vriend in ploegendienst

17-05-2011 17:42 36 berichten
Zijn er hier nog meer vrouwen wiens man / vriend in ploegendienst werkt?

Ik merk dat ik er veel meer problemen mee heb dan ik had verwacht.

Hij werkt sinds kort in ploegendienst, en sindsdien zien we elkaar nauwelijks, en als we elkaar al zien dan slaapt hij voornamelijk omdat hij OF de nacht in gaat, of net uit de nachtdienst komt. (we wonen niet samen)

Voor hij begon met ploegendienst hebben we het erover gehad, en toen was volgens hem het grote voordeel dat we meer tijd met elkaar konden doorbrengen.. . maar dat dit voornamelijk in bed was, terwijl hij ligt te slapen, dat heeft hij er niet bij vertelt..

Hoe gaat het bij jullie? Is dit alleen in de beginperiode zo?

Iemand tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als je net begint aan een ploegendienst moet je heel erg wennen aan de onregelmatigheid, tenminste dat had ik.

Dat hij meer slaapt dan normaal is opzich niet gek. Kan best zwaar zijn onregelmatige diensten.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Lucky Birdie; mijn vriend werkt ook in ploegendienst en we wonen dan wel samen, maar zie er de voordelen van !

Je kunt elkaar misschien eventjes tijdens de lunch zien als 1 van jullie vrij is, julle kunnen samen een hapje eten als hij nacht heeft, je hebt wat meer tijd voor je eigen dingen... Hebben jullie wel de weekenden samen ?

Het is lastig, zeker als je net verliefd bent, maar dat went allemaal en als je later aan kinderen begint (of huisdieren), heb je een goeije wisseling van de wacht ;)
Mijn man werkt onregelmatige diensten. Dus niet een hele week nachtdienst, maar elke dag anders. Ik vind het heerlijk!

Ook toen ik nog werkte en we niet samenwoonden. Is toch lekker om ook af en toe wat tijd voor jezelf te hebben?

Nu werk ik niet meer en hebben we een kind van een jaar. En ik denk dat zij soms niet eens door heeft dat haar vader werkt. Hij werkt 36 uur en heeft ook een week waarin hij als reserve staat ingeroosterd. Dan krijgt hij wel betaald, maar hoeft alleen te komen als een collega ziek is of vrij heeft. Wij hebben echt meer tijd als gezin, dan wanneer hij een kantoorbaan had.
Mijn ex werkte ook in ploegendient en 1x in de zoveel tijd weekenddienst. De ene week was hij 's morgens om 5 uur al weg en de andere week 's avonds heel laat thuis. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Vond het heerlijk om in de week dat hij late dienst had mijn avonden voor mezelf te hebben. De week dat hij 's avonds wel thuis was deden we veel samen. Misschien moeten jullie gewoon je draai er nog in vinden! Succes!
het is wennen aan het ritme, als dat er eenmaal inzit zie je zeker de genoemde voordelen ..
Ik zie ook alleen maar voordelen.

De taken in het huishouden worden goed verdeeld en als ik na werk thuis kom, heeft mijn vriend al netjes alles opgeruimd; ideaal toch ! ;)
alvast bedankt voor de reacties

hij werkt volgens een vast schema, ochtend ochtend - middag middag - dag vrij- nacht nacht - 3 dagen vrij.

Ik werk zelf op zaterdag, zondag was onze enigste hele dag samen, maar dat lukt nu dus ook niet meer.

Daarnaast heeft hij een hobby die nogal veel tijd in beslag neemt, dus hij is daar (voor zover zijn werk het toe laat) 2 avonden per week, + de zaterdag overdag

Later als er kinderen zjin zal het ongetwijfeld handig zijn, momenteel heb ik er vooral de pest in.

Want als we elkaar nu 1x (= meestal avond) per week zien is dat veel.
Er zijn zowel veel voor- als nadelen aan het werken in ploegendiensten. Als jij " gewoon " werkt/ op school zit kan ik me voorstellen dat je meer nadelen ziet.

Voor-slapen voordat je een nachtdienst gaat draaien lijkt me normaal, niet alleen in het begin.

Slapen ná je nachtdienst eigenlijk ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lucky_birdie schreef op 17 mei 2011 @ 18:29:

Later als er kinderen zjin zal het ongetwijfeld handig zijn, momenteel heb ik er vooral de pest in.

Ben benieuwd hoe je dat ziet...

Als je vriend er 's avonds niet is en overdag slaapt, wanneer let hij dan op de kinderen?
quote:lilalinda schreef op 17 mei 2011 @ 18:48:

[...]

Ben benieuwd hoe je dat ziet...

Als je vriend er 's avonds niet is en overdag slaapt, wanneer let hij dan op de kinderen?Met een avonddienst is hij er 's morgens en tussen de middag. Hij zal geregeld de woensdag(middag) vrij zijn. Met een nachtdienst is hij er misschien 's morgens heel vroeg al en misschien wel tegen drie uur, als ze uit school komen, al uit.
Mijn vriend werkt onregelmatig (ook regelmatig in het weekend) ik heb een 9 tot 5 baan. Wij vinden het heerlijk zo, veel tijd voor onszelf en de tijd die we samen hebben spenderen we meestal dan ook echt samen. Misschien moeten jullie je draai daarin nog vinden..
ja, inderdaad BGB

Maar het valt mij momenteel gewoon tegen dat hij 3 dagen achter elkaar vrij is, waarvan de eerste dag al word gebruikt om bij te slapen, de tweede dag komt hij ook moeilijk zn bed uit, en de derde dag gaat hij vroeg naar bed, want de volgende dag moet hij om half 5 weer naar zn werk.

Het idee was ook om snel te gaan samenwonen, (dan kom je elkaar in bed nog eens tegen ) maar dat gaat voorlopig ook nog niet lukken.

en ach, het zal inderdaad gewoon een kwestie van wennen zijn,
Turkooiss; dat zal het inderdaad wel zijn. We waren eigenlijk iedere zondag samen,en deden dan ook echt leuke dingen.

Nu zien we elkaar veel minder, en als we elkaar al zien, slaapt hij voornamelijk.

En als hij s'middags rond 3 uur wakker word, dan is de halve dag natuurlijk al voorbij..
Mijn vriend werkt in ploegendienst. Op zijn werk werken ze 24/7 in een 5-ploegendienst en ik werk fulltime met kantoortijden. We zien elkaar dus weinig, maar we vinden het allebei niet erg. Ik vind het heerlijk om af en toe tijd voor mezelf te hebben. Maar het komt ook voor dat ik hem een paar dagen bijna niet zie. Als hij avonddienst heeft en ik moet werken, zie ik hem 's avonds een halfuurtje. Dan ben ik toch wel blij dat die avonddiensten weer voorbij zijn.

En er zitten ook wel voordelen aan. Toevallig hebben we een paar keer wat probleempjes gehad met onze nieuwe keuken. Normaal gesproken moet iemand daar vrij voor nemen, maar wij hebben het zo gepland dat de monteur langs kwam op dagen dat mijn vriend thuis was.
Er zijn voordelen en er zijn nadelen maar dat is met alles zo. Mijn man werkt ook onregelmatig, dagdiensten tot 16 uur, late diensten tot 24 uur en nachtdiensten tot 07 uur en om het weekend.

Nu ons kind naar school gaat is het eigenlijk niet zo handig meer, hij ziet zijn dochter echt nog maar heel weinig. En ik werk ook nog gewoon 3 dagen per week.

Maar ja, waar wij er geen problemen mee hadden en hebben is het natuurlijk anders voor ons kind. Zij mist haar vader echt en heeft er moeite mee als hij in het weekend na een gezellige ochtend naar zijn werk gaat. Dan is het huis echt te klein even.

Maar goed, het is voor haar een heftig jaar van wennen aan school en daar is dit onderdeel van dus over een paar maanden als ze in groep 2 zit zal de grootste gewenning wel achter de rug zijn. (hoop ik)
quote:Turkooiss schreef op 17 mei 2011 @ 18:52:

Mijn vriend werkt onregelmatig (ook regelmatig in het weekend) ik heb een 9 tot 5 baan. Wij vinden het heerlijk zo, veel tijd voor onszelf en de tijd die we samen hebben spenderen we meestal dan ook echt samen. Misschien moeten jullie je draai daarin nog vinden..Dat dus
ik begrijp heel goed dat je hier moeite mee hebt. ik zou alleen niet weten wat je er zo 1,2,3 aan kunt doen.

samenwonen zou wel iets schelen omdat je misschien nog wat momenten tussen door hebt.

hoe lang doet hij dit werk al en waarom doet hij het? is er geen vergelijkbare baan op de dag?

dit is ook wel een pittig schema lijkt me.

ik zou zeggen echt agenda's naast elkaar leggen en als hij ochtend heeft de avond samen afspreken. als hij middag heeft kan hij misschien eens bij jou slapen of jij bij hem. zo moet je wat zien te schipperen lijkt me.
Lucky birdie jouw man/vriend werkt het zogenoemde 'Heineken' rooster. mijn man ook.

Hij werkt al ploegendienst zolang ik hem ken (12 jr) en ik zie alleen maar voordelen. veel tijd thuis, nooit boodschappen hoeven doen op zaterdag. ik ewrk nu part time omdat we ook de zorg hebben voor 3 kinderen. maar ook zij vinden het heelrijk pappa is zoveel thuis.

Enige nadeel: soms gaan we naar verjaardagen of feestjes zonder hem. en in het weekend moet hij ook werken. maarja als er iets op school te doen is is hij wel vaak van de partij.

Het lekkerste vind ik zo 2x in de 10 dagen ons bed helemaal voor mij alleen.................
quote:lucky_birdie schreef op 17 mei 2011 @ 18:59:

En als hij s'middags rond 3 uur wakker word, dan is de halve dag natuurlijk al voorbij..Als hij van 8 uur 's morgens tot pak-'m-beet 5 uur weg is.......wat is er anders aan? Nu slaapt hij; anders had hij op zijn werk gezeten.
Hier ook al tien jaar een partner in ploegendienst, en ik vind dat ideaal.

Sterker nog..moet er niet aan denken, zo'n man die elke dag van 9-5 werkt en elke avond (ok, bij wijze van dan ) thuis op de bank zit.

Juist de afwisseling vind ik prettig, zo nu en dan overdag als de kinderen op school zitten samen leuke dingen doen, en vervolgens weer lekker wat avonden "alleen" in geval van late diensten. (ben namelijk ook best wel graag lekker alleen thuis)

Hier maar 7 nachten per 8 weken, verdeelt in twee porties, dat scheelt wel, want dat zijn wel de minst ideale diensten vind ik. Vaak net in vakanties, wat het extra lastig maakt.

Het was wel mede een reden dat we wat sneller zijn gaan samenwonen omdat het anders logistiek wel wat ingewikkeld werd allemaal met verschillende woonplaatsen nog destijds.
ik denk dat dat het "probleem" is momenteel. We wonen (nog) niet samen.

Mocht dat wel zo zijn is het natuurlijk ideaal in gevallen die jij noemt Mariska.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 mei 2011 @ 19:09:

[...]

Als hij van 8 uur 's morgens tot pak-'m-beet 5 uur weg is.......wat is er anders aan? Nu slaapt hij; anders had hij op zijn werk gezeten.

ik werk / ga naar school, dus vooralsnog is zondag de enigste dag per week dat ik vrij ben.

dus als hij zondag al vrij is, en hij ligt dan ook nog eens tot 3 uur op bed...
Het went, echt. Mijn man werkt al bijna 20 jaar in ploegendienst en het heeft voor en nadelen. Toen we nog niet samenwoonden zag ik hem soms een week niet, ik op school en hij aan het werk en 30 km verderop en ik had toen nog geen rijbewijs. Toen we eenmaal samenwoonden vond ik het wel fijn, ik werkte in onze woonplaats en als hij de middag had dan aten we warm tussen de middag samen. Hij kon lekker uitslapen want ik was toch op mijn werk.

Toen we kinderen kregen werd het soms wat lastiger als papa moest slapen na de nacht en ze uit school kwamen en herrie maken. Nu kan hij gelukkig goed slapen en hoort vrijwel niets. Als hij de nacht heeft komt hij rond 13.00 uit bed en gaat dan om 18.00 tot 21.00 nog slapen. Hij werkt ook 2-2-2. Ja, soms is hij er niet met feestdagen/verjaardagen enz. 2 jaar geleden zat ik ook alleen met oud en nieuw. Je went er aan, nu loopt hij tijdelijk dagdienst en dat is ook niet alles, hij is dan echt een hele dag weg, als hij continue heeft ziet hij de kinderen veel meer. Brengt ze naar school of haalt ze op.
Mijn man slaapt na de nachtdienst van 8:00 uur tot 16:00 uur na eerste nacht, tot 14:00 uur na tweede nacht. en hij slaapt altijd met oordopjes, de kids hoeven niet rustig aan te doen, hij hoort toch niks.

Ik hou ook erg van de afwisseling en vind het heerlijk om zo af en toe de hele avond voor mijzelf te hebben.

Wat ik wel lastig vind is sporten op een vaste dag, 1 x in de paar weken kan ik dan niet. maarja ook daar valt mee te leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven