Vreemd gaan...

28-04-2020 10:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier mijn verhaal omdat ik dit gewoon even kwijt wil.
Mijn naam is Carola. Ik heb een langdurige relatie.
Een relatie die veel obstakels heeft gekend. Mijn man heeft regelmatig buiten de deur gesnoept en dat heeft mij aardig wat moeite gekost om dit te accepteren en te vergeven.
Na heel wat therapie sessies besloten wij om het roer om te gooien. We gingen een "open" relatie proberen. Hij zou altijd de nieuwsgierige man blijven die van het vrouwelijk schoon geniet en ik was zelf ook heel nieuwsgierig geworden.
Dus zo geschiedde: Carola ging een dating site op. Zo ontzettend spannend! Ik was op zoek naar iemand waar ik een klik mee had. Na veel afwijzigen was hij er ineens. De man met de klik!
Omdat hij zelf ook een langdurige relatie had (niet open) was het voor mij een soort veilig. Als in geen verplichtingen, niet verliefd worden..
Dat laatste is helaas niet gelukt. We werden na onze ontmoeting smoorverliefd. Deze man had het allemaal. Hij was lief, knap, goedgemanierd, respecvol en hij prees mij de hemel in. En ik deed het zelfde bij hem.
Achteraf natuurlijk super naïef. Beide een lange relatie... natuurlijk is iets nieuws dan leuk en spannend.
En dan komt ineens de realiteit. Zijn vrouw kwam er achter.... zo ontzettend verdrietig voor haar... Zo stom van mij! Ik heb hetzelfde gevoeld en ik weet hoe pijn dat doet. Ik ben zo buiten mijn eigen principe gaan handelen. Echt stom! En hij? Hij heeft uiteraard spijt. De liefde voor zijn vrouw was/is echt! Hij zocht spanning die hij in zijn eigen relatie mistte en kon er niet over praten of hij had het gevoel dat hij er niet over kon praten. Zijn vrouw praat nu niet meer met hem. Misschien terecht. Maar dit verdient hij ook weer niet. Ik gun hem de liefde van zijn vrouw. Soms moet je dit ook ervaren om te weten wat je echt voor elkaar betekent.
Wat ik met hem had was kalverliefde, een volwassen liefde zit veel dieper.

Dit besef ik ook heel erg goed met mijn eigen man. Het is zo belangrijk om voor elkaar te blijven vechten en te communiceren.

Ik hoop echt dat zijn vrouw hem vergeeft. Ik wil helemaal niet goedpraten wat wij gedaan hebben. Maar ik wil wel zeggen dat je soms van fouten kunt leren.

Wat heb ik zelf geleerd? Ik ben toch niet zo van de open relatie en seks met andere mannen. Ik raak alleen maar in de war. Sprookjes bestaan niet. Een echt relatie is geen sprookje. Dat is gewoon hard werken.

Oh ja en het contact met hem is volledig verbroken.
anoniem_397560 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 11:30
6.22% gewijzigd
Misschien is het iets voor je om in het Minnaartopic mee te lezen. Daar schrijven vrouwen in heel veel verschillende stadia van dit proces.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Murrmurr schreef:
28-04-2020 10:53
Vreemdgaan is 1 woord
Nou. Als ik een hele rare outfit aantrek, en dan de deur uit ga...
Carolaa schreef:
28-04-2020 10:52
Wat is precies dom gelul? Ik kijk juist heel eerlijk naar mijn eigen leven en relatie. Dat is toch ook precies wat ik zeg?
Er is niks eerlijks aan. Jij wordt meerdere malen flink bedrogen en de oplossing is dan dan jij een ook maar een buitenechtelijke relatie aanknoopt met iemand waarvan je bij voorbaat al weet dat zijn relatie niet open is.
En dan de jankert met spijt gaan uithangen?
Nee, deal met je eigen problemen voordat je uit onmacht je relatie open gooit met alle gevolgen van dien.
Carolaa schreef:
28-04-2020 11:02
Deze gesprekken zijn nog in volle gang. Wij zijn er nog niet over uit hoe we dit willen aanpakken. Ben allang blij dat wij dit wel open kunnen bespreken.
Zoals het hoort in een open relatie hé...
Verder een goed topic
Ab_Normaal schreef:
28-04-2020 11:40
Zoals het hoort in een open relatie hé...
Oh haha nooit geweten ik dacht altijd dat het op de beentjes sloeg
Ab_Normaal schreef:
28-04-2020 11:39
Nou. Als ik een hele rare outfit aantrek, en dan de deur uit ga...
Past ook wel bij je nick. Jezus wat was dat een irritant kutprogramma
TO; ik kan me wel voorstellen dat een grote gebeurtenis als bedrog binnen een relatie allerlei problematiek die tot het bedrog geleid kunnen hebben in een ander kader zetten, en haast lijken te verhelpen.

Maar neemt niet weg dat bedrog heel schadelijk is, en dat de personen die niet in de bedriegende partij zaten, daar geen keuze in hebben kunnen maken. Dat is onderdeel van bedrog. In wezen is er dus van alles besloten voor personen die er wél betrokken bij waren, maar daar totaal geen inspraak in hebben gehad - zijn vrouw dus. En dat is uiterst kwetsend. Iemand duidelijk willen maken hoeveel diegene eigenlijk voor je betekent, door het bed in te duiken met iemand anders, is het omgekeerde van constructief. Dat lijkt misschien zo ('Door de stomende seks die wij hadden is de jeuk weg en kunnen we weer over naar de orde van de dag'), maar dat is het niet. Want er is nog steeds bedrog. En dat bedrog maakt al het schijnbare 'goede' van vreemdgaan volledig ongedaan en vervangt het met iets dat nog veel erger is. Want er is geen vertrouwen meer, en waar je een gebrek aan spanning nog kunt oplossen, is een breuk in het vertrouwen heel lastig te lijmen.

Oh, en ik persoonlijk vind ik een open relatie aangaan omdat man nou eenmaal 'altijd nieuwsgierig zal blijven' echt een rotsmoes.
Carolaa schreef:
28-04-2020 11:02
Deze gesprekken zijn nog in volle gang. Wij zijn er nog niet over uit hoe we dit willen aanpakken. Ben allang blij dat wij dit wel open kunnen bespreken.
Maar jouw grens is: geen seks buiten de deur
Zijn grens is: wel seks buiten de deur

Dan kom je op: hij doet het wel, jij niet
Kun je daar mee leven??
Murrmurr schreef:
28-04-2020 11:43
Oh haha nooit geweten ik dacht altijd dat het op de beentjes sloeg
:rofl:
Dat ook
Carolaa schreef:
28-04-2020 10:37
Soms moet je dit ook ervaren om te weten wat je echt voor elkaar betekent.
hier haak ik af... je hebt een verkeerd beeld van relaties. Als mijn kerel vreemd gaat ervaar ik niet hoeveel hij voor me betekent dan ervaart hij een afdruk van mijn hiel op zijn kont.

ga bij je partner weg. de relatie is al over. jullie kijken allebei verder en je focus op elkaar is weg. Dit komt niet meer goed. gun hem en jezelf een nieuwe liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven