Vriend gebruikt stoel als kledingkast

21-01-2020 22:42 130 berichten
Dag dames,

Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).

Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een stoel gehad en mijn vriend ook. Het eerste dat ik deed toen ik steeds vaker bij hem ging logeren, was een stoel claimen. En bij mij had hij er ook een. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en hebben we nog steeds ieder een stoel. Ik zelfs twee. Maar nu hebben we ook een grote-mensen-huis en ligt het niet meer zo in het zicht.

Zonder stoel, voel ik me niet thuis. Mijn man denkt er gelukkig net zo over. Ik zou het helemaal niks vinden als ik dat van hem op moest ruimen.

Tip: ga pas samenwonen als je een huis met een slaapkamerdeur hebt. Dan kan die stoel daarachter. Stoort het je dan nog steeds, dan kan je op de bank slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kamer. :$
We hangen de was op op de logeerkamer en daar ligt ook alle schone was op stapeltjes en bergen. Twee keer per jaar of zo, als we logees krijgen gaat alles in de kast maar daarna stapelt de schone was zich gewoon weer op op de logeerkamer. :facepalm: Wat wel handig is, zo'n beetje alles wat dan nog in de kast hangt kan naar de kringloop.
Vuile was verzameld zich op de slaapkamer en de badkamer. Voor ik ga wassen maak ik een rondje.

Maar Yette zegt het goed, we hebben een grote-mensen-huis, als je de deur van de logeerkamer dicht trekt ziet niemand het en de woonkamer is wel opgeruimd (meestal dan).
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:55
Tip: gooi al zijn kleding in een vuilniszak en zet het buiten en ga zelf op de stoel zitten. Jij gaat weer van de stoel af als hij alles heeft opgeruimd. Bij een volgende keer gooi je de kleren gewoon weg.
Ze is zijn moeder niet. :facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er pas echt een probleem als hij zijn kledingkast als stoel gaat gebruiken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn 6 maanden samen en je wil je nu al bemoeien met ZIJN huishouden in ZIJN huis waar jij te gast bent.
Heb zo maar een gevoelletje dat dat samenwonen er niet gaat komen
-
smulrol schreef:
22-01-2020 06:43
Rot toch op. Huisvrouwtje spelen is zo 1950
Als het haar frustratie weg neem zie ik niet hoe die kleine moeite erg is. (Of je kiesrecht daarmee weggeeft).
Waaróm kan je niet je éigen problemen oplossen? Waaróm moet die man zich aanpassen in zijn huis?
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-01-2020 00:37
strijken?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:55
Tip: gooi al zijn kleding in een vuilniszak en zet het buiten en ga zelf op de stoel zitten. Jij gaat weer van de stoel af als hij alles heeft opgeruimd. Bij een volgende keer gooi je de kleren gewoon weg.
In zíjn huis?
Dat kun je doen in je eigen huis.
Phloxx schreef:
22-01-2020 07:29
Jullie zijn 6 maanden samen en je wil je nu al bemoeien met ZIJN huishouden in ZIJN huis waar jij te gast bent.
Heb zo maar een gevoelletje dat dat samenwonen er niet gaat komen
Nou als ze er vier of dagen zit per week mag ze wel wat doen vind ik in het huishouden . Maar wel op zijn manier en zijn kleding hoeft zij niet te doen mag hij zelf bepalen,
Alle reacties Link kopieren
In zijn huis laat je hem rommelen zoals hij wil. Als je gaat samenwonen weet je alvast wat voor type qua huishouden je aan de haak hebt geslagen. Daar kun je het dan over hebben en beiden doen dan wat water bij de wijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je daar al een topic over start gaan we je hier nog vaak lezen
Oh en ik heb ook zo'n stoel.
Tja klinkt herkenbaar, ben zelf ook best slordig. Ik zou er misschien een grapje over maken, maar jullie wonen niet samen. Ik zou het verder laten.
Een stoel is toch voor gedragen kleding die je nog een keer kunt dragen voordat het de was in moet? Schone was op een stoel, tssssk...

Maar ja, zijn systeem, zijn huis, zijn stoel.

Als je er zoveel last van hebt nodig je hem bij jou thuis uit ipv dat je daar naartoe gaat.
En ik ben ook benieuwd waarom jij moet weten wat schoon is en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
22-01-2020 06:43
Rot toch op. Huisvrouwtje spelen is zo 1950
Nou.... ik las net dat er blijkbaar vrouwen zijn die zelfs de gele doekjes strijken :-o
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Solomio schreef:
22-01-2020 07:19
Volgens mij is er pas echt een probleem als hij zijn kledingkast als stoel gaat gebruiken.
:HA:

Ik zou er geen probleem van maken als dat het enige is.

Met samenwonen hebben wij het gehackt door een meubel met grote manden erin op de slaapkamer te zetten voor de halfvuile was. In een andere ligt weer het schone beddengoed. Werkt best goed
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-01-2020 07:32
Als het haar frustratie weg neem zie ik niet hoe die kleine moeite erg is. (Of je kiesrecht daarmee weggeeft).
Waaróm kan je niet je éigen problemen oplossen? Waaróm moet die man zich aanpassen in zijn huis?
ik zou daar dus echt niet op zitten te wachten dat iemand in mijn huis vindt dat ie mijn was moet organiseren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
22-01-2020 08:07
ik zou daar dus echt niet op zitten te wachten dat iemand in mijn huis vindt dat ie mijn was moet organiseren.
Dan heeft to nog maar een keuze als haar vriend het zelfde vind. Namelijk het accepteren.
Zijn huis, zijn kleren, zijn systeem. Niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het hier zo lees, is zo'n stoel eerder regel dan uitzondering.

Hoog tijd dat IKEA komt met kleedstoel Vödde: een strak design met twee zittingen boven elkaar. De onderste kan je dan gebruiken voor wat favoriete schone kleding, de bovenste voor de rest. En natuurlijk een hoge rugleuning om jurkjes en overhemden overheen te hangen. Eventueel aan te vullen met hangmandjes voor sokken en ondergoed :idee:
yette schreef:
22-01-2020 08:13
Als ik het hier zo lees, is zo'n stoel eerder regel dan uitzondering.

Hoog tijd dat IKEA komt met kleedstoel Vödde: een strak design met twee zittingen boven elkaar. De onderste kan je dan gebruiken voor wat favoriete schone kleding, de bovenste voor de rest. En natuurlijk een hoge rugleuning om jurkjes en overhemden overheen te hangen. Eventueel aan te vullen met hangmandjes voor sokken en ondergoed :idee:
Ikea heeft zoiets gehad, maar in de vorm van een boom.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-01-2020 08:08
Dan heeft to nog maar een keuze als haar vriend het zelfde vind. Namelijk het accepteren.
dat is gewoon de enige keuze, het is zijn huis. Als ze samenwonen, heeft zij daar een stem in, daarvoor gewoon niet in mijn ogen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-01-2020 07:32
Als het haar frustratie weg neem zie ik niet hoe die kleine moeite erg is. (Of je kiesrecht daarmee weggeeft).
Waaróm kan je niet je éigen problemen oplossen? Waaróm moet die man zich aanpassen in zijn huis?
Wie zegt dat die man dat als probleem ziet dat 'opgelost' moet worden? Wie zegt dat hij het anders wil?

Ik heb/had altijd mijn 'eigen' systeem, echt niet dat ik het had geaccepteerd als mijn man na een half jaar daarmee was gaan rommelen, omdat het niet netjes genoeg was.

Mijn man heeft trouwens een hometrainer met kleren. Ook leuk :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is toch zijn woonstudio, dus ook zijn probleem.

Stoelen zijn heel geschikt als kledingkast.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je niks over te zeggen. Als je gaat samenwonen kun je daar afspraken over gaan maken, maar dan nog zal hij het niet precies doen hoe jij het wil en wordt het dus een tussenweg.

Waarom moet jij weten wat vies en schoon is?
Of verwacht hij wel van je dat jij bij hem thuis de was doet?
Zo ja, stop daarmee en zeg dat hij het zelf doet. Zijn huis, zijn was.
Zo nee, niet doen dus, en niet mee bemoeien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven