vriend niet meer aantrekkelijk vinden

21-03-2009 15:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK heb nu zo`n 3,5 jaar een relatie met een hele lieve jongen. We wonen samen in een klein gezellig huisje dus eigenlijk hebben we het goed voor elkaar. Alleen de laatste tijd ben ik aan het twijfelen geslagen. Ik houd heel veel van mijn vriend en we delen alles met elkaar, behalve op een gebied en dat is de sex. De keren dat we per jaar sex hebben is op een hand te tellen. Ik vind hem namelijk niet echt aantrekkelijk meer. Als hij toenadering zoekt, wijs ik hem af. Want sex met hem hebben, voelt bij mij niet goed. Ik lees wel eens artikelen met tips om je sexleven op te pimpen, maar als ik die dan lees kan ik mij het niet voorstellen om dit met hem te doen. Ik vind sex wel belangrijk in een relatie en ik twijfel nu heel erg hoe ik verder moet. Iemand niet meer aantrekkelijk vinden, is dat het einde van een relatie? Of is het een dip wat iedere relatie heeft? Kan dit nog verbeteren? Of is onze relatie meer broer en zus geworden?

Het is zo moeilijk, want ik houd veel van mijn vriend, maar ik twijfel echt of het nog goed kan komen. Het gevaarlijke van deze dip is dat ik naar andere jongens ga kijken en dat moet ik niet doen. Ik weet heel goed dat het gras altijd groener lijkt en bij elke relatie de verliefdheid weg gaat. Maar de aantrekkelijk blijft dan toch wel?
Dat vroeg ik mij nou ook al af: wat zegt je vriend hier eigenlijk van? Heb je dit al met hem besproken?

Van 1x per maand naar 5x sex per jaar moet hem toch ook opvallen?
quote:lepa_ana schreef op 21 maart 2009 @ 15:27:

Wat ik me soms ook afvraag: zie ik van die best knappe veertigers (mannen) en dan hebben ze (soms!!) een vrij lelijke vrouw. EN het gaat me niet om o ze dik is of niet...dat kan men best aantrekkelijk vinden. Maar eerder onverzorgd. DUs grijzig/viezig haar/lelijke kleding (subjectief I know...maar sommige kledingstukken maken je er niet beter op)/ geen geplukte wenkbrouwen/snor...

EN dan zit ik!! met de vraag....hoehoudt hij het vol met haar...hoe trekt i het om met haar naar bed te gaan etc...

Een fantastisch karakter is ontzettend belangrijk...maar enig degelijk voorkomen toch ook wel m.i.?

Ach, 't zijn zo maar wat vragen....:-)

Wie zegt dat zij het nog doen? Zij zullen vast ook die types zijn die het 1x in het jaar doen, ja ze bestaan! En hij zal vast ergens een ander hebben ook. Waarom hij niet weggaat dan? Geen idee, mannen zijn zo. Die houden vast aan wat ze gewend zijn.

wat het probleem hier betreft: kijk het nog even aan maar als je niet meer aangetrokken wordt door je vriend en je begint naar buiten te kijken, dát is het begin van het einde van je relatie.

Dus wees eerlijk naar jezelf met wat jij wil en nodig hebt, dus ook sex met gevoel, en wees eerlijk naar je vriend toe. Hij heeft ook het recht om met iemand te zijn die hem wel aantrekkelijk vind, in bed.
quote:TheEmpress schreef op 22 maart 2009 @ 11:08:

[...]

Ja, ik herken wat je zegt. Ik heb ook mannen in mijn leven gehad die ik echt woestaantrekkelijk vond, maar dat was dan ook het enige raakvlak. Ik heb voor mijn levenspartner gewoon wat anders nodig denk ik, minder sexueel ofzo. Mijn man valt trouwens wel in de smaak bij iedereen, het is een man die leuk om te zien is, makkelijk in de omgang en heel betrouwbaar. Een erg lieve vader ook. Daarbij hebben we echt een goed sexleven, dat is voor mij genoeg. Iemand woestaantrekkelijk vinden, waarbij de sex de eerste drive is binnen een relatie gaat voor mij gewoon niet werken.

Tja, moeilijk uitleggen. UIteraard vind ik mijn man niet onaantrekkelijk, helemaal niet, maar het beest komt niet in me los zegmaar. Voor mij geeft het niet, en voordat ik dit topic zag had ik er nog nooit zo over nagedacht.

Ik vind het trouwens een ander verhaal bi TO, omdat daar blijkbaar een ander in meespeelt. Volgens mij is dat het probleem, niet je vriend. Je vriend niet aantrekkelijk vinden krijgt dan de schul, terwijl er iets anders aan de hand is. Ik zou zeggen, maak het uit, want dit is niet eerlijk.

Een relatie hebben is ook een keuze maken. Je gaat ergens voor of niet. Je kunt niet allebei hebben. Het is of het een, of het ander en waar je voor hebt gekozen, daar ga je voor. Anders is het verraad. Dit is wel zwart-wit gesteld natuurlijk maar daar komt het wel op neer.

Ik ben het zo ontzettend met je eens Empress. Een (serieuze, langdurige) relatie hebben is een keuze, die je maakt als je daar klaar voor bent. En dan ga je daarvoor, voor 100%. Tenzij je daarvan terugkomt, maar dan hoor je je partner op de hoogte te stellen. Zo zwart-wit, maar ook zo simpel is het.

Ik kan me niets voorstellen bij het minder aantrekkelijk vinden van de partner. Nouja, ik heb dat zelf ook gehad, maar besloten dat ik alleen nog maar voor de combinatie (dus lekker, aantrekkelijk vinden én de mij "aanvullende" karaktereigenschappen, zelfde doelen en ideeën over een relatie en toekomst hebben om ook echt iets op te kunnen bouwen). En die combinatie maakt een man voor mij woestaantrekkelijk. Dán kan ik er voor 100% voor gaan, anders niet, en die procenten die ik er niet in kan steken gaan het voor mij lopen verkloten. Extreem? ja, maar ik heb wel/ ben wel een hele goede en leuke relatie aan het opbouwen met een woestaantrekkelijke man. (Aan het opbouwen, want zo lang zijn we nog niet samen, nog geen jaar, en ik zit dus nog steeds in de jubelperiode).

Een relatie is een hele bewuste keuze, scharrelen is namelijk ook een optie. En relaties is niet dat waar je volgens veel mensen zomaar in terecht komt, maar iets waar je bewust instapt, omdat je werkelijk denkt dat de aanvulling die die ander geeft zo waardevol is dat je liever met dan zonder die ander je leven leidt.
quote:Noa_73 schreef op 22 maart 2009 @ 15:35:

[...]

Wie zegt dat zij het nog doen? Zij zullen vast ook die types zijn die het 1x in het jaar doen, ja ze bestaan! En hij zal vast ergens een ander hebben ook. Waarom hij niet weggaat dan? Geen idee, mannen zijn zo. Die houden vast aan wat ze gewend zijn.

Nu ben ik heel vaak lomp, bot en generaliserend, maar ook mannen zijn trouw (mits ze met de vrouw zijn waar ze zoveel van houden dat ze die geen pijn of verdriet willen doen).

wat het probleem hier betreft: kijk het nog even aan of praat, lijkt me zinniger, maar als je niet meer aangetrokken wordt door je vriend en je begint naar buiten te kijken, dát is het begin van het einde van je relatie. Daar ben ik het helemaal mee eens. Kom weg bij die plantjes, niet gluren tussen de gordijnen door. Flirten doe je openlijk, voor een ander vallen moet dus helemaal nóg opener gebeuren. Je partner heeft er recht op om te weten dat jouw gevoelens voor hem veranderd zijn, want hij kiest wel voor jou. Geef hem de keuze of hij ook voor jou wil kiezen als jij niet 100% voor hem gaat, of niet.

Dus wees eerlijk naar jezelf met wat jij wil en nodig hebt, dus ook sex met gevoel, en wees eerlijk naar je vriend toe. Hij heeft ook het recht om met iemand te zijn die hem wel aantrekkelijk vind, in bed.
Madhe wrote:

Oh wacht eens even. Jij twijfelt niet, je bent eigenlijk gewoon verliefd op een ander, en hebt je vriend "genomen" omdat die wel voorhanden was. Lekker van je.

Zo zou ik het niet helemaal zeggen. Die heb ik nadat ik hem gezien heb, niet meer aangedacht. Mijn vriend kwam en daar ben ik toen ook voor de volle 100% in gegaan. Ik heb hem echt niet genomen omdat er niks anders was. De verliefdheid is er echt wel geweest.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb trouwens al wel een gesprek met hem gehad. Hij weet ervan.
Ik vond mijn partner in het begin wel aantrekkelijk en later ook niet meer toen hij vatsig dik werd en zo. Hij at niet meer maar vrat en gaf niks meer om kleding. In het begin was hij altijd leuk gekleed. Ik baalde en toen ik mezelf nog over meer dingen die gebeurden ging irriteerden was het echt over. Ik heb het uit gemaakt na 5 jaar, maar ja......Zijn uiterlijk speelt wel een rol, niet de grootste, maar wel een rol in mijn beslissing. Iedereen zei me: goh wat wordt je vriend dik, goh wat een kinderlijke kleding draagt hij etc. Nu trek ik het me niet aan wat ze zeggen, maar het was gewoon waar. Ik zag dat ook. De minpuntjes van het begin die ik toen niet erg vind leken ineens ook erger. Zijn borsthaar/lichaamshaar kon ik nooit zo aantrekkelijk vinden en nu helemaal niet meer en zo meer dingen.....Tsja het kan meespelen.......Het erge is dat toen het eenmaal uit was hij ineens ging sporten en gezond eten en er weer leuk uit ging zien. Hij wilde me terug en daar heeft hij alles aan gedaan, maar alleen uiterlijk is het niet al baalde ik er wel enorm van dat hij dat zo deed!
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven