Vreemdgaan en zwanger

19-12-2007 21:08 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring mee????
Dus omdat je man weinig thuis is, ben je gaan internetdaten? Zijn schuld natuurlijk.

En heb je weleens gehoord van een condoom. Of de pil.

Ik denk dat jouw minnaar niet verder met jou wil. Dat peuter ik uit de spaarzame info.

Die is zich een hoedje geschrokken en wil zo snel mogelijk van je af.

Ik zou het maar opbiechten bij je man en de scheiding in werking stellen.
Geen bijzonderheden
Wat doe ik toch altijd verkeerd?

Ik heb niet eens een hubbie en als ik toevallig wat tegenkom wat wel aardig lijkt dan komt er nooit van het één het ander..
Heeft je minnaar ook een relatie/kinderen?

Wat wil je zelf het liefst?
Wat een situatie... Hoezo ben je zwanger geraakt? Je slikt de pil? Gebruik je geen condoom bij een scharrel? Denk aan soa's...

Ik vind dat je heel onverantwoord bezig bent geweest. Je hebt het wel over een kindje in je buik wat toch maar niet gewenst is door jouw losbandige gedrag. Ik vind het zielig voor je man en kinderen, kan er niets aan doen. Ik denk dat hij hels is als hij het hoort. Wat zou je ervan vinden als hij een andere vrouw tijdens een zakenreisje zwanger had gemaakt? Vreselijk toch.
Is het kindje dus van de minnaar?
Yasmijn, ik geef mijn man niet de schuld hoor, dat ik ben gaan daten via internet, dat hoor je mij niet zeggen.....

Ik wee dat het idd beter is om het verhaal te gaan opbiechten en dat we daardoor een behoorlijke moeilijke tijd tegemoet gaan.....

Charlotte, nee minnaar is vrijgezel en geen kids.....

Scorpion, dit is de eerste keer dat ik met hem zonder voorbehoedmiddels sex heb gehad.....en meteen raak...tja, wie had dat nu verwacht....ik niet. Natuurlijk, k had beter moeten weten, maar ik kan het nu niet meer terug draaien. Wat ik in ieder geval wel weet, is dat dit kindje in mijn buik niet de dupe gaat worden van...
....van wat? Doe es niet zo vaag, vrouw!
Geen bijzonderheden
Je kan ook ondanks voorbehoedmiddelen, zwanger raken. Getuige mijn Kitty van vier en een half.

Zullen we even ophouden met lesjes hoe je niet zwanger raakt? dat is een gepasseerd station voor TO. Ze is al zwanger. Ze vraagt hoe ze nu verder moet.

TO, je wilt eigenlijk niet verder met je man, dat wist je al een tijdje maar dit maakt het wel heel duidelijk. Hoog tijd dus om daar stappen te gaan ondernemen.

Je bent zwanger. Wat wil je? Als je gaat scheiden, ben je sowieso alleen met het kindje wat je al hebt. Dus het is geen keus tussen alleenstaande moeder, of single zonder kinderen. Bedenk dat dit kindje in jou buik er niks aan kan doen, en je redt het echt ook met twee kinderen.

Je minnaar.. is hij single, heeft hij een relatie, kinderen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Bankie28 schreef op 19 december 2007 @ 22:05:

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat dit kindje in mijn buik niet de dupe gaat worden van...

Niet ? Hoogstwaarschijnlijk groeit het op zonder vader........... en je kind van je man en jou gaat waarschijnlijk verhuizen naar drie hoog achter en mag om en om de week naar paps....die is ook de dupe .

Maar gedane zaken nemen geen keer .

Zou je het trouwens aandurven als je minnaar zei " ik ga er voor " ? hoe lang en hoe goed ken je hem ?

By the way .......dat je zwanger kan worden van 1 keer n**ken zonder condoom dat heb je nu gemerkt , wist je al dat je ook soa's kan krijgen van die ene keer ? ( sommige soa's zelfs mét condoom ) ............ niet om je bang te maken , maar beperk de schade zoveel mogelijk ( ook voor je man ) zou ik zeggen .

Zorg in eerste instantie dat je weet wat je zélf wil , ipv het af te laten hangen van welke man wat zegt en doet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
even helemaal tussendoor ; als kindje verwekt / geboren wordt binnen een huwelijk , is de wettige echtgenoot dan ook automatisch voor bepaalde dingen verantwoordelijk ? ( komt zijn naam als vader op papieren bijvoorbeeld , ook als hij dat niet zou willen ? )
BGB: Ja. Een kind geboren binnen een huwelijk, heeft als juridische vader de echtgenoot van moeder.
Nondeju!!! Hier wordt ik dus echt pissed van! Let toch op wat je doet! Dat je vreemd gaat á la, maar dat je dan ook nog zwanger raakt. Je leeft in (bijna) in 2008. Neem je verantwoordelijkheid, je hebt verdorie ook nog een kind rondlopen!

En nu het dan toch gebeurt is, dan los je het ook maar zelf op. Al laat je minnaar je zitten, al laat je man je vallen, allemaal heel erg maar wel begrijpelijk.

Waarom ik zo boos ben? Ik probeer al meer dan een jaar zwanger te raken en dat gaat dus niet goed, en dan lees je hier zulk onverantwoordelijk gedrag.
quote:Poezewoes schreef op 19 december 2007 @ 22:19:

BGB: Ja. Een kind geboren binnen een huwelijk, heeft als juridische vader de echtgenoot van moeder.Zo ! Da's lekker dan, zeg................
Hoi Bankie,

Vraag me af wat je van ons wilt. Wil je gewoon je verhaal kwijt of steun of graag tips?

Ik vind het ook dom van TO, maar denk dat we niet willen weten wie er om ons heen ook heeeeel dom zijn, waar we het gelukkig niet van weten, misschien wij zelf wel. Ik bedoel te zeggen, TO is naief en dom bezig geweest en het heeft ENORME gevolgen. Maar...ze heeft er niks meer aan dat hier allemaal te horen. Lijkt me genoeg 'straf' om het haar man te moeten vertellen en misschien wel de moeilijkste beslissing van haar leven te moeten nemen.

Je blijft wel vaag in je verhaal. Misschien kan je wat duidelijker zijn, dan kunnen we je beter helpen. (als we dat al kunnen) sterkte

ps: ik ben niet bezig met kinderen krijgen, snap wel dat als je bijv een jaar probeert zwanger te worden je van dit soort verhalen gruwelt. Maar goed, je zou je leven niet willen inruilen voor die van haar neem ik aan...
quote:dedijk schreef op 19 december 2007 @ 22:23:

Nondeju!!! Hier wordt ik dus echt pissed van! Let toch op wat je doet! Dat je vreemd gaat á la, maar dat je dan ook nog zwanger raakt. Je leeft in (bijna) in 2008. Neem je verantwoordelijkheid, je hebt verdorie ook nog een kind rondlopen!

En nu het dan toch gebeurt is, dan los je het ook maar zelf op. Al laat je minnaar je zitten, al laat je man je vallen, allemaal heel erg maar wel begrijpelijk.

Waarom ik zo boos ben? Ik probeer al meer dan een jaar zwanger te raken en dat gaat dus niet goed, en dan lees je hier zulk onverantwoordelijk gedrag. Lullig voor je, maar ik zie even niet het verband met het verhaal van to.
quote:traincha2 schreef op 19 december 2007 @ 22:35:

[...]

Lullig voor je, maar ik zie even niet het verband met het verhaal van to.Ik wel.. lijkt me frustrerend als je graag een kindje wilt en het lukt niet, terwijl een ander gewoon door aanklooien tijdens vreemdgaan 1-2-3 ongewenst zwanger wordt.
quote:Poezewoes schreef op 19 december 2007 @ 22:19:

BGB: Ja. Een kind geboren binnen een huwelijk, heeft als juridische vader de echtgenoot van moeder.

en als het tijdens het huwelijk verwekt is ?

Kun je daar trouwens niet " onderuit " komen via DNA-test ofzo ?
Juist.
Geen bijzonderheden
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 december 2007 @ 22:39:

[...]

en als het tijdens het huwelijk verwekt is ?

Kun je daar trouwens niet " onderuit " komen via DNA-test ofzo ?Als de scheiding wordt ingeschreven voor de geboorte, is de ex-echtgenoot niet de juridische vader.

En je kan overal onderuitkomen/ alles aanvechten wat betreft vaderschap. Maar daar moet je volgens mij wel gescheiden voor zijn.
quote:Vinyl schreef op 19 december 2007 @ 22:38:

[...]

Ik wel.. lijkt me frustrerend als je graag een kindje wilt en het lukt niet, terwijl een ander gewoon door aanklooien tijdens vreemdgaan 1-2-3 ongewenst zwanger wordt.Ja, en? Wat is het verband? Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is voor mensen die niet zomaar zwanger kunnen raken, maar daar kan TO toch niks aan doen?

Mij is door familie ook wel eens verweten, dat ik zomaar zwanger werd van een vriendje, terwijl mijn nicht al jaren met haar wettelijke partner probeerde kinderen te krijgen.

Hallo, wat had ik daar aan kunnen veranderen?
quote:Poezewoes schreef op 19 december 2007 @ 22:50:

[...]

Ja, en? Wat is het verband? Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is voor mensen die niet zomaar zwanger kunnen raken, maar daar kan TO toch niks aan doen?

Mij is door familie ook wel eens verweten, dat ik zomaar zwanger werd van een vriendje, terwijl mijn nicht al jaren met haar wettelijke partner probeerde kinderen te krijgen.

Hallo, wat had ik daar aan kunnen veranderen?

Niks... TO kan er ook niks aan veranderen. Maar ik begrijp de frustratie heel goed. Pijnlijk lijkt me. Ookal kun je er niks aan veranderen, ik kan me voorstellen dat het wel pijn doet...

Ze verwijt TO niks, maar ik kan me voorstellen dat het wel erg frustreert!
BGB: als de scheiding wordt ingeschreven geld er een termijn van 306 dagen.

Als het kind binnen die termijn wordt geboren, wat onvermijdelijk is, is de man van TO de juridische vader.

Hij kan een ontkenning van vaderschap procedure instellen, dan komt er een rechtszaak met DNA test.

En de TO,wat wil je zelf? Ik denk dat het keuze is tussen abortus en verder doen alsof je neus bloed of het kind houden en het alleen opvoeden....
quote:isabon schreef op 19 december 2007 @ 23:00:

BGB: als de scheiding wordt ingeschreven geld er een termijn van 306 dagen.

Als het kind binnen die termijn wordt geboren, wat onvermijdelijk is, is de man van TO de juridische vader.

..Isabon, volgens mij geldt die termijn alleen als de vader is overleden voor het kind is geboren. Niet bij scheiding.

(Ik heb het laatst voor een zaak nog uit moeten zoeken...)
Mooie boel. Hoe lang ben je bij je man? En waarom gaat het niet goed tussen jullie? Of gaat het wel goed en heb je je door die ander gewoon van je sokken laten blazen?
Allemaal begrijpelijke reacties! De enige vraag die je jezelf moet stellen is of je dit kind wilt, onafhankelijk van al het andere. Pas als je die vraag voor jezelf hebt beantwoord kun je verder gaan met alle andere resterende vragen en daar actie op nemen! Maar allereerst moet JIJ beslissen of je dit kind wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven