vriend en schoonmoeder...pff

27-08-2010 21:59 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
de laatste weken erger ik me enorm op mijn schoonmoeder.

telkens als we op bezoek zijn heeft ze wel iets op mijn kleding aan te merken: ik zou nooit iets dwarsgestreept aandoen,dat maakt dik. wie loopt er nu in Uggs met dit weer? ze zijn totaal niet vrouwlijk( het regende en was koud, en dan nog, bepaal ik dat toch zeker zelf).

ze vind het raar dat ik niet vaak op hakken loop, ze zegt: hakken zijn sexy en R.... (vriend) vind dit veel mooier, hij zou je leuker vinden met hakken.

Ook vind ze het raar dat ik echt leren pumps heb gekocht, volgens haar kan ik voor hetzelfde geld 5 paar goedkope kopen ( jaja van die van plastic wat zo zweten en snel kapot gaan)

Ze is 51 en loopt in kleren van de markt (voor toch wel wat jongere mensen) en met knalroze pumps eronder. en vind dat ik ook maar mijn kleding daar moet gaat kopen. R... vind dit immers mooi.

nu wilde ik hier met mijn vriend over praten, hoe ik dit met haar bespreekbaar zou kunnen maken.

maar hij werd woedend, hoe kan ik iets negatiefs over zijn moeder zeggen?!

nu hebben we dus knallende ruzie, omdat hij gewoon niet snapt hoe vervelend elke keer die kritiek is. ( ik vind haar kleren VRESELIJK maar zou er nooit iets over zeggen)

en ook ben ik een beetje teleurgesteld dat hij doe dan ook achter zijn moeder staat

zo even van me afgeschreven, lucht enorm op!
quote:feeks schreef op 28 augustus 2010 @ 15:03:

[...]

Nou, niet helemaal hoor, in de OP zegt ze al: Ze is 51 en loopt in kleren van de markt (voor toch wel wat jongere mensen) en met knalroze pumps eronder. Verderop: ze denkt dat ze zelf perfect gekleed gaat.Dus het commentaar wordt wel degelijk ook door TS gegeven. Snap dat het irritant is als schoonmoeder commentaar heeft, maar ik denk dat de oplossing van Dani71 (O ja, ok, en dan over iets anders beginnen) het beste zal werken.

Ik ging er eigenlijk vanuit (omdat ik het zelf zo zou hebben aangepakt) dat TO die dingen NIET tegen vriend heeft gezegd, maar alleen dat ze de commentaren van zijn moeder vervelend vindt.

Maar dat is inderdaad maar een aanname, misschien heeft ze bovenstaande dingen wel gezegd en dat is dan niet tactisch.

Over die oplossing: daarmee los je misschien dat probleem van die commentaren van schoonma op, maar niet het probleem dat vriend zo uit zijn plaat gaat als ze iets met hem probeert te bespreken over zijn schoonmoeder.

Als TO inderdaad ook kwaad gesproken heeft over haar, zou het wijs zijn daarvoor excuus aan te bieden.

Maar als ze dat niet heeft gedaan, en puur en alleen haar gevoel bij het eeuwige commentaar van zijn moeder probeerde te bespreken, dan lijkt zijn buitenproportionele reactie daarop mij een veel groter probleem dan dat commentaar van schoonma zelf.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 28 augustus 2010 @ 15:08:

[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit (omdat ik het zelf zo zou hebben aangepakt) dat TO die dingen NIET tegen vriend heeft gezegd, maar alleen dat ze de commentaren van haar moeder vervelend vindt.

Maar dat is inderdaad maar een aanname, misschien heeft ze bovenstaande dingen wel gezegd en dat is dan niet tactisch.

Over je oplossing: daarmee los je misschien dat probleem van die commentaren van schoonma op, maar niet het probleem dat vriend zo uit zijn plaat gaat als ze iets met hem probeert te bespreken over zijn schoonmoeder.

Als TO inderdaad ook kwaad gesproken heeft over haar, zou het wijs zijn daarvoor excuus aan te bieden.

Maar als ze dat niet heeft gedaan, en puur en alleen haar gevoel bij het eeuwige commentaar van zijn moeder probeerde te bespreken, dan lijkt zijn buitenproportionele reactie daarop mij een veel groter probleem dan dat commentaar van schoonma zelf.Mee eens
Nee die dingen heb ik niet tegen vriend of schoonmoeder gezegt. Alleen hier geschreven.

Alleen dat ik haar kritiek niet zo leuk vind.

Hij is 23 trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven