Vriend en foto's van collega

16-10-2018 09:08 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok... ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken en of ik overdrijf... dus ik zou graag jullie mening horen.
Ik heb op de telefoon van mijn vriend gezien dat hij stiekem foto's heeft gemaakt van een vrouwelijke collega... vooral van haar billen en benen en buik (ze had een kort truitje aan waardoor je net een stukje buik zag). De foto's waren gemaakt in een supermarkt waar ze samen wat voor de lunch gingen kopen.
Dit is toch not done? Ik heb hem hiermee geconfronteerd... eerst zei hij dat hij niet wist wie dat was op de foto's (tuurlijk...) en daarna gaf hij toe dat hij ze stiekem gemaakt had.
Hoe zouden jullie hier op reageren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen maar ik vraag me in dit geval ook echt af hoe lang hij dit al doet en wat hij nog allemaal meer voor foto's op zijn telefoon heeft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
16-10-2018 16:08
Ja hoor, mijn reactie lekker uit het verband trekken. Waar zeg ik dat ik zijn gedrag goedkeur? Ik vraag me alleen af of dit een reden moet zijn om het uit te maken. En dat hangt van de context af: is dit een eenmalige domme lompe actie waar hij inderdaad spijt van heeft, of gaat het verder dan dat?

Maar blijkbaar zitten hier allemaal perfecte vrouwen met perfecte partners. En als de partner niet perfect blijkt, vervangen ze gewoon de sloten van hun huis.
Je maakt een grapje toch? Een volwassen vent die stiekem foto's maakt van zijn collega, dat is gewoon zorgelijk, gestoord gedrag. Dat is niet een imperfectie zoals vuile sokken laten slingeren of de bril niet omhoog doen bij het plassen, dat is ze gewoonweg niet alle 24 in het kratje hebben.
Phineas schreef:
16-10-2018 16:08
Ja hoor, mijn reactie lekker uit het verband trekken. Waar zeg ik dat ik zijn gedrag goedkeur? Ik vraag me alleen af of dit een reden moet zijn om het uit te maken. En dat hangt van de context af: is dit een eenmalige domme lompe actie waar hij inderdaad spijt van heeft, of gaat het verder dan dat?

Maar blijkbaar zitten hier allemaal perfecte vrouwen met perfecte partners. En als de partner niet perfect blijkt, vervangen ze gewoon de sloten van hun huis.
Je bent nu echt boos op de verkeerde mensen.
Edit, verkeerd gelezen. Jij bent TO niet.
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 16:15
3.51% gewijzigd
Hoe ging het gezegde ookalweer? "waar je 1 rat ziet, zie je de ander 50 niet."
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige wanstaltige acties is gewoon geen goede reden of uitleg te bedenken. Dit is er een van, bijzonder ongepast en vrouwonvriendelijk gedrag. Ik zou zeker het gesprek aangaan, puur en alleen met de intentie om hem de deur te wijzen. Creep.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
16-10-2018 16:04
Noem 1 goede reden waarmee hij zich eruit kan lullen.
"Het was een heel domme actie van me. Dat vind ik zelf ook. Het idee om stiekem sexy foto's van een vrouw te nemen vond ik heel spannend, maar meteen nadat ik het had gedaan voelde het helemaal verkeerd. Ik wilde die app en de foto's al weggooien en heb geleerd dat sommige fantasieën een fantasie moeten blijven en dat je die niet echt moet uitvoeren. Dit is dus zoiets wat ik in ieder geval nooit meer echt wil doen."
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
16-10-2018 16:20
"Het was een heel domme actie van me. Dat vind ik zelf ook. Het idee om stiekem sexy foto's van een vrouw te nemen vond ik heel spannend, maar meteen nadat ik het had gedaan voelde het helemaal verkeerd. Ik wilde die app en de foto's al weggooien en heb geleerd dat sommige fantasieën een fantasie moeten blijven en dat je die niet echt moet uitvoeren. Dit is dus zoiets wat ik in ieder geval nooit meer echt wil doen."
En dat zou jij geloven?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet makkelijk om een relatie te verbreken en je bent hier behoorlijk door overvallen. Dus neem even de tijd om rustig na te denken of dit voor jou een deal-breaker is of niet. Of je hem nog kan vertrouwen of niet.
Ik zou hem persoonlijk niet meer kunnen vertrouwen en hij zou in mijn ogen ineens een heel ander persoon zijn dan ik altijd dacht. Voor mij zouden dat genoeg redenen zijn om er klaar mee te zijn. Misschien zie jij het anders. Ik hoop dat je er uit kan komen wat voor jou het beste is.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
16-10-2018 16:27
En dat zou jij geloven?
Het is beter dan "die app stond er per ongeluk op omdat ik dacht dat het een fotobewerkingsprogramma was en in die winkel drukte ik per ongeluk op de volumetoets. Ik had echt geen idee dat die foto's werden gemaakt" of "ik heb dat niet gedaan, een vriend heeft dat gedaan met mijn telefoon".

Maar, nee, het is meer wat ik denk dat iemand die zich uit zo'n situatie probeert te liegen, bedenkt.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
16-10-2018 16:33
Het is beter dan "die app stond er per ongeluk op omdat ik dacht dat het een fotobewerkingsprogramma was en in die winkel drukte ik per ongeluk op de volumetoets. Ik had echt geen idee dat die foto's werden gemaakt" of "ik heb dat niet gedaan, een vriend heeft dat gedaan met mijn telefoon".

Maar, nee, het is meer wat ik denk dat iemand die zich uit zo'n situatie probeert te liegen, bedenkt.
Ja, oke. Ik zou hem niet meer vertrouwen. En ik zou er ook geen zin in hebben om er later achter te komen dat hij het toch weer gedaan heeft.
eenmeisje1993 schreef:
16-10-2018 16:27
En dat zou jij geloven?
Ik niet.

Deze prachtige bewustwording kwam nadat hij was betrapt.
Phineas schreef:
16-10-2018 16:08
Ja hoor, mijn reactie lekker uit het verband trekken. Waar zeg ik dat ik zijn gedrag goedkeur? Ik vraag me alleen af of dit een reden moet zijn om het uit te maken. En dat hangt van de context af: is dit een eenmalige domme lompe actie waar hij inderdaad spijt van heeft, of gaat het verder dan dat?

Maar blijkbaar zitten hier allemaal perfecte vrouwen met perfecte partners. En als de partner niet perfect blijkt, vervangen ze gewoon de sloten van hun huis.

Zelfs als dit een foutje is, dan is het gewoon ziek gedrag. Er is geen goede reden voor om zo met je collega om te gaan. Dit is ook gewoon strafbaar. Voor mij een reden om er een punt achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als hij gewoon een foto van haar had gemaakt was het nog geeneens zo erg geweest, maar stiekem in een supermarkt is gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
16-10-2018 18:15
Als hij gewoon een foto van haar had gemaakt was het nog geeneens zo erg geweest, maar stiekem in een supermarkt is gewoon raar.
Ook niet als het een foto van haar buik, billen en benen was?
Vixxen schreef:
16-10-2018 18:08
Zelfs als dit een foutje is, dan is het gewoon ziek gedrag. Er is geen goede reden voor om zo met je collega om te gaan. Dit is ook gewoon strafbaar. Voor mij een reden om er een punt achter te zetten.
Strafbaar? Dat betwijfel ik, eerlijk gezegd. Zou van mij overigens best mogen, hoor. Ook voor andere foto's die zonder toestemming van de betrokkene gemaakt zijn. Foto's maken is tegenwoordig veel te makkelijk.
Hij zal het voortaan alleen beter verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een topic op het Viva-forum over openen. Daarin kan ik dan zonder mezelf bloot te geven over hoe onze relatie eruit zag de afgelopen tig jaar m’n vriend tot boeman laten verklaren door echt iedereen.

Dat zou ik doen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ook apart dan dat je een buiktruitje op je werk kunt dragen, werkt hij in een strippersclub of zo.

Maar goed, jij kent hem en kan beter in schatten of dit iets is dat hij dwangmatig en vaak doet of een eenmalig idioot iets. Ik weet wel dat er enorm veel van zulk soort foto's zijn op het internet.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
16-10-2018 16:38
Ik niet.

Deze prachtige bewustwording kwam nadat hij was betrapt.
Inderdaad.
We hebben bovendien geen idee wanneer hij die foto's heeft gemaakt. Misschien geniet hij er al maanden van.
Ieks.
Als ik die collega was, zou ik me onveilig voelen op mijn werk.
Ik ben ook wel eens met een mannelijke collega naar de supermarkt, slager, kaasboer en groenteboer geweest om lunch te halen voor het team.
En dat een collega (die je elke dag ziet) dan met zo'n blik naar je heeft gekeken.

Ik hoop dat je vriend de foto's helemaal weggooit en niet verspreidt op het internet. Alles wat je op internet zet, zwerft voor altijd rond.
Phineas schreef:
16-10-2018 16:08
Ja hoor, mijn reactie lekker uit het verband trekken. Waar zeg ik dat ik zijn gedrag goedkeur? Ik vraag me alleen af of dit een reden moet zijn om het uit te maken. En dat hangt van de context af: is dit een eenmalige domme lompe actie waar hij inderdaad spijt van heeft, of gaat het verder dan dat?

Maar blijkbaar zitten hier allemaal perfecte vrouwen met perfecte partners. En als de partner niet perfect blijkt, vervangen ze gewoon de sloten van hun huis.
Tja. Wat zegt dat over je als je dat geen hele goede reden zou zijn. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
16-10-2018 21:10
Ieks.
Als ik die collega was, zou ik me onveilig voelen op mijn werk.
Ik ben ook wel eens met een mannelijke collega naar de supermarkt, slager, kaasboer en groenteboer geweest om lunch te halen voor het team.
En dat een collega (die je elke dag ziet) dan met zo'n blik naar je heeft gekeken.

Ik hoop dat je vriend de foto's helemaal weggooit en niet verspreidt op het internet. Alles wat je op internet zet, zwerft voor altijd rond.
Je mag er rustig van uit gaan dat (wanneer je een beetje een lekker wijf bent) al je heteroseksuele mannelijke collega’s je in gedachten al minstens 3 keer over het kopieerapparaat geduwd hebben om je bruut te nemen. Zonder voorspel of spuug.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 21:10
Tja. Wat zegt dat over je als je dat geen hele goede reden zou zijn. :facepalm:
Ik zou het niet weten, maar blijkbaar weet jij dat wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan ook van mening dat er een nieuwe DSM IV-diagnose moet komen voor vrouwen die van mening zijn dat mannen niet mogen denken wat ze denken, uitsluitend omdat ze mannen zijn.

Ik denk echter niet dat ik daar hier de handen voor op elkaar krijg. Voor het instellen van een gedachten-politie dan weer wel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
16-10-2018 21:16
Je mag er rustig van uit gaan dat (wanneer je een beetje een lekker wijf bent) al je heteroseksuele mannelijke collega’s je in gedachten al minstens 3 keer over het kopieerapparaat geduwd hebben om je bruut te nemen. Zonder voorspel of spuug.
Neuh.

Ik lijk op hun moeder.
Of op Miss Moneypenny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven