vriend met kinderen

01-06-2009 00:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Hij heeft niet veel controle, dat is wat hij fout doet, niet jij. Dat jij zijn huis daarop gaat schoonmaken en ruimen zegt iets over hem, maar zeker ook over jou. Je zegt dat hij er niets aan kan doen, dat denkt hij nu precies hetzelfde en ik denk dat je daardoor geen steek verder komt met hem en jullie relatie. Je zegt dat zijn ex hem in de rommel heb laten zitten, ik denk dat jij vooral je vriend teveel in bescherming neemt want waarom zou hij zichzelf in de rommel laten zitten?

Komt op mij over als een zeer onzelfstandige man die nergens wat aan kan doen hopeloos en hulpeloos. Jij probeert hem te redden wat ook erg hopeloos overkomt. Met jou zou hij wel een nieuw gezin willen stichten zei hij in een romantisch moment als ik jou was zou ik eerst willen zien dat hij zijn eigen gezin weer op poten zet.
Maw laat hem los in zijn eigen verantwoordelijkheden, zijn kinderen en zijn ex dus. Pak je eigen leven op. Doe leuke dingen met je vriendinnen. En dat zijn kinderen afstandelijk doen is niet meer dan logisch net als het feit dat zijn ex wat meer betrokkenheid wenst wb zijn kinderen. Lijkt me vrij normaal, wat is nou eens in de 2 weken je kinderen zien? Waarom wil hij ze niet meer dan dat zien?
...
Dat is de vraag, waarom bespreekt ze zelf niet met hem dat ze meer betrokkenheid wil bij hun kinderen? Heeft ze dat misschien al geprobeerd? Wat is de actie van jouw vriend hierin? Veel moeten werken en verantwoordelijkheden vind ik een kulsmoes eerlijk gezegd. Wat zijn haar verantwoordelijkheden allemaal? Ik ken zoveel alleenstaande ouders die een zware baan met kinderen combineren dus dat gaat er bij mij echt niet in. Leuk dat hij tijdens dansles komt kijken maar kinderen maken, opvoeden en verzorgen houdt wel meer in dan dat. Dat gaat 24 uur per dag door hoor, niet alleen tijdens dansles.

Leg eens uit wat jouw vriend onderneemt in deze? Met de boodschappen dat zij meer betrokkenheid wenst bij de opvoeding?

Verder heb ik het idee dat je je teveel laat meeslepen in hun issues. Laat het bij hun en leid je eigen leven.
...
Jouw vriend heeft kinderen en een ex, daar zal jij je buiten moeten houden wat je er ook van vindt.
In navolging van TO mijn reactie weggehaald behalve de laatste zin.

Sterkte met deze vervelende toestand !
Ooow, probleem al opgelost.

Onze aspirant strafpleitster heeft geen advies meer nodig.
Ah mooi zo ! Heb ik voor niets de blaren op m'n vingers staan van 't tikken. Gingen alle problemen maar zo makkelijk de wereld uit ... doet me goed
t zou mooi zijn als je problemen net zo makkelijk waren te wissen al zoals hier op t forum.

ff editten en weg is je probleem....

(waarom is t echte leven niet zoals t viva-forum?)
Maar gelukkig weet ik nog wel: Je gaat eventjes wat regelen en eindigt dan bij

-wat gaan eten

-op het terras gaan zitten.

Terwijl zijn kinderen bij je schoonouders zijn. Tja, niet echt leuk als de kinderen verwachten een weekend bij vader te zijn..
ja lampone dat stukje wilde ik ook al op reageren maar hield me in.
Inhouden? Doe ik niet aan op dit tijdstip
ik meestal ook niet nee maar hey, volgens mij word ik ouder en wijzer!

hebahjakkie!!!!
en bij gebrek aan chocomel neem ik nog maar n biertje dan...
quote:mamalief schreef op 01 juni 2009 @ 02:37:

ik meestal ook niet nee maar hey, volgens mij word ik ouder en wijzer!

hebahjakkie!!!!

Nou, inderdaad!

..en ik neem nog wel een wijntje. Wat moet je anders rond deze tijd
Bij mij ging het meer om "de manier waarop" bepaalde dingen gebeurden.. Ik houd echt van zijn kinderen hoor. Ik ga morgen een punt achter mijn relatie zetten. Maar het doet ook echt pijn dat ik die kinderen niet meer zal zien. 6 jaar is niet niks hoor.

Ik ga hem veel pijn doen, (de pijn die ik nu heb is niet in woorden uit te drukken) maar het is misschien beter. Ik kan er blijkbaar niet mee omgaan. In het begin is het altijd moeilijk.. Maar hij vindt vast wel iemand die daar beter mee kan omgaan.

Dit is dus mijn (pijnlijke) oplossing.. nu opgelucht? Het beeld dat jullie schetsen klopt niet. Ik had het echt over "de manier waarop"...

Had overigens het vermoeden dat ik bepaalde dingen niet goed heb kunnen verwoorden, zit zo vol van emoties. Ik was in het begin van mijn relatie ook zo jong. Nu stuk ouder, maar nog steeds even gek op deze man.. Alleen ben ik misschien egoïstisch? Bedoelen jullie dit?
-
Chocomel, sterkte !
Ik snappum nie
quote:chocomel schreef op 01 juni 2009 @ 02:57:

Bij mij ging het meer om "de manier waarop" bepaalde dingen gebeurden.. Ik houd echt van zijn kinderen hoor. Ik ga morgen een punt achter mijn relatie zetten. Maar het doet ook echt pijn dat ik die kinderen niet meer zal zien. 6 jaar is niet niks hoor.

Ik ga hem veel pijn doen, (de pijn die ik nu heb is niet in woorden uit te drukken) maar het is misschien beter. Ik kan er blijkbaar niet mee omgaan. In het begin is het altijd moeilijk.. Maar hij vindt vast wel iemand die daar beter mee kan omgaan.

Dit is dus mijn (pijnlijke) oplossing.. nu opgelucht? Het beeld dat jullie schetsen klopt niet. Ik had het echt over "de manier waarop"...

Had overigens het vermoeden dat ik bepaalde dingen niet goed heb kunnen verwoorden, zit zo vol van emoties. Ik was in het begin van mijn relatie ook zo jong. Nu stuk ouder, maar nog steeds even gek op deze man.. Alleen ben ik misschien egoïstisch? Bedoelen jullie dit?

Niet direct egoistisch. Het gaat erom dat hij de prioriteit bij zijn kinderen moet leggen.

Je noemde ook dat dat zijn ex best dingen van hem mag eisen.. de dingen die je daar noemde zijn hele normale 'vaderdingen'. Daar moet hij bij willen zijn. Dat hoeft hem als het goed is niet gevraagd te worden.

Ik kan niet opmaken of jij het af en toe lastig vindt dat de kinderen er zijn (en ik kan het ook niet teruglezen) dat zou ik nl wel egoistisch vinden.
je gaat morgen een punt achter je relatie zetten?

das wel een heeldrastisch besluit zeg.

en of wij daar opgelucht over zijn?

nou nee, want wij hadden geen probleem....jij wel en dat deelde je met ons en haalde het weer weg...

ik snapte eigenlijk heel het probleem niet zo behalve dan dat ik las dat je vriend nogal weinig aandacht en tijd aan zijn kinderen besteedde.

dat lijkt me een probleem tussen jouw vriend, zijn kinderen en zijn ex.
quote:chocomel schreef op 01 juni 2009 @ 02:57:

Had overigens het vermoeden dat ik bepaalde dingen niet goed heb kunnen verwoorden, zit zo vol van emoties. Ik was in het begin van mijn relatie ook zo jong. Nu stuk ouder, maar nog steeds even gek op deze man.. Alleen ben ik misschien egoïstisch? Bedoelen jullie dit?Ik citeer het maar voordat dit ook verdwijnt. Waarom alles deleten?
Ik dacht laat ik eens lezen of TO nog wat gepost heeft en..eh...alles weg nu?!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven