Vriend dubbelleven: webcammodel?!

22-11-2019 20:05 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik heb inmiddels 5 jaar een relatie met een leuke man. We wonen al een hele tijd samen, hij heeft alles voor me over, houdt het huishouden draaiende aangezien ik het erg druk heb met mijn baan en studie. Niets is hem te veel gevraagd. Ik hou ontzettend veel van hem. Op dit moment is hij werkloos. Na zijn studie vond hij na vaak solliciteren steeds maar geen aansluitende baan. We hebben hier wel vaker over gehad en hij zit hier ook mee maar...

Deze week ben ik erachter gekomen dat hij al langere tijd een dubbelleven leidt. Hij 'werkt' wel degelijk soms: als webcammodel. Ik ben ten einde raad, wat moet ik doen? Enerzijds zat hij blijkbaar in ernstige financiele nood maar anderzijds: dit kan toch gewoon echt niet door de beugel?!

Hij schaamt zich dood en daarom heeft hij zijn problemen ook nooit durven delen. Hij is altijd een binnenvetter geweest maar dat hij zo'n groot geheim met zich zou meedragen heb ik nooit verwacht. Hij staat bij mijn familie bekend als de liefste man die er bestaat, heeft nooit een vlieg kwaad gedaan, een echte family man die alles voor mij over heeft. maar toch...... wat nu?!

Ik heb het na ontdekken in eerste instantie acuut uit gemaakt. Wil wel nog een gesprek met hem aangaan en zal hem sowieso nog een paar keer moeten zien omdat we samenwonen/den. momenteel verblijf ik bij mijn ouders. Nu twijfel ik over mijn beslissing... Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Het-groepje schreef:
22-11-2019 21:07
Ik zou best trots zijn als ik zo'n ontdekking zou doen. Daarnaast heerlijk voor hem, wat aandacht, beetje zakgeld. Kun je wel gebruiken als je steeds moet solliciteren, wat positieve bevestiging.
Ja, maar straks blijft hij plakken (al 5 jaar) en ziet hij het nut niet meer in van een burgerlijke baan.
Maar:
- Hoe dacht je dan dat hij aan geld kwam?
- Waar filmde hij dit?
- Webcam model is dat handwerk voor de camera?
- Hoe vind je zo snel uit dat hij model is na het openen van een paar ‘shady apps’? Hij kon toch ook gewoon andere webcammers bekijken?
merle78 schreef:
22-11-2019 22:24
Ja, maar straks blijft hij plakken (al 5 jaar) en ziet hij het nut niet meer in van een burgerlijke baan.
Dan heb je wel iets om over op te scheppen op feestjes.
Het-groepje schreef:
22-11-2019 22:38
Dan heb je wel iets om over op te scheppen op feestjes.
Zeker, je zult de lachers op je hand hebben.
Kan iemand mijn hoofdprobleem ook even samenvatten?
Een webcam model met een hoofdprobleem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dan is hij dus webcammodel voor homo's neem ik aan. Serieus geen enkele vrouw gaat betalen voor zoiets.

Enneee je dacht niet: hoe komt ie aan geld?
Wat naar, maar hij is in elk geval economisch zelfstandig. Dat is ook weer een geruststelling.
Gewoon voor mijn beeld: ben jij zelf ook een man?
Beter een half motto....
Ik krijg er geen beeld bij.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ik schrik ervan dat je er het fijne niet van lijkt te weten (wat is het precies, wat doet hij precies en waarom, hoe lang is dit al gaande zijn antwoorden die je nog niet lijkt te hebben), maar het wel acuut hebt uitgemaakt. Dan had hij zeker een hele goede reden om het te verbergen en hou je toch niet van hem zoals hij is.

Mocht je nou wél alle antwoorden en duidelijkheid hebben en je na wat ruimte nog steeds niet goed voelen, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Beetje raar verhaal als hij echt iets te verbergen had dan had hij zijn telefoon niet uitgeleend waar de apps op staan.

Is het zo’n weekend? Pffff
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2019 12:17
Reden: ongepast
96.81% gewijzigd
realhwmakfsd schreef:
23-11-2019 09:43
Ik schrik ervan dat je er het fijne niet van lijkt te weten (wat is het precies, wat doet hij precies en waarom, hoe lang is dit al gaande zijn antwoorden die je nog niet lijkt te hebben), maar het wel acuut hebt uitgemaakt. Dan had hij zeker een hele goede reden om het te verbergen en hou je toch niet van hem zoals hij is.

Mocht je nou wél alle antwoorden en duidelijkheid hebben en je na wat ruimte nog steeds niet goed voelen, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Het is circa 3 jaar gaande, acuut uitmaken was denk ik eerder een enorme schrikreactie. Had eerst zelf behoefte om na te denken en dan erover te praten voor verdere antwoorden.
Bim schreef:
23-11-2019 00:09
Gewoon voor mijn beeld: ben jij zelf ook een man?
Nope
Je hebt je nooit afgevraagd waar hij zijn geld vandaan haalde? Of wat hij de hele dag deed behalve het huishouden? Je schrijft over hem alsof hij ontoerekeningsvatbaar is maar hij heeft blijkbaar meer in zijn mars dan jij denkt.
Arequipa schreef:
22-11-2019 22:30
Maar:
- Hoe dacht je dan dat hij aan geld kwam?
- Waar filmde hij dit?
- Webcam model is dat handwerk voor de camera?
- Hoe vind je zo snel uit dat hij model is na het openen van een paar ‘shady apps’? Hij kon toch ook gewoon andere webcammers bekijken?
-studielening, losse bijbaantjes, spaar... achteraf gezien misschien erg naïef.
-geen idee... kon ik niet herkennen.
-ja
-'Hij kon toch ook gewoon andere webcammers bekijken' --> die conclusie trok ik zelf in eerste instantie ook. hij heeft dit zelf verteld, geloofde er niks van dus hij heeft daarna ook wat van de inkomsten laten zien.
Snowpink schreef:
22-11-2019 23:21
Dan is hij dus webcammodel voor homo's neem ik aan. Serieus geen enkele vrouw gaat betalen voor zoiets.

Enneee je dacht niet: hoe komt ie aan geld?
Al zullen verreweg de meeste vrouwen niet voor zoiets betalen, maar er bestaan wel gigolo's voor vrouwen, dus helemaal waar is het niet.
Lucifer2018 schreef:
23-11-2019 10:21
[...]
Ik vond het helemaal niet ongepast. Eerder plastisch omschreven.

Verder denk ik dat het eerder een communicatieprobleem is. Webcammen is geen doodzonde, het geheim houden lijkt me erger. Maar wellicht wist vriend dat TO er een enorm probleem van zou maken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
creativeguy schreef:
23-11-2019 12:19
Al zullen verreweg de meeste vrouwen niet voor zoiets betalen, maar er bestaan wel gigolo's voor vrouwen, dus helemaal waar is het niet.
Er zal zeker een nichemarkt voor bestaan.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
creativeguy schreef:
Gigolo's kan ik me nog wat bij voorstellen. Dat is de hele "experience", maar een man die zich aftrekt voor de cam? Ik kan me niet indenken dat daar brood mee te verdienen valt :sick:
Verdient het een beetje of niet?
Snowpink schreef:
23-11-2019 12:24
Gigolo's kan ik me nog wat bij voorstellen. Dat is de hele "experience", maar een man die zich aftrekt voor de cam? Ik kan me niet indenken dat daar brood mee te verdienen valt :sick:
Mannen kijken naar mannen. Natuurlijk is daar brood in te verdienen.
oudebaas schreef:
Ik vond het helemaal niet ongepast. Eerder plastisch omschreven.

Verder denk ik dat het eerder een communicatieprobleem is. Webcammen is geen doodzonde, het geheim houden lijkt me erger. Maar wellicht wist vriend dat TO er een enorm probleem van zou maken.
Ja de jarenlange geheimhouding vind ik ook het ergst. Vreemde is dat paar maanden geleden over deze business een artikel online stond en ik die gekscherend voorlas zovan: 'zo kun je blijkbaar ook goed geld verdienen' (=dus niet met afkeur, eerder met humor) maar toen deed hij het dus al en lachte vrolijk mee: 'als ik single was wist ik t wel'.
merle78 schreef:
22-11-2019 22:42
Zeker, je zult de lachers op je hand hebben.
Waarom dat, het lijkt mij geen gekke manier om geld te verdienen. Ik zou niet willen omgaan met mensen die dat grappig vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven