Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
@phantast: die angsten die ken ik ook en waarschijnlijk heb jij het extremer

Het is iets moois om te onderzoeken. We willen de angst altijd weg hebben, maar angst heeft een functie. Niet voor niets hebben al die mechanismes zich in miljoenen jaren evolutie gevormd.

Er zijn wel technieken en therapieën om de angst te overwinnen. Versier-angst is niet fundamenteel anders dan vliegangst of spin-angst
Welnee, met gesprekken en versieren is het puur een kwestie van in het dagelijks leven doen, met in het begin heel kleine stappen. Dat is geen angst zoals spinnenangst, het is een angst van het onbekende en onvoorspelbare.
In therapieën en cursussen is het weer alleen maar theorie of in scene gezette situaties, daar heb je echt geen flikker aan in de praktijk. Ja, dat je een beetje weet hoe en wat in theorie, maar daarmee heb je nog niets.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:45
Nee, dat hij geen relatie heeft komt door zijn gebrek aan oefening.
Hij heeft geen basis, hij moet nu nog op vanaf punt nul starten.
Niet helemaal vanaf punt 0. Ik weet hoe het werkt... ja ik moet vanaf punt 0 beginnen maar omdat ik veel informatie tot mijn beschikking heb denk ik dat ook heel snel zou leren, dat gaat echt een groot verschil worden tussen iemand die niks kan aanvoelen. En ik weet met zekerheid te zeggen dat ik wel in staat ben om situatie aan te voelen en dat ik ook snel zou leren van mijn fouten. En ja ik zou dus beginnersfouten maken maar ook heel snel inzien wat ik precies fout doe. Ik ben sowieso iemand die heel snel leert van fouten maar ook irrationele beslissingen kan maken vanwege diepgewortelde angsten. Ik laat mij leiden door mijn angsten op de meeste extreme manier.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:45
Nee, dat hij geen relatie heeft komt door zijn gebrek aan oefening.
Hij heeft geen basis, hij moet nu nog op vanaf punt nul starten.
Hij moet veel meer dan gemiddeld angsten aangaan en overwinnen.

Dat is het doel van angsten, dat je sterker wordt door ze te overwinnen.

Hij kan hier bovengemiddeld sterk uitkomen. Net zoals top-schaatsers die in hun jeugd astma hebben gehad.
Wel vanaf punt nul qua de praktijk...
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:53
In therapieën en cursussen is het weer alleen maar theorie of in scene gezette situaties, daar heb je echt geen flikker aan in de praktijk. Ja, dat je een beetje weet hoe en wat in theorie, maar daarmee heb je nog niets.
Inderdaad, dan zou er echt iemand moeten zijn die mij ten eerste het gevoel geeft dat ik kans zou kunnen maken bij vrouwen en ten tweede ook echt met mij op pad zou gaan en mij over bepaalde drempels heen zetten. Dat ik zeg maar eerst 100 redenen zou melden om iets niet te doen en maar dat de therapeut mij toch het vertrouwen geeft om een move te maken.
Dat soort therapeuten bestaan niet denk ik.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:55
11.47% gewijzigd
inkijk74 schreef:
10-01-2019 23:54
Hij moet veel meer dan gemiddeld angsten aangaan en overwinnen.
Dan nog kan dat, naar mijn mening, alleen op de manier zoals ik beschreef.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-01-2019 23:54
Wel vanaf punt nul qua de praktijk...
Klopt maar de een leert sneller dan de ander, ik ben er wel redelijk van overtuigt dat ik situaties best goed kan aanvoelen en dat ik snel leer van mijn fouten en dat ik bepaalde stappen misschien kan overslaan.
phantast schreef:
10-01-2019 23:54
Inderdaad, dan zou er echt iemand moeten zijn die mij ten eerste het gevoel geeft dat ik kans zou kunnen maken bij vrouwen en ten tweede ook echt met mij op pad zou gaan en mij over bepaalde drempels heen zetten. Dat ik zeg maar eerst 100 redenen zou melden om iets niet te doen en maar dat de therapeut mij toch het vertrouwen geeft om een move te maken.
Dat soort therapeuten bestaan niet denk ik.
Jawel, dat zag ik laatst op tv.
Toen ging die therapeut met die man naar een boulevard en ging hij daar vrouwen aanspreken.
Dat durfde hij toen eerst niet, maar zij had hem wel zover gekregen.
phantast schreef:
10-01-2019 23:57
Klopt maar de een leert sneller dan de ander, ik ben er wel redelijk van overtuigt dat ik situaties best goed kan aanvoelen en dat ik snel leer van mijn fouten en dat ik bepaalde stappen misschien kan overslaan.
Zie je, dan heb je dus al heel wat voordelen.
kan je niet als tussenstap eerst iemand aanspreken wat half professioneel is, zoals een vakkenvulster ofzo, dat je eerst vraagt waar staat de suiker en dan erachteraan zegt 'wat is het koud buiten he?'
En trouwens wat je zei van ik heb nog nooit met vrouwen gesproken wat niet professioneel is, maar je praat toch nu in dit topic en daar zijn ook vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
10-01-2019 23:53
............... En ja ik zou dus beginnersfouten maken maar ook heel snel inzien wat ik precies fout doe. Ik ben sowieso iemand die heel snel leert van fouten maar ook irrationele beslissingen kan maken vanwege diepgewortelde angsten. Ik laat mij leiden door mijn angsten op de meeste extreme manier.
Tijd om zelf de leiding over te nemen. Dat betekent niet dat je net moet doen alsof de angsten er niet zijn, maar observeer ze nauwkeurig.
Nou, eigenlijk moet je juist wel doen alsof die angsten er niet zijn...
Althans, in ieder geval tijdens het contact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst nog dit: https://www.youtube.com/watch?v=2kgVM2nRNjQ

De comments zijn ook wel schrikbarend van mensen die ook helemaal groen zijn.


zo'n maagd ben ik gewoon niet. Ik ben niet zo awkward, mijn angsten zitten vooral in het benaderingsproces. Ik denk meteen al - die vindt mij toch niks
het is heel sad wat die man moet doormaken en hij is toch wel meer de lul dan ik omdat in zijn tijd geen informatie beschikbaar was en dus nooit een voorstelling zou kunnen maken hoe het wel moest.
Nou dan, maak dan gebruik van dat voordeel!
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
11-01-2019 00:02
Tijd om zelf de leiding over te nemen. Dat betekent niet dat je net moet doen alsof de angsten er niet zijn, maar observeer ze nauwkeurig.
Denk je niet dan mijn leeftijd in het nadeel is? Of maakt dat niks uit? Ik voel me best vaak een oude creep of zo... k bedoel dan bij vrouwen vanaf 28 of zo. Of hoe werkt die formule ook alweer? delen door 2 + 7 was het toch? dus als ik 35 jaar zou zijn is het absolute minimum leeftijd van een vrouw die ik zou kunnen aanspreken 24 jaar. Deze formule werkt bijzonder goed vind ik... tot 50 jaar dan
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
10-01-2019 23:57
Klopt maar de een leert sneller dan de ander, ik ben er wel redelijk van overtuigt dat ik situaties best goed kan aanvoelen en dat ik snel leer van mijn fouten en dat ik bepaalde stappen misschien kan overslaan.
Heb het meeste weer even teruggelezen.
Ik denk dat iedereen angsten heeft. Heel veel mensen stappen in relaties met bepaalde angsten /onzekerheden. ..
Ik heb ook een minderwaardigheidscomplex .. Natuurlijk zijn relaties die ik aanga dan sneller gedoemd om te mislukken.
Omdat je jezelf nergens zo goed leert kennen als in een relatie vaak versterkt dat het gevoel van onzekerheid heel erg.

Ja en als je dan gedumpt wordt dan ben je ook weer helemaal afgeleverd aan jezelf..
Daarna moet je eerst weer een hele lange tijd alles verwerken.. Ook geen pretje..
Het leven is voor iedereen gemaakt om te leren.. Maar dat wil niet zeggen dat ik gelukkig ben omdat ik wel relaties gehad heb. Nee dat helemaal niet.
Uiteindelijk is iedereen afgeleverd aan zichzelf.. Je bent alleen geboren en gaat alleen dood.
Het is echt niet zo dat jij een raar wezen bent die hier niet thuis hoort.

En als ik stelletje zie zitten op een bankje ben ik net zo goed jaloers. Ondanks dat ik wel de ervaring heb. Maar het is gewoon het gevoel van leegte...
Ongelukkig zijn kun je op zoveel manieren.. Het zou je helpen als dat je weet dat je niet de enige bent met issues. Maar zodra je jezelf blijf isoleren ga je je alleen maar ellendiger voelen.
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
10-01-2019 23:54
Inderdaad, dan zou er echt iemand moeten zijn die mij ten eerste het gevoel geeft dat ik kans zou kunnen maken bij vrouwen en ten tweede ook echt met mij op pad zou gaan en mij over bepaalde drempels heen zetten. Dat ik zeg maar eerst 100 redenen zou melden om iets niet te doen en maar dat de therapeut mij toch het vertrouwen geeft om een move te maken.
Dat soort therapeuten bestaan niet denk ik.
Er bestaat best wel e.e.a. maar waarschijnlijk niet genoeg in jouw omgeving. Ik ben bevriend met een man in Berlijn die ik ken via één van de paar AB therapeuten in Duitsland. Hij heeft enorm veel dingen gedaan waaronder begeleiding met een persoonlijke wingman. Hij nam overigens ook een aantal keer zijn vriendin mee. Dat is dus ook op pad en aanspreken. Verder nog knuffelparty's, gemengde sport/ spelactiviteit, workshops gestalt therapie, tantra massage, dansen, school voor verlegen mannen. Daar was ik de laatste keer bij om het eens te zien. Hij is overigens ook één keer op de SHG Berlin geweest, de zelfhulpgroep voor mensen die nog nooit een relatie hebben gehad. Zoiets bestaat niet in Nederland dat ik heb gehoord.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
11-01-2019 00:13
Er bestaat best wel e.e.a. maar waarschijnlijk niet genoeg in jouw omgeving. Ik ben nu bevriend met een man in Berlijn die ik ken via één van de paar AB therapeuten in Duitsland. Hij heeft enorm veel dingen gedaan waaronder begeleiding met een persoonlijke wingman. Hij nam overigens ook een aantal keer zijn vriendin mee. Dat is dus ook op pad en aanspreken. Verder nog knuffelparty's, gemengde sport/ spelactiviteit, workshops gestalt therapie, tantra massage, dansen, school voor verlegen mannen. Daar was ik de laatste keer bij om het eens te zien. Hij is overigens ook één keer op de SHG Berlin geweest, de zelfhulpgroep voor mensen die nog nooit een relatie hebben gehad. Zoiets bestaat niet in Nederland dat ik heb gehoord.
Nee ja precies zoiets zou effectief kunnen zijn in mijn situatie. Een wingman dus. Ik ben alleen niet verlegen. Wat ik heb is simpelweg een fobie. Ik bedoel te zeggen dat ik simpelweg weet dat bepaalde gedachten irrationeel zijn en ik kan net zo lang relativeren tot ik een ons weeg, deze angsten zijn zo diepgeworteld dat je het meer een fobie kunt noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen eens een foto plaatsen hier dan weet men meteen een beetje hoe ik eruit zie. Ik heb advies nodig hoe ik mijn haar moet doen. Want op dit moment lijk ik een blanke neger met dreadlocks. En ik werd ook wel eens catweazle :') genoemd omdat ik de zelfverzorging een beetje heb laten gaan..
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 00:23
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
10-01-2019 23:57
Klopt maar de een leert sneller dan de ander, ik ben er wel redelijk van overtuigt dat ik situaties best goed kan aanvoelen en dat ik snel leer van mijn fouten en dat ik bepaalde stappen misschien kan overslaan.
Zelfreflectie is één van de drie eigenschappen die een single coach mij heeft genoemd voor succesvolle coaching. De andere twee waren doorzettingsvermogen en lef.

Die vriend waarover ik schreef kan overigens heel goed situaties en mensen aanvoelen, daar heb je echt heel veel aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
phantast schreef:
11-01-2019 00:09
Denk je niet dan mijn leeftijd in het nadeel is? Of maakt dat niks uit? Ik voel me best vaak een oude creep of zo... k bedoel dan bij vrouwen vanaf 28 of zo. Of hoe werkt die formule ook alweer? delen door 2 + 7 was het toch? dus als ik 35 jaar zou zijn is het absolute minimum leeftijd van een vrouw die ik zou kunnen aanspreken 24 jaar. Deze formule werkt bijzonder goed vind ik... tot 50 jaar dan
Het voelt sowieso beter als je zelf veel meer de leiding hebt. En omdat jij heftiger angsten hebt heb je meer te overwinnen en dat vereist meer leiderschap, wat aantrekkelijk is voor vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven