vriend bedriegt mij

15-05-2010 14:51 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal post ik hier niet zoveel, maar ik moet echt even iets kwijt! Hopelijk lucht het op.

Ik ben er net achtergekomen dat mijn vriend mij bedriegt. Hij gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland en blijkbaar ontmoet hij daar dus vrouwen als hij uitgaat ofzo.

Er zijn in het verleden al dingen gebeurd waardoor ik hem al niet meer 100% vertrouw (niet 'echt' vreemdgaan, maar meer mailtjes/smsjes/ed), en gisteravond zag ik bij hem iets op internet waardoor ik weer dit gevoel kreeg.

Ik heb vandaag zijn mail gelezen, heel slecht I know, maar niet ontrecht blijkt dus. Blijkbaar heeft hij in het buitenland een vrouw ontmoet en nog meerdere keren daar met haar afgesproken, ze hebben 'geknuffeld' en hebben nu dus nog steeds contact via sms en msn. Ik heb dit msn gesprek gelezen en er stonden zelfs dingen in als 'dan kom je toch naar mijn hotel, of zal ik naar jou huis komen', dat ze elkaar missen, ed. Volgens mij kon ik er uit opmaken dat er nog niet echt iets is gebeurd, maar volgende week gaat hij weer, dus het zal me niets verbazen...

Maar nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen! Hij is nu niet thuis, vanavond pas en ik zit hier al de hele tijd te huilen. Hem confronteren? Dan weet hij wel dat ik op z'n computer gezocht heb?

En volgende week gaat hij dus weer 2 dagen daarheen....

Natuurlijk denk ik ook direct: dumpen! Maar het is zó moeilijk en ik voel me zo k*t nu. Hopelijk hebben jullie wat wijze woorden, het lucht in ieder geval al op om dit even van me af te typen.

Groetjes,

Vivaforummm
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 12:53:

[...]

Ja, maar maakt het uit hoe je het doet en wat je precies zegt? Wat is juist? Het enige juiste is DAT je er een punt achter zet. Dit soort situaties lopen toch altijd compleet anders dan je denkt, hoe goed je je er ook op voorbereidt. Je geeft jezelf nu alleen maar meer reden om je achteraf ook nog eens rot te voelen over het feit dat het gesprek toch anders is gelopen en je toch niet datgene hebt gedaan/gezegd wat je je had voorgenomen... Neem je iets simpels voor waarvan je zeker weet dat het lukt: zet er een punt achter, maakt niet uit hoe, en liefst zo spoedig mogelijk.Voor mij maakt het meer uit dat ik het doe als ik er klaar voor ben! Dat ik nu al kan verwerken dat het over is. Als ik het nu doe ben ik er nog helemaal niet klaar voor, ben bang dat ik juist dan spijt krijg.
Vivaforummmmmmm, allereerst wil ik zeggen dat ik het hartstikke rot voor je vind, en dat ik met je te doen heb. Maar wat mij ook van het hart moet, nu ik al je berichtjes gelezen heb, is dat je zo'n afwachtende, lijdzame houding aanneemt. Je hoopt dat je iets gaat doen, in plaats van je voor te nemen het te doen. Op deze manier ben je helemaal niet "in control" maar stel je je op als een slachtoffer van de situatie, en bouw je al een scenario van falen in. Waarom doe je dat? JIJ bent de baas over je leven, en JIJ bepaalt wat er nu gaat gebeuren. Daar is geen hoop voor nodig, alleen daadkracht.

Als je niet de touwtjes in handen neemt, als je jezelf de macht niet toe-eigent, dan blijf je je machteloos en hulpeloos voelen. Niet doen. Maak een plan, en voer dat uit.

Sterkte!
.
Hoi VivaForummm,

ik zat hetvolgende te bedenken : Jouw vriend gaat komende week weg en ziet zijn andere vlam waarschijnlijk? Hoe zou jij het vinden, STEL...als hij terug komt deze week en tegen jou zou zeggen : 'Sorry meid, ik heb een andere vrouw ontmoet en ik kies voor haar...'

Alle touwtjes glijden weg uit jouw handen, jij hebt er geen grip meer op en HIJ heeft de keuze al gemaakt? Dan valt er voor jou niets meer aan hem voor te leggen of hem ermee te confronteren... Je bent dan te laat, hij heeft al voor jou besloten. Ik zeg dus : STEL. Hoe zou jij je dan voelen?

Ik snap het wel, (al hoor ik het hier niemand zeggen) : Je houdt nog wel van hem, ondanks alles. Hoe moet je dit nu doorbreken? Al je mooie (toekomst)plannen met hem vallen in het niets...

Ik persoonlijk zou best de neiging hebben om hem ermee te confronteren vóórdat hij strax die paar dagen met haar kan doorbrengen. Want geloof mij : Dan hebben die 2 echt geen gezellige dagen met elkaar, dan heeft hij zijn gedachten wel ergens anders. Dat gaat hem niet in de koude kleren zitten.

JIJ bent wel diegene die er aan toe moet zijn. Maar práát er wel over met hem. Ik denk dat het niet erg lekker voelt om de dingen in de negeer-stand te zetten. Nu ben je vanmorgen bij hem weggegaan omdat je alleen wilde zijn, is ook heel normaal. Maar ik zou er niet te lang mee blijven lopen, het vreet aan je. Zeg wat je dwars zit, vertel het hem! Hem zit blijkbaar ook iets dwars, anders was hij niet met een ander aan de sjans gegaan. Maar verlaag je niet tot zijn nivo (door er NIET over te praten), maar laat zien dat jij er bent en jouw ongenoegen mogen uitgesproken worden!!

Sterkte meid!
Ik kwam laatst mezelf tegen. Je krijgt de groeten.
quote:Mariannanas schreef op 16 mei 2010 @ 12:55:

Vivaforummmmmmm, allereerst wil ik zeggen dat ik het hartstikke rot voor je vind, en dat ik met je te doen heb. Maar wat mij ook van het hart moet, nu ik al je berichtjes gelezen heb, is dat je zo'n afwachtende, lijdzame houding aanneemt. Je hoopt dat je iets gaat doen, in plaats van je voor te nemen het te doen. Op deze manier ben je helemaal niet "in control" maar stel je je op als een slachtoffer van de situatie, en bouw je al een scenario van falen in. Waarom doe je dat? JIJ bent de baas over je leven, en JIJ bepaalt wat er nu gaat gebeuren. Daar is geen hoop voor nodig, alleen daadkracht.

Als je niet de touwtjes in handen neemt, als je jezelf de macht niet toe-eigent, dan blijf je je machteloos en hulpeloos voelen. Niet doen. Maak een plan, en voer dat uit.

Sterkte!

Dank je. Ik wil vanmiddag met een vriendin een plan maken, dus wat voor mij het beste voelt. Zij kent mij natuurlijk ook erg goed en zal ook wel kunnen inschatten hoe ik me nu voel en wat voor mij het beste is.

Wie weet bel ik 'm vanavond op, misschien besluit ik/we dat ik het nog even moet laten bezinken.

Maar ik wil inderdaad wel beslissen hoe en wat ik moet doen, wat goed voelt.
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 12:52:

[...]

Dit moet ik inderdaad doen. Ik wil met die vriendin een 'plan' maken, zodat het gaat wanneer en zoals ik het wil. Tja het is moeielijk in te denken dat dit pas volgend weekend zal zijn, maar als het voor mij straks goed voelt denk ik wel dat ik dit gewoon zo moet doen.

Ik heb iig tijd om er met vriendin(nen) over te praten, denk dat ik me dan ook sterker voel. Nu voel ik me wel iets zwakker eerlijk gezegd, net keihard bedrogen door iemand die ik 3 jaar lang vertrouw (nou ja, zo goed als). Je gaat toch een beetje aan jezelf twijfelen, ook al zit hij fout!!!Ik ben een dik voorstander van dat plan. Maar ga niet bedenken wat je van hem zou willen horen, of hopen dat hij op een bepaalde manier zal reageren (wees je daar bewust van, dat ligt namelijk ongelofelijk op de loer). Waar het om gaat is dat je voor jezelf duidelijk krijgt wat JIJ wil zeggen, en wanneer JIJ een grens trekt in het gesprek (als hij gaat schelden? schreeuwen? denigrerend gaat doen? beschuldigend wordt?). Met andere woorden: stel realistische doelen, en sluit het gesprek daarna af. Dan kun jij met dat opgeheven hoofd weg. Laat daarna desnoods een ander je spullen ophalen met de auto.
quote:Symbaloo schreef op 16 mei 2010 @ 12:57:

ik zat hetvolgende te bedenken : Jouw vriend gaat komende week weg en ziet zijn andere vlam waarschijnlijk? Hoe zou jij het vinden, STEL...als hij terug komt deze week en tegen jou zou zeggen : 'Sorry meid, ik heb een andere vrouw ontmoet en ik kies voor haar...'

Alle touwtjes glijden weg uit jouw handen, jij hebt er geen grip meer op en HIJ heeft de keuze al gemaakt? Dan valt er voor jou niets meer aan hem voor te leggen of hem ermee te confronteren... Je bent dan te laat, hij heeft al voor jou besloten. Ik zeg dus : STEL. Hoe zou jij je dan voelen?

Oeiiii!

Dan krijg je dezelfde soort situatie als gisteravond: van plan zijn het meteen te zeggen als ie thuis komt, en dan belt ie dat er een vriend meekomt. Als je de touwtjes niet in handen neemt en daadkrachtig bent dan heb je zelf geen controle over de situatie.
quote:frizzy schreef op 16 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Ik ben een dik voorstander van dat plan. Maar ga niet bedenken wat je van hem zou willen horen, of hopen dat hij op een bepaalde manier zal reageren (wees je daar bewust van, dat ligt namelijk ongelofelijk op de loer). Waar het om gaat is dat je voor jezelf duidelijk krijgt wat JIJ wil zeggen, en wanneer JIJ een grens trekt in het gesprek (als hij gaat schelden? schreeuwen? denigrerend gaat doen? beschuldigend wordt?). Met andere woorden: stel realistische doelen, en sluit het gesprek daarna af. Dan kun jij met dat opgeheven hoofd weg. Laat daarna desnoods een ander je spullen ophalen met de auto.

Goed om allemaal te bedenken inderdaad. Ik wil er gewoon klaar voor zijn om m'n verhaal te doen (heel kort), vragen of hij er nog iets op te zeggen heeft voordat ik 'm verlaat en verder gewoon iets blijven zeggen van: het maakt niet meer uit wat je zegt, ik vertrouw totaal niet meer wat je ook zegt. En dan gewoon gaan.

Zoiets zit er in m'n hoofd.
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 12:55:

[...]

Voor mij maakt het meer uit dat ik het doe als ik er klaar voor ben! Dat ik nu al kan verwerken dat het over is. Als ik het nu doe ben ik er nog helemaal niet klaar voor, ben bang dat ik juist dan spijt krijg.

Maar je hebt zelf ergens geschreven dat je nooit klaar bent voor zoiets als dit....

Bovendien: als je nu nog bang bent om er spijt van te krijgen, houd ik mijn hart vast...
quote:Dank je. Ik wil vanmiddag met een vriendin een plan maken, dus wat voor mij het beste voelt. Zij kent mij natuurlijk ook erg goed en zal ook wel kunnen inschatten hoe ik me nu voel en wat voor mij het beste is.

Helemaal goed om jouw vriendin mee te laten denken! Maar laat jouw beslissing NIET afhangen van haar. Je bent een grote meid en je kunt dit zelf donders goed! Nogmaals : NIET laten afhangen van haar. Heb het idee dat je graag een ander persoon de keuze voor jou laat maken, en dat is pas iets waar je later spijt van kunt krijgen!

Kritische blik en noot is altijd welkom, maar maak zelf jouw balans op.

Succes!!
quote:Symbaloo schreef op 16 mei 2010 @ 12:57:

Hoi VivaForummm,

Ik snap het wel, (al hoor ik het hier niemand zeggen) : Je houdt nog wel van hem, ondanks alles. Hoe moet je dit nu doorbreken? Al je mooie (toekomst)plannen met hem vallen in het niets...

Ik persoonlijk zou best de neiging hebben om hem ermee te confronteren vóórdat hij strax die paar dagen met haar kan doorbrengen. Want geloof mij : Dan hebben die 2 echt geen gezellige dagen met elkaar, dan heeft hij zijn gedachten wel ergens anders. Dat gaat hem niet in de koude kleren zitten.

JIJ bent wel diegene die er aan toe moet zijn. Maar práát er wel over met hem. Ik denk dat het niet erg lekker voelt om de dingen in de negeer-stand te zetten. Nu ben je vanmorgen bij hem weggegaan omdat je alleen wilde zijn, is ook heel normaal. Maar ik zou er niet te lang mee blijven lopen, het vreet aan je. Zeg wat je dwars zit, vertel het hem! Hem zit blijkbaar ook iets dwars, anders was hij niet met een ander aan de sjans gegaan. Maar verlaag je niet tot zijn nivo (door er NIET over te praten), maar laat zien dat jij er bent en jouw ongenoegen mogen uitgesproken worden!!

Sterkte meid!

Je hebt gelijk hoor, maar (oke dit gaat heel raar klinken, en is echt niet bedoelt om het voor hem op te nemen) hij kiest niet voor haar. Oke je weet het nooit zeker, maar het is een neukertje voor een paar keer. Hij houdt haar ook vreselijk aan het lijntje, dat bleek wel uit het gesprek.

Verder ziet ie haar maar een uurtje of wat (bleek uit het gesprek) en gaan ze dus geen romantische dag samen doorbrengen.

Maar goed je hebt wel gelijk dat ik 'm 'voor moet zijn', maar mijn gevoel zegt echt wel dat ik deze tijd nog heb.

Dit klinkt allemaal heel vaag, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Nogmaals niet om het voor hem op te nemen dat dit minder erg is oid.
quote:Mariannanas schreef op 16 mei 2010 @ 12:55:

Sterkte!Mooi geschreven en goed uitgelegd hoe belangrijk het is hoe je je opstelt.
Mijn laatste toevoeging: neem een kleine blocnote of zoiets en schrijf alles op waarvan je bang bent dat je het niet zult zeggen en wel belangrijk vind. Beperk je wel tot losse opmerkingen en gedachten erover. Ik zou er niet speciaal voor gaan zitten, maar proberen zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen de komende tijd.
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 13:01:

[...]

Maar je hebt zelf ergens geschreven dat je nooit klaar bent voor zoiets als dit....

Bovendien: als je nu nog bang bent om er spijt van te krijgen, houd ik mijn hart vast...Ik heb gezegd dat je volgens mij nooit klaar bent om zoiets aan te gaan.. Ik wil gewoon zo sterk mogelijk zijn en op een moment dat ik dit wil, hij heeft al genoeg zelf besloten. Daarnaast hoeft hij ook niet te weten hoe lang ik dit al weet toch?
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 13:01:

[...]

Goed om allemaal te bedenken inderdaad. Ik wil er gewoon klaar voor zijn om m'n verhaal te doen (heel kort), vragen of hij er nog iets op te zeggen heeft voordat ik 'm verlaat en verder gewoon iets blijven zeggen van: het maakt niet meer uit wat je zegt, ik vertrouw totaal niet meer wat je ook zegt. En dan gewoon gaan.

Zoiets zit er in m'n hoofd.

Juist. Houdt het in eigen hand. Mocht hij zich gaan misdragen is dat ZIJN probleem: dan houdt voor jou het gesprek op.

Als je voor jezelf goed voorbereid hoe je het wel en niet wil, kun je dat zeker.
quote:Symbaloo schreef op 16 mei 2010 @ 13:04:

[...]

Helemaal goed om jouw vriendin mee te laten denken! Maar laat jouw beslissing NIET afhangen van haar. Je bent een grote meid en je kunt dit zelf donders goed! Nogmaals : NIET laten afhangen van haar. Heb het idee dat je graag een ander persoon de keuze voor jou laat maken, en dat is pas iets waar je later spijt van kunt krijgen!

Kritische blik en noot is altijd welkom, maar maak zelf jouw balans op.

Succes!!Klopt, ik zal zeker zelf beslissen! Maar het zal denk ik erg fijn zijn om er in het 'echt' over te praten! Zij zal mij ook zeker niets opdringen ofzo, dat weet ik zeker!
Nogmaals: het is niet alleen dat ik goed voorbereid wil zijn, het is ook dat ik zelf wil bepalen wanneer ik hier klaar voor ben. Ik kan en wil het nu gewoon nog niet, ik ben nu niet sterk genoeg.
Nee, ik snap niet wat je bedoelt... Je praat hem wel goed en diep vanbinnen weet je niet zeker of je er echt wel een punt achter wilt zetten. Anders zou je gevoel wel zeggen 'kappen met die handel' en niet 'ik heb nog even tijd nodig...'.

(excuses als ik weer wat bot overkom, ik ben zelf heel wat gewend op het gebied van besluiteloosheid, maar dit gaat zelfs mij m'n pet te boven...:-( )
Vivaforummm,

HOEFT ook niet. Niemand zal jouw een keuze opleggen. Je moet zelf de tijd nemen, er klaar voor zijn, in je hoofd en hart, even de tijd nemen en het laten bezinnen. Je krijgt natuurlijk een heleboel leesvoer op dit forum, en dan weet je misschien ook niet meer wat goed of slecht is. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!!
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 13:06:

[...]

Ik heb gezegd dat je volgens mij nooit klaar bent om zoiets aan te gaan.. Ik wil gewoon zo sterk mogelijk zijn en op een moment dat ik dit wil, hij heeft al genoeg zelf besloten. Daarnaast hoeft hij ook niet te weten hoe lang ik dit al weet toch?

Dat ben ik niet met je eens. Ik zou er NU klaar mee zijn, in jouw positie. Ik zou NU NU NU willen laten weten dat ik van hem walg en alle respect verloren heb, en NU NU NU laten weten dat hij spijt gaat krijgen omdat hij nooit meer zo'n lieve en goede vrouw zal vinden als ik ben.

Het verschil tussen jou en mij wat dat betreft zit denk ik toch in een stukje eigenwaarde. Je bent onzeker en durft geen confrontatie aan te gaan. Dat is op zich helemaal niet erg, ieder z'n manier, maar de eerste zin in hetgeen wat ik van jou gequote heb ligt bij JOU, en dat is niet waar iedereen mee zou worstelen.
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jou hoor! Ben het wel eens met bovenstaand dat je in control moet komen.

Ik vind dat je in zo'n korte tijd al heel wat stappen hebt gemaakt en ook realiteitszin hebt. Doe wat voor jou het beste voelt maar wacht niet te lang. Je hebt gisteravond ook gezien dat je helemaal kan bedenken hoe je het wil en niets ging zoals het ging...Zo is het leven! Sterkte en succes met je vriendin vanmidag. Vind ik ook dapper dat je het gaat delen.
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 13:10:

Nee, ik snap niet wat je bedoelt... Je praat hem wel goed en diep vanbinnen weet je niet zeker of je er echt wel een punt achter wilt zetten. Anders zou je gevoel wel zeggen 'kappen met die handel' en niet 'ik heb nog even tijd nodig...'.

(excuses als ik weer wat bot overkom, ik ben zelf heel wat gewend op het gebied van besluiteloosheid, maar dit gaat zelfs mij m'n pet te boven...:-( )Helaas zitten we niet allemaal zo sterk in elkaar als Nukje...
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 13:10:

(excuses als ik weer wat bot overkom, ik ben zelf heel wat gewend op het gebied van besluiteloosheid, maar dit gaat zelfs mij m'n pet te boven...:-( )Ik denk dat hier gewoon meespeelt wat Symbaloo ook zegt: de liefde is niet in één keer over, daar is het nog te vers voor. En nogmaals, voor de korte duur dat ze het weet, vind ik dat ze al best opgeschoten is. Vind het wel logisch dat iemand ergens toch het vergoelijkt hoor. Ook al weet je dat de realiteit niet zo is
quote:Symbaloo schreef op 16 mei 2010 @ 13:11:

Vivaforummm,

HOEFT ook niet. Niemand zal jouw een keuze opleggen. Je moet zelf de tijd nemen, er klaar voor zijn, in je hoofd en hart, even de tijd nemen en het laten bezinnen. Je krijgt natuurlijk een heleboel leesvoer op dit forum, en dan weet je misschien ook niet meer wat goed of slecht is. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!!Ja, maar TO voelt zich er het beste bij als dit allemaal niet zou zijn gebeurd. En als ze nog even doet alsof het niet waar is. En iedereen hier probeert haar duidelijk te maken dat het vreselijk grote, onvermijdelijke K** gevoel toch wel gaat komen, voorbereid of niet, plan van aanpak of niet, morgen of over 2 weken, whatever! Ze gaat zich niet beter voelen als ze er zogenaamd klaar voor is, want het is k** en het blijft k** ! Als ze er NU naar zou handelen, kan ze haar energie tenminste gaan stoppen in het echte verwerken van de situatie; dit is alleen maar uitstel van executie!
Maar Nukje, het is toch haar proces? Jij zou het anders doen en misschien werkt het voor To wel weer anders...
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Dank je. Ik wil vanmiddag met een vriendin een plan maken, dus wat voor mij het beste voelt. Zij kent mij natuurlijk ook erg goed en zal ook wel kunnen inschatten hoe ik me nu voel en wat voor mij het beste is.

Wie weet bel ik 'm vanavond op, misschien besluit ik/we dat ik het nog even moet laten bezinken.

Maar ik wil inderdaad wel beslissen hoe en wat ik moet doen, wat goed voelt.Dat vind ik een heel goed plan. Ik vind ook helemaal niet dat jij op stel en sprong van alles moet gaan zitten beslissen en dat je het sneller dan het geluid uit moet maken. Neem de tijd die jij nodig hebt, om ook te voelen dat het beter is zo, in plaats van dat alleen maar verstandelijk te weten. Maak alleen niet de vergissing te hopen, op dingen die hij kan zeggen, of de hoeveelheid spijt die hij kan betuigen, op redenen die de zaak toch weer even anders maken. En ga ook niet zitten hopen dat jij zult doen wat het beste is, maar ga ervan uit dat je het beste zult doen. Dat je daarvoor even tijd en ruimte nodig hebt, begrijp ik wel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven