Vriend is niet eerlijk

11-02-2019 23:53 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar samen en na 3/4 jaar kwam ik erachter dat hij rookt.
Hij zei echter niet te roken , maar het kon niet missen. Hij zei toen dat hij idd rookte , maar ook gestopt was. Hij rookt niet zoveel.
2 weken geleden zag ik en ik rook het ook dat hij dus nog steeds rookte. En weer zegt hij dat hij definitief gestopt is.
Nu is dat mijn probleem niet, maar wel dat hij niet eerlijk is.
Dat kwetst me gewoon. Ik snap niet dat hij zo glashard kan ontkennen. Elke keer weer.
Hoe weet ik of hij altijd de waarheid spreekt.
Hij draait ook vaak om antwoorden heen en het zijn allemaal kleine dingen , maar toch zit ik er mee dat hij niet eerlijk is.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet of wat ervan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Niemand is 100% eerlijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
am79 schreef:
12-02-2019 19:02
Idd dit dus. Het is nu al even geleden, maar ik zag in zijn huis een volle asbak staan, toen ik iets op moest halen. En ik ruik het ook heel sterk.
Ik ga het hem nog 1 keer zeggen dat hij bij mij echt zichzelf kan zijn en niet zo onzeker of dat hij het gevoel heeft dat hij faalt.
En hij betekend veel voor mij dus ga het hier ook niet om uit maken. Maar wil gewoon dat hij weet dat hij bij mij eerlijk kan zijn.

Dat gaat niet helpen als je het zo zegt.
Je moet hem zeggen dat je er heel veel problemen mee hebt dat hij liegt. Dan wordt het voor hem duidelijker.
Want hij liegt niet omdat hij tegen jou wil liegen maar hij liegt omdat hij eigenlijk zelf ook niet met z’n gedrag door 1 deur kan.
Hij doet het dus mooier voor omdat hij zijn roken zelf ook niet kan accepteren
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het meeste effekt hebt als je zegt:
Het doet me pijn als je liegt
Waar liegt ie nog allemaal over?
Of verdraait de waarheid half?

Ik zou hem toch echt niet meer op zijn blauwe ogen geloven.
"Nee schat, ik ben niet vreemdgegaan met mijn secretaresse."
"Nee schat, ik liep alleen toevallig binnen bij die erotische masseuse. En ik belandde ook alleen maar toevallig op haar tafel."

Nu is het over roken, straks is het over iets anders.

Mij niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
am79 schreef:
12-02-2019 18:42
Ik keur niks af, waar staat dat? Ik zeg nou juist dat ik het geen probleem vind. Hij kon dat toch gewoon zeggen toen ik hem leerde kennen
Je keurt het wel af, je hebt geen begrip voor zijn schaamte als hij faalt.
Alle reacties Link kopieren
am79 schreef:
12-02-2019 20:07
Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Ik laat het allemaal los en het is prima dat hij rookt, nu rookt hij niet in mijn bijzijn , dus ik laat dat aan hem over.
De enigste duidelijk die ik hem nog wil geven is dat hij zichzelf kan zijn en voor mij niks achter hoeft te houden. Algemeen gezien dan!

Nogmaals bedankt
Maar hij mag dus niet zichzelf zijn, hij mag van jou niet worstelen met z'n verslaving zonder jou daarvan te rapporteren. Volgens mij snap je niet hoeveel moeite het kost om can een verslaving af te komen en hoeveel schaamte het meebrengt als je steeds blijft falen. En van jou is hij verplicht steeds z'n falen te blijven benoemen. Alsof je het er in wil blijven wrijven.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
18-02-2019 09:15
Maar hij mag dus niet zichzelf zijn, hij mag van jou niet worstelen met z'n verslaving zonder jou daarvan te rapporteren. Volgens mij snap je niet hoeveel moeite het kost om can een verslaving af te komen en hoeveel schaamte het meebrengt als je steeds blijft falen. En van jou is hij verplicht steeds z'n falen te blijven benoemen. Alsof je het er in wil blijven wrijven.
Nee, ze wil gewoon dat hij eerlijk tegen haar is, dat lijkt me essentieel voor een gezonde relatie.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat een volle asbak op tafel hebben staan maar volhouden dat je niet meer rookt wel zodanig falen dat je niet hoeft te verwachten dat iemand daar knuffels en schouderklopjes voor geeft, dan ben je gewoon een sukkel als je wil volhouden dat je gestopt bent... een leugenachtige ook nog
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
18-02-2019 10:03
Nee, ze wil gewoon dat hij eerlijk tegen haar is, dat lijkt me essentieel voor een gezonde relatie.
Dat is precies hetzelfde voor een verslaafde. Hij moet van haar z'n continue falen blijven benoemen terwijl hij probeert te stoppen. Ontzettend demotiverend is dat.
viva-amber schreef:
12-02-2019 07:01
Wanneer je een eerlijke vriend wil die niet rookt dan moet je deze niet hebben.
Je kunt iemand niet veranderen.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
18-02-2019 10:19
Dat is precies hetzelfde voor een verslaafde. Hij moet van haar z'n continue falen blijven benoemen terwijl hij probeert te stoppen. Ontzettend demotiverend is dat.
Euh? Omdat je verslaafd bent hoef je dus niet meer eerlijk te zijn?!?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
18-02-2019 10:31
Euh? Omdat je verslaafd bent hoef je dus niet meer eerlijk te zijn?!?
Nee, dat zeg ik niet.
Ik ken ook een man die zegt dat hij gestopt is met roken maar wij weten allemaal dat hij stiekem rookt. Ik heb hem er eens op aangesproken en hij zegt dat wanneer hij eerlijk toe geeft dat hij rookt het hek dan weer van de dam is en weer heel veel gaat roken. Dus het is eigenlijk om zichzelf te beschermen.
Blondie456 schreef:
18-02-2019 10:48
Ik ken ook een man die zegt dat hij gestopt is met roken maar wij weten allemaal dat hij stiekem rookt. Ik heb hem er eens op aangesproken en hij zegt dat wanneer hij eerlijk toe geeft dat hij rookt het hek dan weer van de dam is en weer heel veel gaat roken. Dus het is eigenlijk om zichzelf te beschermen.
Ik snap wel hoe je dit bedoeld hoor.. maar elke leugen is toch om jezelf te beschermen??

Ik vind het lekker makkelijk.. Of hij nu toegeeft of niet dat hij faalt en rookt het feit is dat hij het al doet maar niet eerlijk is dus waarom zou je door eerlijk te zijn meer gaan roken? Dan zou je toch meer schaamte hebben en er juist eerder afblijven naar mijn mening..
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
18-02-2019 20:26
Ik snap wel hoe je dit bedoeld hoor.. maar elke leugen is toch om jezelf te beschermen??

Ik vind het lekker makkelijk.. Of hij nu toegeeft of niet dat hij faalt en rookt het feit is dat hij het al doet maar niet eerlijk is dus waarom zou je door eerlijk te zijn meer gaan roken? Dan zou je toch meer schaamte hebben en er juist eerder afblijven naar mijn mening..
Nee, zo werkt verslaving niet.

Als je toegeeft dat je rookt kun je roken, want je rookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven