vriend praat en smst met een ander

27-09-2008 11:51 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, stel ik mij aan of niet?

Mijn vriend en ik zijn 8 jaar samen en hebben het goed samen.

Hij werkt naast zijn baan ook een paar keer per maand in een kroeg.

De laatse tijd hoorde ik hem vaker één bepaalde meisjesnaam noemen (collega daar in die kroeg) en mijn alarmbellen begonnen toch een beetje te rinkelen. Ik schaam mij ervoor dat ik sindsdien zijn sms-jes in zijn mobiel lees, maar ik word er naar toe getrokken zeg maar. Soms lees ik sms-jes tussen hem en haar, maar die stellen niet heel veel voor, eerder gewoon vriendschappelijk. Maar vanochtend keek ik weer, hij had namelijk gewerkt vannacht, en toen schrok ik heel erg. Zij stuurt hem om 5 uur een X en hij reageert met 'x, bedankt...alweer, x'.

Ik in paniek natuurlijk en heb hem hier direct mee geconfronteerd. Natuurlijk heeft het niets te betekenen. Hij kan het goed met haar vinden en ziet haar als goede vriendin waarmee hij goed kan praten, ziet daardoor ook in dat hij geluk heeft niet meer single te zijn en een relatie met mij te hebben, is niet verliefd op haar, gunt haar juist een lieve vriend, in een kroeg met wat biertjes op praat het gemakkelijker met collega's. Ook heeft hij het met haar wel eens over onze relatie.

Het klinkt van zijn kant allemaal heel logisch en gemeend, bovendien is mijn vriend goudeerlijk dus geloof ik hem wel, maar toch blijft het knagen. Reageer ik overdreven? Wat zouden jullie ervan vinden als je vriend dit doet?
Hij praat met anderen Hup, aan banden leggen die vent!
Ik kan je gevoel wel begrijpen. Prima als je vriend contacten heeft met andere vrouwen, je wilt iemand niet beperken. Maar zodra het op sms-contact aankomt, midden in de nacht kusjes sturen. Dan zou ik ook niet zo blij zijn. Maar je kunt niks verbieden natuurlijk. Heel k** van haar eigenlijk, ik was ooit heel close (nu nog wel contact maar minder) met een ex-vriendje. We gingen vaak stappen, smsten elkaar. Toen hij een nieuw liefje kreeg, smste ik niet meer 'snachts. Ligt zij naast hem en dan piept zijn telefoon, bericht van een andere dame. Is niet leuk, dus niet doen.
Het klinkt niet als iets waar je je zorgen over moet maken. Hij is er eerlijk over en het klinkt niet alsof hij in haar geinteresseert op die manier. Ik zou stoppen met zijn smsjes te lezen in ieder geval, dat kan echt niet!
Nee dat kan je idd wel zeggen, dat gesms midden in de nacht is niet zo fijn. Lijkt me begrijpelijk.
Als je er echt eens achter wilt komen: geef een nachtje slaap op en ga eens onverwacht rond sluitingstijd naar die kroeg. Dan zie je vanzelf hoe zij zich daar gedragen. Desnoods kom je met een of andere smoes dat je hem op dat tijdstip moest komen halen.
Lekker advies Bella, je vriend zo controleren, dat geeft al echt aan dat je je vriend simpelweg niet meer op zijn woord gelooft.

Daar maak je meer mee kapot, dan dat je er wijzer van wordt.

Toverkol je hebt een duidelijk gesprek met je vriend gehad. De boodschap is aan beide kanten duidelijk denk ik. Geef het het voordeel van de twijfel, het gros van de smsjes stelde niks voor, behalve het laatste.

Het zal allemaal wel meevallen.
Ik vind het raar dat zij jouw vriend middenin de nacht een x stuurt. Zeggen dat het jou een vreemd gevoel geeft en niet zo prettig vind kan geen kwaad. Dan is het aan hem wat hij daarmee doet.
Stuurde ze alleen een X of was dat de afsluiting? Of misschien was het een afscluiting voor hun gesprek. Ik heb ook een goede vriend en die stuur ik ook berichtjes met een X op het eind of kus ofzo. He lieve schat zet ik er nog net niet in, dat doe ik alleen naar vriendinnen, haha. Ik denk niet dat mijn man er wat achter zou zoeken als hij het zou lezen. Hoop dat zijn vriendin dat ook niet zal doen, zit echt niets achter. Zo eindig ik mijn berichtjes naar mijn vriendinnen ook. En die zou ik ook zo`n berichtje kunnen sturen.

Als je hem geloofd en hij zoals je zegt heel eerlijk is, dan denk ik dat het niet meer is dan vriendschap. Als je alarmbellen echt aan het rinkelen zijn, tja ik weet niet in hoeverre je je intuitie moet negeren. Maar zoals ik het lees is er niets aan de hand. Maar ik ken ze natuurlijk allebei niet.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het geen probleem als mijn vriend met andere meiden praat, dat doe ik ook wel eens met andere jongens en ook over onze relatie. Daar maak ik mij ook geen zorgen om. Ook sms contact vind ik niet erg. Inderdaad, Carlice, ik wil iemand geen beperkingen opleggen.

Maar ik vind het wel raar, net zoals hanzie, dat zij hem midden in de nacht een X stuurt, terwijl ze elkaar een uur van tevoren nog gezien hebben. En verder niets erbij, geen tekst, alleen een x. Sorry, maar dat vind ik niet normaal, als je weet dat die jongen al lang een relatie heeft.

Ik heb een weel of twee geleden al eens tegen mijn vriend gezegd dat ik denk dat zij hem leuk vindt, wat dat betreft heb ik een goed ontwikkelde intuitie, hahaha! Ik geloof hem dat er niets aan de hand is, maar ik blijf er toch een naar gevoel bij hebben. Ik ga proberen hem niet meer te controleren en ik hoop dat mijn vervelend gevoel nergens op is gebaseerd.Nogmaals bedankt!
Mmm dan heb ik niet goed gelezen, als mijn vriend een smsje midden in de nacht zou krijgen met alleen een x, zou ik er wel een naar gevoel aan over houden. Ik zou daar toch nog eens goed met hem over praten. Hoe zou hij het vinden als jij van een vriend een x zou krijgen midden in de nacht?
Dat was wat ik bedoelde met dat ik niet weet in hoeverre je je intuitie moet negeren, vaak voel je ook al een hoop aan. Ik zou een X `s nachts zonder verder context ook vreemd vinden, maar wat ik al zei, misschien was het nog een afrnding van het gesprek. juist het feit dat ze elkaar een uur daarvoor gesproken hebben maakt het voor mij minder vreemd. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat zij verliefd op hem is. Wat nog niet wil zeggen dat het wederzijds is, of dat hij het doorheeft.
quote:toverkol schreef op 27 september 2008 @ 11:51:

Maar vanochtend keek ik weer, hij had namelijk gewerkt vannacht, en toen schrok ik heel erg. Zij stuurt hem om 5 uur een X en hij reageert met 'x, bedankt...alweer, x'.

Ik in paniek natuurlijk en heb hem hier direct mee geconfronteerd. ... Reageer ik overdreven? Wat zouden jullie ervan vinden als je vriend dit doet?Ja, in paniek raken als je notabene achter zijn rug om een SMS-je leest dat je niet direct kunt plaatsen, is overdreven. Je vraag over "wat je vriend doet" begrijp ik niet helemaal. Zij heeft hém toch een berichtje gestuurd? Wat doet hij dan verkeerd?
Ik ontvang regelmatig smsjes van de beste vriend van mijn man. Ook 's nachts (als hij met zn bezopen kop weer even wat kwijt moet...) omdat hij weet dat ik regelmatig nog wakker ben. Onze smsjes eindigen ook altijd met een X. Ik zou er dus ook niks achterzoeken als mijn man met iemand zou smsen en ik zou dat zien....
Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Het is niet een: Je was weer geweldig, lekker ding.

Het is maar een: x
Maar wat betekend een x? Het kan helemaal niks betekenen. Maar ik zou buikpijn krijgen als mijn vriend s nachts een sms van een andere vrouw zou krijgen met alleen een x erin. Waarom stuurt ze s nachts een kus naar mijn vriend? Vooral dat er niks anders in de sms staat, is apart. Als het als afsluiting zou zijn, is het anders.
ehm vindt toch wel raar die X een x staat toch gewoon voor een kus...ik weet het zo net nog niet ik twijfel er ook aan hoor..
misschien had hij bij het opmaken van de kas na sluitingstijd, gedeeld door gedaan en zij stuurt hem een sms dat hij eigenlijk had moeten vermenigvuldigen?
Ik eindig bij een paar van mijn mannelijke vrienden altijd met een 'X', 'kus' of 'liefs'. Zonder dat ik daar ooit wat mee gedaan heb of zou willen doen.

Maar daar gaat dan meestal wel een berichtje aan vooraf. Alleen maar een 'X' vind ik een beetje raar...
Midden in de nacht een smsje om een kusje te geven aan de man met een relatie. Ik vind het raar.
Ik zeg niet dat zij niets voor hem voelt, dat zou heel goed kunnen. Maar na het werk een smsje vind ik niet zo raar. Dat smsje `s nachts was na het werk in de kroeg volgens mij. Zoals ik al zei, misschien sloot ze het gesprek van daarvoor af. Zou er niet meteen wantrouwig van worden. Zou ik ook zo kunnen doen. Maar ja ik kan me ook voorstellen dat sommige meiden hier wantrouwig zouden worden van de smsjes van mijn beste vriend en mij. Mijn man gelukkig niet en daar is ook echt geen reden toe.

Maar kan me ook voorstellen dat zij hem wel leuk vindt, maar grote kans dat hij het niet eens doorheeft (gaat nu over vriend van TO). Mannen zijn niet altijd even goed in het zien van dat soort dingen zeker niet als ze al bezet zijn. Ok je hebt natuurlijk ook genoeg mannen die wel anders in elkaar zitten, maar zoals ze verder over haar vriend schrijft denk ik dat het wel meevalt.
@Jessicadamey, een smsje na het werk is niet raar. Maar een X alleen is wel een beetje raar toch?
quote:jessicadamey schreef op 27 september 2008 @ 19:36:

Ik zeg niet dat zij niets voor hem voelt, dat zou heel goed kunnen. Maar na het werk een smsje vind ik niet zo raar. Dat smsje `s nachts was na het werk in de kroeg volgens mij. Zoals ik al zei, misschien sloot ze het gesprek van daarvoor af. Zou er niet meteen wantrouwig van worden. Zou ik ook zo kunnen doen. Maar ja ik kan me ook voorstellen dat sommige meiden hier wantrouwig zouden worden van de smsjes van mijn beste vriend en mij. Mijn man gelukkig niet en daar is ook echt geen reden toe.

Maar kan me ook voorstellen dat zij hem wel leuk vindt, maar grote kans dat hij het niet eens doorheeft (gaat nu over vriend van TO). Mannen zijn niet altijd even goed in het zien van dat soort dingen zeker niet als ze al bezet zijn. Ok je hebt natuurlijk ook genoeg mannen die wel anders in elkaar zitten, maar zoals ze verder over haar vriend schrijft denk ik dat het wel meevalt.Okee, dan ziet hij het niet, maar om zijn vriendin een geruster gevoel te geven kan hij best wat meer afstand tot zijn collega nemen (vind ik). En ik zou dat waarschijnlijk ook aan hem vragen. Gewoon omdat ik me daar prettiger bij voel. Ik zou dat andersom ook doen. Mijn relatie gaat voor een collega. Kun je zoiets aan je vriend vragen toverkol?
Hoi hoi, hier ben ik weer,

Tja, een dag verder weer en ik blijf een raar gevoel houden. Ik blijf het vreemd vinden dat een vrouw alleen een x stuurt aan iemand met een jarenlange relatie.

Ik heb vanmiddag tegen mijn vriend gezegd dat ik het best vind als hij met iemand smst maar dat ik vind dat hij rare signalen afgeeft door terug te smsen met 'x, alweer bedankt, x.'

Heb gezegd dat dat niet eerlijkis tegenover mij en tegenover haar. Dat was hij met me eens.

Verder wil ik het het liefst daarbij laten met 'm, ik wil niet blijven zeuren, omdat ik hem wel geloof dat er van zijn kant niets aan de hand is.

Maar ik heb het gevoel dat zij hem wel leuk vindt, dit heb ik mijn vriend al een tijdje geleden gezegd. En mijn vriend is inderdaad het type dat dat totaal niet door heeft.

Ik word zo langzamerhand ook bozer op haar dan op hem.

Ik weet niet, ik wil mij niet aanstellen, maar het voelt zo vreemd. Toch vanmiddga nog zijn sms-jes bekeken, ik voel mij schudlig en paranoia worden. Wat ik doe is fout, weet ik heel goed, maar ik kan niet anders voor mijn gevoel.

Ik moet mijzelf niet gekmaken eigenlijk en hem geloven, ik doe mijn best...
quote:pomodori schreef op 27 september 2008 @ 18:54:

Midden in de nacht een smsje om een kusje te geven aan de man met een relatie. Ik vind het raar.Ja, ik ook. (Maar ik kan ook een tikje jaloers zijn geef ik eerlijk toe...)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven