vriend bedriegt mij

15-05-2010 14:51 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal post ik hier niet zoveel, maar ik moet echt even iets kwijt! Hopelijk lucht het op.

Ik ben er net achtergekomen dat mijn vriend mij bedriegt. Hij gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland en blijkbaar ontmoet hij daar dus vrouwen als hij uitgaat ofzo.

Er zijn in het verleden al dingen gebeurd waardoor ik hem al niet meer 100% vertrouw (niet 'echt' vreemdgaan, maar meer mailtjes/smsjes/ed), en gisteravond zag ik bij hem iets op internet waardoor ik weer dit gevoel kreeg.

Ik heb vandaag zijn mail gelezen, heel slecht I know, maar niet ontrecht blijkt dus. Blijkbaar heeft hij in het buitenland een vrouw ontmoet en nog meerdere keren daar met haar afgesproken, ze hebben 'geknuffeld' en hebben nu dus nog steeds contact via sms en msn. Ik heb dit msn gesprek gelezen en er stonden zelfs dingen in als 'dan kom je toch naar mijn hotel, of zal ik naar jou huis komen', dat ze elkaar missen, ed. Volgens mij kon ik er uit opmaken dat er nog niet echt iets is gebeurd, maar volgende week gaat hij weer, dus het zal me niets verbazen...

Maar nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen! Hij is nu niet thuis, vanavond pas en ik zit hier al de hele tijd te huilen. Hem confronteren? Dan weet hij wel dat ik op z'n computer gezocht heb?

En volgende week gaat hij dus weer 2 dagen daarheen....

Natuurlijk denk ik ook direct: dumpen! Maar het is zó moeilijk en ik voel me zo k*t nu. Hopelijk hebben jullie wat wijze woorden, het lucht in ieder geval al op om dit even van me af te typen.

Groetjes,

Vivaforummm
quote:Symbaloo schreef op 16 mei 2010 @ 13:12:

[...]

Helaas zitten we niet allemaal zo sterk in elkaar als Nukje...

Weet je, ik zit helemaal niet sterk in elkaar, dat is het nu juist! Ik ben ook een mega-emotioneel iemand, die het moeilijk vindt om besluiten te nemen die met diepe gevoelens te maken hebben, moeilijk los kan laten, bang is om confrontaties aan te gaan. EN ik heb een keer in eenzelfde situatie gezeten. En dus weet ik ook dat het er niet beter op wordt als je zogenaamd gaat zitten wachten totdat je er klaar voor bent.

Maar goed, blijkbaar komen mijn posts niet over en dus haak ik bij deze af.

Ik wens je heel veel succes TO, ik hoop echt dat je er binnenkort vanaf bent, van deze ellende.
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 13:21:

[...]

Maar goed, blijkbaar komen mijn posts niet over en dus haak ik bij deze af.ben je mal, komt heel goed over. Denk juist dat door jouw kant te belichten je VF op scherp zet! Blijven hoor
Super bedankt voor jullie reacties, ik kan even niet meer op alles reageren. Ga nu even douchen, vriendin kom rond 2 uur.

En Nukje, was ik maar zo als jij bent! Voor mij is dit al zo'n grote stap (naar huis gaan). Ik zal vandaag hopelijk nog posten!
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 13:21:

[...]

Weet je, ik zit helemaal niet sterk in elkaar, dat is het nu juist! Ik ben ook een mega-emotioneel iemand, die het moeilijk vindt om besluiten te nemen die met diepe gevoelens te maken hebben, moeilijk los kan laten, bang is om confrontaties aan te gaan. EN ik heb een keer in eenzelfde situatie gezeten. En dus weet ik ook dat het er niet beter op wordt als je zogenaamd gaat zitten wachten totdat je er klaar voor bent.

Maar goed, blijkbaar komen mijn posts niet over en dus haak ik bij deze af.

Ik wens je heel veel succes TO, ik hoop echt dat je er binnenkort vanaf bent, van deze ellende. Ik vind het heel lief dat je de moeite neemt om te posten, ook al zijn jouw posts erg confronterend voor mij, omdat ik dan weer denk dat ik misschien niet juist handel. En ik heb er wel degelijk iets aan, ook al doe ik nu niet precies wat jij mij aan zou raden. Het is goed om te lezen hoe jij het aan zou pakken en misschien denk ik achteraf had ik maar...
Nogmaals: het gaat niet om goed en fout en achteraf dingen denken.

Als rustig de tijd nemen voor jou de manier is om tot een breuk te komen: prima.

Maar blijf stappen zetten en hou jezelf scherp.
Vivaforummmm: iedereen doet het op haar eigen manier. Ik vind op stel en sprong een punt zetten achter een relatie, terwijl je op dat moment nog compleet in shock bent over wat je net gelezen hebt in die vermaledijde computer, helemaal niet sterker dan jouw manier: eerst tot rust komen, een plan maken en dat dan uitvoeren. Sterker nog: ik denk dat even de tijd en rust nemen om goed na te denken en dan alsnog die punt achter de relatie te zetten, een betere manier is dan impulsief emotionele gesprekken te gaan zitten voeren. Ik denk namelijk dat als je vanuit die shock gaat zitten handelen, je later, als je rustiger bent, wellicht denkt dat je het anders had kunnen aanpakken. Ik vind dus niet dat jouw manier slechter of zwakker is.

Het enige "kritiekpuntje" dat ik heb, en dat heb ik al gezegd, is dat je los moet komen van dat "erop hopen dat je de kracht hebt" etc.; zie mijn eerdere posting. Maar als je die mindset nou ook nog omkeert, dan twijfel ik er helemaal niet aan dat je de kracht zult hebben om op de voor jou juiste manier een einde aan deze relatie te maken, door je verdriet heen te gaan en uiteindelijk weer gelukkig te worden, in eerste instantie met jezélf.

Goed dat je vriendin komt en dat je met haar gaat praten. Vertel haar gewoon alles, houd geen dingen achter uit schaamte etc., want jij hoeft je nergens voor te schamen. Je hebt hem 1 keer vergeven en de tweede keer doe je dat niet.
.
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 13:25:

En Nukje, was ik maar zo als jij bent! Voor mij is dit al zo'n grote stap (naar huis gaan). Ik zal vandaag hopelijk nog posten!

Nou nee, dat lijkt me geen goed idee, zijn zoals ik ben...

Ik was destijds echter tot op zekere hoogte zoals jij nu bent, met het verschil dat ik - tegen mijn gevoel in - de knoop wel heb doorgehakt. Beste beslissing ooit, vandaar dat ik het zo voor je hoop dat jij ook tot dat inzicht komt. That's all.

Succes ermee!
quote:Mariannanas schreef op 16 mei 2010 @ 13:30:

Vivaforummmm: iedereen doet het op haar eigen manier. Ik vind op stel en sprong een punt zetten achter een relatie, terwijl je op dat moment nog compleet in shock bent over wat je net gelezen hebt in die vermaledijde computer, helemaal niet sterker dan jouw manier: eerst tot rust komen, een plan maken en dat dan uitvoeren. Sterker nog: ik denk dat even de tijd en rust nemen om goed na te denken en dan alsnog die punt achter de relatie te zetten, een betere manier is dan impulsief emotionele gesprekken te gaan zitten voeren. Ik denk namelijk dat als je vanuit die shock gaat zitten handelen, je later, als je rustiger bent, wellicht denkt dat je het anders had kunnen aanpakken. Ik vind dus niet dat jouw manier slechter of zwakker is.

Het enige "kritiekpuntje" dat ik heb, en dat heb ik al gezegd, is dat je los moet komen van dat "erop hopen dat je de kracht hebt" etc.; zie mijn eerdere posting. Maar als je die mindset nou ook nog omkeert, dan twijfel ik er helemaal niet aan dat je de kracht zult hebben om op de voor jou juiste manier een einde aan deze relatie te maken, door je verdriet heen te gaan en uiteindelijk weer gelukkig te worden, in eerste instantie met jezélf.

Goed dat je vriendin komt en dat je met haar gaat praten. Vertel haar gewoon alles, houd geen dingen achter uit schaamte etc., want jij hoeft je nergens voor te schamen. Je hebt hem 1 keer vergeven en de tweede keer doe je dat niet.
Het gaat hier idd niet om goed of fout.

Maar ik begrijp Nukje ergens wel, als je zelf zo'n situatie hebt meegemaakt, wil je net iemand anders behoeden daarvoor.

En uiteindelijk ga je haar ook wel gelijk geven. Hopelijk kom je snel op dat punt.

Hopelijk kan je je hart luchten bij die vriendin!
Dank je wel nogmaals voor jullie lieve posts, ik ben nu echt weg maar zal jullie op de hoogte houden!
@ Mariannanas: wow goede post! Hier heb ik echt wat aan! Ik voel me opeens al een stukje sterker; ik ga het zelf bepalen! Het woord 'hopen' zullen jullie niet meer horen, ik doe iets of ik doe het niet (makkelijk gezegd, maar niet meer zeggen dat ik het hoop is al stap 1 toch?)

Nu echt weg!!!
Niet afhaken hoor nukje!!

Het is toch juist goed als VF uit al onze opmerkingen en ervaringen kiest wat voor haar werkt en verschillende meningen hoort?

Ze houdt gewoon nog van die jongen en dat moet slijten maar als je kijkt wat ze in 24 uur al gedaan en besloten heeft is dat toch een stapje naar haarzelf toe en van hem af.

Of ze zo sterk blijft weten wij geen van allen en het is haar leven en haar keuze

Probleem is een beetje dat iedereen die iets soortgelijks heeft meegemaakt (in mijn geval geen ander maar wel financiële leugens) zijn eigen ervaringen meeneemt in de postings hier.

Vraag me ook af hoe oud je bent VF, niet dat dat wat uitmaakt maar voor het plaatje in mijn hoofd ;)

We willen haar behoeden voor de fouten die we zelf gemaakt hebben.Ik ben zelf een watje naar anderen toe maar echt spijkerhard en verbaal sterk en bot als een ander mij echt benadeelt.

Mijn ex had verbaal geen schijn van

kans en dat vond ik achteraf best jammer.

VF ik heb er alle vertrouwen in dat je doet wat voor jou het beste is, al vond ik stiekem dat afscheidsbriefbriefje voordat hij het vliegtuig in stapt heeel sterk.Geloof dat Lys en ik wat dat betreft overeenkomsten hebben ;) moet ook eens gaan opruimen.Sterkte VF en hopelijk tot straks!
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 13:35:

@ Mariannanas: wow goede post! Hier heb ik echt wat aan! Ik voel me opeens al een stukje sterker; ik ga het zelf bepalen! Het woord 'hopen' zullen jullie niet meer horen, ik doe iets of ik doe het niet (makkelijk gezegd, maar niet meer zeggen dat ik het hoop is al stap 1 toch?)

Nu echt weg!!!Super meid!
Hoi vivaforummm,

Wat ontzettend shit om hierachter te komen. Ik zou me ook heel verraden voelen en waarschijnlijk ook eerst in een soort 'shock' verkeren. Ik denk dat de post van mariannanas je inderdaad verder kan helpen. Veel sterkte !
Only dead fish go with the flow
Ik kan wel snappen dat je even je tijd neemt. In het verleden heb ik ook iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn partner. Ik vond in de MSN geschiedenis hele pikante op sex gerichte gesprekken die hij voerde met een andere vrouw. Er was geen sprake van ontmoetingen maar ik heb echt kokhalzend achter de pc gezeten toen ik dit ontdekte.

Ik heb er ook niet meteen wat van gezegd. Ben in de gaten gaan houden of er meer gesprekken kwamen en dat bleek zo te zijn. Ze hadden bijna dagelijks contact via msn en het ging altijd over sex. Ik zal de details besparen maar het was echt vreselijk. Ik heb alle gesprekken uitgeprint en na een week besloten hem te confronteren. En wat ik al verwachtte, dat gebeurde ook. HIj ontkende alles. Op mijn vraag waarom hij zoveel met haar op msn zat kreeg ik als antwoord dat het over auto's ging. Ik heb hem in dat gesprek verschillende keren de gelegenheid gegeven om eerlijk te zijn, maar hij bleef glashard liegen. Ik heb toen mijn uitgeprinte a4-tjes erbij gepakt en ben alles hardop voor gaan lezen, hij smeekte me om op te houden, maar ik heb tot de laatste letter alles hardop voorgelezen.

Zoals het meestal gaat, had hij natuurlijk spijt. Hij is echt door het stof gegaan voor me, maar ik heb hem vergeven. Mijn situatie is anders dan de jouwe. Wij waren getrouwd en hadden 2 kinderen. Dan ga je anders met de situatie om, denk ik.

Ik wens je heel veel sterkte. Ik begrijp heel goed dat jij de deur nog niet hebt dichtgegooid. Maar blijf dicht bij jezelf. Ik ben nog steeds met dezelfde man, maar het vertrouwen heeft een fikse deuk gehad destijds. Als ik nu als buitenstaander met een soortgelijke ervaring jou een advies moet geven dan zou ik zeggen bij hem weg te gaan. Er is niets wat je aan hem bind. Je bent niet getrouwd, hebt geen kinderen en allebei je eigen huis. Praktisch gezien staat niets je in de weg om zonder hem verder te gaan.

Vetrouwen is zo ontzettend belangrijk in een relatie, en dat is net datgene wat jij gisteren in hem bent kwijt geraakt. (voor de 2e keer zelfs)

Sterkte !!!
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 13:08:

Nogmaals: het is niet alleen dat ik goed voorbereid wil zijn, het is ook dat ik zelf wil bepalen wanneer ik hier klaar voor ben. Ik kan en wil het nu gewoon nog niet, ik ben nu niet sterk genoeg.enerzijds heb je gelijk, anderzijds moet je jezelf soms bijeen rapen en doorzetten. Want je bent hier over twee weken ook niet klaar voor, en over een jaar ook niet. Soms dwingt een situatie je te handelen, omdat het nou eenmaal moet. Dus ga ook niet eindeloos zitten wachten op 'het moment'. Die komt niet. Ik wilde ook hard wegrennen, niet over nadenken, terugdraaien naar het moment dat ik het las. Maar dat kan niet, dus kun je maar 1 kant op en dat is vooruit. Even een dagje en nachtje nemen voor jezelf; oke. Maar een week is al te veel. En ook al denk je dat hij je niet zou verlaten voor haar, wees op alles voorbereid. Je weet niet wat hij gaat voelen voor haar gedurende dat tripje, en dan wordt het gras voor je voeten weggemaaid door hem. Blijf wel 'in controll' ook al wil je het op eigen tempo doen.
Ik heb het 3 keer meegemaakt, met drie verschillende meiden.

De laatste laat ik even rusten, maar bij de andere twee had ik precies hetzelfde. De eerste 2 jaar samenwonen, de 3e 5 jaar samenwonen. Het voelt alsof je fundering onder je vandaan geslagen wordt. Je wilt die fundering behouden, omdat je banger bent voor de ellende die erna komt.

Maar je moet echt wegwezen. Je moet niet wachten tot volgende week. Je schiet er niks mee op. Je wilt die week gebruiken voor wat? Om te kijken of je sterk genoeg bent om weg te gaan. Als je denkt dat je daar de kracht niet voor hebt, denk dan aan het feit of je wel genoeg kracht hebt om met hem door te gaan en weer vertrouwen te krijgen in hem. Denk je dat je hem ooit nog 100% kan vertrouwen? Denk het niet he?

Ik heb een keer gelezen dat je een relatie als een voet in een rivier moet zien. Als er iets in de relatie gebeurt op gebied van vertrouwen of uitgaan en weer bij elkaar komen, dan moet je het zien dat je je voet uit de rivier haalt, en er weer in doet. Het zal je opvallen dat het water in een keer anders langs je voet gaat.De relatie die je gisteren had voordat je het wist, zal nooit meer hetzelfde zijn.

Hoe moeilijk het is om het bevreesde onbekende in te gaan, het is op den duur beter voor je.

Veel wijsheid en sterkte gewenst
quote:vivaforummm schreef op 16 mei 2010 @ 11:13:

Hoi meiden,

Ik heb even snel jullie berichtjes doorgelezen, wat zijn jullie lief!!

Iets positiever: ik ben vanmorgen wel naar huis gegaan. Kon daar echt niet blijven. Heb 'm gezegd dat ik nog erg veel aan die opdracht moet werken en dat niet kan als hij (en die vriend) daar thuis zijn en dat ik me niet zo lekker voel en even alleen wil zijn (hij wist ook dat ik gister niets gegeten heb en me niet lekker voelde). Hij vond het wel een beetje vreemd maar ja, heb het gewoon op die opdracht gegooid die echt af moet vandaag.

En nu voel ik me eigenlijk wel redelijk. Gek, want ik ben er niets mee opgeschoten.

Ik vind dat je een hele goede keuze hebt gemaakt.

Je hebt naar jezelf geluisterd, en voor jezelf gezorgd.

Door even pas op de plaats te maken omdat je niet kon beslissen, en vandaag door weg te gaan en rust te nemen.

Impulsieve acties zijn vaak heftige ervaringen, en dat heb je jezelf bespaard.

Ik heb vandaag gewoon even ingelogd bij de mensen waarbij ik op bezoek was, haha, even lezen of alles goed met je was!

Echt, ik vind je heel wijs en heel sterk voor zo'n verwarrende situatie.
Hey VF, hoe is het gedaan vandaag met je vriendin en het plan?

Reageerde ze ok? En hoe voel jij je nu?
Ja ben ik ook benieuwd naar..Gaat het een beetje?

Knuffeltje en kusje voor jou!
Mooooie posts van Marie!

Sterkte TO
Ik hoop dat je een beetje lekker kunt slapen!

Het gaat redelijk! Vandaag goed kunnen praten met m'n vriendin, ze vond het een goed plan dat ik even rust heb gepakt maar besef nu wel dat 2 weken te lang gaat duren ja. Waarschijnlijk deze week dan toch maar.

Ik ga later uitgebreider posten, maar ga nu proberen te slapen. M'n vriendin belt me zo even als ik in bed lig, dus ik ben er vandoor!

Lieve berichtjes weer, dank jullie wel!! Ook de posts met ervaringen heb ik veel aan, heb ze net even doorgelezen..
Goed zo meis. Slaap lekker!
KLinkt als weer een stapje! Fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven