Vlinders in relatie

03-04-2009 09:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van ongeveer 16 jaar, ben ik weg gegaan bij mijn man. Ik heb nu sinds enige maanden een nieuwe relatie. Volop vlinders gehad, maar veel sneller verdwenen dan bijv. in de pubertijd. Weet wel dat we allebei ouder zijn en dat er kinderen in het spel zijn. Maar is het normaal dat de Vlinders sneller weg zijn? Of verwacht ik gewoon teveel?
Jullie wonen samen , of jullie latten oid ?

Ik denk dat vlinders , zoals je die vroeger had , snel overgaan door het leven van alle dag ( eventueel ) met bijkomende narigheid door de verbroken relatie die je hiervoor had .

Vroeger bouwde je een relatie veel langer op , deed je veel meer en vaker gezellige dingen ... dat kan vaak al niet eens meer omdat je niet zomaar de hort op kunt gaan zonder met anderen rekening te houden .

En misschien , maar dat kan een ander niet voor je zeggen , was je meer verliefd op de liefde dan op de man zelf , omdat je net een vervelende tijd achter de rug had en je je graag weer ge- en verliefd wilde voelen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het heeft ook voordelen:

Het zal je nu niet meer overkomen om anderhalf jaar zweimelend naar een klasgenoot te kijken die jouw geen blik waardig keurt, en maar blijven hopen dat ie zijn jas naast de jouwe hangt......

Het zal je nu ook niet meer gebeuren dat als je een mooie brief naar een of andere boyband/zanger/acteur hebt gestuurd, dat je echt verdrietig bent dat je niks terug krijgt....

Het zal je nu ook niet meer gebeuren dat je dagen naast de telefoon gaat zitten wachten op niks af....

Je hoeft je ook niet meer vanaf zondagochtend af te vragen wat je de volgende zaterdag aandoet, hoe je haar zit, of je dan wel of geen pukkel krijgt, of je vriendinnen wel mee willen, etc.

Je leert veel meer relativeren, en dat haalt de scherpe kantjes van de niet leuke dingen af, maar ja, ook van de wel leuke dingen.
Als de vlinders weg zijn en er blijft niets over, dan heb je een probleem..want waar is dan je relatie op gebaseerd? Als de vlinders plaats hebben gemaakt voor houden van, dan is dat prachtig. Het lijkt me dat je dat onderscheidt moet maken om te zien of je een toekomst ziet in deze relatie.

Overigens ben ik nog vrij jong (eind twintig), maar in mijn huidige relatie heb ik heel kort vlinders gevoeld, waarnaar er al heel gauw een diep en intens gevoel van houden tevoorschijn kwam. Geen idee of dat bij mijn leeftijd hoort of dat ik gewoon zo ben.
Bij mij hebben de vlinders ook vrij snel plaatsgemaakt voor een diep en intens gevoel van houden van. Ze zijn echter nog niet helemaal weg; af en toe beginnen ze te fladderen en ben ik weer net zo verliefd op mijn eigen man als in het begin.

Ik denk dat het deels met de leeftijd te maken heeft en deels met het feit dat we heel snel de alledaagse dingen met elkaar zijn gaan delen, zoals BGB zegt.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 11:11
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
@Capibara: Die vlinders heb ik ook nog hoor! Als hij me ineens diep in mijn ogen kijkt, of als we hebben afgesproken in de stad en hij ineens in de menigte opduikt. Of gewoon zomaar, als we boodschappen aan het doen zijn, oid.
Op mijn 32ste kreeg ik wat met mijn huidige partner, ik ben nu 40, maar reken maar dat ik hartstikke verliefd op hem was(en nog steeds ben), een meisje van 16 zou er niets bij vergeleken zijn. Die vlinders heb ik nu na 8 jaar nog steeds. Ik ben 12 jaar getrouwd geweest en daar was het na 8 jaar al lang niet meer zo. Ik ben verliefd geweest op mijn ex, maar ik kan me herinneren dat de vlinders daar met een paar jaar ook wel over waren.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
bedankt voor jullie reacties, we wonen niet samen, maar zijn wel heel veel bij elkaar. Al vrij snel zaten we volop in elkaars leven, en delen we de "gewone" dingen. Het voelt goed.(is dit het houden van?) Maar wat ik mij af vraag: is dit het nou...... Of wil ik gewoon teveel en romantiseer ik het beeld van de liefde. En ja de vlinders zijn er nog wel, maar hij geeft aan dat ik " gewoon bij hem hoor". Ben ik nu zo'n muts of is het een MAN die zo denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven