Vreemganger bepaald "type" man? (of vrouw)

08-04-2010 14:58 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet om mensen over één kam te scheren, maar vraag me dit af:

Ik heb 4 serieuze relatie's gehad, waarvan er drie ontrouw zijn geweest. En ik val toch op een bepaald type. Beetje macho, goed ontwikkeld/opgeleid, knap (vind ik dan), zelfverzekerd, leuke babbel, sociaal sterk.

Is het fair te zeggen dat het vaak dit soort mannen zijn die vreemdgaan?

Ben benieuwd naar jullie mening!
Nee niet fair.
In jouw geval wel, lijkt me vrij duidelijk.

Dan ben je een type vrouw die niet serieus wordt genomen.
Hmm...van de vreemgaande mannen die ik ken waren het wel macho's .Sociaal erg vaardig en ijdel .Ook hadden ze veel vriendinnen .Dit kan uiteraard toeval zijn ,denk niet dat je het kunt generaliseren tot een bepaald type
Sja. Ik 'ken' veel vreemdgaande mannen, het zijn vaak de mannen die het allemaal niet zo nauw nemen met normen en waarden. Daar hangt nou niet een bepaald uiterlijk aan vast eigenlijk. Volgens mij
quote:Thila schreef op 08 april 2010 @ 15:10:

Sja. Ik 'ken' veel vreemdgaande mannen, het zijn vaak de mannen die het allemaal niet zo nauw nemen met normen en waarden. Daar hangt nou niet een bepaald uiterlijk aan vast eigenlijk. Volgens mijHelemaal mee eensch.
In "de spermaoorlog" van de bioloog R. Baker, die er nogal uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan, is er een direct verband tussen vreemdgaan en penismaat. Ik ken de redenering niet uit mijn hoofd, en ik heb het boek niet bij de hand, dus dat moet ik schuldig blijven, maar de conclusie was kort gezegd:

mannen met een relatief grote penis gaan vaak vreemd, en mannen met een gemiddelde of kleine penis niet zo vaak.

Het verband heeft alles te maken met voortplantingssucces. Vanuit de man geredeneerd is het een strijd tussen de veemdgangers en de monogamen om de eicel. Een grote penis is, zo toont Baker aan als ik het me goed herinner, nuttig bij het "schoonvegen" van de vagina. Het sperma van de vaste partner wordt dus eerst verwijderd, waarna het eigen sperma wordt ingebracht.

De gemiddeld tot kleiner geschapen man heeft dat "wapen" niet, en kiest dus van nature voor een andere strategie: het constant op peil houden van de hoeveelheid levend zaad in de vagina. Bij een gemiddelde van 2,3 keer sex per week (ja ja, waar zou het idee toch vandaan komen dat stellen zo rond de twee keer sex per week hebben gemiddeld) is in de vagina altijd voldoende levend zaad aanwezig om als de kans zich voordoet, de eicel te bevruchten.

Vrouwen hebben volgens die theorie ook zelf een belangrijke invloed: door klaar te komen vergroten ze de kans op bevruchting aanzienlijk. Vrouwen zouden dan ook veel vaker klaarkomen bij minaars dan bij vaste partners.

De theorie verklaart trouwens ook dat vreemdgangers langer neuken dan monogamen. Immers, bij de monogame man is het (voortplantings-)doel van neuken slechts zaad in te brengen, terwijl de vreemdganger een tijdje moet neuken om de boel goed leeg te poetsen.

Kortom, als je die theorie volgt (en léés het boek eerst, voor je al zeker weet dat dit soort verklaringen onzin zijn), is er inderdaad een bepaald type man: de man met een grote pik en flink uithoudingsvermogen in bed, die vrouwen makkelijk een orgasme bezorgt.

(zeg ik, als 100% monogame man. Het is wat )
Is het niet omgedraaid?

Door de vlotte babbel, het goede voorkomen enz.

zorgt voor genoeg aanbod en dan is het vlees zwak.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mmm.. hierboven vind ik allemaal niet heel overtuigend.

Wel vraag ik me af of mensen die toen ze single waren veel ONS hadden, vaker met iemand zoenen waar ze niet verliefd op zijn eerder vreemdgaan dan mensen die dit niet doen...
Gaat niet gewoon bijna iedereen vreemd? Het gebeurt gewoon veel meer dan de mensen willen toegeven. Ik weet van de meeste van mijn vriendinnen dat ze wel vreemd zijn gegaan, en het soms nog doen.
quote:Ekennah schreef op 08 april 2010 @ 15:33:

Gaat niet gewoon bijna iedereen vreemd? Het gebeurt gewoon veel meer dan de mensen willen toegeven. Ik weet van de meeste van mijn vriendinnen dat ze wel vreemd zijn gegaan, en het soms nog doen.Opnieuw uitgaande van die R. Baker: ja, bijna iedereen gaat vreemd. En opmerkelijk veel kinderen worden opgevoed door een man die niet hun vader is, ook al denkt die man van wel.
Wat noem je ontrouw??

Waren het ONS tijdens jullie relatie, alleen zoenen, of had hij langdurig contacten met andere dames?

En ja ik geloof dat het één soort man is dat ontrouw is.

Namelijk de gigantische EIKEL.
mannen met een relatief grote penis gaan vaak vreemd, en mannen met een gemiddelde of kleine penis niet zo vaak.

Gosh, moet ik m'n nieuwe vriendje toch maar éxtra in de gaten houden... ;)
Of die mannen zijn gewilder door de vrouwen ;)
quote:rider schreef op 08 april 2010 @ 15:21:

In "de spermaoorlog" etc.Haha, mijn steeds groter wordende vermoeden dat mijn ex onbetrouwbaar was en is met vrouwen heeft gewoon een biologische achtergrond.
Lijkt mij niet dat het een bepaald type is. Jij valt alleen op bepaalde types en een ander soort heb je nog geen relatie mee gehad. Een ander type gaat ook vreemd.
Ik weet niet of het een bepaald type man/vrouw is maar ik denk dat mannen/vrouwen die het een keer gedaan hebben het makkelijker nog een keer doen.

Daarom denk ik dat mijn (ex) man, die bepaalde vrijheden gewent was, zijn nieuwe vriendin ook niet zo lang trouw zal zijn.
Volgens een website over vreemdgaan en alles wat erbij komt kijken...

In de groep mannen die vreemdgaan zijn er duidelijk een aantal verschillende groepen:

1. Het versierders type is een man die nooit volwassen is geworden, hij blijft zijn hele leven vrouwen versieren en bewijzen dat hij mannelijk en aantrekkelijk is.

2. Het machtstype wil overal de baas zijn, hij ziet alles als zijn eigendom, ook vrouwen en hij accepteert geen nee.

3. De impulsieve man versiert een vrouw zonder over de gevolgen na te denken, als zijn vrouw zou vragen of hij ook wel eens aan haar gevoel gedachte heeft zal het antwoord meestal nee zijn.

4. De getraumatiseerde man is psychisch beschadigd en zoekt vanuit een behoefte aan begrip of boosheid om zijn slechte relatie een andere liefde.

Vrouwen gaan vaak vreemd om de aandacht die ze in hun relatie missen of om het gevoel te hebben dat ze nog aantrekkelijk zijn en in de markt liggen. Ook het onschuldig flirten om te zien of mannen nog reageren of om te plagen kan uit de hand lopen.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Tja..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Er zijn mannen die sex uitstralen en constant op zoek zijn naar nieuwe veroveringen. Wellicht het type wat Rider beschrijft.

Maar er zijn ook mannen die zich tot in de grond van hun hart voornemen trouw te zijn, tot over hun oren verliefd raken op een ander en tot hun verbijstering toch in staat blijken om buiten de pot te pissen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Willen de dames en heren van het minnaressentopic een beschrijving van zichzelf geven?
quote:JohnnyCake schreef op 08 april 2010 @ 16:56:

Willen de dames en heren van het minnaressentopic een beschrijving van zichzelf geven?Waar valt iemand die zich ( tijdelijk/ voorlopig ) niet wil binden dan onder, of mensen die swingen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
tsja een knappe, sociale man zal wss ook meer kansen hebben om vreemd te gaan, dat zal de statistiekjes ook beïnvloeden.

Een lelijke, sociaal onhandige onzekere kneus zal misschien ook wel vreemd willen gaan, maar heeft gewoon minder kans dat het 'm ook daadwerkelijk lukt.
Lijkt mij dat een sociaal vaardig goeduitziend persoon veel vaker in de gelegenheid komt om vreemd te gaan dan een niet sociaalvaardige lillikerd. Ik ken wel mensen die volgens mij best vreemd willen gaan maar het lukt ze nog niet eens om iemand die ze dan kunnen bedriegen te krijgen, dan houdt het op he......

Wat die vier types van Roland betreft, ik denk dat de meeste mensen wel een moment in zijn/haar leven hebben waarin een van die karaktertrekken de boventoon voert, en als er dan net iemand langs komt bij wie dat ook zo is en ze vallen voor elkaar, dan wordt er al snel vreemd gegaan, ook door niet-sociaalvaardige lillikerds die doorgaans heel lief voor hun partner zijn geweest.

Ik denk dat vooral mensen met een hoog zelfbewustzijn en die in staat zijn tot zelfreflectie zichzelf op tijd een halt toe kunnen roepen.
75% gaat vreemd en de andere 25% liegt dat ze dat nooooooit doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven