Vreemdganger

08-09-2018 09:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben er net 2 weken achtergekomen dat mijn echtgenoot al jaren is vreemdgegaan. Vanaf begin tot eind. We hebben ook samen twee kinderen. Hij heeft over alles gelogen. Ik voel dat alles gewoon nep is geweest. Ik snap niet waarom iemand vreemdgaat. Ik deed alles voor hem. Als hij andere vrouwen wilde, moest hij gewoon vrijgezel blijven.
Ik weet niet wat ik met deze woedegevoelens aanmoet. Ook vind ik het lastig om mijn kinderen met hem mee te geven want het vertrouwen is helemaal weg. Hij is met mijn kinderen naar z'n andere vriendin geweest. Hij vertelde mij dat ze gewoon bevriend waren. En tegen haar zei hij dat wij niet meer samen waren. Is het nu zo dat hij al die tijd niet van mij gehouden heeft?
Wat heftig en verdrietig. Sterkte

Je laatste vraag kan alleen hij beantwoorden.

Snap je woede heel goed.

Wil hij nog met je verder? Zou je zelf nog met hem verder willen?
Ik denk dat vreemdgaan niet perse met gebrek aan liefde voor de partner te maken heeft, er zijn zat mensen die vreemdgaan, maar toch van hun partner houden, alleen ze koppelen dat niet aan het buiten de deur zoeken, anders zouden er stuk minder vreemd gaan denk ik.
Het heeft denk ik eerder met toegeven aan egoistme te maken, aandacht zoeken, egostrelen, spanning zoeken etc.
Wat je ook had gedaan of nagelaten, jij bent niet de oorzaak van zijn vreemdgaan, het zit in hemzelf.
:hug:

Heel herkenbaar. Hetzelfde meegemaakt. Het is heel moeilijk en het zal nog een ontzettende rot periode worden.
Bij mij is het nu 4 jaar geleden dat ik erachter kwam, en kan nu terug kijken en zien dat het beter is dat wij uit elkaar zijn gegaan, en dat ik van hem af ben.
Ik wens je heel veel sterkte, probeer je niet door de woede te laten leiden, daar hebben de kinderen niks aan, al is dat ontzettend moeilijk!!
lineola schreef:
08-09-2018 17:39
Ik denk dat vreemdgaan niet perse met gebrek aan liefde voor de partner te maken heeft, er zijn zat mensen die vreemdgaan, maar toch van hun partner houden, alleen ze koppelen dat niet aan het buiten de deur zoeken, anders zouden er stuk minder vreemd gaan denk ik.
Het heeft denk ik eerder met toegeven aan egoistme te maken, aandacht zoeken, egostrelen, spanning zoeken etc.
Wat je ook had gedaan of nagelaten, jij bent niet de oorzaak van zijn vreemdgaan, het zit in hemzelf.
Het heeft juist alles te maken met niet houden van je partner! Als je van iemand houdt, dan verneder je die toch niet tot op t bot tegenover de hele wereld?
viavia2013 schreef:
08-09-2018 19:36
Het heeft juist alles te maken met niet houden van je partner! Als je van iemand houdt, dan verneder je die toch niet tot op t bot tegenover de hele wereld?
Ja dat zou je denken, maar liefde an sich, heeft hier weinig mee te maken, volgens mij,
Natuurlijk kan het ook met gebrek aan liefde te maken hebben, maar ik geloof niet, dat als je al jaren iets hebt opgebouwd, door het gebrek aan liefde iemand vreemdgaat, dan was die al eerder vertrokken.
Egoistme, een bepaald karakter, je moraal, des te meer.
Iemand kan liefde voor een ander voelen en nog steeds vanalles doen om een ander te kwetsen, liefde is geen garantie voor monogamie, en het is ook geen garantie om een ander niet te kwetsen.
De vreemdganger zelf, kan echt wel van iemand houden, en toch die persoon toch ontzettend veel pijn doen,
het staat los van elkaar, het gaat er dan meer om, of je bereid bent om voor de liefde die je voelt, dingen te laten,
Dus ook al houden ze van je, dan is alleen liefde niet genoeg om je niet te belazeren,
Het zit in je karakter om te kiezen voor deze weg denk ik.
Ik geloof er ook niet in, dat als je belazerd bent, je hele relatie vanaf het begin een leugen is geweest, er zal echt wel van je gehouden zijn, anders was je niet zo ver gekomen met die persoon.
De acties die de ander doet, zegt niet altijd zoveel over de relatie, het zegt vooral iets over de persoon zelf.

Dus het is aan jezelf, wat jouw dealbreakers zijn, om wel of niet door te gaan met een relatie.
ik zou er zelf niet mee kunnen leven, want ik kan bedrog niet verdragen, hoeveel ik ook van iemand zou houden.
Liefde is in een serieuze relatie niet onvoorwaardelijk, het komt met voorwaarden en dealbreakers.
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 20:34
Reden: toevoeging.
10.24% gewijzigd
Dank jullie wel voor jullie berichtjes.
Ik wil sws niet met hem verder. Dit is gewoon niet iets wat ik kan accepteren.
Maar ik begrijp het niet. Misschien omdat ik zoiets juist nooit kan doen.
Liefde.. ik vind het een beetje tegenstrijdig. Snap beide kanten.
Ik weet nu dat hij een narsistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Alles valt op z'n plek.
En leven met een narcist is jezelf aanpassen aan hem en een heleboel slikken.
Hij heeft zelfs tegen z'n mannelijke vrienden lopen opscheppen dat hij meerdere vrouwen tegelijk had.

Ik heb moeite om hem los te laten.. ik weet dat ik beter verdien. Ik snap mezelf ook niet.
TO,
Ik denk dat hij best van je gehouden heeft. Voor genoeg vreemdgangers staat het vreemdgaan volledig los van hun partner. Ze houden heel veel van hun partner, maar komen wat tekort wat dan bij een ander 'gehaald wordt. Is niet leuk, maar heeft niets met jou als persoon te maken.

Ik wens je heel veel sterkte!
sannedeb wijzigde dit bericht op 17-03-2019 14:17
48.67% gewijzigd
Sannedeb, waarom ging hij begin tot eind vreemd?
Wanttobeabitch schreef:
08-09-2018 17:33
Wat heftig en verdrietig. Sterkte

Je laatste vraag kan alleen hij beantwoorden.

Snap je woede heel goed.

Wil hij nog met je verder? Zou je zelf nog met hem verder willen?
Ik wil niet meer met hem verder. Wat hij wilt, weet ik niet. Maar hij blijft nog steeds alles ontkennen. Hij heeft mij geblokkeerd op Whatsapp. Hij is fout maar wilt mij een schuldgevoel geven. Snap jij dat?
sannedeb schreef:
08-09-2018 23:19
TO,
Ik denk dat hij best van je gehouden heeft. Voor genoeg vreemdgangers staat het vreemdgaan volledig los van hun partner. Mijn man heeft in zijn vorige relatie ook zijn vriendin bedrogen van begin tot eind ( bijna 2 jaar) en het gekke is dat hij persé wilde dat de relatie slaagde. Hij had er veel voor over en hij wilde zelfs de relatie behouden toen zij wilde stoppen ( ze was er overigens niet achter gekomen dat hij vreemd ging, ze wilde het om een andere reden uitmaken)

Ik wens je heel veel sterkte!
Dank je.
Maar waarom ging jou man in z'n vorige relatie vreemd?
Nvt
sannedeb wijzigde dit bericht op 22-03-2019 19:58
99.60% gewijzigd
Nvt
sannedeb wijzigde dit bericht op 22-03-2019 19:59
98.55% gewijzigd
Hallo TO, wat een afschuwelijke episode in jouw leven is dit. Ontdekken dat de persoon met wie je jaren je leven hebt gedeeld en opgebouwd, jou zo bedrogen en voor de gek gehouden heeft. Het voelt als hoogverraad.
Een zeepbel die uit elkaar spat en alles dat je met hem meende te hebben voelt als een grote flop of grap.
Met alle boosheid en alle waarom's? zul je nog wel een flinke tijd worstelen.
'Die knop die je moet omzetten', zoals je zo vaak hoort, die bestaat helaas niet.
Jou nu adviezen geven over wat wel of niet te doen vind ik lastig. Ik ken jullie en jullie en jullie situatie niet. Wel zou ik je op het hart willen drukken om jezelf nooit aan te laten praten, dat de ontrouw van jouw echtgenoot, een gevolg is van falen of tekortkomingen van jouw kant.
Een bekend gegeven bij notorious cheaters, is dat ze vrijwel altijd beweren dat hun ontrouw eigenlijk gewoon niet hun schuld is.
TO, laat daarmee niet je laatste beetje waardigheid van je afnemen.
Of dit Huwelijk het nog waard is om lijmpogingen te ondernemen, dat is geheel aan jou/jullie, al zou ik persoonlijk een Huwelijk waarin al vanaf het begin gelogen en bedrogen wordt, het redden niet waard vinden.
Tot slot: 'beter gekwetst te worden door de waarheid, dan misleid te worden door de leugens'.
En daar koop jij nu mooi niks voor, dat weet ik. Maar mettertijd zul jij het ook zo gaan voelen. Ik wens je heel veel sterkte toe.
sannedeb schreef:
09-09-2018 09:27
Hij kon zich gewoon niet inhouden. Ik denk dat dat het meest simpele antwoord is. Heeft ook een beetje met moraal te maken in mijn ogen
Ik denk dat zijn situatie heel anders is. Toch moet er iets zijn gebeurd wat hun zo gevormd heeft. Want hun gedrag is absoluut niet ok en normaal.
Pindakaasjes schreef:
09-09-2018 10:15
Hallo TO, wat een afschuwelijke episode in jouw leven is dit. Ontdekken dat de persoon met wie je jaren je leven hebt gedeeld en opgebouwd, jou zo bedrogen en voor de gek gehouden heeft. Het voelt als hoogverraad.
Een zeepbel die uit elkaar spat en alles dat je met hem meende te hebben voelt als een grote flop of grap.
Met alle boosheid en alle waarom's? zul je nog wel een flinke tijd worstelen.
'Die knop die je moet omzetten', zoals je zo vaak hoort, die bestaat helaas niet.
Jou nu adviezen geven over wat wel of niet te doen vind ik lastig. Ik ken jullie en jullie en jullie situatie niet. Wel zou ik je op het hart willen drukken om jezelf nooit aan te laten praten, dat de ontrouw van jouw echtgenoot, een gevolg is van falen of tekortkomingen van jouw kant.
Een bekend gegeven bij notorious cheaters, is dat ze vrijwel altijd beweren dat hun ontrouw eigenlijk gewoon niet hun schuld is.
TO, laat daarmee niet je laatste beetje waardigheid van je afnemen.
Of dit Huwelijk het nog waard is om lijmpogingen te ondernemen, dat is geheel aan jou/jullie, al zou ik persoonlijk een Huwelijk waarin al vanaf het begin gelogen en bedrogen wordt, het redden niet waard vinden.
Tot slot: 'beter gekwetst te worden door de waarheid, dan misleid te worden door de leugens'.
En daar koop jij nu mooi niks voor, dat weet ik. Maar mettertijd zul jij het ook zo gaan voelen. Ik wens je heel veel sterkte toe.

Dank je wel. Ik vraag mij toch af of een deel bij mij ligt. Denk dat dat typerend vrouwengedrag is.
Girlpowerr,

Klopt wat je zegt, de situatie is heel anders, alleen ging het mij om het stukje houden van. Het blijft natuurlijk vreselijk voor jou om erachter te komen dat je zo bent belogen en bedrogen. Vaak gaan vrouwen het ook bij zichzelf zoeken ( dat hoor je zo vaak) heb ik zelf ook in bepaalde situaties hoor. Klopt natuurlijk niet, maar het gebeurt wel. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! :hug:
Girlpowerr schreef:
09-09-2018 09:11
Ik wil niet meer met hem verder. Wat hij wilt, weet ik niet. Maar hij blijft nog steeds alles ontkennen. Hij heeft mij geblokkeerd op Whatsapp. Hij is fout maar wilt mij een schuldgevoel geven. Snap jij dat?
Girlpowerr, hoe is het nu?

Sorry zie je bericht nu pas.
Het is makkelijker de schuld bij een ander te leggen, denk ik.
Zie dat ook wel bij mijn ex.
Beetje raar dit en je andere posts. Eerst ben je een man die 26 jaar getrouwd is en dan een vrouw die aan het daten is en jaloers. En even later weer een vrouw wiens man vreemd gaat? Ow en een vrouw wiens man aggressief is.....
Ik kan het allemaal even niet meer aan elkaar passen en denk dus dat al je zogenaamde problemen bij elkaar verzint. En dat in een paar dagen....
Dat is pas echt girlpower.
Tip van de dag: Ga story s schrijven voor ' mijn geheim' ofzo.
Minaa
minaa1 schreef:
13-09-2018 00:01
Beetje raar dit en je andere posts. Eerst ben je een man die 26 jaar getrouwd is en dan een vrouw die aan het daten is en jaloers. En even later weer een vrouw wiens man vreemd gaat? Ow en een vrouw wiens man aggressief is.....
Ik kan het allemaal even niet meer aan elkaar passen en denk dus dat al je zogenaamde problemen bij elkaar verzint. En dat in een paar dagen....
Dat is pas echt girlpower.
Tip van de dag: Ga story s schrijven voor ' mijn geheim' ofzo.
Minaa
Dat zijn toch gewoon reacties van haar in andermans topics en niet haar eigen topics?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Jeetje zeg, wat een verschrikkelijk verraad. Ondanks dat ik het zelf nooit heb meegemaakt, kan ik me alles nou jouw emoties voorstellen. Heel erg veel sterkte er mee. Ik hoop dat je in jezelf weer de rust kunt vinden, en er samen voor de kinderen nog het beste van kunt maken.
Ik heb je een pb gestuurd Girlpowerr.
ik denk dat hij op zijn manier van je houdt. Anders was hij niet zo lang met jou samen.
Vivavivi schreef:
13-09-2018 19:22
ik denk dat hij op zijn manier van je houdt. Anders was hij niet zo lang met jou samen.
Goh wat fijn!
.
Malagueña schreef:
13-09-2018 15:15
Dat zijn toch gewoon reacties van haar in andermans topics en niet haar eigen topics?
Idd. Ik denk dat je even goed moet kijken voor je zo een commentaar plaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven