Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
spell68 schreef:
25-07-2017 19:18
Ja dan moet ik nog 21 jaar wachten! Dan ben ik nu nog lang geen echte viezerik. En met een vrouw van 41 ben ik dat natuurlijk ook niet, ze moeten wel 25 zijn of zo anders ben ik maar een wannabee vieze oude man. Nog ff wachten dus!
Oi! oi! oi! Als dat maar gaat lukken dan!
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:09
Onder een soort voorbehoud inderdaad, dat heb ik ook weleens gedacht.
ik vind het moeilijk om die gedachte echt toe te laten.
Dat begrijp ik. Ik heb zelf ook ook wel moeite met gelovige mensen. Niet zozeer dat ze geloven, maar, omdat ze zichzelf heel erg beperken door alles aan één boek of verhaal te hangen en zelf eigenlijk niet meer nadenken.
spell68 schreef:
25-07-2017 19:20
Dat begrijp ik. Ik heb zelf ook ook wel moeite met gelovige mensen. Niet zozeer dat ze geloven, maar, omdat ze zichzelf heel erg beperken door alles aan één boek of verhaal te hangen en zelf eigenlijk niet meer nadenken.
Het gaat hier niet alleen om gelovige mensen, maar ook om conservatieve.
Dat hoeft niet altijd hand in hand te gaan.
Je hebt mensen die conservatief zijn, zonder gelovig te zijn.
En ze hebt mensen die gelovig zijn, maar toch modern denken.
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:19
Oi! oi! oi! Als dat maar gaat lukken dan!
Nou, daarom moet ik dus veel oefenen, maar ik zie vooruitgang, als jullie online zelfs al denken dat ik een player ben, hoe moeten de vrouwtjes dat dan wel niet ervaren. :yes:

Ik ga zo op de kermis weer even verder speuren he he he (dat he he he, moet je dan even inbeelden met het beeld van Kees van Kooten als de vieze oude man).
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:23
Het gaat hier niet alleen om gelovige mensen, maar ook om conservatieve.
Dat hoeft niet altijd hand in hand te gaan.
Je hebt mensen die conservatief zijn, zonder gelovig te zijn.
En ze hebt mensen die gelovig zijn, maar toch modern denken.
Daar heb je gelijk in, dat was iets te kortzichtig van me. Ik denk bij conservatief altijd meteen aan republikeinen in Amerika die zwaar gelovig zijn, vandaar, maar dat is niet altijd zo natuurlijk.
Dina80 schreef:
25-07-2017 18:57
Ja, dat is best een offer.
Ze houden van me/geven om me, maar zijn conservatief.
Misschien zijn ze wat minder conservatief als ze horen dat hun eigen Dina lesbisch is? Jij bent tenslotte niet zo'n relnicht van TV of bloterik van de botenparade, maar gewoon aardige Dina?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
spell68 schreef:
25-07-2017 19:24
Ik ga zo op de kermis weer even verder speuren he he he (dat he he he, moet je dan even inbeelden met het beeld van Kees van Kooten als de vieze oude man).
Vertel ons na afloop alles over je relaas!
tonkje schreef:
25-07-2017 19:27
Misschien zijn ze wat minder conservatief als ze horen dat hun eigen Dina lesbisch is? Jij bent tenslotte niet zo'n relnicht van TV of bloterik van de botenparade, maar gewoon aardige Dina?
Hun eigen Dina, dat klinkt lief!
Ik denk dat dit deels klopt, maar deels weet ik proefondervindelijk dat er wel degelijk weerstand is.
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:14
Dat denk ik ook zeker niet, dat het zo zwart/wit zal zijn.
Erg mooi dat je moeder dat zei, ondanks haar sterke geloof.
Ik weet ook dat er ook onder gelovigen tegenwoordig steeds vaker 'moderne' ideeën zijn.
Als ik in de catechismus over homoseksualiteit lees, is dat echt schrikken.
Zelfs in moderne versies, is dit niet veranderd.
Het hangt ook af van de gemeenschap. In grote steden zal het minder een probleem zijn ongeacht de gezindte.
Het wordt wel steeds meer geaccepteerd natuurlijk. Tegenwoordig zijn zelfs de gereformeerden evangelisch blij.
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:28
Vertel ons na afloop alles over je relaas!
Verwacht er maar niets van. Ik als introvert ben niet zo in mijn element bij dat soort gelegenheden. Te uitbundig, te oppervlakkig en teveel alcohol.
Waarom ga je dan?
Dina80 schreef:
25-07-2017 19:49
Waarom ga je dan?
Hoewel ik niet veel vrienden nodig heb, moet je wel blijven investeren in je contacten die je belangrijk vindt. Deze vindt het leuk om een keer een biertje te doen en lekker mensen te kijken (en dat laatste vind ik ook leuk), dus vandaar.
Ah, vandaar. Begrijpelijke beweegreden. Toch veel plezier, en hopelijk na afloop toch een vertelbaar relaas.
Dina80 schreef:
25-07-2017 17:03
Zoiets zou je je toch wel herinneren? :nut:
Waarschijnlijk.
Tenzij het zo'n tegenvaller was natuurlijk.
DELETE
ooitverlegen schreef:
25-07-2017 17:07
Er is een site die dit ook schrijft, de perfecte partner bestaat niet. Dat is een kanttekening aan daten, je wordt tot snelle keuzes geforceerd.

Precies, doen doen doen!

Nee, ik weet hoe het is. Heb zelf namelijk in het begin geworsteld met die klik tussen mijn vrouw en ik. Zij heeft me het getob uit het hoofd gezet om gewoon te proberen hoe het gaat. Uiteindelijk is dat gegroeid en dat toont voor mij aan hoe moeilijk het is om een paar ontmoetingen correct te extrapoleren naar een lange termijn. Komt nog bij dat het maar 1 facet is dat samenleven laat slagen.

Er was in het voortraject iets dat onoverbrugbaar bleek?
Zaken forceren is niet goed vertelt men me :sarcastic:

Dus vriendschap is een beter begin voor ons.
Als ik het zo algemeen mag zeggen is het voor introverte personen dan gemakkelijker om iets op te bouwen uit een vriendschap?
Hoe maak je vriendinnetjes?

Zonder concreet te antwoorden hangt het samen met vooroordelen welke drama veroorzaken. Onterecht maar zo is de mens nu eenmaal. Anderzijds kan het ook aan de afstand liggen. Wat het op een praktische manier moeilijk maakt.
Zaken die zij en ik niet kunnen wijzigen.
spell68 schreef:
25-07-2017 18:04
Je denkt er echt allemaal veel te veel over na. Ik heb net in de sportschool een vrouw aangesproken en daar heb ik 2 uur mee staan praten. Beetje over mezelf, vragen aan haar stellen. Nou, ik had zo door dat zij ook wel introvert was en dat ze meer in het gesprek ging toen het enige diepgang kreeg. Maar of ze het echt leuk vond en of ze me wel of niet afgewezen heeft, geen enkel idee, maar dat zien we dan wel weer.

Als ze niks meer zegt dan zal het wel zijn tegengevallen, maar dat ligt echt niet aan mij als persoon, maar of zij een klik ervaart of niet. Maar ik heb haar wat beter leren kennen en ik vond het leuk en ik heb mijn tijd voor mijn gevoel zinnig gebruikt.

Daarbuiten gezegd is veel beloven en weinig waarmaken voor ieder mens uiteindelijk een afknapper.
Dat is een groot succes! Ik ga ook naar de fitness gaan denk ik dan... :high5:

Had ze er echt geen zin in gehad, dan had ze het vermoedelijk wel afgekapt dus in dat opzicht was er toch ergens een klik. Je zegt het al zelf dat het begon toen de diepgang er inkwam.

Daarom dat ik weinig zeg/beloof... :whistle:
ooitverlegen schreef:
25-07-2017 18:14
Misschien is daar een speerpunt van te maken Jonas. Uit dat hoofd komen, iets beleven, voelen. Ik denk dat je die eerste plannen serieus moet heroverwegen. Kijk ook naar die link die ik heb gemaild. Als je echt iets mee gaat maken ga je ook beter in je vel zitten, er is vooruitgang.
Denken maakt ongelukkig.
Zo ervaar ik het alleszins op dit moment.
Ik ben wel heel lastig enthousiast te krijgen voor alternatieven.
Al is er in dat geval wel een onderliggend probleem veronderstel ik.
Dina80 schreef:
25-07-2017 18:25
@Jonas: Er zijn twee dingen die echt belangrijk zijn voor je om goed te onthouden voor je begint met daten:
-Daten en relaties gaan niet zoals in feel good films. Je hebt er nog steeds een te geromantiseerd beeld bij. In het echt worden er fouten gemaakt. Het is niet als de soort wiskunde die jij ervan maakt, zoals in het voorbeeld over de zak pinda's. Zo van als gegeven x bekent is dan komt er resultaat y. In het echt kunnen er allerlei misverstanden ontstaan, en de ene keer zal dat resulteren in ene afknapper, de andere keer in uitpraten, en weer een keer een andere uitkomt. Dit kun je niet van te voren allemaal berekenen en ondervangen, hoe graag jij dat ook zou willen.
-Tijdens het daten gaat het om het moment. Je moet echt meer proberen in het moment te leven. Niet zo extreem veel voorbereiden vooraf en analyseren achteraf.
:hug:
Onvoorspelbaar. Onverwacht.
Niet echt dingen waar ik op kan inspelen.
Zelfs simpele vragen kunnen dan moeilijk worden.

Brrrrr :nooo: :sigh:

Waarschijnlijk schrijf ik dit omdat ik er nu op dit moment zo over nadenk.
En misschien is het in extreme zin het tegenovergestelde in de praktijk.
Al weet ik uit ervaring dat vragen out of the blue simpelweg dooddoeners zijn.

Beangstigend om niet te weten wat te doen...

:hug: ²
safrat schreef:
25-07-2017 18:46
Ik vind het niet kunnen koken sowieso een afknapper. Je kan daar eerlijk over zijn, maar aantrekkelijk is het niet. Eerlijkheid op zich is natuurlijk wel aantrekkelijk, maar in dit geval - en ik spreek voor mijzelf - zou ik geen date met een man willen die niet kan koken. Nu date ik toch geen mannen die voor hun eten afhankelijk zijn van hun vrouw of moeder, dus ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Het is volgens mij altijd een kwestie van niet willen.
Meer in het algemeen staat eerlijkheid boven andere eigenschappen. Dat lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend. Desalniettemin hoef je niet alles te vertellen. In jouw voorbeeld hoef je dat ook niet te vertellen. Met kant en klaar spul kan je redelijk goed wegkomen en een uitsmijter is ook voedsel.

Die 1/20 las ik hier ook. Ik heb geen idee. Voor mij is een date een enkele avond of in een enkel geval een heel weekend. De meesten gaan geloof ik koffie drinken op een neutrale plek. Daar is veel voor te zeggen.
Ik weet niet of het onderdeel is van de wegwerpcultuur. Er zijn zeker veel vissen in de zee en daarom kan je ook wat kritischer zijn. Het is ook maar net hoe veeleisend je bent. Als je gaat voor de moeder van je kinderen neem je niet met de eerste de beste genoegen toch? Vaak weet je al na de eerste date of je verder wil - hoe tijdelijk dat laatste ook kan zijn.

Ik geloof wel dat mensen een klik met elkaar kunnen hebben. Anderzijds wordt het hebben van geen klik ook vaak als excuus gebruikt om er een punt achter te zetten. Men wil dan de echte reden niet noemen. Zo ging een vriend van mij op date. Met die vrouw was wat 'mis', gele tanden, sproeten of een kilo te dik. Ver beneden zijn maatstaf in ieder geval :nut: , maar in plaats dat hij zegt: "je bent een kilo te dik" maakt hij daarvan: we hebben geen klik. Tja...
Qua koken is er nu totaal geen noodzaak toe. We hebben zo'n vastgeroest systeem en de stress bij de vader en moeder op gewone momenten zorgen ervoor dat ik het 'systeem' niet doorbreek. Wat nog meer spanningen zou kunnen veroorzaken...

Zoals ik het graag zou hebben zou er geëxperimenteerd zijn met verschillende personen. Maar dan moet je er wel vroeg genoeg aan beginnen. Dat lijkt me onmogelijk te zijn bij velen in dit topic. Ik ging nu zeggen "Gewoon lol maken". :sigh:

Zijn er zaken die er wel vermeld kunnen worden? Ik bedoel, dat kan toch heel nuttige info zijn om te evolueren dus in mijn opzicht lijkt het mogelijk om bepaalde zaken te vermelden. Die kilo te dik kan bij iemand anders wel 'aanslaan' dus da's natuurlijk moeilijk.
Ach, niet over denken zeker?
JonasV91 schreef:
25-07-2017 21:48
Zaken forceren is niet goed vertelt men me :sarcastic:

Dus vriendschap is een beter begin voor ons.
Als ik het zo algemeen mag zeggen is het voor introverte personen dan gemakkelijker om iets op te bouwen uit een vriendschap?
Hoe maak je vriendinnetjes?

Zonder concreet te antwoorden hangt het samen met vooroordelen welke drama veroorzaken. Onterecht maar zo is de mens nu eenmaal. Anderzijds kan het ook aan de afstand liggen. Wat het op een praktische manier moeilijk maakt.
Zaken die zij en ik niet kunnen wijzigen.
Nee, denk het ook niet.

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt begrepen maar ik denk wel dat het voor introverte personen beter gaat iets uit vriendschap op te bouwen maar het schijnt niet snel te gebeuren dat een (platonische) vriendschap alsnog ombuigt in een relatie. Heb daar helaas geen overzicht van. Maar zo is het bij mij ook niet gelopen, ik heb in contact altijd gelijk het romantische pad gekozen maar vond het wel heel moeilijk om die aantrekkingskracht te uiten. Gewone vriendinnen heb ik eigenlijk nooit gehad omdat mijn interesses dat niet mogelijk maakten.

Beetje kryptisch maar spijtig! Ik neem het van je aan.
spell68 schreef:
25-07-2017 18:52
Ik kwam deze net toevallig tegen, misschien handig voor je om perspectief te creëren:

https://www.relatieplanet.nl/blog/5-onr ... 7-10UK1DAK

en deze:

https://www.relatieplanet.nl/blog/top-5 ... FEY6-ZWLWE
Bedankt voor de linkjes!

Ik ben me wel bewust van die zaken maar hetgeen ik op dit forum lees beantwoord niet aan die zaken.
Terwijl hier toch geschreven wordt door mensen vanuit hun perspectief?
Dus hier zijn velen te veeleisend als ik het zo hoor.
Het is of moet blijkbaar een sprookje zijn.
Ik ben me er wel degelijk heel bewust van dat het geen sprookje kan zijn.
Maar de vraag is wel hoe ik ergens wel deel kan uitmaken van iets leuks zonder dat ik beantwoord aan dat imaginaire sprookje.
Want afgaande op bepaalde topics leven wel veel dames in zo'n sprookje, of dat denken ze toch te doen

Net omdat mensen die verwachtingen hebben ga ik onbewust uitzoeken hoe ik er wel aan kan voldoen.
Want anders lukt het niet.
Ok, het is forum en in pincipe nagenoeg alles is niet representatief maar waar kunnen dan a-typische mensen gevonden worden?
Die kom je veelal niet zomaar tegen want ook zij 'steken zichzelf weg', plaatsen zichzelf op de achtergrond in vele gevallen.
Wat doodzonde is vermits net die mensen het interessantste zijn in mijn perspectief.
JonasV91 schreef:
25-07-2017 21:56
Denken maakt ongelukkig.
Zo ervaar ik het alleszins op dit moment.
Ik ben wel heel lastig enthousiast te krijgen voor alternatieven.
Al is er in dat geval wel een onderliggend probleem veronderstel ik.
Zeker kan denken ongelukkig maken, daar weten psychologen alles van. Maar er is een breder probleem dat je weinig motivatie hebt? Weet je niet hoe en waar je moet beginnen jezelf vlot te trekken?
ooitverlegen schreef:
25-07-2017 22:15
Nee, denk het ook niet.

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt begrepen maar ik denk wel dat het voor introverte personen beter gaat iets uit vriendschap op te bouwen maar het schijnt niet snel te gebeuren dat een (platonische) vriendschap alsnog ombuigt in een relatie. Heb daar helaas geen overzicht van. Maar zo is het bij mij ook niet gelopen, ik heb in contact altijd gelijk het romantische pad gekozen maar vond het wel heel moeilijk om die aantrekkingskracht te uiten. Gewone vriendinnen heb ik eigenlijk nooit gehad omdat mijn interesses dat niet mogelijk maakten.

Beetje kryptisch maar spijtig! Ik neem het van je aan.
Verkeerd begrepen berichten zijn niet zo interessant.
Ik heb het even herlezen en zoals ik het begrijp heeft jouw vrouw geïnvesteerd, moeite gedaan om iets wat jou dwarszit of -zat te 'verhelpen' of om de impact ervan te beperken. Ik heb het gevoel dat, wat jullie hebben, heel waardevol is. Jullie investeren in elkaar, al dan niet onbewust. En daar gaat het tegenwoordig heel vaak mis.

Misschien iets concreter als in leeftijd, afstand. Soms ook wel dat ze mensen die ze online ontmoet hebben, ook online willen houden. Wat op zich een verkapte afwijzing kan zijn. Maar daar valt dan in sé nog een mouw aan te passen aangezien één van beide verantwoordelijk is voor dat standpunt.
Het andere uiterste is met iemand die je online aantal paar maanden spreekt, één keer in real life ontmoet hebt om praktische zaken te bespreken en erna een paar dagen mee naar Parijs gaat. Dat was leuk en zij vond het in sé ook leuk.
Uit het contact dat eruit voortkomt ga ik er van uit dat er sowieso een klik is. Online althans. Anders zou het gesprek op zich sowieso doodbloeden. Achja.
ooitverlegen schreef:
25-07-2017 22:28
Zeker kan denken ongelukkig maken, daar weten psychologen alles van. Maar er is een breder probleem dat je weinig motivatie hebt? Weet je niet hoe en waar je moet beginnen jezelf vlot te trekken?
Het lijkt inderdaad op een breder probleem.
En nee, ik weet totaal niet waar ik moet beginnen.
Het is zoveel dat het onmogelijk lijkt.
JonasV91 schreef:
25-07-2017 22:13
Qua koken is er nu totaal geen noodzaak toe. We hebben zo'n vastgeroest systeem en de stress bij de vader en moeder op gewone momenten zorgen ervoor dat ik het 'systeem' niet doorbreek. Wat nog meer spanningen zou kunnen veroorzaken...

Zoals ik het graag zou hebben zou er geëxperimenteerd zijn met verschillende personen. Maar dan moet je er wel vroeg genoeg aan beginnen. Dat lijkt me onmogelijk te zijn bij velen in dit topic. Ik ging nu zeggen "Gewoon lol maken". :sigh:

Zijn er zaken die er wel vermeld kunnen worden? Ik bedoel, dat kan toch heel nuttige info zijn om te evolueren dus in mijn opzicht lijkt het mogelijk om bepaalde zaken te vermelden. Die kilo te dik kan bij iemand anders wel 'aanslaan' dus da's natuurlijk moeilijk.
Ach, niet over denken zeker?
Je neemt het allemaal te letterlijk. Die ene kilo te veel is bij wijze van spreken.
Het koken ook trouwens. Je moet dat zien als een uiting van zorgzaamheid. Ik waardeer die eigenschap in een ander. Koken is heel tastbaar.

Nadenken is geen probleem. Alleen valt het mij op dat jij in het nadenken vastloopt. Alles leidt tot het afwijzen van jezelf. Het is alsof je daardoor jezelf ook niet tot het doen aan kan zetten.
Hoe moeilijker het wordt des meer verzandt je in loze woorden en complexe zinnen.
Je kan ook heel concreet schrijven. Is jou dat verschil opgevallen?
Het zou zoveel beter zijn als je het nadenkwerk beperkt tot plannen en doelen. Ik denk dat je daar veel minder in vastloopt. Werk het desnoods schematisch uit. Over jezelf nadenken levert volgens mij geen voordelen op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven