Vreemdgaan & Moraalridders of vice versa

29-01-2009 13:00 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat iedereen die een onderwerp opent waar vreemdgaan in voorkomt gelijk aan de schandpaal wordt genageld door medeforummers. Of het nu gaat om iemand die in het verleden is vreemdgegaan, op het punt staat om vreemd te gaan, een (sex) relatie heeft met een man / vrouw die getrouwd is, deze personen krijgen er goed van langs! Personen wiens partner is vreemdgegaan kunnen rekenen op medelijden en begrip van medeforummers en als de persoon, wiens partner is vreemdgegaan, overweegt om de relatie/huwelijk nog een kans gegeven is het advies meestal "run forrest run"(enigszins nog afhankelijk of er kinderen in het spel zijn of niet....).

Ik zelf ben een happy single met een leuk (sociaal) leven. Persoonlijk ben ik nog nooit vreemdgegaan tijdens mijn relaties en moet ik er ook niet aan denken dat mijn partner is vreemdgegaan of mijn toekomstige partner zou vreemdgaan, zoals ik dat ook niet zou doen. Voor mij zou het einde relatie betekenen, wat de "reden" van het vreemdgaan ook zou moge zijn.

Echter zie en hoor ik het meer dan regelmatig van mannen én vrouwen die volop vreemdgaan.......

Maar als ik jullie medeforummers moet geloven gaat (bijna) niemand van jullie vreemd en vertrouwen jullie je partners ook allemaal voor de volle 100%!

Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is. Zijn de medeforummers van Viva niet representatief voor de rest van de mensheid? Want los van het feit dat ik het hoor en weet van anderen is het natuurlijk ook gewoon een feit dat (volgens mij) 1 op de 3 vreemdgaat als je de statistieken moet geloven (teveel in ieder geval).......

Ben benieuwd naar de reacties
verwijderd
Ik heb geen sterkte wensen nodig Moniekk, ben dat proces al lang voorbij en gelukkig in een nieuwe goede relatie.

Daarom weet ik ook waar de echte knelpunten zitten. Juist daarom raad ik je ook het boek de Duivelsdriehoek aan. Jouw stellige ontkenning van jouw aandeel in de keuze van de soort partner geeft aan, dat je dit een hele moeilijke confrontatie vindt. An sich niks mis mee, maar je komt er zelf zo bar weinig verder mee wanneer je deze confrontatie mijdt.

Ik zie zo op het forum dat je aan de ene kant heel graag gesprekken voert over dit onderwerp, maar heel graag op jouw wijze en in de fase waar jij je in bevindt.

Ga de woede en onmacht over zijn ontrouw voorbij en kijk eens met een open vizier verder. Daar bereik je echt wat mee en vijzel je je eigenwaarde op en kun je op gelijkwaardige wijze de problemen de baas in jullie relatie.
quote:moniekk schreef op 04 maart 2009 @ 15:55:

Heaven, ja, dat moet ik dus echt niet meemaken, dat ik 'haar' ooit een keer zou/zal tegenkomen. Ik denk niet dat ik mezelf kan beheersen.

Heavenman zal wel totaal in de war zijn op het moment:-)

En daar zeg je nu precies wat ik bedoel. Die woede moet je voorbij. Zij is van geen enkele waarde voor jouw relatie met jouw man. Was zij er niet geweest, dan wel een ander. Het was jouw man die openstond voor een buitenechtelijke relatie en toevalligerwijs is dat met haar gebeurd.

Die woede is zinloos voor het proces waar je nu in zit.
hahaha moniek dat dacht ik eerst ook..

maar ik heb met haar gesproken,gebeld en nu dus van het weekend tegen gekomen.

en boos...nee dat was ik niet..

het is wel een doorzetter,dat zeker...maar het is mijn energie niet waard..

en ook zij was kappot van alles,want zij was tenslotte al een ruim half jaar verliefd op hem.

heavenman is zo dom geweest om erop in te gaan...

waardoor zij hoop koesterde..en ook zij ziet alles ineens instorten.

pom ik denk ook dat het tijd kost om in die andere fase te komen hoor...
en ja heavenman loopt verdwaasd rond hahaha..lachen toch!!

ohww nu zie ik die laatste post van pom..

en ja daar heeft ze gelijk in..
verwijderd
Moniekk, ik zeg nergens dat jij een aandeel hebt in het effectieve vreemdgaan van je partner. Dat is namelijk niet zo. Ik probeer je duidelijk te maken dat jij gekozen hebt voor een bepaald type man, een type wat in geval van problemen vele malen makkelijker kiest voor vreemdgaan dan andere mannen.

Ik begrijp dat het voor jou nog te vers is om de woede te laten waar hij feitelijk hoort. Dat is toch je eigen man.

Maar ik weet ook dat dit soort welbedoelde adviezen om de woede voorbij te gaan, wel degelijk helpend zijn in dit proces.

Ik hoop dat je man de therapie niet ziet als redmiddel voor jullie relatie maar iets wat juist hem moet helpen. Net als jouw therapie. Al lijkt het alsof jullie samen deze strijd moeten strijden, feitelijk hebben jullie ieder apart je eigen proces hierin. De basis is er om samen door te gaan en nu is het kijken hoe jullie apart kunnen groeien naar een betere relatie. Op een bepaald moment zul je merken dat die woede wegsijpelt en dan kun je je energie daarop richten waar het thuishoort.
ja pom vandaar dat wij een time out hebben.

we gaan samen verder,maar eerst hebben we onze dingen op een rij te krijgen.

hij al die verliezen die hij moet verwerken...depressie hierdoor en vanwege onze slechte communicatie..alles opkroppen lijdt tot dit.

en ik die op eieren liep in onze relatie omdat hij zich afreageerde op mij en de kinderen..omdat hij alles alleen nog maar negatief zag..

hij heeft hulp en werkt eraan...probeerd weer zichzelf te zijn.

en ik zit thuis met de kinderen..mezelf terug vinden..even weer wat rust en ruimte.

zien of de basis er nog is tussen ons...en ik probeer me weer voor hem open te stellen..

want me afsluiten voor alles,legt ook geen zoden aan de dijk tenslotte..
verwijderd
Waar staat welke kant Mercedes op wil met haar topic en er is toch algehele vrijheid hier om vanuit jezelf te reageren? Beetje vreemd dat jij gaat praten voor Mercedes wat haar bedoeling is met dit topic en mij op gaat leggen hoe ik zou moeten reageren....

Feit is en blijft dat jouw man wél gekozen heeft voor een minnares als vlucht voor de problemen en niet de koe bij de hoorns gevat heeft. Geen verzinsel van mijn kant maar de keiharde waarheid.

Op zich heb ik er niet zo gek veel interesse in om met lotgenoten te praten. Eigenlijk ben ik die fase al lang voorbij. Jij viel me op omdat ik bij postings van jou iedere keer die woede me zo opvalt.
@ Pom, mee eens! Ik vind ook dat Moniek (in haar postings) de volledige schuld van het vreemdgaan bij haar partner en "haar" (minnares) neerlegt........ terwijl ik van mening ben dat ook Moniek ook niet haar handen in onschuld wast..... Als hun relatie / huwelijk allemaal zo super en perfect was geweest dan was meneer Moniek namelijk niet vreemdgegaan...... Heb weloverwogen of ik dit wel zo moest verwoorden want ik zal nu wel een hele emmer shit van de "slachtoffers" over me heen krijgen........
quote:Mercedes66 schreef op 05 maart 2009 @ 13:29:

@ Pom, mee eens! Ik vind ook dat Moniek (in haar postings) de volledige schuld van het vreemdgaan bij haar partner en "haar" (minnares) neerlegt........ terwijl ik van mening ben dat ook Moniek ook niet haar handen in onschuld wast..... Als hun relatie / huwelijk allemaal zo super en perfect was geweest dan was meneer Moniek namelijk niet vreemdgegaan...... Heb weloverwogen of ik dit wel zo moest verwoorden want ik zal nu wel een hele emmer shit van de "slachtoffers" over me heen krijgen........

Iemand die vreemdgaat verbreekt de monogamie-afspraak binnen een relatie.

Om dan de beschuldigende vinger te wijzen naar de bedrogene vind ik te ver gaan.

Als er binnen een relatie problemen zijn los je die niet op door gezamelijke afspraken te verbreken en met een ander de koffer in te duiken. Dan ga je erover praten. Of je gaat uit elkaar. Anders is vreemdgaan gewoon een goedkope wraakactie voor je onvrede. En rechtvaardig je dit door te roepen dat je problemen hebt.
quote:Bronny schreef op 05 maart 2009 @ 13:43:

[...]

Iemand die vreemdgaat verbreekt de monogamie-afspraak binnen een relatie.

Om dan de beschuldigende vinger te wijzen naar de bedrogene vind ik te ver gaan.

Als er binnen een relatie problemen zijn los je die niet op door gezamelijke afspraken te verbreken en met een ander de koffer in te duiken. Dan ga je erover praten. Of je gaat uit elkaar. Anders is vreemdgaan gewoon een goedkope wraakactie voor je onvrede. En rechtvaardig je dit door te roepen dat je problemen hebt.Ik zeg alleen dat het mes aan 2 kanten snijd en wijs de vinger naar beide personen die in een relatie zitten! Er is geen man of vrouw die 100% gelukkig is mijn zijn / haar partner en dan vreemdgaat.... Vreemdgaan komt (bijna) altijd voort uit onvrede in de relatie / huwelijk! Ik praat het niet goed, ben het volledig met je eens dat erover gesproken moet worden en dat je uit elkaar moet gaan....nogmaals: ik ben absoluut geen voorstander van vreemdgaan!
quote:Mercedes66 schreef op 05 maart 2009 @ 13:29:

Applaus Mercedes !!

Wat een kortzichtigheid.

Wat knap dat jullie aan de hand van de paar berichten mijn/onze situatie zo goed en helder kunnen analyseren en hier een oordeel aan kunnen hangen.

Je 'kiest' een man die vreemdgaat, je zult er zelf wel debet aan zijn dat je man vreemdgaat.

Roep vooral wat je denkt en vindt want iedere man die vreemdgaat is uit hetzelfde hout gesneden en iedere partner kiest hiervoor en mag geen emoties hebben, niet boos/verdrietig en teleurgesteld zijn.

Generaliseer lekker door......
quote:moniekk schreef op 05 maart 2009 @ 14:09:

[...]

Applaus Mercedes !!

Wat een kortzichtigheid.

Wat knap dat jullie aan de hand van de paar berichten mijn/onze situatie zo goed en helder kunnen analyseren en hier een oordeel aan kunnen hangen.

Je 'kiest' een man die vreemdgaat, je zult er zelf wel debet aan zijn dat je man vreemdgaat.

Roep vooral wat je denkt en vindt want iedere man die vreemdgaat is uit hetzelfde hout gesneden en iedere partner kiest hiervoor en mag geen emoties hebben, niet boos/verdrietig en teleurgesteld zijn.

Generaliseer lekker door......quote:moniekk schreef op 05 maart 2009 @ 14:09:

[...]

Precies de reactie die ik van jou had verwacht en lezen is ook een vak! Waar zeg ik dat mensen geen emoties mogen hebben en waar zeg ik dat je een man kiest die vreemdgaat etc? Ik vind vreemdgaan afschuwelijk en zie en weet wat het aanricht! Ik zeg alleen dat iemand niet vreemd zal gaan als die 100% gelukkig is met zijn partner.... dat is algemeen bekend Moniek en daar hoef je persoon in kwestie en de relatie helemaal niet voor de kennen!

Maar ik wens jou heel veel succes met je verwerkingsproces, want je bent dr nog lang niet!

Applaus Mercedes !!

Wat een kortzichtigheid.

iedereen bekijkt het op zijn manier denk ik...

een partner kies je idd uit..maar je wilt niet dat er word vreemdgegaan.

je hoopt dat als je ooit in een moeilijke periode komt,je erover kan praten en je een oplossing kan vinden..

maar helaas..zelfs ik..en ik ben een mega grote kwebbelkont..

had de puf en de zin niet meer om iets aan de relatie te doen.

zelfs dat moet van 2 kanten komen..

en manlief deed er niks aan,en nee waarom niet??

hij had iemand om mee te praten(nee toen nog geen seks)

en beide wisten we niet hoe we dit moesten doorbreken.

je komt in zo'n cirkel terrecht dat het alleen maar erger word.

man sluit zich af voor mij,ik voor hem,en alles word erger en erger en erger.

dit alles heeft me nu alleen wel laten merken,dat communicatie op hele moeilijke en zware momenten.erg en super moeilijk is.

nu praten we weer,en weten we weer wat er inelkaar omgaat.

alleen jammer dat dit moest gebeuren om dat weer in te zien.
Pom, ik heb toch zelf gekozen voor een man die vreemdgaat en ben zelf hartstikke fout door ernstig ziek te worden en mijn vader plotseling te verliezen.

Ik heb geen behoefte om details te delen over mijn eigen situatie. Dat was en is niet mijn bedoeling van de berichten op deze topic, ik heb ook geen behoefte om in de verdediging te gaan.

Blijkbaar is het nodig en mogelijk om een oordeel te vellen op basis van iemands situatie die je helemaal niet kent.

Denk wat je wil denken, maar richt het niet op mijn situatie want je kent mijn situatie niet.

Die woede van mij he......

..........die valt overigens best wel mee hoor.
Precies de reactie die ik van jou had verwacht Moniek en lezen is ook een vak! Waar zeg ik dat mensen geen emoties mogen hebben en waar zeg ik dat je een man kiest die vreemdgaat etc? Ik vind vreemdgaan afschuwelijk en zie en weet wat het aanricht! Ik zeg alleen dat iemand niet vreemd zal gaan als die 100% gelukkig is met zijn partner.... dat is algemeen bekend en daar hoef je persoon in kwestie en de relatie helemaal niet voor de kennen!

Maar ik wens jou heel veel succes met je verwerkingsproces, want je bent dr nog lang niet!
Ja, ik ben vroeger wel eens vreemdgegaan. Paar keer zoenen, en ook wel eens met iemand de koffer in gedoken. In mijn jonge wilde jaren, toen ik nog serieel monogaam as zegmaar en niet samenwoonde. Meestal was het vreemdgaan een reden om de toch al kwakkelende relatie te verbreken. Beetje laf eigenlijk als ik dat achteraf bekijk.

En nee, ik zal niet iemand aan de schandpaal nagelen.

Ik heb niet het idee dat er meer of minder vreemdgegaan wordt dan vroeger.

Ik vind dat als je samenwoont en kinderen hebt je een stuk meer verantwoording hebt voor je omgeving en dus niet 'zomaar' kan vreemdgaan. Ook niet als het al een tijdje niet botert tussen jou en je partner.

Maar verliefd kan iedereen worden, ookal ben je getrouwd. Hoe je er dus mee omgaat is een tweede.

Ik denk dat de ideale situatie zou zijn dat je de verliefdheid bespreekbaar zou kunnen maken en er niets mee doet.

Maarja.. zou ik het doen? Bespreken bedoel ik dan he.
moniekk je hebt er ook zeker niet om gevraagd.

wij allemaal helaas niet..

dit is ons letterlijk op de schoot geworpen...

en nu mogen wij zien of we de scherven weer bijelkaar kunnen plakken.

en het geheel word vast weer heel mooit,maar de groeven(littekens)zullen nooit meer helemaal weg gaan.

daarom kan je na dit alles wel weer nader tot elkaar komen,en een gelijkwaardigere relatie krijgen...

ja ik blijf altijd positief hahaha..

maar goed loopt nog steeds na te genieten,en dan nu een weekendje weg voor de boeg
Een reactie die je van mij had verwacht ?

Joh, je kent me helemaal niet.

Maar toch knap.

Ik hoop dat je dit zelf nooit hoeft mee te maken, en natuurlijk ben ik er nog lang niet !

Voor het verwerken van deze situatie staat zo'n twee jaar.

Los daarvan eerst een lang revalidatieproces met een onzekere uitkomst, de rouwverwerking rondom recent overlijden vader, en de verwerking van het feit dat mijn man is vreemdgegaan.

Ik knok me er wel doorheen en natuurlijk heb ook ik fouten gemaakt en die zal ik nog steeds maken.

Suc6 met je topic.
quote:moniekk schreef op 05 maart 2009 @ 14:09:

[...]

Applaus Mercedes !!

Wat een kortzichtigheid.

Jij bent er kampioen in om vooral niet goed te lezen. Er zijn heel veel verschillende soorten vreemdgangers te benoemen. Neem bijv. een Hans Kraaij junior (bij hem staat het echt op zijn voorhoofd), die verlaat na een goede wip buiten de deur direct zijn vrouw en kinderen omdat hij stapelverliefd is.

Jouw man wilde wel buiten de deur wippen, maar zijn veilige thuishaven niet kwijt. Groot verschil deze twee mannen met wel een gelijkenis en dat is toch dat ze vreemdgaan.

Een partner van een vreemdganger mag wel degelijk heel veel emoties hebben. Maar wendt die emoties wel op de juiste wijze aan.

Op een dame die van generlei waarde meer is voor jullie relatie is het zinloos om woedend op te blijven, maar het is wel makkelijk. Heb je toch nog een vorm van eensgezindheid met je man, lekker boos zijn op de minnares.
quote:moniekk schreef op 05 maart 2009 @ 14:29:

Pom, ik heb toch zelf gekozen voor een man die vreemdgaat en ben zelf hartstikke fout door ernstig ziek te worden en mijn vader plotseling te verliezen.

Ik heb geen behoefte om details te delen over mijn eigen situatie. Dat was en is niet mijn bedoeling van de berichten op deze topic, ik heb ook geen behoefte om in de verdediging te gaan.

Blijkbaar is het nodig en mogelijk om een oordeel te vellen op basis van iemands situatie die je helemaal niet kent.

Denk wat je wil denken, maar richt het niet op mijn situatie want je kent mijn situatie niet.

Die woede van mij he......

..........die valt overigens best wel mee hoor.

Stap toch eens lekker uit die slachtofferrol van je! Laat (ook aan je man) eens zien dat je echt een vrouw bent die de moeite waard is.

Laat zien dat met jou niet te sollen valt. Komt ie weer, door je woede te richten met name op de minnares doe je dat dus echt niet.
vana77 of je het gaat bespreken is altijd maar afwachten.

hetzelfde meegemaakt..ook ik was verliefd op een ander in onze relatie(zijn 14 jaar samen)

en oeff dacht dat hij mijn droomprins was hahaha..

ik heb er toen alleen niks mee gedaan..maar die man wou wel met mij verder..

zag ons al als gezin en noem maar op.

ik heb gezegd dat ik het niet kon..

en heb mijn man er ook nooit over verteld..

die pijn en verdriet wou ik hem niet aandoen,en ik heb tenslotte ook niks verkeerd gedaan met hem.

en onze relatie was goed,hield en hou van mijn man..en hem pijn doen,terwijl ik er verder niks mee doe,vond ik onnodig.

maar wel errug moeilijk om te weerstaan!! die spanning is wel erg sterk vind..
Overigens, vreemdgaan uit de categorie 'voor de seks' kan ik niet echt begrijpen. Ik zou het vreselijk vinden als mijn vriend dat zou doen, en het mij niet vertellen en dat ik een soa op zou lopen ofzo, jakkie.

Ook zou ik het heel kut vinden als mijn vriend al een tijd achter mijn rug vreemd zou gaan, en dat niet zou vertellen. Op zo'n manier voor paal staan zou me echt woest maken.

Ik denk als je bedrogen bent (wat mij nog niet overkomen is - NOG zeg ik want je weet het toch nooit) je juist boos moet zijn, dat is lekker en geeft je kracht.

En dan heb je nog de ex-partner van Moniekk die bovenop haar te belazeren haar ook nog eens ongelofelijk in de steek laat. Dat is gewoon een laffe daad. En moeilijk om daar begrip voor op te brengen. Toch denk ik dat het belangrijk is dat in vreemdgangerssituaties en scheidingsverhalen altijd beide kanten moeten worden bekeken. Dat heb ik uit het niet zo succesvolle huwelijk van mijn ouders wel geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven