Vind mijn collega mij leuk, of is hij vriendelijk?

27-05-2025 13:40 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De afgelopen maanden leer ik een collega (M23) steeds beter kennen, en hij begint me steeds meer op te vallen. We werken samen, en hij is het jongere broertje van een vriendin van mij, die ik ook via werk heb leren kennen (Maart 2024), wat de situatie een beetje ingewikkeld maakt.

Ik kom net uit een lange relatie. Mijn ex en ik waren meer dan drie jaar samen, en we hadden het over verloven. Maar dat kwam vooral van mijn kant. De relatie voelde al een tijdje niet goed meer. Hij nam weinig initiatief, de communicatie was slecht en ik voelde me steeds meer emotioneel en fysiek losgekoppeld. Uiteindelijk heb ik 4 weken geleden besloten om het uit te maken.

Deze jongen werkt hier sinds november, en vanaf het begin maakt hij veel oogcontact. We werken veel op dezelfde dagen en zijn dus best veel samen. Dit zijn de dingen die me opvallen. Dit gebeurd natuurlijk niet elke dag, maar wel af en toe. Hij leunt hij naar me toe als we praten en geeft complimentjes zoals “je ruikt lekker” of “je parfum is echt goed.” We hebben fijne gesprekken en lijken het goed met elkaar te kunnen vinden. Dit zijn ook weleens gesprekken over familie en diepere zaken.

Als we naar het tankstation gaan, zegt hij vaak nonchalant: “zet het maar bij mijn spullen” als ik iets koop, alsof het vanzelfsprekend is dat hij dat even regelt. 9/10 keer betaalt hij. Hij neemt altijd pauze met mij, zit naast of tegenover me in groepsverband, en nodigde me uit om naar de kermis met zijn zus te gaan.

Hij neemt altijd slokken van mijn drinken en als ik vraag of hij het wil houden, zegt hij vaak ja.

Hij neemt drankjes mee uit het land waar ik vandaan kom, ook voor zichzelf, niet één keer, vaak elke keer als we samen werken, maar toen hij merkte dat ik de light-versie niet lekker vond, bracht hij daarna de gewone versie mee. Hij biedt altijd snacks en eten aan, opent altijd de deur voor me, tilt linten op zodat ik eronderdoor kan lopen, en maakt altijd contact als ik voorbijloop, hij zwaait, glimlacht of zegt iets.

Hij vraagt hoe mijn dag was, en naar dingen waarvan hij weet dat ik ermee bezig ben. Hij is een beetje beschermend. Bijvoorbeeld: ik rook zelden een sigaret, en als iemand er mij een aanbiedt, kijkt hij me aan met een blik die eigenlijk zegt: “niet doen.” In onze groepschat met zijn zus en een andere collega, toen ik grapte over de groep verlaten omdat hij mijn foto nog niet had gezien, zei hij: “nee, doe dat niet, anders stuur ik je privé wel foto’s.” Hij appt me niet echt, alleen of ik eten mee heb naar werk, of als we een gesprek hebben op werk, en hij daaropvolgend een foto stuurt.

We hebben een eigen handshake, soms duwt hij me speels, plaagt me, en hij vroeg me eens om aan een deel van zijn hand te voelen. Hij gaat binnenkort naar Parijs met zijn zus en een vriend, maar omdat ik dan waarschijnlijk niet mee kan, stelde hij voor om een andere keer in augustus te gaan.

Laatst stond hij erop om me naar huis te brengen toen mijn vader niet reageerde. Hij wilde me niet laten lopen en zei dat ook duidelijk tegen anderen: “ik breng haar wel.”

Binnenkort ga ik op vakantie, en ik vroeg hem of ik iets voor hem moest meenemen. Hij zei toen: “een voetbalshirt uit jouw land lijkt me wel leuk, als je die kan vinden.” Daarna zei hij dat hij ook nog wel een shirt uit zijn land heeft, als ik die wil hebben.

Nu vraag ik me af wat dit allemaal betekent. De breuk is nog vers, maar ik voel iets voor hem. Ik weet niet waar het naartoe gaat, of dat ik gewoon aangetrokken word tot de aandacht. Ik wil ook de vriendschap met mijn vriendin niet verpesten. Daarom heb ik een mening nodig: doet hij zo omdat ik bevriend ben met zijn zus, of vindt hij me leuk?
Ja, hij wil wat van je.

Hij klinkt een beetje Andrew Tate-achtig.
Nah, ik vind het niet echt bezitterig klinken, vooral alsof jullie beiden 18 zijn. Ook dat drinken uit elkaars blikjes en het roken een groot ding laten zijn enzo. Klinkt zoals ik het ken van de late puberteit.
Met de kans als een bejaarde te klinken: een relatie van drie jaar een lange relatie noemen, klinkt ook alsof je vrij jong bent.

Dus, er vanuit gaande dat je inderdaad rond de 20 bent: hij vindt jou leuk, jij vindt hem leuk, dus spreek eens af en kijk waar het schip strandt. Kan zijn dat het niks wordt, kan zijn dat jullie 4ever lovers zijn. Maar dat zul je niet weten als je het niet probeert.
Ik vind het vooral klinken alsof TS wat traditioneel is ingesteld. Op vrij jonge leeftijd al spreken over verloven, een vader die haar blijkbaar ophaalt van werk en het geen probleem vinden als de man steeds betaalt...
Zijn jullie vakkenvullers bij de AH ofzo?
stokbootje schreef:
27-05-2025 17:32
Nah, ik vind het niet echt bezitterig klinken, vooral alsof jullie beiden 18 zijn. Ook dat drinken uit elkaars blikjes en het roken een groot ding laten zijn enzo. Klinkt zoals ik het ken van de late puberteit.
Met de kans als een bejaarde te klinken: een relatie van drie jaar een lange relatie noemen, klinkt ook alsof je vrij jong bent.

Dus, er vanuit gaande dat je inderdaad rond de 20 bent: hij vindt jou leuk, jij vindt hem leuk, dus spreek eens af en kijk waar het schip strandt. Kan zijn dat het niks wordt, kan zijn dat jullie 4ever lovers zijn. Maar dat zul je niet weten als je het niet probeert.
De M is 23 dus TO zal vast rond de 20 zijn.
Ik vind hem een beetje vaderlijk creepy en jij moet niet alles gratis van hem aannemen want dat schept verwachtingen van zijn kant. Ook vind ik het profiteren van hem ook al biedt hij het aan. Ja geen wonder dat hij uit je blikje drinken lebbert, heeft hij voor betaald (denkt hij) Iemand anders zei het al...neigt naar zo'n Andrew Tate type.
Vivalafete25 schreef:
27-05-2025 17:41
Ik vind het vooral klinken alsof TS wat traditioneel is ingesteld. Op vrij jonge leeftijd al spreken over verloven, een vader die haar blijkbaar ophaalt van werk en het geen probleem vinden als de man steeds betaalt...
Ja tegenwoordig verloven mensen zich nog amper. Of uberhaupt trouwen.
Wombat schreef:
27-05-2025 14:52
Hij lijkt je inderdaad wel leuk te vinden ja. Maar goed dat kan een forum je natuurlijk niet vertellen he.

Verder: een collega die van jouw drankjes drinkt en het dan ook nog opdrinkt? Whut? Dat is gewoon raar.

Oh ja, dat was ook al zo vreselijk romantisch/sexy.
Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik vind het toch echt geen leuke chicklit, maar eerder de soort chicklit die eindigt met een blijf-van-mijn-lijf-huis.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Vivalafete25 schreef:
27-05-2025 17:41

Dit. TO heeft gewoon een ander beeld van een relatie dan de gemiddelde Viva-vrouw. Voor haar klinkt beschermend waarschijnlijk als veilig ipv als creep, gezien het beschermende gedrag van haar vader ook.
Coffee is never my cup of tea
Ik lees eigenlijk nergens dat jij hem leuk vindt. Voldoet hij een beetje aan je eisen?
strongwoman20011 schreef:
27-05-2025 13:40
Hij zei toen: “een voetbalshirt uit jouw land lijkt me wel leuk, als je die kan vinden.” Daarna zei hij dat hij ook nog wel een shirt uit zijn land heeft, als ik die wil hebben.

Komen jullie allebei uit een ander land dan Nederland? Zo ja, welke?
Lalaloepsie schreef:
27-05-2025 22:48
Komen jullie allebei uit een ander land dan Nederland? Zo ja, welke?
Ben ik ook wel benieuwd naar, met die exotische drankjes en voetbalshirts en zo.

Verder: ja, hij vindt je leuk (of hij wil jou dat in elk geval laten geloven, wat twee verschillende dingen zijn). Waarom het een probleem zou zijn om iets met hem te beginnen omdat je (krap een jaar) bevriend bent met zijn zus is dan weer raadselachtig: leuk toch? Ik vind hem verder vrij eng klinken, zoals wel meer posters in dit topic, dus dat zou ik zien als een collectief onderbuikgevoel: niet doen, slecht nieuws.
Kan ook zijn dat hij geniet van wat zijn geflirt met je doet. Of het meer is weer alleen hij. Zou kunnen...
Was hij ouder dan zou ik zijn gedrag ook creepy kunnen vinden, nu is het misschien onhandigheid. Geen idee.

Maar no way dat ik een collega mijn eten laat betalen of van mijn glas laat drinken.
Uit welk land komen jullie dan?

En ja, hij vindt je leuk.
Je weet in elk geval dat je niet meer mag roken als je een relatie met hem krijgt.
Vermoedelijk zal hij het je niet verbieden, maar stop jij door de manier waarop hij kijkt als je er eentje wil opsteken. Je denkt dan dat je uit eigen beweging stopt met roken.
Hij komt op mij vaderlijk/bevoogdend over.
Ik zou er de kriebels van krijgen. Maar sommige meiden in sommige culturele omgevingen vinden dit heel normaal, en misschien ook wel prettig, dat mannen zich een rol aanmeten dat ze verantwoordelijk voor de vrouwen zijn.
Als het bij je past: prima toch?
Als je twijfelt, lees Ik ga leven van Lale Gühl.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven