Voorleesverhaal bruiloft

22-09-2017 12:07 63 berichten
Wie weet er mooie voorleesverhalen voor een bruiloft?

Als vervanger van de preek of bijbellezing lijkt het me leuk om een mooi verhaal over de liefde, of vriendschap, voor te laten lezen. Tijdsduur 10 min.

Het mag eventueel een verhaal zijn voor grote kinderen, met een boodschap erin.

Alvast bedankt voor de suggesties!
Alle reacties Link kopieren
fietjelief schreef:
23-09-2017 22:35
Hahaha topnummer!
Wim Sonneveld :flirting:
:high5:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
22-09-2017 15:58
Wauw. Die is mooi zeg.
Mijn oma is recentelijk overleden, was heel hecht met haar. Jammer dat de dienst al geweest is.
Prachtig!
Ik ken deze tekst dus alleen van begrafenissen en crematies. Overigens een prachtige tekst.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
22-09-2017 12:24
Deze vind ik ook prachtig, beetje ongezellig misschien:

Wanneer ik morgen doodga,
vertel dan aan de bomen
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan de wind,
die in de bomen klimt
of uit de takken valt,
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan een kind,
dat jong genoeg is om het te begrijpen.
Vertel het aan een dier,
misschien alleen door het aan te kijken.
Vertel het aan de huizen van steen,
vertel het aan de stad,
hoe lief ik je had.

Maar zeg het aan geen mens.
Ze zouden je niet geloven.
Ze zouden niet willen geloven dat
alleen maar een man alleen maar een vrouw
dat een mens een mens zo liefhad
als ik jou.

Hans Andreus.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Een kerkdienst is een kerkdienst. Daar hoort nou eenmaal een preek/overdenking bij van de dominee. Als je die gaat vervangen door een "algemeen verhaal", kan je net zo goed de hele kerkdienst overslaan, want dan haal je de essentie van die hele kerkdienst weg. Huur dan gewoon een leegstaand kerkje af voor de foto's en maak er je eigen feestje van, compleet met je zelfverzonnen verhaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
24-09-2017 11:20
Een kerkdienst is een kerkdienst. Daar hoort nou eenmaal een preek/overdenking bij van de dominee. Als je die gaat vervangen door een "algemeen verhaal", kan je net zo goed de hele kerkdienst overslaan, want dan haal je de essentie van die hele kerkdienst weg. Huur dan gewoon een leegstaand kerkje af voor de foto's en maak er je eigen feestje van, compleet met je zelfverzonnen verhaal.
Lezen vind je moeilijk?

De hele kerkdienst wordt ook overgslagen. Hrt wordt een tuinbruiloft, met de ceremonie onder de oude perenboom. En daar zoeken we een mooi verhaal bij ter aankleding, als vervangen van een preek, om aan te geven dat we iets ter overdenking willen beluisteren.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
24-09-2017 11:44
Lezen vind je moeilijk?

De hele kerkdienst wordt ook overgslagen. Hrt wordt een tuinbruiloft, met de ceremonie onder de oude perenboom. En daar zoeken we een mooi verhaal bij ter aankleding, als vervangen van een preek, om aan te geven dat we iets ter overdenking willen beluisteren.
Er werd gesproken over een vervanging van een preek/bijbeloverdenking. Logisch dus dat ik aan een kerkdienst dacht, lijkt me, ik heb tenminste nog nooit van een preek buiten de kerk gehoord.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Kahlil Gibran..... prachtig, elegant en stemt tot nadenken. Beschrijft gevoelens die mensen op hun trouwdag ( en daarna) voor elkaar zouden moeten hebben in prachtig taalgebruik.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbaard vind ik wel een mooi verhaal.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-09-2017 11:46
Er werd gesproken over een vervanging van een preek/bijbeloverdenking. Logisch dus dat ik aan een kerkdienst dacht, lijkt me, ik heb tenminste nog nooit van een preek buiten de kerk gehoord.
ja hoor die waren er al ergens in 1600, in de tijd van de reformatie Hagenpreken werden ze genoemd. Maar goed, dit heeft niet zoveel met het onderwerp te maken, moest er gewoon aan denken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
24-09-2017 12:07
ja hoor die waren er al ergens in 1600, in de tijd van de reformatie Hagenpreken werden ze genoemd. Maar goed, dit heeft niet zoveel met het onderwerp te maken, moest er gewoon aan denken
Ik sprak over 2017, volgens mij was het niet de bedoeling van TO in een tijdmachine te stappen en terug te zappen naar de Middeleeuwen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
22-09-2017 12:44
Tien minuten...


In het land van de Drawida ligt de stad Kantschi. In die stad woonde een ongetrouwde handelaar die Schaktikumara heette en veelvoudig miljonair was.
Toen hij ongeveer achttien jaar was, maakte hij op een dag de volgende opmerking: 'Wie geen vrouw, of liever geen bij hem passende vrouw bezit, kan niet gelukkig leven. Ik wil daarom een flinke vrouw trouwen, maar waar vind ik haar?'
Omdat hij niet geloofde dat hij op aanbevelingen van anderen een gemalin kon vinden die toevallig alle goede eigenschappen bezat die hij in zijn echtgenote wenste te zien, verkleedde hij zich als astroloog, deed wat rijst in een punt van zijn gewaad en trok de wijde wereld in.
Wie een dochter bezat, toonde haar aan hem in de overtuiging met een man van doen te hebben die de lichaamstekenen kon verklaren. Kreeg hij de jonge maagd onder ogen die met gelukbrengende merktekens was gezegend en die tot een voorname kaste behoorde, dan zei hij tegen haar: 'Mijn beste kind! Kun je met deze rijst een goede maaltijd bereiden die je me kunt voorzetten?' Overal werd hij uitgelachen en afgewezen, maar toch zette hij zijn tocht voort.



Sprookje gaat nog een poosje door, maar ik weet niet of je het wat vindt.
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit afloopt? :popcorn:
Loes10 schreef:
24-09-2017 15:11
Ben ik de enige die benieuwd is hoe dit afloopt? :popcorn:
Nee, ik wil het ook weten :proud:
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden de 'parabel van net zand' op een bruiloft gehoord en ik vond 'm destijds prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven