Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Ik denk dat de mening van een ander minder belangrijk wordt als jouw zelfkennis toeneemt. Daarnaast leer je op een gegeven moment onderscheid te maken tussen mensen. Wie is belangrijk voor jou en wie niet. Je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden. Het is alleen wel prettig dat de mensen die jij aardig vindt jou ook aardig vinden. Prettig. Geen noodzaak.

Een directeur van mij vertelde eens dat ik mij alleen richtte tot mijn favoriete collega's. De rest negeerde ik. Dat wist ik al, maar hij had daar problemen mee. Eigenlijk zou je zo sociaal moeten overkomen dat anderen geen last van jiu ondervinden. Dat is lastige materie.

De onkunde lag in het vragen stellen. Vormfouten in essayvragen etc.

Kan jij een paar eigenschappen opnoemen waar je tevreden over bent?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-07-2017 00:36
Ik denk dat de mening van een ander minder belangrijk wordt als jouw zelfkennis toeneemt. Daarnaast leer je op een gegeven moment onderscheid te maken tussen mensen. Wie is belangrijk voor jou en wie niet. Je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden. Het is alleen wel prettig dat de mensen die jij aardig vindt jou ook aardig vinden. Prettig. Geen noodzaak.

Een directeur van mij vertelde eens dat ik mij alleen richtte tot mijn favoriete collega's. De rest negeerde ik. Dat wist ik al, maar hij had daar problemen mee. Eigenlijk zou je zo sociaal moeten overkomen dat anderen geen last van jiu ondervinden. Dat is lastige materie.

De onkunde lag in het vragen stellen. Vormfouten in essayvragen etc.

Kan jij een paar eigenschappen opnoemen waar je tevreden over bent?
Dan zou ik nog maar weinig zelfkennis hebben?
Ik ben in sé wel heel selectief, maar dat gebeurt al op een gevoelsmatige basis.
Voelt het goed of niet?
Meestal voelt het ergens niet goed dus die selectie wordt al 'automatisch' gemaakt.

Dus je moet (enigszins) wel faken, je dus aanpassen aan het geheel om er in te passen... Anders word je scheef bekeken. Door jouw baas en jouw collega's. Leed het werk an sich er onder?

Niet echt.
Wat als positief omschreven kan worden komt als een boemerang terug. (niet mainstream zijn)
Wat ik voor mezelf als positief omschrijf is nog niet bewezen.
De zaken die jullie zeggen zijn gebaseerd op tekst en niet de praktijk.
Ergens ben ik bang dat de praktijk anders zou bewijzen maar hey, het is nog niet echt kunnen bewezen worden.
Als puntje bij paaltje kom beschik ik over heel weinig concrete gegevens.
Ook al is het bijzonder situationeel.
JonasV91 schreef:
26-07-2017 22:55
Knuffels om op te laden? :hug: :high5:
Knuffels zijn goede opladers! :hug:
Hmm Jonas, dus eigenlijk zoek je gewoon kansen om jezelf te bewijzen? Of misschien is kansen om jezelf te ontwikkelen beter in deze context. Beter worden in interactie met anderen.

Hoe ziet jouw sociale leven eruit? Je werkt bij de brandweer? Heb je veel vrienden en onderneem je daar dingen mee? Doe je aan sport of heb je anderszins hobby's die je samen met anderen kunt doen?

Ik heb misschien nog wel een tip voor je. Ik speel sinds kort weer Pokémon Go. Weet niet of je het kent? Maar hier in de stad is dat best een dingetje en best wel een sociaal gebeuren. Daar heb ik afgelopen weekend een leuke meid leren kennen waarmee het klikte die ik tot nu toe elke avond zie. En niet alleen om Pokémon te vangen. ;) :yum:
Dina80 schreef:
27-07-2017 10:15
:hug: :hug: :hug:

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Zonnetjes zijn voor als je zonnepanelen op je voorhoofd hebt. :devil:
JonasV91 schreef:
27-07-2017 01:39
Dan zou ik nog maar weinig zelfkennis hebben?
Ik ben in sé wel heel selectief, maar dat gebeurt al op een gevoelsmatige basis.
Voelt het goed of niet?
Meestal voelt het ergens niet goed dus die selectie wordt al 'automatisch' gemaakt.

Dus je moet (enigszins) wel faken, je dus aanpassen aan het geheel om er in te passen... Anders word je scheef bekeken. Door jouw baas en jouw collega's. Leed het werk an sich er onder?

Niet echt.
Wat als positief omschreven kan worden komt als een boemerang terug. (niet mainstream zijn)
Wat ik voor mezelf als positief omschrijf is nog niet bewezen.
De zaken die jullie zeggen zijn gebaseerd op tekst en niet de praktijk.
Ergens ben ik bang dat de praktijk anders zou bewijzen maar hey, het is nog niet echt kunnen bewezen worden.
Als puntje bij paaltje kom beschik ik over heel weinig concrete gegevens.
Ook al is het bijzonder situationeel.
Dat weet ik natuurlijk niet. Je hebt over een aantal zaken wel nagedacht. Ik noem maar even jouw gevoeligheid en empathie. Jij bent van mening dat dat vermogen niet beperkt is. Daar had je al over nagedacht en je zal meer voorbeelden hebben om tot die conclusie te komen. Dan ben je daar toch klaar mee? Wat ik zeg doet toch niet terzake? En soms heb je over dingen nog niet nagedacht, maar ook dan hoef je het met de mening van een ander niet eens te zijn. Je slaat het op of legt het naast je neer. Zo gaat het toch?

Ik geloof trouwens niet dat je selecteert op gevoelsmatige basis. Er zit natuurlijk altijd een redenatie achter.

Is het niet mainstream zijn slecht? Ben je bang dat ik jouw goede eigenschappen in twijfel trek? Wil je niet arrogant overkomen? Wat is het probleem met het noemen van goede eigenschappen? Vaardigheden mogen ook. Je brengt nu toch al dingen in de praktijk? Ik vind bijvoorbeeld dat je erg goed kan schrijven. Je bent ook erg fanatasierijk en creatief. Dat is toch allang bewezen?

En ja het werk leed daaronder. Dat is een lang verhaal.
safrat schreef:
27-07-2017 11:34
Dat weet ik natuurlijk niet. Je hebt over een aantal zaken wel nagedacht. Ik noem maar even jouw gevoeligheid en empathie. Jij bent van mening dat dat vermogen niet beperkt is. Daar had je al over nagedacht en je zal meer voorbeelden hebben om tot die conclusie te komen. Dan ben je daar toch klaar mee? Wat ik zeg doet toch niet terzake? En soms heb je over dingen nog niet nagedacht, maar ook dan hoef je het met de mening van een ander niet eens te zijn. Je slaat het op of legt het naast je neer. Zo gaat het toch?

Ik geloof trouwens niet dat je selecteert op gevoelsmatige basis. Er zit natuurlijk altijd een redenatie achter.

Is het niet mainstream zijn slecht? Ben je bang dat ik jouw goede eigenschappen in twijfel trek? Wil je niet arrogant overkomen? Wat is het probleem met het noemen van goede eigenschappen? Vaardigheden mogen ook. Je brengt nu toch al dingen in de praktijk? Ik vind bijvoorbeeld dat je erg goed kan schrijven. Je bent ook erg fanatasierijk en creatief. Dat is toch allang bewezen?

Goede post safrat. Maar als ik de posts van Jonas lees, krijg ik de indruk dat hij nog nooit ergens positief in is bevestigd. Vroeger op school al niet en in zijn huidige leven ook niet. Dat maakt hem terughoudend voor wat betreft het noemen van zijn positieve eigenschappen.

De positieve eigenschappen van Jonas die je noemt trouwens ben ik het roerend mee eens. Daar zou ik graag nog zijn hartelijkheid en vriendelijkheid aan toe willen voegen.
watmoetikhiervandenken schreef:
27-07-2017 11:04
Hmm Jonas, dus eigenlijk zoek je gewoon kansen om jezelf te bewijzen? Of misschien is kansen om jezelf te ontwikkelen beter in deze context. Beter worden in interactie met anderen.

Hoe ziet jouw sociale leven eruit? Je werkt bij de brandweer? Heb je veel vrienden en onderneem je daar dingen mee? Doe je aan sport of heb je anderszins hobby's die je samen met anderen kunt doen?

Ik heb misschien nog wel een tip voor je. Ik speel sinds kort weer Pokémon Go. Weet niet of je het kent? Maar hier in de stad is dat best een dingetje en best wel een sociaal gebeuren. Daar heb ik afgelopen weekend een leuke meid leren kennen waarmee het klikte die ik tot nu toe elke avond zie. En niet alleen om Pokémon te vangen. ;) :yum:
Yup, daar komt het erop neer. Zonder het gevoel beoordeeld of afgekraakt te worden. Want zo ervaar ik het. Ik zeg niet dat het de werkelijkheid is maar het gevoelsmatige komt daar wel op neer. Dat mijn mindset toen en nu me parten kan spelen weet ik wel. Toen had ik waarschijnlijk de kennis niet om die te wijzigen (het bleef aanmodderen en pas toen het teveel werd iet of wat van hulp ingeschakeld. Nu mag ik die kennis nog hebben, als ik al nagenoeg onmiddellijk afgerekend word, dan zakt de moed me ook wel in de schoenen.
Succesverhalen zijn noodzakelijk, voor iedereen om door te gaan. Op alle vlakken.

Sociaal leven? :whut:

De brandweer is op vrijwillige basis, dat houdt bij ons in dat we af en toe ten dienste staan van de bevolking. In geval van incidenten, oefeningen en organisatorische kwesties zien we elkaar maar bij lange na niet zolang dat het überhaupt te vergelijken is met echt werk.
Er is nu wel een zonale dispatching en daar zie ik wel mensen, doe ik wat aan small-talk en eventueel diepgaandere conversaties.
In het eerste geval zijn er heel weinig overeenkomsten tussen de collega's en ikzelf. Ik hoor er niet echt bij terwijl dat bij de brandweer eigenlijk één van de steunpijlers is. In de dispatching kom ik ook wel iets meer mensen tegen met een aantal overeenkomsten maar niet in die mate dat het echt veel betekend. Al al helemaal niet inzake het perspectief van vrouwen. Want op een paar vrouwen na is het een mannenbastion.

Ik lees die laatste alinea met een heel dubbel gevoel. Dat kan ik niet ontkennen. Ik ben blij dat het tot een succesverhaal leidt bij jou maar anderzijds voel ik me verdrietig veronderstel ik. Er wordt alleszins een negatieve koppeling gemaakt. Hoe gek het ook mag klinken.
Ik heb zelfs geen idee of het echt zo geleefd heeft in het dorp waar ik woon. Niettemin is het op zich wel een goede tip. Misschien is het anders in Antwerpen. Er zijn ongetwijfeld wel meer dergelijke applicaties? Of is het een uniek gegeven?
safrat schreef:
27-07-2017 11:34

Het is dubbel. In bepaalde situaties zal ik meer empathisch en gevoelig zijn dan in bepaalde andere situaties. Het vermogen an sich lijkt me niet beperkt te zijn. Wel het tot uiting brengen, zowel het moment als misschien ook de manier waarop. In dat opzicht doet wat jij zegt wel ter zake. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet aangezien het zo afwisselend is. Is het enkel dat of ben ikzelf eigenlijk sowieso al niet stabiel?
De dingen die iemand anders zegt (al dan niet op dit forum) zal ik sneller naast me neerleggen dan zaken die jij zegt.
Ik ga ervan uit dat jij dingen zegt om constructief te zijn. Dat moet ergens op gebaseerd zijn. Anders zou je het niet zeggen.

Het gevoel wordt dan beïnvloed door de redenering die ik misschien al langer gemaakt heb? Ik ben ook niet vrij van vooroordelen vrees ik. Al is niemand dat veronderstel ik. Het maakt wel dat ik denk uit te gaan van het gevoel terwijl het gevoel veroorzaakt wordt door het denken.

Niet mainstream zijn is in principe helemaal niet slecht. Alleen al mijn denkwijze zorgt voor een uniek gegeven. Wat an sich positief is maar wat ook geleid heeft tot de breuk met leeftijdsgenoten. Met name op school. Net de periode waarin je moet ontwikkelen en dus ook de periode met de grootste weerslag op jouw leven. Een volwassen persoon maakt natuurlijk ook heel veel mee. Maar de manier waarmee hij ermee omgaat is we gebaseerd op zijn ontwikkeling in die eerste +/- 20 jaar. Verloopt dat goed, dan kan hij later met veel meer dealen.

Ik ben inderdaad bang om afgerekend te worden. Zelfs online door mensen die me niet kennen. Laat staan offline. Waarom? Omdat dat wederom mijn eigen idee bevestigd wordt dat ik geen reet kan. Bijvoorbeeld. In zeldzame gevallen vallen dames voor een arrogante hufter maar da's inderdaad niet iets wat ik zou nastreven. Het probleem an sich is gewoon dat ikzelf het idee heb over geen positieve eigenschappen te beschikken.

Stel dat jij die drie eigenschappen hebt. En je bevindt je in een soortgelijke situatie zoals ik. Hoe zou jij die aangrijpen om met betrekking tot deze context succes te boeken?

Ik hou van lange verhaaltjes maar het topic leent zich er vermoedelijk niet voor en de PB's werken nog altijd niet :sigh:
27-07-2017 11:41
Goede post safrat. Maar als ik de posts van Jonas lees, krijg ik de indruk dat hij nog nooit ergens positief in is bevestigd. Vroeger op school al niet en in zijn huidige leven ook niet. Dat maakt hem terughoudend voor wat betreft het noemen van zijn positieve eigenschappen.

De positieve eigenschappen van Jonas die je noemt trouwens ben ik het roerend mee eens. Daar zou ik graag nog zijn hartelijkheid en vriendelijkheid aan toe willen voegen.
Waarschijnlijk is het niet zo dramatisch (objectief bekeken) maar subjectief, gevoelsmatig, voelt het wel zo aan.
Wat ik zeg doet er niet toe. Wat ik doe ook niet echt.
Ik ben niet alleen terughoudend in het benoemen van dergelijke eigenschappen maar ook simpelweg in het algemeen.
Waarom zou je nog iets doen als er toch niets goed is?
Dan trek je je terug en zet je jezelf voor zo'n laptopscherm. En da's een situatie die al heel lang aansleept. Ik veronderstel al het begin van het middelbaar ofzo?

Dat zijn positieve eigenschappen an sich. Maar in functie van de topiccontext zijn ze nutteloos. Misschien ligt het aan de levensfase van de dames maar als je hen die eigenschappen opsomt staat dat gelijk aan saai. Totaal geen spanning. En dat is wel iets wat heel vaak terugkomt. Ze zijn op zoek naar spanning en zeker op het eerste moment zal dat niet bij mij gevonden worden.
Terwijl ik dat ook wel wil. Denk ik. Ik wil leven maar ik weet niet hoe. Want ik wil het graag met anderen beleven. Niet veel maar toch minstens iemand anders erbij. Een paar mensen die handvatten kunnen toewerpen. Vriendjes en vriendinnetjes vervullen die functie. Ik noem het nu bewust functie want in de jeugdjaren vervult iedereen wel een functie in andermans leven. Zonder die functie behoor je bijvoorbeeld niet tot een groep.
LaFolie schreef:
27-07-2017 00:12
:flag: Nieuw topic!

Lees weer lekker mee, reageer wat minder. Al het gezegde staat naar m'n gevoel wat ver van me af, maar wel heel interessant om te lezen.

Weet je iets hoe ik het wat dichter bij jou kan brengen? :clown:
Heb je zelf nog 'updates'? (aka: hoe gaat het bij jou?)

Ook aan iedereen die meeleest, laat hetgeen wat geschreven wordt jou niet weerhouden om zelf ook berichten te posten
27-07-2017 11:04
Daar heb ik afgelopen weekend een leuke meid leren kennen waarmee het klikte die ik tot nu toe elke avond zie. En niet alleen om Pokémon te vangen. ;) :yum:
Goed gedaan, man! Ben blij voor je!
Dina80 schreef:
27-07-2017 10:15
Soms zegt een beeld net iets meer dan platte tekst:

Afbeelding
http://www.pronk.net/wp-content/uploads ... 7/beer.jpg

Daarom wil ik knuffels:
(ter illustratie: 8/10 reden zijn absoluut van toepassing bij mij maar een gebrek eraan veroorzaakt het omgekeerde effect)

Afbeelding
https://gezonderleven.com/wp-content/up ... rdelen.jpg

Ik zie geen afbeeldingen, vandaar dat ik de hyperlinks ook heb bijgeplaatst in platte tekstvorm.
anoniem_317967 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 18:33
Reden: Ik kan sinds een week geen afbeeldingen meer zien :/
20.14% gewijzigd
Je moet een knuffel niet alleen voor jezelf doen, maar ook voor een ander. Of misschien zelfs JUIST voor een ander. Het eigenbelang in ieder geval niet voorop.
Dina80 schreef:
27-07-2017 18:39
Je moet een knuffel niet alleen voor jezelf doen, maar ook voor een ander. Of misschien zelfs JUIST voor een ander. Het eigenbelang in ieder geval niet voorop.
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb enkel gezegd waarom ik er zo vaak de nadruk op leg en waarom ik ernaar snak. That's it.

De ander wil niet knuffelen met een aap.
JonasV91 schreef:
27-07-2017 19:11
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb enkel gezegd waarom ik er zo vaak de nadruk op leg en waarom ik ernaar snak.
Ik zeg niet dat jij dat zegt, ik wilde het enkel even benoemen.
Het is heel normaal om behoefte te hebben aan knuffels, dat is menselijk.
:hug:
JonasV91 schreef:
27-07-2017 00:01
Het punt is dat het al zo vroeg begon/ervaren werd dat ik het wel heel moeilijk van me af kan zetten. Het is in principe niet belangrijk maar zeker in deze context kan je enigszins niet anders dan ergens rekening te houden met wat de ander over jou denkt. Want wat die andere denkt beïnvloed ook het gedrag naar jou toe. Als het de bedoeling is dat er een connectie ontstaat moet de ander wel een positief idee hebben met betrekking tot jou. Dan ben jij wel de factor die bepaalt of het positief kan zijn. Al was het maar voor iets 'simpel' als (lichaams-)hygiëne.
Dat geldt natuurlijk enkel voor diegene die je belangrijk vindt (of zou kunnen vinden).

Je bent een pak assertiever om mee te beginnen. Kwam je dan zoveel onkunde tegen?

Positieve zaken? :sarcastic: :whistle:

De kritiek bevestigt natuurlijk het negatieve. Als ik het al niet wist is het opnieuw een 'slecht' punt. Dus dat heeft zo z'n weerslag.

Het is trouwens gevaarlijk om om te slaan naar arrogantie. Aangezien er geen maat gekend is, is het ook moeilijk in te schatten wat ok is. Die balans is er al niet en zal sowieso nog voor een aanzienlijke periode zoek zijn. Allen verknal je wel veel tijdens de zoektocht naar die balans.
Ik zou zeggen dat eigenschappen niet positief of negatief zijn, ze zijn er gewoon. Als een ander (of jijzelf) last van een eigenschap hebt dan wordt het als negatief bestempeld, heb je er baat bij of in ieder geval geen last van, dan is het positief.

Eigenschappen zelf kun je ook niet veranderen, maar hoe je er mee omgaat of er voor zorgt dat anderen er geen last van hebben dat is wel binnen iemands eigen bereik.

Ik neem zelf nooit zo maar iets aan wat een ander zegt, sommige mensen vinden dat gruwelijk irritant (maar in mijn beleving ligt dat meer aan het feit dat ze me niet kunnen overtuigen) en sommigen vinden dat supergoed. Dus tja, naar wie moet ik luisteren?
JonasV91 schreef:
27-07-2017 15:25
Weet je iets hoe ik het wat dichter bij jou kan brengen? :clown:
Heb je zelf nog 'updates'? (aka: hoe gaat het bij jou?)

Ook aan iedereen die meeleest, laat hetgeen wat geschreven wordt jou niet weerhouden om zelf ook berichten te posten
Nee haha, het lijkt voor mij soms wel Russisch. Toch weer het puntje 'teveel theorie' denk ik. Maar als het jou helpt; You do you!

Hier geen romantische updates, één en ander is nogal in de soep gelopen dus niet in staat tot daten nu.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
27-07-2017 19:45
Hier geen romantische updates, één en ander is nogal in de soep gelopen dus niet in staat tot daten nu.
Wat is er gebeurd? :hug:
spell68 schreef:
27-07-2017 19:43
Ik neem zelf nooit zo maar iets aan wat een ander zegt, sommige mensen vinden dat gruwelijk irritant (maar in mijn beleving ligt dat meer aan het feit dat ze me niet kunnen overtuigen) en sommigen vinden dat supergoed. Dus tja, naar wie moet ik luisteren?
Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen, dus uiteindelijk maakt het voor het grote geheel niet eens veel uit.
Dina80 schreef:
27-07-2017 19:51
Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen, dus uiteindelijk maakt het voor het grote geheel niet eens veel uit.
Inderdaad, dus lijkt het me het beste dat je eigen interpretatie van je eigen eigenschap het makkelijkste is om mee te werken. Als een ander ergens last van heeft dan staat het vrij om te gaan.
Dina80 schreef:
27-07-2017 19:49
Wat is er gebeurd? :hug:
Carrière/studie technisch is het fout gelopen. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik ben vorig jaar eindelijk uit mijn depressie geklommen met dít als doel. "Oké, ik blijf nog even leven, maar dan alleen om deze carrière een succes te maken" en nu dat voor nu in ieder geval van de baan lijkt heb ik het gevoel voor terug te slippen. Psycholoog is op vakantie dus ben even een beetje de weg kwijt.

Dan ga ik altijd meteen denken tja ik heb geen succesvolle carrière, zal nooit een relatie hebben, heb geen levenslust, ben nooit gelukkig... bleh. Maar komt goed!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Dina80 schreef:
27-07-2017 19:40
Ik zeg niet dat jij dat zegt, ik wilde het enkel even benoemen.
Het is heel normaal om behoefte te hebben aan knuffels, dat is menselijk.
:hug:
Gezien de context en het feit dat ik het aanbracht legde ik de link.
Gooi er nog wat 'egoïsme' en/of egocentrisch denken erbij en dan krijg je de uitkomst dat je denkt dat je iets foutief gedaan hebt.
Dus hier weer teveel de nadruk om mezelf. Zoiets.

Ik kan me vele situaties bedenken waarin het nuttig kan zijn om mensen te knuffelen. Alleen heb ik veel schrik om bekeken te worden als weirdo, creep whatever. Want to die definities lijdt/leidt onhandig gedrag terwijl er in sé niets aan de hand is. Louter een vriendelijk gebaar.
Als je ze zoiets voelt denken, dan zeg je ook van fuck them.
Wat ik doe is in principe met de beste intenties maar als ik het uitleg zoals ik hier doe ben ik hyperingewikkeld. Laat staan in real life.
Je wordt automatisch heel terughoudend als ergens negatieve gevoelens aan gekoppeld worden.

Ik ben totaal niet aan het uitwijden :sarcastic:
LaFolie schreef:
27-07-2017 19:57
Carrière/studie technisch is het fout gelopen. Op zich niet onoverkomelijk, maar ik ben vorig jaar eindelijk uit mijn depressie geklommen met dít als doel. "Oké, ik blijf nog even leven, maar dan alleen om deze carrière een succes te maken" en nu dat voor nu in ieder geval van de baan lijkt heb ik het gevoel voor terug te slippen. Psycholoog is op vakantie dus ben even een beetje de weg kwijt.
Dat is echt enorm balen!
Dus nu heb je feitelijk een nieuwe reden nodig om te blijven leven?
spell68 schreef:
27-07-2017 19:43
Ik zou zeggen dat eigenschappen niet positief of negatief zijn, ze zijn er gewoon. Als een ander (of jijzelf) last van een eigenschap hebt dan wordt het als negatief bestempeld, heb je er baat bij of in ieder geval geen last van, dan is het positief.

Eigenschappen zelf kun je ook niet veranderen, maar hoe je er mee omgaat of er voor zorgt dat anderen er geen last van hebben dat is wel binnen iemands eigen bereik.

Het is niet omdat iemand anders doet dat hij daardoor per definitie iemand last bezorgt. Ik bedoel. ik ben nog altijd in de veronderstelling dat ik niet hypereigenaardig doe maar ik merk wel dat er iets is. Iets wat ertoe lijdt/leidt dat het niet verder komt. Maar als ik niet weet wat dat is wordt het wel hyperfrustrerend omdat ik er dan niets aan kan doen.

Situationeel bekeken is het inderdaad de ene keer een positief effect en de andere keer een negatief. De omgang daarmee is ook belangrijk. Al hou ik blijkbaar toch niet van schommelingen.

Ik ben nu zodanig onverschillig dat ik denk 'Het zal wel, volgende'.

Maandagavond een situatie gehad bij de brandweer waarbij ik m'n uitleg wou doen over een situatie. M'n woordkeuze maakte het bijna noodzakelijk dat er een vertaler bij kwam zitten. Da's niet echt bevorderlijk voor de 'connectie' want alleen al dat creëert meteen een afstand.
Ongewild want ik kon op dat moment vaker niet dan wel synoniemen bedenken. Het maakt het wel een stukje begrijpelijker waarom men niet spontaan een conversatie met me aangaat. Ik ben te ingewikkeld en val dus niet te begrijpen. Eenzaamheid ten top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven