Vriend op vakantie naar Marokko?!

29-06-2011 00:18 412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, tips misschien?

Mijn vriend en ik hebben al 3 jaar een relatie met ups en downs. Hij is een hele knappe, goed uitziende Marokkaan.

Nu gaat hij a.s. zaterdag naar Marokko en hij heeft mij dit keer niet meegevraagd en heb het gevoel dat hij mij er niet bij wil hebben!

Nu is het zo dat ik al 2 keer mee ben geweest tijdens de zomer naar Marokko en het is daar een grote Sjanspartij.

Zon, zee, strand, uitgaan en ook zijn de meiden (Marokkaanse meiden uit NL en Europa) daar erg mooi.

Ik vertrouw hem wel, maar de meiden daar niet, want heb genoeg gezien en gehoord. Wat moet ik doen? Daarheen gaan en surprise surprise of moet ik hem 4 weken missen en hopen dat hij trouw is? Ik wil hem niet kwijt.
Hij is niet serieus met je.

Zijn ouders willen dat hij met een marokkaanse trouwt daarom stelt hij je niet voor. Ik heb het zo vaak met neven gezien allemaal hadden ze een nlse vriendin. Aan ons de nichten en neven worden ze wel voorgesteld.

Over berbers en arabische stellen word al moeilijk gedaan laat staan een nlse.

Ik zou jezelf een hoop pijn en verdriet besparen en ermee kappen.
Vind het altijd lastig, relaties waarbij verschillen in cultuur zijn. Het kan zeker heel erg goed gaan, maar ik heb het ook verschillende keren bij vriendinnen en kennissen gezien dat het mis gaat hierdoor.. Dit heeft overigens echt niets met het geloof oid specifiek te maken, meer een verschil in opvoeding, normen en waarden. Ik ben absoluut geen racist.

Ik merk uit je verhaal op dat je zijn naaste familie dus nog praktisch niet hebt ontmoet. Dit vind ik na drie jaar wel vrij zorgelijk.. Een vriendin van mij zit namelijk in precies dezelfde situatie en weet uit haar verhalen hoe lastig dat is. Pijnlijk ook omdat je immers graag wil weten waar je vriend is als hij thuis is of wie de belangrijkste mensen in zijn leven zijn.

In zulke situaties ben ik altijd bang dat de relatie met het Westerse meisje niet als heel serieus wordt opgevat.

De keren dat je mee bent geweest naar Marokko, heb je toen ook zijn grootouders/tantes/ooms e.d. ontmoet? En wat is dan de reden dat je zijn ouders nog niet hebt gezien na drie jaar?

Ik wil je echt geen rotgevoel aan praten en ik heb allicht ook echt helemaal geen gelijk, maar let op jezelf. Zoals Scully81 al aangeeft is dit vaak een van de belangrijkste dingen in zijn cultuur..
Blijfgewoonbianca, ik heb al heel wat PITTIGE gesprekken met hem gevoerd of geprobeerd te voeren, maar hij wordt dan erg kwaad en veranderd in een ander mens. Hij heeft me nog nooit aangeraakt, maar als hij kwaad is, ben ik bang dat hij toch een keertje uit zijn dak gaat. Hij gaat, als het allemaal uit de hand is gelopen, dan ook de deur uit (voor mijn eigen bestwil, zegt hij dan).
quote:Loesje_87 schreef op 29 juni 2011 @ 00:44:

Blijfgewoonbianca, ik heb al heel wat PITTIGE gesprekken met hem gevoerd of geprobeerd te voeren, maar hij wordt dan erg kwaad en veranderd in een ander mens. Hij heeft me nog nooit aangeraakt, maar als hij kwaad is, ben ik bang dat hij toch een keertje uit zijn dak gaat. Hij gaat, als het allemaal uit de hand is gelopen, dan ook de deur uit (voor mijn eigen bestwil, zegt hij dan).

Klinkt gezellig.

En jij pikt dat omdat........?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wilde niet zo kort door de bocht zijn uit angst om verkeerd begrepen te worden, maar nu na l3ien's post kan het wel.. wat ik dus wilde zeggen: lk ben bang dat hij uitendelijk met een Marrokaanse wordt geacht te trouwen en dat zijn familie (en misschien zelfs hijzelf wel) de relatie niet zo serieus neemt..
quote:Vrouwzondernaam schreef op 29 juni 2011 @ 00:28:

Ja vooooooral spontaan op de stoep gaan staan nadat hij je NIET mee heeft gevraagd. Relatie tip nummer 1 !!!
Loesje, ivm herkenbaarheid kan ik niet teveel details noemen, maar...let alsjeblieft goed op jezelf.

Er zijn verschillen die niet te overbruggen zijn, en waar jullie allebei niet gelukkig van worden.

Misschien wil hij wel dat jij bepaalde kleding niet draagt (dat was bij mij het geval), of dat je veel makeup gebruikt. Omdat je verliefd bent en van hem houd, accepteer je dat, tot je jezelf kwijtraakt.

Dat is niemand zijn schuld, hij heeft een andere opvoeding gehad en jij ook, maar uiteindelijk moet je een keuze maken die misschien niet makkelijk is, misschien ben jij wel gelukkiger met een westerse man en hij met een marrokaanse vrouw, ik bedoel dit absoluut niet slecht, dat moet je geloven, maar dat is mijn ervaring, hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.
Scully bedankt voor de knuffel en je tekst, ik begrijp je helemaal, maar ik kan het niet. Ik houd echt zielsveel van hem.

L3ien en Ster89, ik hoor jullie echt en dit heb ik zo vaak gehoord, maar ik heb hoop voor hem en voor mij. Met hem wil ik mijn leven delen, met hem wil ik kindjes krijgen, met hem wil ik oud worden.. ik ga maar eens proberen te slapen. Dank jullie wel voor het luisteren (lezen). Trusten.
Truste loesje, ik hoop dat het allemaal goedkomt, denk goed aan jezelf...
*Heb nu het hele topic gelezen*

Je voelt je onzeker, vindt dat hij geheimzinnig doet, mag zijn ouders niet ontmoeten....

Waarom ben jij nog bij deze man? (Serieuze vraag)
Thanks Scully, jij ook..

Wat de make-up en kleren betreft, ik weet hoe zijn zussen/nichten erbij lopen en dat is gewoon hoe ik erbij loop. Dus gewoon modern en geen hoofdddoek, dat is het probleem ook niet.

Nu ga ik echt slapen.
Mijn vriendin in dezelfde situatie als jij waar ik net over schreef is ook echt heel erg gek op haar vriend en hij ook op haar. En juist hij gaat gebukt onder de cultuurverschillen. Hij kan haar niet meenemen naar zijn familie, zij wordt niet gewaarschuwd als er iets met hem is.. Heel verdrietig allemaal.

Ik ben echt van mening dat die dingen overkomelijk zijn, en dat als jullie er sámen heel hard voor knokken het echt wel kan werken, maar dan moeten jullie dat echt samen doen..

Ik krijg niet het idee dat deze vakantie de hoofdzaak is waarom je twijfelt aan je relatie, eerder de druppel. Als jij er zeker van bent dat je met hem samen wil zijn moet je ervoor vechten! Maar dan moet het tussen jullie wel echt heel goed zitten..

Ga bij jezelf na hoe het zit zonder die vakantie en die cultuurissues, en bekijk dan of het heel realistisch gezien volgens jou nog kans van slagen heeft! Sterkte!
Zoals sommigen al zeggen, de kans is groot dat dit niet serieus is. Ik hoor zelf van marokkaanse vriendinnen dat alleen vaste relaties worden voorgesteld aan het hele gezin e.d., en dan nog zijn ze soms bang voor gedonder als de partner niet naar wens is van de ouders (wat in haar geval zo was :( ).

In jouw schoenen zou ik me ook afvragen of ik me wel prettig voel bij zijn manier van reageren bij het minste, maar dat weet jij zelf beter.
quote:L3ien schreef op 29 juni 2011 @ 00:42:

Hij is niet serieus met je.

Zijn ouders willen dat hij met een marokkaanse trouwt daarom stelt hij je niet voor. Ik heb het zo vaak met neven gezien allemaal hadden ze een nlse vriendin. Aan ons de nichten en neven worden ze wel voorgesteld.

Over berbers en arabische stellen word al moeilijk gedaan laat staan een nlse.

Ik zou jezelf een hoop pijn en verdriet besparen en ermee kappen.Dat denk ik ook, de tijd is nu gekomen dat hij zijn bruid op gaat halen, daar ben ik bang voor.
anoniem_36363 wijzigde dit bericht op 29-06-2011 01:04
Reden: mijn tekst stond midden in de quote
% gewijzigd
Vraag em ten huwelijk voordattie gaat.. Dan kan'ie niet meer ..
quote:Loesje_87 schreef op 29 juni 2011 @ 00:44:

Blijfgewoonbianca, ik heb al heel wat PITTIGE gesprekken met hem gevoerd of geprobeerd te voeren, maar hij wordt dan erg kwaad en veranderd in een ander mens. Hij heeft me nog nooit aangeraakt, maar als hij kwaad is, ben ik bang dat hij toch een keertje uit zijn dak gaat. Hij gaat, als het allemaal uit de hand is gelopen, dan ook de deur uit (voor mijn eigen bestwil, zegt hij dan).Mmmm een traditionele? Eentje die vrouwen mag slaan?
Ik ben zelf Marokkaanse loop er bij zoals iedereen in Nederland, ben een alleenstaande moeder van een Marokkaans kind en weet....geen een Marokkaan moet me hoor! Is echt ingewikkeld..laat t en ga lekker door met je leven..ze weten niet beter! Succes!
quote:Sya schreef op 29 juni 2011 @ 01:17:

Ik ben zelf Marokkaanse loop er bij zoals iedereen in Nederland, ben een alleenstaande moeder van een Marokkaans kind en weet....geen een Marokkaan moet me hoor! Is echt ingewikkeld..laat t en ga lekker door met je leven..ze weten niet beter! Succes!respect

Ik ben zelf Marokkaanse loop er bij zoals iedereen in Nederland, ben een alleenstaande moeder van een Marokkaans kind en weet....geen een Marokkaan moet me hoor! Is echt ingewikkeld..laat t en ga lekker door met je leven..ze weten niet beter! Succes! vind het zo erg voor je, hoop echt dat er een keer een ommerkeer komt. Maar voor dat zover is......

Ik ben zelf Marokkaanse loop er bij zoals iedereen in Nederland, ben een alleenstaande moeder van een Marokkaans kind en weet....geen een Marokkaan moet me hoor! Is echt ingewikkeld..laat t en ga lekker door met je leven..ze weten niet beter! Succes!

Hey ik herken me in je, ben geen alleenstaande moeder maar doe de dingen ook zoals ze volgens veel marokkanen niet horen en word als slecht gezien.

Het intreseert me niet meer. ik leef nu mijn leven, ben lekker vrij en die boze blikken en geroddel neem ik maar voor lief.

Heb nu een Nederlandse vriend en dat gaat super. Nooit meer een marokkaan voor mij.

@loesje27 succes ermee meid, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als je van iemand houd ondanks dat diegene niet goed voor je is.
quote:Loesje_87 schreef op 29 juni 2011 @ 00:18:

Ik vertrouw hem welBlijkbaar niet
Ik wist trouwens niet, hoe naief, dat er hoeren zijn in Marokko...

Hoe wordt er dan tegen die vrouwen aangekeken? Dat moet vreselijk zijn, lijkt mij.
Geen medelijden hoor! Ze doen altijd hartstikke leuk en spontaan tegen me....alleen trap ik er niet in! Maar ik lig er echt niet wakker van, want ik weet dat ze op een bepaalde manier zijn opgevoed en echt niet beter weten!
quote:Sya schreef op 29 juni 2011 @ 01:29:

Geen medelijden hoor! Ze doen altijd hartstikke leuk en spontaan tegen me....alleen trap ik er niet in! Maar ik lig er echt niet wakker van, want ik weet dat ze op een bepaalde manier zijn opgevoed en echt niet beter weten!Gelukkig maar, top meid!
Juf_achterbak als je naar Marokko gaat dan kijk je je ogen uit...en dan weet je meteen dat t op zijn minst verdacht is dat de vriend van TO er alleen naar toe wil. Dat is vast niet alleen om met een degelijke meid te trouwen (alsof het daar van stikt) Marokkaanse vrouwen zijn ook gewoon vrouwen en lopen echt niet allemaal met een hoofddoek over de markt. Je kunt daar heel leuk uitgaan. En Marokkaanse jongens gaan niet voor niets elk jaar met plezier naar Marokko!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven