Vreemdgaan en dan?

06-08-2008 23:22 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel op dit forum over vreemdgaan; SVtjes of minnaars....

Ik ben zeker geen moraalridder en wil niemand aanvallen, maar ik vind het niet kunnen.

Je gaat een relatie met iemand aan en bent gebonden met diegene.

For better and worse.

Vraag me af wat je ermee wint en je kwetst mensen van wie je houdt,

je zelfrespect lijkt me ver te zoeken en schuldgevoel lijkt me niet ongewoon.

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die hier hetzelfde over denken?

Onder vreemdgaan versta ik: intiem zijn met iemand, dus zoenen, geslachtgemeenschap en handenwerk met iemand anders dan je partner zonder dat je partner hier van af weet.
Ik bemoei me niet met andermans leven. Dat ik zelf dingen niet doe wil niet zeggen dat ik daarom iemands keuze daarom maar afwijs/ afkeur.
Ok maar waarom dan niet de relatie beeindigen als het niet meer gaat.

Als de sex niet meer gaat kan je het daar over hebben en evt. een sv nemen met goedkeuren van.

En hoe ga je om, als je wel besluit vreemd te gaan, met bijkomende gevoelens ed.

Ik zou het gewoon echt niet kunnen. Dan overschrijdt ik echt mijn eigen grenzen.
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 00:08:

[...]

Wanneer kom je dan op zo een punt dat je je waarden naar je normen aanpast.

Wanneer je besluit bij je man te blijven als hij is vreemdgegaan of als je zelf bent vreemdgegaan. Dan vind je vreemdgaan nog steeds hardstikke fout (norm) maar is dat voor jou op een gegeven moment niet zo belangrijk meer dat het fout is (waarde) omdat je je realiseert dat je andere dingen (zoals het in stand houden van je huwelijk) belangrijker vindt.

Zoals ik al zei, volgens mij zijn er veel huwelijken waarin vreemdgaan min of meer wordt gedoogd mits het discreet gebeurt.
quote:Dushi74 schreef op 07 augustus 2008 @ 00:13:

Ik bemoei me niet met andermans leven. Dat ik zelf dingen niet doe wil niet zeggen dat ik daarom iemands keuze daarom maar afwijs/ afkeur.

Dat zeg je nu wel maar ik weet zeker dat je bepaalde dingen ook niet goed keurt.

En btw zou ik me nooit met iemand zijn relatie bemoeien, ik vraag hier naar meningen, welke dan ook en beweegredenen, gevoelens en ervaringen.
Oh, ik heb het wel over huwelijken, maar ik bedoel eigenlijk alle vaste relaties. Meestal veranderen de normen qua trouw na de bruiloft niet.
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 00:17:

En hoe ga je om, als je wel besluit vreemd te gaan, met bijkomende gevoelens ed. Ik denk dat dat te scheiden is. Als je bij die ander bent ben je in een totaal andere wereld en vervaagt de rest. Dan bestaat die andere wereld even helemaal niet telt alleen het nu. Gevoelens zijn volgens mij echt te scheiden. Ik denk ook dat je van meerdere mensen kunt houden en ook wel tegelijk.
quote:Vl43inder schreef op 07 augustus 2008 @ 00:20:

[...]

Wanneer je besluit bij je man te blijven als hij is vreemdgegaan of als je zelf bent vreemdgegaan. Dan vind je vreemdgaan nog steeds hardstikke fout (norm) maar is dat voor jou op een gegeven moment niet zo belangrijk meer dat het fout is (waarde) omdat je je realiseert dat je andere dingen (zoals het in stand houden van je huwelijk) belangrijker vindt.

Zoals ik al zei, volgens mij zijn er veel huwelijken waarin vreemdgaan min of meer wordt gedoogd mits het discreet gebeurt.

Wat dat betreft ben ik heel tegenstrijdig.

Ik zou het nooit doen (zeg ik nu) maar als mijn man mij verteld dat hij vreemd is gegaan zal ik waarschijnlijk niet direct het huwelijk nietig laten verklaren.

Ben dan ook benieuwd naar zijn beweegredenen en waarom hij mij dan niet verlaat.

Ik weet niet wat ik zou doen als hij echt een hele lange relatie on the side heeft btw.
quote:orchidea schreef op 07 augustus 2008 @ 00:23:

[...]

Ik denk dat dat te scheiden is. Als je bij die ander bent ben je in een totaal andere wereld en vervaagt de rest. Dan bestaat die andere wereld even helemaal niet telt alleen het nu. Gevoelens zijn volgens mij echt te scheiden. Ik denk ook dat je van meerdere mensen kunt houden en ook wel tegelijk.

Dat geloof ik ook wel maar op dat moment kies je er voor deze werelden gescheiden te houden. Waarom?

Je kunt zeker van meerdere mensen tegelijkertijd houden, waarom niet. Is maar net wat je er mee doet.
Lust en ook van de ander houden maar ook daarop zou je kunnen zeggen het is maar net wat je ermee doet.

Het is niet te zeggen wat de beweegredenen zijn je kunt nooit je vinger daarop leggen. Voor een ieder is dat weer verschillend.
Dat ik dingen niet doe wil niet zeggen dat ik de ander daarom afkeur. Ik ga niet vreemd maar dat een ander die keuze maakt is zijn of haar pakkie an niet de mijne. Het lijkt me al lastig genoeg. Als ik al verliefd zou zijn op een ander dan zou ik dat eerlijk mijn partner vertellen en daarover praten. Nog voor ik ernaar handel (nog voor ik ga zoenen of het bed in stap met een ander) Maar zo ben ik en anderen zijn niet zo. En daar oordeel ik niet over zoals ik al zei.

En de mensen die met toestemming van hun partner met een ander naar bed gaan hebben een open relatie dat zijn geen vreemdgangers. Die hebben een andere levensvorm gevonden waarin beide partners tevreden zijn. Dat vind ik iets moois. Dat je zo onbaadzuchtig bent en elkaar de vrijheid geeft maar toch elkaars nr 1 bent.

Ik heb in de loop der jaren wel gemerkt dat je verschillende soorten vreemdgangers hebt. Enige wat ze gemeen hebben is dat de partner niet op de hoogte is.
Nee, waarschijnlijk ook omdat huwelijken niet zomaar nietig te verklaren zijn. Scheiden is makkelijker, en voor veel mensen is niet scheiden nog makkelijker.
Als je van meerdere mensen houdt dan moet je maar net een partner hebben die dat accepteert of zelf ook van meerdere mensen houdt.
quote:zusenzo schreef op 07 augustus 2008 @ 00:26:

[...]

Dat geloof ik ook wel maar op dat moment kies je er voor deze werelden gescheiden te houden. Waarom?Weer een gissing omdat je dan weleens met lege handen zou komen te staan. Zou een reden kunnen zijn dat je het gescheiden houdt. Ook zou kunnen je wilt beiden niet kwijt. Het blijft giswerk.
Nietig verklaren was bedoeld als scheiden....word te laat voor me.

Tis vakantie (lees omgeven door kinderen) en is nu zo lekker rustig in de huiskamer nu alles slaapt vandaar.
Ik zou het wel graag willen weten van mijn partner. Hoe pijnlijk ook ik vind dat er in een goede relatie vertrouwen moet zijn en openheid. Dus heeft de ander gevoelens of zo dan praat je erover. Wil niet zeggen dat ik dan maar bij die partner blijf. Dat kan ik nu niet zeggen. Toen ik jonger was ben ik wel een keer bedrogen. Wat zeg ik, heb hem toen zelf betrapt op heterdaad. Woest was ik en de relatie was over.

Inmiddels ben ik ouder, wijzer en weet ik niet of ik weer zo zou reageren. Het is koffiedik kijken omdat elke situatie weer anders is. Dus reacties daarop ook.
quote:Dushi74 schreef op 07 augustus 2008 @ 00:31:

Als je van meerdere mensen houdt dan moet je maar net een partner hebben die dat accepteert of zelf ook van meerdere mensen houdt.Als je er iets mee doet wel en je vorige posting ben ik het mee eens en je verwoord het beter dan mij.
Zusenzo , laten we dan even de situatie schetsen dat je dol bent op je man maar hij kan / wil je geen sex meer geven . Je mist dat vreselijk , scheiden is geen optie voor jou wegens diepe liefde , maar hij wil niet toestaan dat jij met zijn medeweten iemand erbij neemt . En je hebt jeuk....verschrikkelijke jeuk........ dan wat ? Dan kun je het wel leuk bespreekbaar hebben gemaakt maar dat heeft dan niet geholpen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB heb je gemist! Fijn je weer te lezen.
Dat is idd een moeilijke.

Gaat het niet is een ander verhaal, handenwerk, beffen en voorwerpen en wat nog meer kan ik ook ver mee komen, letterlijk.

Maar wil hij niet dan is er toch iets mis in de relatie neem ik aan.
Truste, lees en reageer morgen verder maar ik word nu naar bed gebonjourt door een mokerslag van vadertje slaap.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 00:36:

Zusenzo , laten we dan even de situatie schetsen dat je dol bent op je man maar hij kan / wil je geen sex meer geven . Je mist dat vreselijk , scheiden is geen optie voor jou wegens diepe liefde , maar hij wil niet toestaan dat jij met zijn medeweten iemand erbij neemt . En je hebt jeuk....verschrikkelijke jeuk........ dan wat ? Dan kun je het wel leuk bespreekbaar hebben gemaakt maar dat heeft dan niet geholpen .En dan zit je later achter de geraniums en dan denk je "nou, toch zonde dat ik het 50 jaar zonder intimiteit heb moeten stellen, er was geen reet aan in dit leven, maar ik ben wel goudeerlijk geweest, onuitstaanbaar (wegens tegendewandenopvliegerij) maar wel eerlijk". Dan ben ik liever een oudje die nog eens glimlachend terugdenkt aan een geweldige nacht hoor en dan zou ik vinden dat ik eerlijk genoeg ben geweest in dit leven. Eerlijk genoeg om mijn leven en dat van mijn man leuk te houden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 00:36:

scheiden is geen optie voor jou wegens diepe liefde

Dan snap ik niet dat iemand ondanks die diepe liefde zijn of haar partner wil en kan belazeren. Oneerlijk zijn houdt voor mij in dat je geen respect voor iemand hebt, dat je niet (genoeg) van die persoon houdt, om hem of haar zelf te laten bepalen wat hij of zij met jullie relatie wil op basis van alle feiten. Als die liefde echt zo diep is als jij nu beweert dan moet je er gewoon over kunnen praten en je partner zelf laten kiezen of hij of zij ermee kan leven dat jij buiten de deur neukt.Dàt is voor mij diepe liefde, niet die egoïstische ik-heb-jeuk-dus-ik-bedrieg-mijn-partner-voor-wie-ik-zogenaamd-diepe-liefde-voel-maar-gedachte. Je kunt je partner dus de keuze geven: of seks, of jij haalt het bij iemand anders. En ja, als die partner dus aangeeft er niet mee te willen leven dat jij je behoeftes door een ander laat bevredigen dat hebben jullie de keuze er òf samen iets aan te veranderen, òf een einde aan de relatie te maken. Dat is wel zo eerlijk in mijn ogen.

Ik zou zelf geen relatie willen die op leugens gebaseerd is, ik doe dat dus degene van wie ik het meest houd ook niet aan. Ik snap ook niet hoe iemand dat zijn of haar partner aan wil doen. Maar ja, als je dat hier zegt word je al snel uitgemaakt voor moraalridder en moet je je niet met andermans zaken bemoeien. Degenen die dat roepen hebben waarschijnlijk last van een levensgroot schuldgevoel, en proberen dat hiermee zo hard mogelijk te overstemmen.
Was het leven maar zo simpel: U zult niet vreemd gaan, u zult niet doden.

Maar ja we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld. Er zijn mensen die vreemdgaan en er zijn mensen die een ander naar het leven staan. En er zijn nou eenmaal verzachtende omstandigheden soms. Een vrouw die haar leven langs mishandeld is door haar man kan ik het ook niet kwalijk nemen dat ze hem uiteindelijk vermoord.

Het leven is nou eenmaal niet zwart/wit.
quote:isolde55 schreef op 07 augustus 2008 @ 07:55:

Was het leven maar zo simpel: U zult niet vreemd gaan, u zult niet doden.

Maar ja we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld. Er zijn mensen die vreemdgaan en er zijn mensen die een ander naar het leven staan. En er zijn nou eenmaal verzachtende omstandigheden soms. Een vrouw die haar leven langs mishandeld is door haar man kan ik het ook niet kwalijk nemen dat ze hem uiteindelijk vermoord.

Pardon, wat zeg je nu, deze vrouw heeft toch de keuze om weg te gaan en hem niet te vermoorden.

Het leven is nou eenmaal niet zwart/wit.
quote:isolde55 schreef op 07 augustus 2008 @ 07:55:

Was het leven maar zo simpel: U zult niet vreemd gaan, u zult niet doden.Voor mij is het leven inderdaad zo simpel: ik ga niet vreemd en ik dood niet. Dat zijn namelijk keuzes die je kunt maken, iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven