Vriend gebruikt stoel als kledingkast

21-01-2020 22:42 130 berichten
Dag dames,

Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).

Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.

Dankjewel!
Niq schreef:
22-01-2020 09:37
Ik heb er geen probleem mee als een ander mee wil helpen in het huishouden. Andersom hebben ze dat ook nooit een probleem gevonden.
Ik heb het liefst dat niemand iets wil doen, of althans, dat iedereen een bepaalde nonchalance zou hebben. Helaas is nonchalance aanleren veel moeilijker dan iemand te laten (helpen) opruimen.
Ik zou de wasmanden gewoon weer gezellig in de woonkamer zetten als je dat heerlijk vindt.
Ik heb een inloopkast en ik heb daarin een soort van uitklapbare stang laten inbouwen als substituut voor ‘de stoel’. Ideaal!
Laatst was ik bij een vriendin wiens kledingkast helemaal ongeorganiseerd is en alles zo'n beetje erin is gepropt.
Dan vraag ik altijd, mag ik alles netjes opvouwen? Ja graag, krijg ik dan als reactie.
Mijn kast is ook een zooitje. Toch kan ik altijd alles vinden. Het valt me op dat nettere mensen iets vaak meteen echt kwijt denken te zijn als het niet op de juiste plek ligt. Dan gaan ze ook zoeken tot ze er bij neervallen. Als je slordig bent weet je dat dingen niet op een vaste plek liggen en dat het altijd wel weer boven komt drijven. Maar meestal weet ik precies waar in de chaos iets zich bevindt.

Mijn moeder ruimde eens mijn kast op. Alles op kleur en soort. Erg onhandig, want ‘s ochtends in het half donker zie je dan bijvoorbeeld geen verschil tussen alle zwarte of donkerblauwe truitjes.

Het is niet dat ik rommel heerlijk vind, maar het interesseert me gewoon niet. Ik kan weken aaneen over een stapeltje kleding in mijn kamer heenstappen.
Niq schreef:
22-01-2020 09:40
Ik zou de wasmanden gewoon weer gezellig in de woonkamer zetten als je dat heerlijk vindt.
Ik woon niet meer alleen he, ik houd dus rekening met wat ook fijn is voor mijn vrouw. Maar had het echt niet fijn gevonden als zij van alles was gaan opruimen of schoonmaken terwijl we gewoon nog niet eens samenwoonden.
Inmiddels help ik best een handje mee hoor, maar onze standaarden zullen nooit hetzelfde worden.

En zoals ik al schreef, het is veel vaker zo dat de nonchalante zich moet aanpassen aan de opgeruimde (of ie er nu toe wordt aangezet of dat de ander het maar zelf gaat doen) dan dat de opgeruimde leert om zich gewoon niet meer ergens aan te storen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
22-01-2020 09:42
Laatst was ik bij een vriendin wiens kledingkast helemaal ongeorganiseerd is en alles zo'n beetje erin is gepropt.
Dan vraag ik altijd, mag ik alles netjes opvouwen? Ja graag, krijg ik dan als reactie.

:O

Ik zou je hartelijk uitlachten en dan zorgen dat je nooit meer in m'n kast kon kijken. Vreselijk ongemakkelijk.
Later is nu
yette schreef:
22-01-2020 06:45
Ik heb altijd een stoel gehad en mijn vriend ook. Het eerste dat ik deed toen ik steeds vaker bij hem ging logeren, was een stoel claimen. En bij mij had hij er ook een. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en hebben we nog steeds ieder een stoel. Ik zelfs twee. Maar nu hebben we ook een grote-mensen-huis en ligt het niet meer zo in het zicht.

Zonder stoel, voel ik me niet thuis. Mijn man denkt er gelukkig net zo over. Ik zou het helemaal niks vinden als ik dat van hem op moest ruimen.

Tip: ga pas samenwonen als je een huis met een slaapkamerdeur hebt. Dan kan die stoel daarachter. Stoort het je dan nog steeds, dan kan je op de bank slapen.
Ik heb een kledingkastkamer met daarin een stoel.
En door dit topic ga ik een stoel regelen voor man want die moppert altijd dat hij geen stoel heeft. Is gewoon handig voor die broek die je een halve dag aan had of om een trui te laten luchten etc.
dus ? ben je zijn moeder. Ik ruim de zooi van mijn man niet op hoor. Hij zoekt het maar uit.

zijn huis.. zijn systeem..

Als je gaat samenwonen kan je er afspraken over maken Tot die tijd.. jamnmer
rumforviva schreef:
22-01-2020 09:51
Mijn kast is ook een zooitje. Toch kan ik altijd alles vinden. Het valt me op dat nettere mensen iets vaak meteen echt kwijt denken te zijn als het niet op de juiste plek ligt. Dan gaan ze ook zoeken tot ze er bij neervallen. Als je slordig bent weet je dat dingen niet op een vaste plek liggen en dat het altijd wel weer boven komt drijven. Maar meestal weet ik precies waar in de chaos iets zich bevindt.

Mijn moeder ruimde eens mijn kast op. Alles op kleur en soort. Erg onhandig, want ‘s ochtends in het half donker zie je dan bijvoorbeeld geen verschil tussen alle zwarte of donkerblauwe truitjes.

Het is niet dat ik rommel heerlijk vind, maar het interesseert me gewoon niet. Ik kan weken aaneen over een stapeltje kleding in mijn kamer heenstappen.
ben jij mijn tweeling zus ? Soms heb ik een opruim woede en dan kan ik vervolgens niets meer vinden nadien. In mijn georganiseerde puinhoop weet ik feilloos waar alles ligt.
Dankjewel,

Zo te zien moet ik het maar gewoon accepteren. Hopelijk wil hij wel nog iets doen met de wasmand voor vuile was. Deze is nu namelijk de grond.
Ik wou al typen : je bent niet zijn moeder en het is zijn huis, maar je bent zelf al tot inkeer gekomen 👍🏻
Niq schreef:
22-01-2020 09:42
Die vriendin ben ik! Ben jij...?
Dreamer schreef:
22-01-2020 10:31
:O

Ik zou je hartelijk uitlachten en dan zorgen dat je nooit meer in m'n kast kon kijken. Vreselijk ongemakkelijk.
Waarom? Ik vond het heerlijk toen mijn vriendin het aanbood. Ik moet al zoveel zelf doen, fijn als iemand je ergens mee helpt.
Friezin71 schreef:
22-01-2020 13:41
Die vriendin ben ik! Ben jij...?
Misschien wel ja!
Dreamer schreef:
21-01-2020 23:55
Toen ik nog alleen woonde gebruikte ik m'n bed als kledingkast. EN als ik dan ging slapen, werden de kleren verplaatst naar de grond. Heel effectief. Tegenwoordig heb ik een kledingkast én een stoel. Een upgrade dus eigenlijk.
Haha, nu mijn man weg is, gebruik ik vaak zijn kant om de schone, te sorteren, op te vouwen of te strijken was weg te leggen, ook handig ;-)
Niq schreef:
22-01-2020 14:10
Misschien wel ja!
Haha,leuk dit :)
huismeermin schreef:
22-01-2020 09:16
Dit systeem wil ik maar dan met vaatwassers.
Gewoon doen. Er zijn huishoudens die dat hebben, dus je bent niet gek. Dat is zeker.
rumforviva schreef:
22-01-2020 09:51

In chaos weet je in het donker toch ook niet of een shirtje donkerblauw of zwart is?
Julia91 schreef:
22-01-2020 13:33
Dankjewel,

Zo te zien moet ik het maar gewoon accepteren. Hopelijk wil hij wel nog iets doen met de wasmand voor vuile was. Deze is nu namelijk de grond.
Waarom zou hij? In zijn huis?
Mevrouw75 schreef:
22-01-2020 16:18
In chaos weet je in het donker toch ook niet of een shirtje donkerblauw of zwart is?
Dingen die tussen andere kleuren liggen zijn veel makkelijker te onderscheiden.
Emma93 schreef:
21-01-2020 23:55
Tip: gooi al zijn kleding in een vuilniszak en zet het buiten en ga zelf op de stoel zitten. Jij gaat weer van de stoel af als hij alles heeft opgeruimd. Bij een volgende keer gooi je de kleren gewoon weg.
Ik zou jou erachteraan gooien. Het is zijn huis, ze hebben net een half jaar verkering.
ClumsyNinja schreef:
22-01-2020 06:41
Iedereen heeft toch zo’n stoel?

Behalve ik want ik heb onlangs het systeem gehackt; ik heb nu haken aan de slaapkamermuur. Zelfde gebruik, maar ziet er opgeruimder uit 💪
Ik realiseer me nu dat mijn mijn stoel heeft ingepikt. Door veranderen van de slaapkamer staat de stoel nu aan zijn kant en liggen zijn spullen daar op en die van mij liggen dus of in de badkamer of op de wasmand.
rumforviva schreef:
22-01-2020 18:27
Dingen die tussen andere kleuren liggen zijn veel makkelijker te onderscheiden.
Huh? Ja, donker van licht, maar of dat shirtje donkerblauw of zwart is zie ik nog steeds niet, maar goed, ik heb exact dezelfde shirts in donkerblauw en zwart.
Mevrouw75 schreef:
22-01-2020 18:56
Huh? Ja, donker van licht, maar of dat shirtje donkerblauw of zwart is zie ik nog steeds niet, maar goed, ik heb exact dezelfde shirts in donkerblauw en zwart.
Oh ik ben niet zo iemand die dezelfde basics in meerdere kleuren heeft, maar ik kon in een stapel een zwarte zijden blouse al zowat niet onderscheiden van een zwarte coltrui. Zeker niet als ik er even gauw doorheen “bladerde”. Sowieso denk ik meer in type kledingstuk dan in kleur.

Hoe dan ook, het werkte niet voor mij. Heel vaak op zoek naar een bepaalde rok ofzo en dan kunnen ik het gewoon niet vinden. Had ‘ie naast m’n rode broek gehangen, dan spotte ik ‘m meteen.

En voor het bijhouden heb ik al helemaal geen puf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven