sprake van.
Ik ben een beetje mosterd, maar samenvattend wil ik nog wel even stellen dat er niemand is geweest die gezegd heeft 'Inderdaad wat stom van je!'. Het was geen stomme actie, het was een leuke, spontane en gezellige actie.Dus ga jezelf alsjeblieft niet stom zitten vinden. Daar heeft niemand wat aan.

Trouwens vind ik dat er ook wel erg veel vanuit hem geredeneerd wordt. Het gaat er toch niet perse om hoe hij het bedoeld heeft? Het gaat er toch om hoe het bij jou aankomt? En jij zit nu met een kater door zijn reactie. Dus ik denk dat je het daar met hem over moet hebben.
quote:Letgo schreef op 25 juni 2010 @ 12:54:

Ik ben een beetje mosterd, maar samenvattend wil ik nog wel even stellen dat er niemand is geweest die gezegd heeft 'Inderdaad wat stom van je!'. Het was geen stomme actie, het was een leuke, spontane en gezellige actie.Dus ga jezelf alsjeblieft niet stom zitten vinden. Daar heeft niemand wat aan.

Trouwens vind ik dat er ook wel erg veel vanuit hem geredeneerd wordt. Het gaat er toch niet perse om hoe hij het bedoeld heeft? Het gaat er toch om hoe het bij jou aankomt? En jij zit nu met een kater door zijn reactie. Dus ik denk dat je het daar met hem over moet hebben.

Ik ben inderdaad inmiddels wel zo ver dat ik niet stom ben geweest om hem te smsen. Dank jullie allemaal daarvoor!

Ik ga zijn reactie nog wel met hem bespreken, aanstaande zondag zie ik hem weer en dan moet ik toch maar even zorgen dat ik hem even alleen te spreken krijg. Uitleggen hoe ik de sms bedoeld had en wat de uitwerking van zijn reactie op mij is geweest. Hem nog maar een keer uitleggen dat ik ook rustig aan wil doen en dat als ik spontaan bij hem langs wil komen (omdat ik in de buurt ben) het niet meteen betekent dat er een vaste relatie aan vast hangt. En dat ik wel hoop dat we nog een keer kunnen afspreken zodat we elkaar nog beter kunnen leren kennen omdat ik hem gewoon wel erg leuk vind...
Ik zou juist niks over die sms zeggen aankomende zondag...

Als hij zich al zo 'geclaimd' voelt door een leuk spontaan smsje van jou, schrikt hij misschien al helemaal af als je op deze tour gaat met over je gevoel of dergelijke praten.

Nee ik zou wijselijk mijn mond houden, en nu even de zaken van hem uit laten komen!

kijk eens even of hij zondag contact met jou zoekt, of je juist op een afstand houd.

In dat laatste geval kun je je conclusie trekken denk ik.
quote:FunkyJoy schreef op 25 juni 2010 @ 13:11:

Als hij zich al zo 'geclaimd' voelt door een leuk spontaan smsje van jou, schrikt hij misschien al helemaal af als je op deze tour gaat met over je gevoel of dergelijke praten.

Nee ik zou wijselijk mijn mond houden, en nu even de zaken van hem uit laten komen!

kijk eens even of hij zondag contact met jou zoekt, of je juist op een afstand houd.

In dat laatste geval kun je je conclusie trekken denk ik.Tja... Daar zit ook weer wat in... Goede tip, thanks!

In dat laatste geval kun je je conclusie trekken denk ik.Het draait toch niet alleen om hem en hem afschrikken? Het gaat er toch ook om dat Flugel een leuk initiatief neemt en vervolgens het gevoel krijgt het deksel op haar neus te krijgen. Het draait toch ook om haar gevoel? Ze hoeft toch niet naar zijn pijpen te dansen omdat ze hem anders misschien afschrikt. Volgens mij moet je altijd vanuit jezelf blijven redeneren en niet vanuit een ander. Uit angst om hem af te schrikken je mond maar houden, terwijl je er best wel mee zit, is volgens mij wel het ideale recept om een ongelijkwaardige relatie te beginnen.
Flugel,

Ik zou ook zeker niet zondag gan benadrukken dat je heus geen vaste relatie wil en hoe jij je sms bedoeld hebt. Dat is nergens voor nodig, hoor. Ik zou hetzelfde doen als funkyjoy schrijft. Dus wat FJ zegt eigenlijk!
Only dead fish go with the flow
Ik zou dat trouwens niet doen, omdat het hem af zou schrikken. Maar omdat ik ook nog wel een beetje trots in mn donder heb
quote:Dreamglasses schreef op 25 juni 2010 @ 13:20:

Ik zou dat trouwens niet doen, omdat het hem af zou schrikken. Maar omdat ik ook nog wel een beetje trots in mn donder heb Haha, nou ik zie dat dus echt anders. Juist omdat ik trots in mijn donder heb zou ik even laten weten dat ik niet heel erg vrolijk werd van zijn smsje.
quote:Letgo schreef op 25 juni 2010 @ 13:22:

[...]

Haha, nou ik zie dat dus echt anders. Juist omdat ik trots in mijn donder heb zou ik even laten weten dat ik niet heel erg vrolijk werd van zijn smsje.

Ha ha ! Dat vind ik dan wel weer stoer, LG!

Ik zou hem waarschijnlijk snuivend links laten liggen in de trant van 'Dan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeet!'. Ik ben een rare... i know.

In dat laatste geval kun je je conclusie trekken denk ik.Eens. Hij wil het rustig aan doen, hij wil zeker geen toestanden in dit stadium over uitwerking van zijn sms op jou (lees: jouw onzekerheden). Ik herken en begrijp het wel. Ik heb destijds met mezelf de afspraak gemaakt dat ik gedurende twee maanden onzeker mocht zijn, dat dit gezien het verleden ook logisch en verklaarbaar was maar ik stond mezelf niet toe daar naar te handelen (lees: bevestiging te gaan lopen zoeken, het op hem te gaan projecteren want daarmee bereikte ik waarschijnlijk precies dat wat ik niet wilde namelijk dat ie het op een lopen zette). Het heeft gewerkt.
Ik zou hem zondag een beetje links laten liggen. Laat hem maar contact met jou zoeken
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Dreamglasses schreef op 25 juni 2010 @ 13:26:

[...]

Ha ha ! Dat vind ik dan wel weer stoer, LG!

Ik zou hem waarschijnlijk snuivend links laten liggen in de trant van 'Dan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeet!'. Ik ben een rare... i know.

Haha, dit klinkt wellicht heel egoïstisch, maar het is 'my way or the highway'. Ik heb geen zin in dat soort onenthousiast gedoe dus dat mag hij ook best weten. En vindt hij het nodig om zo te blijven doen dan is het wat mij betreft doeidoei! Dan zoek ik wel iemand die wel enthousiast van me wordt.

Dus eigenlijk zijn we het weer helemaal met elkaar eens (maar ik ben ook raar).
En inhoudelijk:

- hij kon niet. Dat kan. Komt voor. Etc.

- hij herhaalt (!) wat ie al eerder heeft gezegd, namelijk dat ie het rustig aan wil doen. Hij is consequent, eerlijk, duidelijk. Schat dat op waarde.
Maar wat ik me ook afvraag:

Als hij al zo'n smsje stuurt, op een leuke sms van jou...

Denk je dan echt dat dit hem word?vind je hem nog steeds zo leuk?

Ik denk dat ik meneer in kwestie toch ineens van een andere kant zou gaan bekijken.

Niks mis mee met rustig aan doen hoor, maar ik krijg hier een beetje het gevoel bij dat hij toch een stuk minder intresse in jou heeft dan jij in hem.

Rustig aandoen wil zeggen niet meteen in een relatie stappen, maar wat is er mis mee om even te komen borrelen als je in de buurt bent.

dit noem ik gewoon afwijzen, en niet rustig aandoen.
ik snap de term 'het rustig' aandoen sowisow nooit echt goed.

je gaat met elkaar daten omdat je elkaar wel leuk vind (lijkt mij) je meteen in een relatie gooien is nooit goed, dus ik heb altijd het idee als een van de 2 zegt 'ik wil het rustig' aandoen, hij of zij eigelijk de intresse voor een deel is verloren.

want als je iemand leuk vind, wil je diegene heus wel vaker zien.

maar goed, dit is mijn mening
quote:FunkyJoy schreef op 25 juni 2010 @ 13:35:

Maar wat ik me ook afvraag:

Als hij al zo'n smsje stuurt, op een leuke sms van jou...

Denk je dan echt dat dit hem word?vind je hem nog steeds zo leuk?

Ik denk dat ik meneer in kwestie toch ineens van een andere kant zou gaan bekijken.

Niks mis mee met rustig aan doen hoor, maar ik krijg hier een beetje het gevoel bij dat hij toch een stuk minder intresse in jou heeft dan jij in hem.

Rustig aandoen wil zeggen niet meteen in een relatie stappen, maar wat is er mis mee om even te komen borrelen als je in de buurt bent.

dit noem ik gewoon afwijzen, en niet rustig aandoen.Dit was voor het eerst dat hij me dit gevoel geeft.... En misschien wel geheel onterecht en zoek ik er meer achter dan hij bedoeld... Maar ik wacht zondag gewoon even af, kijken hoe hij op me reageert.
Er moet me toch even iets van het hart hoor. Die sms-cultuur. Als je nu de volgende keer gewoon belt, dan hoor je zijn stem en de emotie daarachter, die intonatie, de woordkeus... Je kunt gelijk reageren of uitleg vragen wat ie bedoelt.

Een jongen met goede bedoelingen is enthousiast en je geeft hem veel meer kans als je belt om dat op zijn manier te uiten want inderdaad..... je hebt horken die zich heel ongelukkig uit kunnnen drukken "op papier".

Overgens is er niets mis met jou en je sms-je maar gelukkig had je dat al begrepen.

In dat laatste geval kun je je conclusie trekken denk ik.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens. Je gaat je toch niet verontschuldigen voor je spontane actie? Ben je gek. Blijf zoals je bent, lekker spontaan zo te lezen. Ga niet twijfelen aan jezelf.
quote:FunkyJoy schreef op 25 juni 2010 @ 13:39:

ik snap de term 'het rustig' aandoen sowisow nooit echt goed.

je gaat met elkaar daten omdat je elkaar wel leuk vind (lijkt mij) je meteen in een relatie gooien is nooit goed, dus ik heb altijd het idee als een van de 2 zegt 'ik wil het rustig' aandoen, hij of zij eigelijk de intresse voor een deel is verloren.

want als je iemand leuk vind, wil je diegene heus wel vaker zien.

maar goed, dit is mijn mening

---------------------------------------------------------------------------------

God zeg, ik ben het weer met je eens.

Een kerel moet je wel een beetje opvreten hoor.
Ik vind er niks mis mee om enthousiast te zijn, je hoeft je echt niet te schamen voor je sms´je hoor.

Die ene zin klinkt inderdaad niet erg positief. `Ik heb al plannen..´
Viva naar de knoppen.
Tip: geen sms-jes tijdens, voor of na voetbalwedstrijden... Want dan weet je zeker dat je een antwoord krijgt dat kort (en misschien bot) is.
Daarop kreeg ik de volgende reactie: Nou, ik heb al plannen vanavond en wat ons betreft wil ik het eigenlijk even rustig houden... X

Vrij vertaald:

Ik houd je nog even achter de hand tot ik iets beters heb.
Ja HvJ...dat geloof ik ook. Klinkt niet echt verliefd.
Kappen met die handel dus!
Viva naar de knoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven