Vriend heel groot liegbeest?

01-08-2021 12:14 195 berichten
Hoi forummers,

Graag wil ik even ventileren. Ik ben 27 en woon inmiddels een aantal jaar samen met mijn vriend.

Een aantal keer eerder heb ik hem betrapt op leugens:
- M.b.t. blowen, zeggen dat hij het niet doet/gaat doen en hem vervolgens stiekem op het balkon zien staan. Als ik daarna vraag of hij gerookt heeft, niet toegeven tot ik hem confronteer met het feit dat ik hem net heb zien staan. Dit is een paar keer gebeurd.
- Een grote leugen. Ik kan hier qua inhoud niet teveel over uitweiden, maar zijn ouders hadden hem gevraagd iets te doen (en het was iets enigszins in de frauduleuze sfeer) en ik had gevraagd of hij het alsjeblieft niet wilde doen, omdat ik bang was dat het invloed zou hebben op mijn werk omdat we immers samenwonen. Hij had beloofd het echt niet te doen. Echter, ik heb een app op mijn telefoon waarmee ik foto's zie van de post die binnenkomt en wat bleek nu; het was wel gebeurd. Hij werd eerst heel boos, toen begon hij een soort acteren over dat zijn ouders het stiekem hadden gedaan, hij geen idee had hoe dit was gebeurd en de brief ging afwachten om zijn ouders mee te confronteren. Pas een dag later kwam de aap uit de mouw, na heel veel acteren verder zeg maar. Hij is toen een week bij z'n ouders verbleven en ik heb hem vergeven.

Nu is het volgende aan de hand. Hij heeft een onstabiele baan die redelijk op ontploffen staat (zaak kan wel eens failliet gaan) bovendien zijn de arbeidsvoorwaarden slecht. Met het oog op een toekomst (huis, kindjes) hebben we een studie besproken en is hij vol goede moed aan de slag gegaan. Het betreft een thuisstudie van de LOI, de PABO. Voor de PABO moet je sowieso drie toetsen maken (geschiedenis, natuur en techniek en aardrijkskunde). Hij is daarmee begonnen, om te kijken of het niveau iets voor hem was (geen vooropleiding). HIJ heeft alle drie de toetsen gehaald, met rond de 8! De 21+ toets na drie keer proberen helaas niet..

En dat is waarom hij met een verkorte HBO opleiding begonnen is. Dat is een opleiding van drie maanden die tevens toegang geeft tot de PABO. Top! Boeken waren binnen en hij had elke laatste vrijdag van de maand thuis een examen. Ik ging dan elders werken, zodat hij het huis voor zich alleen had om zich te concentreren. Hij heeft vorige twee maanden zijn toetsen gehaald!

Maar in aanloop naar de laatste toets kreeg ik opeens een raar onderbuikgevoel. Ik vond zijn laptop al wel een tijdje op dezelfde plek liggen, hij was leeg en ik kon nergens een oplader vinden. Toen bedacht ik me ook dat hij me nooit een foto heeft laten zien van de uitslag, of een andere e-mail o.i.d. toen ik eens goed ging zoeken op de website van de LOI, bleek de laatste toets te worden getentamineerd aan de hand van een 'inzendopgave', maar huh dat was vreemd.. ik zei dat tegen mijn vriend en hij zei 'oh ja, het zijn inderdaad open vragen!' Na de toets vroeg ik hem hoe het gegaan was en hij zei dat hij gevlamd had en waarschijnlijk in september met de echte PABO kan beginnen. Maandag zou hij de uitslag krijgen van het examen. Toen ik vroeg waarom hij nooit een foto maakt van de uitslag ofzo zei hij 'ja die uitslag verdwijnt heel snel van beeld' en toen ik zei dat staat toch in je account praatte hij eroverheen..

Toen ben ik gaan spitten, ik heb stiekem zijn inloggegevens van de LOI campus gevonden. Wat bleek nu; er was nog nooit ingelogd of iets aangeklikt. De status staat op 0%. Er staat geen 1 uitslag van een toets en als klap op de vuurpijl worden twee van de toetsen afgenomen op een externe locatie, waarvan 1 open vragen en 1 MC (volgens hem allebei thuisgemaakt en allebei MC vragen waarvan direct de uitslag). De laatste toets, van afgelopen vrijdag, werd getentamineerd middels een inzendopgave en een contactdag. Er stond niets over een tentamen met open vragen.

Ik heb hem vervolgens geconfronteerd en hij werd heel erg boos, dat ik dingen achter zijn rug om had gedaan. Hij pakte zijn laptop om mij het tegendeel te bewijzen, maar trok dat terug onder het mom van 'jij zit fout en je moet me maar gewoon vertrouwen'. Na zijn woede-aanval ging hij terug naar een andere tactiek; heel lief doen en zeggen dat het goed komt, hij echt niet liegt en hij maandag het tegendeel bewijzen. De volgende ochtend was hij weer heel erg kwaad en met deuren slaan etc.

Hij blijft tot nu volhouden dat het een fout is van de LOI, hoe hij hierover had kunnen liegen want hij wil immers in september starten met de opleiding etc.. hij gaat me echt morgen, als ze open zijn, het tegendeel bewijzen! En wat zal ik dan een spijt hebben.. hierdoor ga ik twijfelen aan mijn bevindingen, want hij is heel erg stellig dat hij echt niet gelogen heeft en er fouten zijn gemaakt door de LOI. Ik weet daardoor niet of ik op mezelf kan vertrouwen. Ik kan het me ook niet voorstellen! Wat schiet hij hiermee op? Het komt toch vroeg of laat uit? Ik snap hier helemaal niks van.

Overigens heb ik ook stiekem op zijn e-mail gekeken en vond daar ook geen uitslagen, brekingsbevestigingen van examens etc. Ik heb 1 boekingsbevestiging gevonden van de toets geschiedenis en daarna een e-mail dat deze automatisch geannuleerd was wegens het niet betalen van de toets. De toets zou zijn op 29 februari en hij heeft mij op 29 februari ook geappt dat hij een 8,5 had.. verder een e-mail met een betalingsherinnering van de opleiding; een achterstand van 800 euro. Maar dit zou ook een fout zijn volgens hem.

Ik wil morgen afwachten en ben heel erg benieuwd en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit recht te praten valt, want er is niets van een contra-indicatie. Maar als het geen goed verhaal is, dan is het klaar. Dan vervolgens wordt het waarschijnlijk nog een heel intens gevecht over wie hier blijft wonen (we wonen vrije sector), maar goed dat is voor latere zorg..

Wat vinden jullie van dit verhaal?! Is er enige mogelijkheid dat er ergens fouten ingeslopen zijn, of liegt hij al een jaar tegen me over het maken en halen van toetsen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een ziekelijke leugenaar die behandeling nodig heeft!

Ik zou erg bang zijn om via hem in de toekomst schulden te krijgen.

Hij zal de komende 20 jaar nog veel vaker liegen. Dit stopt niet zomaar.

Zie je in hem een verantwoordelijke vader voor je kinderen? Ik ken hem niet maar op basis van wat je hier schrijft is de kans groot dat de zorg voor de kinderen vooral op jou gaat neerkomen, net zoals de zorg voor het gezinsinkomen.

In een toekomst met hem zul jij vooral de kar moeten trekken en bijna al het werk alleen moeten verzetten. Je moet van hem niet meer verwachten dan af en toe wat gezelligheid, misschien hier en daar een los baantje en af en toe eens spelen met je toekomstige kinderen voor de leuk. Deze man is zelf nog een groot kind en heeft je weinig te bieden.

Risico's zijn schulden, blowen en nog veel meer leugens!

Zie je dat nog wel zitten???
ludwina schreef:
01-08-2021 20:14
Het is in 2021 nooit 29 februari geweest, toch?
Gaat het om vorig jaar???

Anyway, aan deze man heb je niets, je kunt hem nooit vertrouwen.
Laat hem eerst maar eens volwassen worden, wie weet dat hij dan ooit nog eens geschikt raakt voor een andere relatie. Niet met jou. Jij moet door met je leven.
Deze heb ik gemist, misschien moet ik me de moeite van dit topic maar besparen.
Bimi schreef:
01-08-2021 23:12
Deze heb ik gemist, misschien moet ik me de moeite van dit topic maar besparen.

TO kan zich natuurlijk vergissen. Mijn man heeft campings geboekt voor een rondreis. Laatste nacht op camping drie op 30-7 aankomst op camping vier op 1-8. Ik heb het nagekeken en ook niet gezien.......
Ik herken de herhaling van leugens, en het dan vervolgens zo draaien dat het allemaal aan jou ligt.

Ik zou hem heel snel verzoeken om het huis te verlaten en niet meer terug te komen.
Hij wil waarschijnlijk aantonen dat hij alles toch wel in orde heeft, en wil dan weer terug komen, maar geloof mij: hij is "bad news".

Wens hem veel succes in zijn verdere leven!
ludwina schreef:
01-08-2021 20:14
Het is in 2021 nooit 29 februari geweest, toch?
Gaat het om vorig jaar???
Scherp!
HP2021 schreef:
01-08-2021 13:53
Jij vind jezelf beter dan hem, en hij moet zich voegen naar jouw standaarden. Dat wordt nooit een gelijkwaardige relatie. Zelfs als hij wel “braaf” z’n cursus zou volgen.

Op zijn beurt zou hij daar wel weer volwassener mee om mogen gaan dan hij nu doet. Hij geeft ook geen grenzen aan.

Ik praat zijn gedrag niet goed en jij bent niet schuldig aan of verantwoordelijk voor zijn gedrag. Maar je hebt wel degelijk aandeel in de dynamiek tussen jullie. Als je je daar bewust van leert zijn gaat je dat helpen om hierna een partner te vinden die beter bij je past.
Dit valt buiten normaal 'fout' relatie gedrag hoor waar zij eventueel een aandeel in zou hebben. Zijn pubertijd is lang voorbij, hij is een leugenaar, punt.
Of ze noemde een willekeurige datum omdat die exacte datum voor het verhaal natuurlijk niets uitmaakt.... Hoe gaat het nu, TO?
Octopus_1994 schreef:
01-08-2021 14:34
Spijker op z'n kop..

Behalve dan dat ik geen haast heb voor kinderen hoor, ik vind mijn baan veel te leuk en hoef ook niet minder te werken. Zie mezelf pas ergens mid 30 met kindertjes. Maar dat betekent niet dat ik wel bezig ben met de toekomst en iets opbouwen.

Verder zijn we drie jaar samen, dus ook niet heel lang. Ik heb inderdaad steeds de hoop dat hij ergens gewoon die potentie heeft, maar door zijn slechte opvoeding gewoon niet benut heeft. Daarom wilde ik hem ook gewoon heel graag helpen daarbij, om die potentie te benutten en er samen iets goeds van te maken. Las ook ergens terug dat ik mezelf 'beter voel dan hem' maar dat is niet zo..
Je wil nog geen kinderen, maar je oefent alvast op hem. Ik zou mijn energie in mijzelf gaan zetten en deze man zijn eigen shit laten oplossen. Als je een kans wilt hebben op dat toekomst beeld van jou.

Vraag: TO heb jij vanuit huis veel steun gekregen of dop jij al heel erg lang je eigen boontjes? Ik vraag mij namelijk af waar deze neiging tot het redden van een liegende 30-er vandaan komt.
Even kort.. ik heb vanmorgen de LOI gebeld en wat informatie kunnen uitvragen. Uiteraard bevestiging gekregen (wat ik eigenlijk al had) dat hij gelogen heeft. Geen toets en uitslag te vinden. Behalve die ene die wegens niet betalen geannulleerd is.. daar heeft hij mij vanmorgen nog mee proberen te overtuigen, door die mail te bewerken naar de andere toetsen en er een foto van te maken.

Ben er klaar mee. Ik ga hem straks confronteren. Heb voor de zekerheid het huis gefilmd met mijn moeder en een aantal hele kostbare spullen meegenomen. Ook staan twee vriendinnen buiten paraat.. ik weet namelijk niet exact hoe hij gaat reageren (ook dat zegt al genoeg). De verhuurder gaat uitzoeken hoe het gaat als hij niet mee wil werken aan het verwijderen van het huurcontract.

Nou.. to be continued :-)

Ps: altijd mijn eigen boontjes gedopt!
Als hij de huur niet kan ophoesten, dan lijkt het mij overduidelijk dat jij aanspraak maakt op de woning. (Mits je dit natuurlijk wilt.) Hopende dat hij niet gaat tegenwerken wat weer een juridisch getouwtrek tot gevolg heeft.

Al bij al alleen maar ellende… Heel veel sterkte! Hopende dat hij er iets van geleerd heeft, denk het alleen niet!
Octopus_1994 schreef:
02-08-2021 14:01
Even kort.. ik heb vanmorgen de LOI gebeld en wat informatie kunnen uitvragen. Uiteraard bevestiging gekregen (wat ik eigenlijk al had) dat hij gelogen heeft. Geen toets en uitslag te vinden.
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat LOI dit soort informatie geeft aan derden
Je hebt daadkracht, heel goed.
Sterkte.
Hatsjikideee...
smulrol schreef:
02-08-2021 14:24
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat LOI dit soort informatie geeft aan derden
Een aantal algemene vragen gesteld (of bijv. de toetsen thuis gemaakt kunnen worden, antwoord was nee). Verder heb ik anoniem gebeld met mevrouw ‘achternaam vriend’ en hebben ze me wel wat informatie gegeven omdat ik ook cursistennummer had ed. Mevrouw zei ‘dat ze echt geen toetsen kon vinden, heel vreemd’ Toen heb ik opgehangen want ik wist genoeg.
Pfff wat is dit kut.. hij komt zo zijn spullen halen. Ik had ‘m al voorbereid via de app. Hij zei alleen: ‘Oke, lijkt me ook beter als we ieder ons eigen weg gaan’ en daarna of ik hier blijf wonen en hoe laat ik thuis ben..
Oh wat naar allemaal. Zo’n plots afscheid, al die leugens, je hele leven staat opeens op zijn kop. Veel sterkte zometeen :hug:
Jeetje meid, sterkte ermee. Denk ook dat het het beste is maar dat maakt het nog niet leuk.
Octopus_1994 schreef:
02-08-2021 15:56
Pfff wat is dit kut.. hij komt zo zijn spullen halen. Ik had ‘m al voorbereid via de app. Hij zei alleen: ‘Oke, lijkt me ook beter als we ieder ons eigen weg gaan’ en daarna of ik hier blijf wonen en hoe laat ik thuis ben..
Eerlijk is eerlijk, ik had gisteren niet verwacht dat je zou doorpakken vanwege je opmerking dat je in principe niet vond dat je hiervoor op moest breken. Dus, chapeau.
Nu is het zaak het vol te houden denk ik, voor jezelf. Dat liegen zit zo in deze man verweven, dat verandert zomaar niet. Bovendien zul je hem nooit meer kunnen vertrouwen want tot nu toe heeft ie daar ook geen aanleiding voor gegeven.
Fijn dat je moeder en je vriendinnen in de coulissen staan, goed dat je het open hebt gegooid bij hen.

Het is kut ja, heel kut :hug:
There is always something happening, and it's usually right now
Ik vind je dapper door zo door te pakken. Veel sterkte :hug:
Het is wat wrang omdat je waarschijnlijk zou verwachten dat hij nog even zijn best zou hebben gedaan voor de relatie, maar dit is gewoon wel beter, uiteindelijk.
Octopus_1994 schreef:
02-08-2021 14:28
Een aantal algemene vragen gesteld (of bijv. de toetsen thuis gemaakt kunnen worden, antwoord was nee). Verder heb ik anoniem gebeld met mevrouw ‘achternaam vriend’ en hebben ze me wel wat informatie gegeven omdat ik ook cursistennummer had ed. Mevrouw zei ‘dat ze echt geen toetsen kon vinden, heel vreemd’ Toen heb ik opgehangen want ik wist genoeg.
Raar hoor, ik werk ook op een opleiding maar dit soort informatie geven wij nooit behalve aan de persoon zelf die zich dan ook moet legitimeren. Onprofessioneel van een opleiding die toch een naam hoog te houden heeft.
Sterkte voor straks TO, als hij thuiskomt. Hopelijk kun je je vastberadenheid vasthouden als hij aankomt met zijn arsenaal van leugens.

Het is jammer dat je nu de veiligheid van deze relatie moet opgeven, maar heel veilig is het niet. Want financiële onzekerheid liggen met zo'n fraudeur/wanbetaler wel op de loer en dat geeft denk ik meer kopzorgen dan het eventuele liefdesverdriet wat je nu te verwachten staat.

Ik zeg eventueel omdat ik denk dat na een paar eerste tranen een gevoel van opluchting zal overheersen. Als 1994 je geboortejaar is dan hoef je echt nog geen haast te hebben met het vinden van een volgende partner (weet je zelf ook al), maar als extra geruststelling kan ik je uit eigen ervaring meegeven dat je vanzelf ook meer serieuze types tegenkomt als je wat ouder bent en niet meer in de (pretend-) studentenpool vist. Jij komt vanzelf op je pootjes terecht:)
ludwina schreef:
02-08-2021 16:07
Het is wat wrang omdat je waarschijnlijk zou verwachten dat hij nog even zijn best zou hebben gedaan voor de relatie, maar dit is gewoon wel beter, uiteindelijk.
Hij weet dat het spel uit is en laat nu zijn ware gezicht zien. Als het hem teveel moeite kost hoeft het niet van hem, ook als hij moeite moet doen voor TO.

Hele zure constatering maar dit soort mannen kun je niet snel genoeg bij wegrennen.

Sterkte TO. Volgens mij heb je het goed geregeld.
En ook zo raar dat de LOI niet telefonisch bereikbaar is op het moment maar jou willen ze wel te woord staan meteen en ook nog
in formatie geven over de stand van zaken bij een cursist. Ik vind het toch een heel bijzonder verhaal.
Bedankt allemaal <3

Ik lieg heus niet over de informatie die ik telefonisch heb ingewonnen bij de LOI hoor :-), wat heb ik daar aan? Ik moest een cursistennummer opgeven en een aantal boekingsnummer en toen was het goed. Bovendien was 1 vraag algemeen over een opleiding (kunnen de toetsen ook thuis) en de andere vragen alleen over ‘ik heb nog geen certificaten ontvangen van..’ .

Hij is net weg. Zoals ik al verwacht had denkt hij dat ik wel ga omslaan (logisch want heb al een aantal keer over me heen laten lopen haha), want ik brak wel en hij ging me troosten. Zei dat ie weg moest gaan en hij ging zonder slag of stoot, wel nog even melden ‘hopelijk kalmeer je een beetje en kunnen we over een paar dagen een goed gesprek hebben’ oftewel; hij denkt dat er nog een opening is. Niks ervan. Hij heeft nog niet al zijn spullen mee (hij heeft alleen een fiets, dus auto moet hij gaan lenen van iemand). Maar ik ga wel zo alles zelf in vuilniszakken doen van hem. Kan hij binnenkort komen ophalen.

Doet vreselijk pijn dit, maar op de lange termijn zal het beter zijn.
Octopus_1994 schreef:
02-08-2021 16:33
Bedankt allemaal <3

Ik lieg heus niet over de informatie die ik telefonisch heb ingewonnen bij de LOI hoor :-), wat heb ik daar aan? Ik moest een cursistennummer opgeven en een aantal boekingsnummer en toen was het goed. Bovendien was 1 vraag algemeen over een opleiding (kunnen de toetsen ook thuis) en de andere vragen alleen over ‘ik heb nog geen certificaten ontvangen van..’ .

Hij is net weg. Zoals ik al verwacht had denkt hij dat ik wel ga omslaan (logisch want heb al een aantal keer over me heen laten lopen haha), want ik brak wel en hij ging me troosten. Zei dat ie weg moest gaan en hij ging zonder slag of stoot, wel nog even melden ‘hopelijk kalmeer je een beetje en kunnen we over een paar dagen een goed gesprek hebben’ oftewel; hij denkt dat er nog een opening is. Niks ervan. Hij heeft nog niet al zijn spullen mee (hij heeft alleen een fiets, dus auto moet hij gaan lenen van iemand). Maar ik ga wel zo alles zelf in vuilniszakken doen van hem. Kan hij binnenkort komen ophalen.

Doet vreselijk pijn dit, maar op de lange termijn zal het beter zijn.
Ik vind het heel dapper van je.. Echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven