Vriend neemt het hazenpad
donderdag 8 oktober 2009 om 09:11
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. (Ex moet ik hem nu eigenlijk noemen, maar op dat moment was hij nog mijn vriend.)
Het is ontzettend frustrerend, wat niet zo gek is natuurlijk. Maar het kwam zo onverwachts, ondanks dat we een ruzietje hadden. Dat was blijkbaar voor hem het 'toppunt'. Maar... ik houd nog steeds ontzettend veel van hem (en hij van mij), ik zag (of zie?) hem als de liefde van mijn leven om het zo maar even te zeggen. En nu dit...
Ik kan het maar niet accepteren. Ik wil heel graag dat we weer samen zijn, ik geef zo veel om hem, wanneer het goed gaat maar ook wanneer het wat minder gaat. Maar ik moet en wil hem natuurlijk eerst even rust geven, het is immers zijn keuze. Maar voor hoe lang? Hoe lang houd ik dit vol? Het is écht killing.
Nou, bedankt dat ik dit even kwijt mocht .
Jullie weten natuurlijk het fijne niet van het verhaal, maar ik hoop dat iemand nog goede adviezen heeft (en niet in de trant van 'je vindt ooit heus nog wel een andere man'), of ervaringen, of iets dergelijks.
Het is ontzettend frustrerend, wat niet zo gek is natuurlijk. Maar het kwam zo onverwachts, ondanks dat we een ruzietje hadden. Dat was blijkbaar voor hem het 'toppunt'. Maar... ik houd nog steeds ontzettend veel van hem (en hij van mij), ik zag (of zie?) hem als de liefde van mijn leven om het zo maar even te zeggen. En nu dit...
Ik kan het maar niet accepteren. Ik wil heel graag dat we weer samen zijn, ik geef zo veel om hem, wanneer het goed gaat maar ook wanneer het wat minder gaat. Maar ik moet en wil hem natuurlijk eerst even rust geven, het is immers zijn keuze. Maar voor hoe lang? Hoe lang houd ik dit vol? Het is écht killing.
Nou, bedankt dat ik dit even kwijt mocht .
Jullie weten natuurlijk het fijne niet van het verhaal, maar ik hoop dat iemand nog goede adviezen heeft (en niet in de trant van 'je vindt ooit heus nog wel een andere man'), of ervaringen, of iets dergelijks.
donderdag 8 oktober 2009 om 09:15
donderdag 8 oktober 2009 om 09:35
Wat vervelend, allereerst sterkte! Hoelang zijn jullie bij elkaar? En wonen jullie samen? Het kan zijn natuurlijk dat hij in een vlaag van woede heeft geroepen: en nu is het klaar, ik ben weg! En dat hij daar spijt van gaat krijgen. Hoe schat je dat zelf in? Was het een inpulsieve daad van hem, of zat het al niet zo lekker de laatste tijd? Meestal voel je dat zelf wel.
donderdag 8 oktober 2009 om 09:37
donderdag 8 oktober 2009 om 09:42
quote:single38 schreef op 08 oktober 2009 @ 09:35:
Wat vervelend, allereerst sterkte! Hoelang zijn jullie bij elkaar? En wonen jullie samen? Het kan zijn natuurlijk dat hij in een vlaag van woede heeft geroepen: en nu is het klaar, ik ben weg! En dat hij daar spijt van gaat krijgen. Hoe schat je dat zelf in? Was het een inpulsieve daad van hem, of zat het al niet zo lekker de laatste tijd? Meestal voel je dat zelf wel.
We waren bijna een jaar bij elkaar (over een week een jaar). We wonen niet samen.
Het leek mij wel uit een soort wanhoop geroepen. Dat hij het niet meer aan kon. We voelen ons beiden niet optimaal, en dat is ook al een tijd zo. Ik denk dat hij zich wel een stuk slechter voelt dan ik.
Maar het ging voor de rest wel goed, geen vuiltje aan de lucht...
We zouden van het weekend nog wat gaan doen, en over een week.
Dus ik weet niet zo goed wat ik moet voelen.
We waren bijna een jaar bij elkaar (over een week een jaar). We wonen niet samen.
Het leek mij wel uit een soort wanhoop geroepen. Dat hij het niet meer aan kon. We voelen ons beiden niet optimaal, en dat is ook al een tijd zo. Ik denk dat hij zich wel een stuk slechter voelt dan ik.
Maar het ging voor de rest wel goed, geen vuiltje aan de lucht...
We zouden van het weekend nog wat gaan doen, en over een week.
Dus ik weet niet zo goed wat ik moet voelen.
donderdag 8 oktober 2009 om 09:45
donderdag 8 oktober 2009 om 09:50
Klopt Naomii, niet iedereen vindt dat dat erbij hoort.
De ruzies waren niet altijd hetzelfde, in het verleden wel veel van hetzelfde maar daar hadden we geen last meer van.
Nadenken is altijd goed, ik ben de dingen ook al anders gaan zien in de loop van de relatie. Maar dat helpt me nog niet echt verder...
De ruzies waren niet altijd hetzelfde, in het verleden wel veel van hetzelfde maar daar hadden we geen last meer van.
Nadenken is altijd goed, ik ben de dingen ook al anders gaan zien in de loop van de relatie. Maar dat helpt me nog niet echt verder...
donderdag 8 oktober 2009 om 09:53
Het lijkt wel alsof je verwacht dat ie hoe dan ook wel weer terugkomt...
Je 'gunt' hem, even tijd, maar daarna ga je hem terughalen, zoiets.
Ik denk dat het jammer is als jij dit niet kan accepteren, maar als hij dit wilt, zul je je daarbij moeten neerleggen, nietwaar?
En mocht hij jou terug willen, dan komt hij vanzelf wel.
Sterkte...
Je 'gunt' hem, even tijd, maar daarna ga je hem terughalen, zoiets.
Ik denk dat het jammer is als jij dit niet kan accepteren, maar als hij dit wilt, zul je je daarbij moeten neerleggen, nietwaar?
En mocht hij jou terug willen, dan komt hij vanzelf wel.
Sterkte...
donderdag 8 oktober 2009 om 10:07
In het verleden? Jullie relatie heeft maar een jaar geduurd, wanneer zijn die ruzies begonnen dan?? Als er al in het prille begin ruzies ontstaan kan je je beter afvragen of jullie wel geschikt voor elkaar waren. Nogmaals, drama is niet onlosmakelijk verbonden aan het hebben van een relatie. Gelukkig niet zeg, dan was ik liever vrijgezel!
Was de relatie nu eigenlijk wel echt leuk? Voor allebei?
Was de relatie nu eigenlijk wel echt leuk? Voor allebei?
donderdag 8 oktober 2009 om 10:12
donderdag 8 oktober 2009 om 10:25
Ik zou het ook drama noemen als er al na een half jaar ruzies ontstonden. Natuurlijk ontstaat er in een relatie af en toe wat wrijving; kleine irritaties of misvattingen, maar die hoeven toch niet uit te monden in ruzies? Je kan ze toch bespreken en op die manier de lucht weer klaren? Tenzij jullie communicatief niet matchen of je dusdanig vaak aan elkaar ergerden dat je je af kan vragen waarom jullie een relatie hadden?
donderdag 8 oktober 2009 om 11:09
Ik denk dat Naomii de spijker op de kop slaat. Ook kom je op mij over alsof je deze relatie wat (ge)romantiseert (hebt). Ik kan me niet voorstellen tenminste dat je een ontzettend leuke verliefde tijd samen hebt gehad als je al zo snel meningsverschillen kreeg die uitmondden in ruzies en daar samen niet uitkwam. Dat hoort ook helemaal niet bij de prille fase waarin jullie nog zaten, en dat je ex-vriend nu de knoop doorhakt is dan denk ik wel het beste. Volg de volgende keer niet alleen je hart maar ook je hoofd; voor nu sterkte.
Waarom trouwens eigenlijk de titel? Het hazenpad kiezen betekent toch vluchten?
donderdag 8 oktober 2009 om 11:25
Hoi
Hoelang geleden heeft hij het uitgemaakt?
Je kunt er wel van uit gaan als hij echt een punt erachter heeft gezet, dat het dan ook echt uit is.
En als hij dat niet meende was hij er al op terug gekomen.
Dat was mij bij het enige wat doordrong tenminste, dat het menes was.
Dat ik daarna heb zitten stalken, was iig niet omdat ik dacht: hij meende het niet.
Hoelang geleden heeft hij het uitgemaakt?
Je kunt er wel van uit gaan als hij echt een punt erachter heeft gezet, dat het dan ook echt uit is.
En als hij dat niet meende was hij er al op terug gekomen.
Dat was mij bij het enige wat doordrong tenminste, dat het menes was.
Dat ik daarna heb zitten stalken, was iig niet omdat ik dacht: hij meende het niet.
donderdag 8 oktober 2009 om 11:27
quote:Skippy72 schreef op 08 oktober 2009 @ 11:09:
Misschien hangt TO het idee aan dat je moet vechten voor een relatie (en dat een relatie hebben dat 'vechten voor' onheroepelijk met zich meebrengt) en concludeerd ze dat hij dat niet wil en dus de makkelijkste weg kiest, namelijk vluchten.
Aan de hand van de summiere gegevens die we hebben gekregen over de relatie denk ik dat de jongen een iets gezondere kijk heeft op de relatie en beseft dat als het nu al vechten is dat de relatie blijkbaar niet 'meant to be' is
Misschien hangt TO het idee aan dat je moet vechten voor een relatie (en dat een relatie hebben dat 'vechten voor' onheroepelijk met zich meebrengt) en concludeerd ze dat hij dat niet wil en dus de makkelijkste weg kiest, namelijk vluchten.
Aan de hand van de summiere gegevens die we hebben gekregen over de relatie denk ik dat de jongen een iets gezondere kijk heeft op de relatie en beseft dat als het nu al vechten is dat de relatie blijkbaar niet 'meant to be' is
donderdag 8 oktober 2009 om 12:21
Vluchten ja zo zag ik het zelf nog niet, terwijl ik het toch echt zelf zeg met de titel. Maar goed.
Hij heeft het gisteren uitgemaakt. Geen gesprek over de ruzie, maar ontmoet en hij vertelde dat hij het niet meer vond gaan.
Wat betreft ruzies al na een half jaar (niet een half jaar lang), ik hoor dat wel vaker. Beetje ruzie vind ik ook gezond, want je leert dan ook de mindere kanten van elkaar kennen en dat je dan nog steeds van elkaar houd.
Maar ik denk wel dat jullie het bij het rechte eind hebben
Hij heeft het gisteren uitgemaakt. Geen gesprek over de ruzie, maar ontmoet en hij vertelde dat hij het niet meer vond gaan.
Wat betreft ruzies al na een half jaar (niet een half jaar lang), ik hoor dat wel vaker. Beetje ruzie vind ik ook gezond, want je leert dan ook de mindere kanten van elkaar kennen en dat je dan nog steeds van elkaar houd.
Maar ik denk wel dat jullie het bij het rechte eind hebben

donderdag 8 oktober 2009 om 12:30
quote:Naomii schreef op 08 oktober 2009 @ 11:27:
[...]
Misschien hangt TO het idee aan dat je moet vechten voor een relatie (en dat een relatie hebben dat 'vechten voor' onheroepelijk met zich meebrengt) en concludeerd ze dat hij dat niet wil en dus de makkelijkste weg kiest, namelijk vluchten.Ja ondanks dat ik het dus nog niet zo door had, dat ik onbewust het woord vluchten gebruikte, zeg je daar wel precies hoe ik er op kijk.
[...]
Misschien hangt TO het idee aan dat je moet vechten voor een relatie (en dat een relatie hebben dat 'vechten voor' onheroepelijk met zich meebrengt) en concludeerd ze dat hij dat niet wil en dus de makkelijkste weg kiest, namelijk vluchten.Ja ondanks dat ik het dus nog niet zo door had, dat ik onbewust het woord vluchten gebruikte, zeg je daar wel precies hoe ik er op kijk.
donderdag 8 oktober 2009 om 12:33
Hi Kokindje,
Zit momenteel in dezelfde fase, niet omdat we ruzie hebben maar omdat mijn lief misschien wil emigreren en ik niet NU zeggen kan ofdat ik mee wil.
Dus trok ie de stekker eruit...
Ik laat hem nu gewoon maar even met rust en misschien moet jij dat ook doen, gewoon even niets van je laten horen.
Gun hem zijn rust en gaat ie je missen, dan meldt hij zichzelf wel weer toch?
Daar ga ik dan maar vanuit.
Lastig is het wel, je wilt bellen/smsen, zijn stem horen. Maar geloof mij maar dat HIJ daar nu niet op zit te wachten....
Sterkte!!
Zit momenteel in dezelfde fase, niet omdat we ruzie hebben maar omdat mijn lief misschien wil emigreren en ik niet NU zeggen kan ofdat ik mee wil.
Dus trok ie de stekker eruit...
Ik laat hem nu gewoon maar even met rust en misschien moet jij dat ook doen, gewoon even niets van je laten horen.
Gun hem zijn rust en gaat ie je missen, dan meldt hij zichzelf wel weer toch?
Daar ga ik dan maar vanuit.
Lastig is het wel, je wilt bellen/smsen, zijn stem horen. Maar geloof mij maar dat HIJ daar nu niet op zit te wachten....
Sterkte!!
donderdag 8 oktober 2009 om 13:04
Kier, dankje! Dat had ik nodig Jij begrijpt het ook. Ik ga hem ook zeker zijn rust gunnen, hoe moeilijk dat ook is. En ik moet me er ondertussen over heen zien te zetten.
En jij ook bedankt natuurlijk Naomii, je hebt er een scherpe en gezonde blik op.
Toch blij dat ik het hier geplaatst heb. Zag daar eerst het nut niet zo van in.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe nu verder. Wat betreft vrienden blijven of niet, maar dat zal de tijd leren. Nu eerst rust.
En jij ook bedankt natuurlijk Naomii, je hebt er een scherpe en gezonde blik op.
Toch blij dat ik het hier geplaatst heb. Zag daar eerst het nut niet zo van in.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe nu verder. Wat betreft vrienden blijven of niet, maar dat zal de tijd leren. Nu eerst rust.
donderdag 8 oktober 2009 om 14:50
Ben ik weer.
Wat ik wel vervelend vind is dat ik dingen heb afgereageerd, en dingen nu anders zou doen dan ik gedaan heb. Spijt dus...
Ik las ook dingen over verschillen tussen mannen en vrouwen en dat zijn dan wel clichees maar ik herken daar wel een boel dingen van.
Misschien heb ik gewoon nog niet genoeg mensenkennis om een relatie aan te gaan?
Afijn ik kan hier niks aan veranderen. Niet mijn keuze. Maar dit wilde ik nog even zeggen. (Een soort dagboek met reacties is toch fijner dan eentje voor jezelf.)
Wat ik wel vervelend vind is dat ik dingen heb afgereageerd, en dingen nu anders zou doen dan ik gedaan heb. Spijt dus...
Ik las ook dingen over verschillen tussen mannen en vrouwen en dat zijn dan wel clichees maar ik herken daar wel een boel dingen van.
Misschien heb ik gewoon nog niet genoeg mensenkennis om een relatie aan te gaan?
Afijn ik kan hier niks aan veranderen. Niet mijn keuze. Maar dit wilde ik nog even zeggen. (Een soort dagboek met reacties is toch fijner dan eentje voor jezelf.)